Урок математики у 1-Б класі
Тема: Додавання і віднімання у межах 20 без переходу через розряд. Дії додавання і віднімання з іменованими числами. Розв’язування задач.
Мета: закріпити уміння додавати й віднімати у межах 20 без переходу через розряд, розв’язувати задачі, порівнювати числа, розпізнавати геометричний матеріал; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення, увагу; виробляти самостійність у роботі; виховувати інтерес до математики та пізнавальний інтерес до підводного світу.
Тип уроку: урок-мандрівка, урок повторення та закріплення вивченого матеріалу.
Обладнання: мушлі з цифрами від 11 до 20, набір геометричних фігур, презентація, предметні малюнки, музичний супровід, індивідуальні картки з завданнями з зображенням краба ,малюнки морських тварин
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
1.Налаштування на урок.
Вчитель:
Дзвоник всім нам дав наказ:
До робити швидше в клас!
Біля парти станемо чемно –
Хай плине час недаремно,
Будемо уважні й старанні всі,
Сядемо рівненько на місця свої.
Наш девіз:
Ми веселий, дружний клас,
Гарний настрій у всіх нас.
Будемо дружно працювати,
Швидко рахувати і міркувати.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.
Вчитель:
Діти ,яка тема нашого тижня? ( Тема нашого тижня транспорт.)
Діти, сьогодні у нас урок незвичний, урок – мандрівка, урок – гра, ми будемо подорожувати. А на чому ми помандруємо, ви дізнаєтеся пізніше. А зараз прислухайтеся до звуків і скажіть куди саме ми помандруємо. .(шум моря)
Вчитель:
Так, у нас морська подорож.
Через море – океан,
В сильний шторм чи ураган
Впевнено вперед прямує,
А на ньому люд мандрує.(Корабель)
( Ми будемо мандрувати на кораблі)
До якого виду відносять корабель?
( Корабель відносять до водного транспорту.)
А на чому ще ми могли б подорожувати на воді ?
(Катером, човнем, лодкою).
-Так, але ми будемо подорожукати саме кораблем.
— Хто управляє кораблем? (Капітан)
-А ви не проти ,щоб я була вашим капітаном?(Ні)
-Тоді я, вас всіх бере у свою команду.
ІІІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК.
Вчитель:
Попереду нас чекає море чисел вд 11 до 20, і країна Математика , де ми будемо обчислювати приклади в межах 20, порівнювати вирази, розв'язувати задачі, попрацюємо з геометричним матеріалом, познайомимося за допомогою завдань із морськими жителями.
Але ми не можемо рушати – якір корабля заплутався у морських рослинах і камінні.
Учень
Судно давно б лишило порт,
Бо хвилі б’ють у борт.
Та міцно я вхопивсь за дно
І не пущу судно.
– А пустить він його ,коли ви проявите свою кмітливість, старанність, уважність?
-Ви згодні ? ( Так)
Вчитель:
Треба викласти мушлі на піску, на яких числа від 11 до 20 , у порядку зростання.
2.“Математичний бліц” (Бліц-питання). Відповідаємо дуже швидко хором.
- Найменше одноцифрове число? Найбільше?
- Найменше двоцифрове число?
- Порахуйте від 14 до 17.
- Наступне до 17….
- Порахуйте від 20 до 16.
- Попереднє до 15...
- Між 12 і 14 стоїть…
- Числа при додаванні називаються…
Молодці! Легко впоралися із запитаннями.
3.Гра – тестування «Так чи ні»
4. Усний рахунок LEGO “Шість цеглинок”
Піднімаємо якір у корабля.Корабель рушає в дорогу.
- Ви готові вирушити в подорож!
5.Каліграфічна хвилинка.
— Ваші зошити — це бортові журнали, у яких слід робити записи та вести їх охайно, без помилок, щоб наш корабель не збився з курсу.
Ми пливемо на острів Знань
IV.Розвиток математичних знань.
1. Завдання від дельфіна Дарвіна.
Звучить аудіозапис(«Мовлення дельфінів»).
— Ой, хто це? (Дельфіни)
Дельфін з давньогрецької мови перекладається як «немовля».Вони розумні істоти, мають свою мову. Акули бояться дельфінів. Дельфіни люблять пограти і поспілкуватися з людиною , особливо з дітьми .
Очі дельфіна виробляють сльози , які захищають очі від інфекцій і сторонніх предметів.
Наші дельфіни засумували.Вони гралися і розірвали намисто з перлин.Давайте їм допоможемо і розставимо перлинки на місця.
( Зошит- завдання 2, с. 16)
-Молодці.Повний вперед.
Ми пливемо на острів Знань.
2. Завдання краба. Самостійна робота.
Вчитель:
-Подивіться, хто нас зустрічає.
А незграбний краб –
Клешнями шкряб – шкряб,
Вивів на пісочку
цифрові рядочки.
Краба даремно не дратуй,
знаки вірно розташуй!
Краб дозволить нам проплисти, якщо ви порівняєте вирази.
10+4 . .. 4 ;
10+3.. . 14;
18-1 . .. 18 ;
12+2 . .. 10 ;
- Перевіримо.Усі впоралися? Дуже добре. Подорожуймо далі. Повний вперед!
-Море,море-океан.
Ми пливемо на острів Знань.
3. Завдання від кита.
Вчитель:
Кит фонтаном звеселяє,
Гарний настрій підіймає.
Для вас задача від кита,
Нехай невдача не спідка!
-Кити не є рибами. Вони дихають повітрям, а їхні малята, як люди, вигодовуються молоком.
У всьому світі 19 лютого відзначається День китів.
Завдання : Розв’язати задачу
--- 15
---? на 10 менше
Дітки ,давайте складемо для кита свою задачу.
(зошит с.16,№4)
Рухаймося далі.Повний вперед!
Ми пливемо на острів Знань.
4.Завдання на логічне мислення від морської зірки
На морському дні – це диво.
Буває хижа, все ж красива.
Руки-промені має
Себе від ворогів захищає.
Хто це? (Морська зірочка)
У морської зірки сьогодні день народження. На свій день народження вона запросив кита, білку, дельфіна,восьминога, мишку і зайчика.
Хто не зможе прийти і чому?
5.Завдання тітоньки черепахи
Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Час прийшов нам спочивать.
– Хто до нас пливе?
І на суші й на воді
Носить хатку на собі.
Мандрує без страху
Морська… (черепаха)
Тривалість життя черепахи становить 80 років.
І сьогодні до нас завітала черепаха Аха.
Фізкультхвилинка під музику.
5.Завдання від морського коника. Колективна робота
Вчитель:
Ось нас зустрічає морський коник.
Він зовсім не схожий на рибу тому, що плаває стоячи.Але це риба. Вони можуть змінювати своє забарвлення, маскуючись від ворогів. Морський коник здатен обертати очами й бачити все, що відбувається по обидві сторони від нього.
Він приготував для вас приклади.
(зошит с.16 №5)
Молодці, морський коник дякує вам за добре виконану роботу. Рухаймося далі.Повний вперед!
Ми пливемо на острів Знань.
6.Завдання від рибок. Робота в парах.
— Отже, пірнаймо в наше математичне море. Зазирніть під парти. Дістаньте там конверт та папрацюйте у парах, складіть пазли.
-Що у вас вийшло? (Рибка)
- Що це за рибка? (вона складається з геометричних фігур)
Наші рибки плаваючи в морі,
Знайшли фігури незнайомі.
Але назву їх забули,
Бо неуважні мабуть були.
Діти, фігури назовіть,
Рибкам нашим поможіть!
(Діти називають фігури,які знайшли рибки.)
-Круг,квадрат,трикутник.
Порахуйте трикутники,квадрати,кружечки
-Яких фігур більше?
- Що ви знаєте про трикутник?
-Молодці.Повний вперед.
Ми пливемо на острів Знань.
ІV.Підсумок уроку. Рефлексія.
-Погляньте, ми підпливаємо до острова Знань.
І там на нас чекає скарб, але як нам підняти його з морського дна і завантажити на палубу?( Припущення дітей)
-Дельфіни вирішили нам допомогти. Але для цього необхідно відшукати на картинці всіх морських тварин, які допомагали вам сьогодні під час мандрівки, порахувати їх і розмістити по порядку, в якому ми їх зустрічали.
Відповідь: 7 рибки, 2 краб, 3 кит, 4 морська зірка, 5морська черепаха, 6 морський коник, 1 дельфін.( на екрані з’являються тваринки у правильній послідовності)
— Молодці, ви правильно виконали завдання. Тварини задоволені. Дельфіни дістали сундучок зі скарбами і підняли його на корабель.
- Відкриємо його.
- Подивіться на свого сусіда по парті, посміхніться один одному і скажіть :
- Я – молодець! –
Ти – молодець! –
Ми всі – молодці!
Ось і пролунав дзвіночок –
Закінчився наш урок,
За роботу по заслузі,
Щиро дякую вам, друзі!