Дата ____________ № уроку _________ Математика 2 клас
Тема місяця.
Тема тижня
Тема уроку: Складання виразів із змінною. Задачі на 3 дії
Мета тематичного дня: закріплювати навички додавання і віднімання
двоцифрових чисел; вчити знаходити значення виразів зі змінною на дві дії з дужками і без дужок; розвивати логічне мислення, вміння розв’язувати приклади і задачі; виховувати почуття відповідальності і взаємодопомоги, любов до природи, турботливе ставлення до пташок, інтерес до уроку математики; виховувати сумлінність, охайність, культуру письма.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно)
Лічить до 100 у прямому порядку
Читає та записує натуральні числа в межах 100 словами і цифрами
Утворює натуральні числа (1 – 100) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ (з використанням паличок, намистинок, кубиків тощо)
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, годинник) та різного роду нестандартних мірок/ підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо)
Будує відрізки заданої довжини
Порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом)
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками
Конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо)
Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Вправа «Настрій на кульці»
Оберіть кульку зі своїм настроєм
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітеллінг»
Чи доводилося вам бувати коли-небудь на фестивалі повітряних куль у Кам’янець-Подільському? Хто не був розкажіть як ви уявляєте собі це дійство. Хто був розкажіть свої враження від побаченого.
Сьогодні пропоную нас всім поринути у атмосферу фестивалю повітряних куль, продовжити працювати з додаванням і віднімання двоцифрових чисел, також вміти розв’язувати вирази зі змінною та розв’язувати задачі на три дії.
Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Етап цілереалізації
МАТЕМИАТИКА РАЗОМ З ДРУГОМ
Гра «Заповни пропуски»
Гра «Знайди доданок»
Гра «Розклади фігури». Робота в парах
У кожної пари — набір одноколірних картонних геометричних фігур.
Потрібно розподілити фігури у дві групи. У першій мають бути фігури, що не мають кутів, у другій — фігури, що мають кути. Виграють пари учнів, які не припустилися жодної помилки.
— Які фігури не є многокутниками? Поясніть свій вибір.
МАТЕМАТИКА ПИСЬМОВО
Хвилинка каліграфії.
— Запишіть за зразком.
Біла куля. слайд 7
Білий дає нам інформацію. Отже, поговоримо про вирази зі змінною.
Математичний матеріал.
Розглянути таблицю в підручнику або на дошці.
(На дошці також записані приклади.)
Завдання для учнів:
— Подивіться уважно на приклади, що записані на дошці, і скажіть, який з них ви можете розв’язати, користуючись переставною властивістю додавання:
5 + 6 → 6 + 5 = 11 → 11 – 6 = 5, тому що 11 – 5 = 6
6 + 6 = 8 + 6 = 12 – 6 = 14 – 6 =
7 + 6 = 9 + 6 = 13 – 6 = 15 – 6 =
— Усі інші приклади розв’яжемо, користуючись алгоритмом. (Діти розв’язують приклади, користуючись алгоритмом, який опрацювали на попередніх уроках.)
Робота з підручником.
Робота з відеоматеріалами
https://www.youtube.com/watch?v=8iwdE60Wm7M
Учні знаходять значення виразу з двома змінними.
Робота з мультимедійною презентацією. Задачі на три дії
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-matematiki-virazi-zi-zminnoyu-n-listopad-186867.html
А ви знаєте, що таке саме повітряне, легке, красиве і різнокольорове як і повітряні кулі? Маршмелоу. Це такий особливий вид зефіру. Сьогодні з легкими зефіринками ми проведемо музичну хвилинку відпочинку.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU&t=2s
МАТЕМАТИКА САМОСТІЙНО
Жовта куля. слайд 13
Жовтий – дослідження можливих успіхів. А зараз перевіримо як ви можете застосувати на практиці вивчений матеріал.
ФЕСТИВАЛЬ. Масове свято, на якому показують досягнення певного виду мистецтва; показ, огляд досягнень якого-небудь виду мистецтва.
Робота з задачею
У Тетянки було 9 аркушів синього і на 5 аркуші жовтого паперу менше. Вона витратила на аплікації 6 аркушів. Скільки аркушів паперу залишилося у дівчинки?
— Поставте своє запитання та розв’яжіть задачу.
Математичний диктант
• Запишіть число, у якому 7 дес. і 3 од.
• Запишіть найменше двоцифрове число.
• Запишіть найбільше двоцифрове число.
• Запишіть суму чисел 8 і 5; 9 і 3.
• Запишіть різницю чисел 12 5; 11 4.
• Збільшіть 5 на 30.
• Зменшіть 64 на 30.
Складання оберненої задачі
Надійка знайшла 5 грибів, її бабуся — 6, а мама — стільки, скільки Надійка і бабуся разом. Скільки грибів зібрала вся родина?
Обчислення значень виразів
5 + 6 - 4 12 - 6 + 5 49 - 34 - 6 68 - 61 + 6
13 - 6 + 3 11 - 6 + 5 15 - 6 - 6 7 + 6 - 4
6 + 6 - 5 14 - 6 + 5 11 + 1 - 5 10 - 0 + 1
Офтальмологічна пауза
Чорна куля. слайд 19
Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків.
МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Зелена куля. слайд 16
Зелена кулька – це куля творчості. На ній ми відправимося в країну фантазій.
1. Виміряйте довжину кожної сторони трикутника та знайдіть суму довжин усіх його сторін.
А B
C
Відповідь: AB = 7 см, BC = 6 см, AC = 2 см.
P = 7 + 6 + 2
P = 15 см
Робота з Лего
З лего виготовить корзину для повітряної кульки розмірами 5 см на 8 см.
Розв'язування логічної задачі
Мишко намалював 4 картинки, а Сашко — стільки ж, півстільки і ще 1. Скільки картинок намалював Сашко? (7 картинок)
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Рефлексія. Перегляд відеоматеріалу про фестиваль куль
https://www.youtube.com/watch?v=ozNnyvNrb84
https://www.youtube.com/watch?v=Yw2ZrIdWcls
Червона куля слайд 3
З червоною кулькою говорять тільки про почуття й емоції.
Синя куля. слайд 21
Синій – підбиття підсумків і обговорення користі вивченого матеріалу.
Самооцінка роботи на уроці.
― Дякую за увагу, старанність і активність на уроці. Ви всі молодці, добре попрацювали, але я хочу виділити …
1