Математика " Досліджуємо кути".

Про матеріал
Мета: сформувати практичні навички визначення прямого кута з допомогою косинця і без нього, розрізнення всіх видів кутів та геометричних фігур.
Перегляд файлу

Математика.  2  клас.

Тема:  Досліджуємо  кут.  Одержуємо  прямий  кут.  Розпізнавання 

            геометричних  фігур.

Мета: ознайомити  учнів  з  поняттям  прямий  кут; сформувати  прак-

           тичні  навички  визначення  прямого  кута  за  допомогою  коси-

           нця  і  без  нього, розрізнення  всіх  видів  кутів,  різних геометр-

           ричних  фігур;  продовжити  роботу  по  вдосконаленню  техніки 

           усної  лічби;  формувати  навички  аналізу  задачі,  умінь  роз-

          в*язувати  задачі  на  знаходження  третього  доданка;  розвива-

           ти  логічне  мислення,  увагу,  пам*ять,  просторову  уяву;  вихо-

           вувати  спостережливість  і  допитливість.

Обладнання: відеопрезентація «Презентація на  урок. Математика  у

            2  класі  НУШ. Досліджуємо  кут.  Одержуємо  прямий  кут.  Роз-

            пізнавання  геометричних  фігур»,  магнітні  моделі  геометри-

             них  фігур (  точка, пряма  лінія,  промінь,  круг, трикутник,  чо-

             тирикутник,  прямокутник,  2  квадрата),  стікери- смали, розда-

            тковий  матеріал ( картки  із  зображенням  різних  видів  кутів).

                                   Хід  уроку

І.  Організаційний  момент.

 Сонечко  встало.

Іде  новий  день.

Любі  школярики,

 Всім  добрий  день!

Діти, зараз  ми  створимо  собі  настрій,  щоб  успішно  вивчити  новий  матеріал.  А  щоб  досягти  успіху  на  уроці,  треба  бути:

У – уважними

С – старанними

П – працьовитими

І – ініціативними

Х – хорошими  учнями.

ІІ.  Мотивація  навчальної  діяльності. (Слайд 1).

ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань.

  1. Вправа «Запитання – відповідь». (Слайд 2).
  • Назвіть  компоненти  дії  додавання.
  • Назвіть  компоненти  дії  віднімання.
  • Сформулюйте  переставний  закон.
  • Як  знайти  невідомий  доданок?
  • Як  знайти  невідомий  від*ємник?
  • Як  знайти  невідоме  зменшуване ?
  • Які  числа  називають  круглими ?
  • Скільки  сантиметрів  в   одному  дециметрі ?
  • Як  перевірити  правильність  додавання?
  1. Вправа  «Округліть  числа». (Слайд 3.)

8, 46, 15, 38, 86, 27, 66, 58, 97, 78.

  1. Усна  лічба. (Слайд 4.)

Виконайте  ланцюжок  арифметичних  дій:

7+6+9+8+5+9-5+40+14=

  1. Вправа  «Назви  геометричні  фігури». (Слайд 4.)

Назвати геометричні  фігури  зображені  на  слайді.

  1. Гра  «Хто  наступний ?» (Слайд 6.)

Назвати  фігуру,  якої  не  вистачає.

ІV. Вивчення  нового  матеріалу.

  1. Досліджуємо  кут.

(На  дошці  розташовані  магнітні  геометричні  фігури; точка, пряма  лінія  ,  промінь.)

  • Назвіть  геометричні  фігури. Чим  відрізняється  промінь  від  прямої  лінії?  Скільки  променів  можна  провести  з  однієї  точки?
  • Два  промені ,  що  мають  спільний  початок,  утворюють  кут.

А   точка,  що  є  спільним  початком,  називається  вершиною  кута. Її  позначають  буквою  латинського  алфавіта  і  тоді  записують   так  < А,  якщо  промені  теж  позначають  буквами,  тоді  записують  так  <АВС , або  іншими  відповідними  буквами, причому  буква ,  що  позначає вершину  кута,  пишеться  посередині.

  1. Одержуємо  прямий  кут.

  • Візьміть  стікер – смайлик ,  складіть  його  вдвоє,  тепер  ще  раз  вдвоє,  отриманий  кут – називають  прямим. Ним  можна  користуватись  для  визначення  кутів.

- Подивіться  на  парту,  знайдіть  предмети  у  яких  є  прямий  кут. Перевірте  отриманим  примірником. У  нас  є  геометричний  прилад  , за  допомогою  якого  ми  можемо  визначати  кути.  Це  косинець (демонструю).  Але,  якщо  косинця  під  рукою  немає,  ми  можемо  самі  зробити  прямий  кут  із  будь-якого  папірця.

  • Подивіться  на  дошку,  якщо  я  зміщу  промінь  ближче  до  іншого, який  кут  ми  ортимаємо?  Кут  менший  за  прямий  називають  гострим.
  • Подивіться  довкола, назвіть  предмети  з  гострими  кутами. А  тепер  назвіть  де  в  природі  можна  спостерігати  гострі  кути?  Яке  це  має  значення?

  • Подивіться на  дошку, а  якщо  я  переміщу  один  край  променя  подалі  від  іншого,  то  який  кут  ми  отримаємо?  Кут,  більший  за  прямий  називають  тупим.
  • Розгляньте  предмети  довкола ,  назвіть  ті,  що  мають  тупі  кути.  Перевірте  їх.
  1.    Розпізнавання  геометричних  фігур.

(На дошці  різні  геометричні  фігури: круг,  трикутник, чотирикутник, прямокутник,  2  квадрати.)


  • Діти,   яка  фігура  зайва?  Чому? (  таким  чином  прибираю  фігури,  доки  не  залишаться  квадрати.)

-  Як  називаються  ці  фігури?  Чим  вони  відрізняються  від  прямокутників ?  давайте  переконаємося ,  що  у  квадрата  всі  сторони  рівні, а  для  цього  складіть  квадрат  по  діагоналі (показую  як  треба  скласти).  Отже,  щоб  переконатись,  що  парад  нами  квадрат  ми  просто  порівняли  його  сторони. 

V. Розвиток   математичних  знань.

1. Робота  з  роздатковим  матеріалом.

Кожен  учень  отримує  картку із  зображенням   кута. Визначити який  це  кут.


- Діти, у  кого  прямий  кут  встаньте,  у  кого  гострий  плесніть  у  долоні,   у  кого  тупий  тупніть  ніжкою.

2. Робота  в  зошиті. (Слайд  11.)

Накресли  будь-які  кути АВС ,  МРК.

  1. Повторення  способів  додавання,  віднімання  з  переходами  через  розряд. (Слайди  12 -15.)

56 + 5           42 – 7                   95 – 8                  64 + 9

  1. Розв*язування  задачі  на  знаходження  третього  доданка. (Слайд 18.)

VІ.  Рефлексія.  (Слайд  19)

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 квітня 2020
Переглядів
2746
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку