Математика. 2 клас.
Тема: Досліджуємо кут. Одержуємо прямий кут. Розпізнавання
геометричних фігур.
Мета: ознайомити учнів з поняттям прямий кут; сформувати прак-
тичні навички визначення прямого кута за допомогою коси-
нця і без нього, розрізнення всіх видів кутів, різних геометр-
ричних фігур; продовжити роботу по вдосконаленню техніки
усної лічби; формувати навички аналізу задачі, умінь роз-
в*язувати задачі на знаходження третього доданка; розвива-
ти логічне мислення, увагу, пам*ять, просторову уяву; вихо-
вувати спостережливість і допитливість.
Обладнання: відеопрезентація «Презентація на урок. Математика у
2 класі НУШ. Досліджуємо кут. Одержуємо прямий кут. Роз-
пізнавання геометричних фігур», магнітні моделі геометри-
них фігур ( точка, пряма лінія, промінь, круг, трикутник, чо-
тирикутник, прямокутник, 2 квадрата), стікери- смали, розда-
тковий матеріал ( картки із зображенням різних видів кутів).
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сонечко встало.
Іде новий день.
Любі школярики,
Всім добрий день!
Діти, зараз ми створимо собі настрій, щоб успішно вивчити новий матеріал. А щоб досягти успіху на уроці, треба бути:
У – уважними
С – старанними
П – працьовитими
І – ініціативними
Х – хорошими учнями.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (Слайд 1).
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
8, 46, 15, 38, 86, 27, 66, 58, 97, 78.
Виконайте ланцюжок арифметичних дій:
7+6+9+8+5+9-5+40+14=
Назвати геометричні фігури зображені на слайді.
Назвати фігуру, якої не вистачає.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
(На дошці розташовані магнітні геометричні фігури; точка, пряма лінія , промінь.)
А точка, що є спільним початком, називається вершиною кута. Її позначають буквою латинського алфавіта і тоді записують так < А, якщо промені теж позначають буквами, тоді записують так <АВС , або іншими відповідними буквами, причому буква , що позначає вершину кута, пишеться посередині.
- Подивіться на парту, знайдіть предмети у яких є прямий кут. Перевірте отриманим примірником. У нас є геометричний прилад , за допомогою якого ми можемо визначати кути. Це косинець (демонструю). Але, якщо косинця під рукою немає, ми можемо самі зробити прямий кут із будь-якого папірця.
(На дошці різні геометричні фігури: круг, трикутник, чотирикутник, прямокутник, 2 квадрати.)
- Як називаються ці фігури? Чим вони відрізняються від прямокутників ? давайте переконаємося , що у квадрата всі сторони рівні, а для цього складіть квадрат по діагоналі (показую як треба скласти). Отже, щоб переконатись, що парад нами квадрат ми просто порівняли його сторони.
V. Розвиток математичних знань.
1. Робота з роздатковим матеріалом.
Кожен учень отримує картку із зображенням кута. Визначити який це кут.
- Діти, у кого прямий кут встаньте, у кого гострий плесніть у долоні, у кого тупий тупніть ніжкою.
2. Робота в зошиті. (Слайд 11.)
Накресли будь-які кути АВС , МРК.
56 + 5 42 – 7 95 – 8 64 + 9
VІ. Рефлексія. (Слайд 19)