Математика "Додавання і віднімання у межах 20 без переходу через розряд. Дії додавання і віднімання з іменованими числами. Розв’язування задач."

Про матеріал
Закріпити уміння додавати й віднімати у межах 20 без переходу через розряд, розв’язувати задачі, порівнювати числа, розпізнавати геометричний матеріал; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики та пізнавальний інтерес до підводного світу.
Перегляд файлу

МОРСЬКА ПОДОРОЖ

Урок математики у 1-Б класі

 Тема:  Додавання і віднімання у межах 20 без переходу через розряд. Дії додавання і віднімання з іменованими числами.  Розв’язування задач.

 

Мета: закріпити уміння додавати й віднімати у межах 20 без переходу через розряд, розв’язувати задачі, порівнювати числа, розпізнавати  геометричний матеріал;  вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики та пізнавальний інтерес до підводного світу.

                                               

Тип уроку: урок-мандрівка, урок повторення та закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: мушлі з цифрами від 11 до 20, набір геометричних фігур, презентація, предметні малюнки, музичний супровід, індивідуальні картки  з завданнями з зображенням краба ,малюнки морських тварин

 

                                       ХІД УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ

1.Налаштування на урок.

Вчитель:


Дзвоник всім нам дав наказ:

До робити швидше в клас!

Біля парти станемо чемно –

Хай  плине час недаремно,

Будемо уважні й старанні всі,

Сядемо рівненько на місця свої.


Наш девіз:

Ми веселий, дружний клас,

Гарний настрій у всіх нас.

 

Будемо дружно працювати,

Швидко рахувати і міркувати.


 

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

Вчитель:

Діти ,яка тема нашого тижня? ( Тема нашого тижня транспорт.)

Діти, сьогодні у нас урок незвичний, урок – мандрівка, урок – гра, ми будемо подорожувати.  А на чому  ми помандруємо, ви дізнаєтеся пізніше. А зараз  прислухайтеся до звуків і скажіть куди саме ми помандруємо. .(шум моря)

Вчитель:

Так, у нас морська подорож.

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує.(Корабель)

  • То яким транспортом ми будемо мандрувати?

( Ми будемо мандрувати на кораблі)

До якого виду відносять корабель?

( Корабель відносять до водного транспорту.)

А на чому ще  ми могли б подорожувати на воді ?

(Катером, човнем, лодкою).

-Так, але ми будемо подорожукати саме кораблем.

— Хто управляє кораблем? (Капітан)

-А ви не проти ,щоб я була вашим капітаном?(Ні)

-Тоді я, вас всіх бере у свою команду.

ІІІ.  ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК.

Вчитель:

Попереду нас чекає море чисел  вд 11 до 20, і країна Математика , де ми будемо обчислювати приклади в межах 20, порівнювати  вирази, розв'язувати задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом, познайомимося за допомогою завдань із морськими жителями.

  Але ми не можемо рушати – якір корабля заплутався у морських рослинах і камінні.

Учень

Судно давно б лишило порт,

 Бо хвилі б’ють у борт.

 Та міцно я вхопивсь за дно

 І не пущу судно.

 

  А пустить він його ,коли ви проявите свою кмітливість, старанність, уважність?

-Ви згодні ? ( Так)

  1. Гра  «Мушлі на піску».  

Вчитель:

 Треба викласти мушлі на піску, на яких числа від 11 до 20 , у порядку зростання.

2.“Математичний бліц” (Бліц-питання). Відповідаємо дуже швидко хором.
- Найменше одноцифрове число? Найбільше? 
- Найменше двоцифрове число?
- Порахуйте від 14 до 17.
- Наступне до 17….
- Порахуйте від 20 до 16.
- Попереднє до 15...
- Між 12 і 14 стоїть…
- Числа при додаванні називаються…
Молодці! Легко впоралися із запитаннями.

3.Гра – тестування «Так чи ні»

  • Я вважаю, щоб зменшити, треба відняти. (Так)
  • Я вважаю, що 18 – 8 = 8 (Ні). – А скільки?
  • Я вважаю, щоб збільшити, треба додати. (Так)
  • Я вважаю, що 16 збільшити на 1 буде 17. (Так)
  • Я вважаю, щоб дізнатися на скільки більше ,на скільки менше треба віднімати. (Так)
  • Я вважаю, що чотирикутник має 3 сторони. (Ні) –А скільки
  • Ви молодці.

4. Усний рахунок LEGO “Шість цеглинок”

Піднімаємо якір у корабля.Корабель рушає в дорогу.

- Ви готові вирушити в подорож!

5.Каліграфічна хвилинка.

  • Кожна команда відпливаючи в море, записує дату відпливу і ми теж повинні це зробити.

— Ваші зошити —  це бортові журнали, у яких слід робити записи та вести їх охайно, без помилок, щоб наш корабель не збився з курсу.

  • Яке сьогодні число?(18)
  • Що ви можете сказати про це число. (воно двоцифрове, складається з двох цифр.)
  •                  З яких двох цифр воно складається? (1 і 8)
  • Пригадайте, як пишуться ці цифри  і напишіть рядочок.
  • Відпливаємо промовляючи слова :
  • Море,море-океан.

Ми пливемо на острів Знань

IV.Розвиток математичних знань.

1. Завдання від дельфіна Дарвіна.

Звучить аудіозапис(«Мовлення дельфінів»).

— Ой, хто  це? (Дельфіни)

Дельфін з давньогрецької мови перекладається як «немовля».Вони  розумні істоти, мають свою мову. Акули бояться дельфінів. Дельфіни люблять пограти і поспілкуватися з людиною , особливо з дітьми .

 Очі дельфіна виробляють сльози , які захищають очі від інфекцій і сторонніх предметів.

 Наші дельфіни засумували.Вони гралися і розірвали намисто з перлин.Давайте їм допоможемо і розставимо перлинки на місця.

   ( Зошит- завдання 2, с. 16)

-Молодці.Повний вперед.

  • Море,море-океан.

Ми пливемо на острів Знань.

2. Завдання краба. Самостійна робота.


Вчитель:  

-Подивіться, хто нас зустрічає.

 


 А незграбний краб –

Клешнями шкряб – шкряб,

Вивів на пісочку

цифрові рядочки.  

 Краба даремно не дратуй, 

знаки вірно розташуй!

Краб дозволить нам проплисти, якщо  ви порівняєте вирази.

10+4 . ..  4 ;   

10+3..  . 14;   

18-1 . ..  18 ;   

12+2 . ..  10 ;  

- Перевіримо.Усі впоралися? Дуже добре. Подорожуймо далі. Повний вперед!

-Море,море-океан.

Ми пливемо на острів Знань.

 3. Завдання від кита.

Вчитель:

Кит фонтаном звеселяє,

Гарний настрій підіймає.

Для вас задача від кита,

Нехай невдача не спідка!

-Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як люди, вигодовуються молоком.

У всьому світі 19 лютого відзначається День  китів.


Завдання : Розв’язати задачу

0_76452_aa66e593_M--- 15

 

 


896299524---? на 10 менше

Дітки ,давайте складемо для кита свою задачу.

(зошит с.16,№4)

Рухаймося далі.Повний вперед!

  • Море,море-океан.

Ми пливемо на острів Знань.

4.Завдання на логічне мислення від морської  зірки

На морському дні – це диво.

Буває хижа, все ж красива.

Руки-промені має

Себе від ворогів захищає.

Хто це? (Морська зірочка)

У морської зірки  сьогодні день народження. На свій день народження вона  запросив кита, білку, дельфіна,восьминога, мишку і зайчика.

Хто не зможе прийти і чому?

5.Завдання тітоньки черепахи

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Час прийшов нам спочивать.

– Хто до нас пливе?

І на суші й на воді

Носить хатку на собі.

Мандрує без страху

Морська… (черепаха)

Тривалість життя черепахи становить 80 років.

І сьогодні до нас завітала черепаха Аха.

Фізкультхвилинка під музику.

5.Завдання від  морського коника. Колективна робота

Вчитель:

Ось нас зустрічає морський коник.

 Він зовсім не схожий на рибу тому, що плаває стоячи.Але це риба. Вони можуть змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів.  Морський коник здатен обертати очами й бачити все, що відбувається по обидві сторони від нього.

Він приготував для вас приклади.

 (зошит с.16 №5)

Молодці,  морський коник дякує вам за добре виконану ро­боту. Рухаймося далі.Повний вперед!

  • Море,море-океан.

Ми пливемо на острів Знань.

 

6.Завдання від рибок. Робота в парах.

— Отже, пірнаймо в наше математичне море. Зазирніть під парти. Дістаньте там конверт  та папрацюйте у парах, складіть пазли.

-Що  у вас вийшло? (Рибка)

- Що це за рибка? (вона складається з геометричних фігур)

C:\Users\Elit\Desktop\птахи\692184757.gifНаші рибки плаваючи в морі,

C:\Users\Elit\Desktop\птахи\569845893.gifЗнайшли фігури незнайомі.

Але назву їх забули,

Бо неуважні мабуть були.

Діти, фігури назовіть,

Рибкам нашим поможіть!

(Діти називають фігури,які знайшли рибки.)

-Круг,квадрат,трикутник.

Порахуйте трикутники,квадрати,кружечки

-Яких фігур більше?

- Що ви знаєте про трикутник?

-Молодці.Повний вперед.

  • Море,море-океан.

Ми пливемо на острів Знань.

 

 ІV.Підсумок уроку. Рефлексія.

 

-Погляньте, ми підпливаємо до острова Знань.

І там на нас чекає скарб, але як нам підняти його з морського дна і завантажити на палубу?( Припущення дітей)

 -Дельфіни вирішили нам допомогти.  Але для цього необхідно відшукати на картинці всіх морських тварин, які допомагали вам сьогодні під час ман­дрівки, порахувати їх і розмістити по порядку, в якому ми їх зустрічали. 

Відповідь: 7 рибки, 2 краб, 3 кит,  4 морська зірка, 5морська черепаха, 6 морський коник, 1 дельфін.( на екрані з’являються тваринки у правильній послідовності)

— Молодці, ви правильно виконали завдання. Тварини задоволені. Дельфіни дістали  сундучок зі скарбами  і підняли його на корабель.

             - Відкриємо його.

  • Що всередині?
  • Ось і добігла кінця морська прогулянка.

- Подивіться на свого сусіда по парті, посміхніться один одному і скажіть :

- Я – молодець! –

 Ти – молодець! –

Ми всі – молодці!

 Ось і пролунав дзвіночок –

Закінчився наш урок,

За роботу по заслузі,

 Щиро дякую вам, друзі!

 


 


 

 

docx
Додав(-ла)
Синюк Нина
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
1464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку