Математика та здоровий спосіб життя

Про матеріал
Мета. Розвивати творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики та видатних математиків; спонукати учнів до знаходження історичного матеріалу; утверджуючи перевагу здорового способу життя над шкідливими звичками.
Перегляд файлу

Математика та здоровий спосіб життя

Мета. Розвивати творчі здібності учнів; поглиблювати знання та інтерес учнів до математики та видатних математиків; спонукати учнів до знаходження історичного матеріалу; утверджуючи перевагу здорового способу життя над шкідливими звичками.

Обладнання. Математичні газети; таблиці для роботи журі; медалі для команди-переможниці та дипломи для команди, що займе ІІ місце; на дошці напис «Mens mathematikus in corpore sano».

 

1. Вступна частина.

Учитель.

Єдина річ, яка цінується найбільше

Лише тоді, коли немає вже її,

І гірше втрати ти не знайдеш іншої –

Здоров’я найцінніше на Землі!

 

Про здоров’я існує багато мудрих думок і висловлювань. Адже здоров’я людини – найвища цінність. За визначенням ВООЗ, «здоров’я – це не тільки відсутність хвороби, але й стан фізичного, психологічного та соціального благополуччя». Від яких факторів залежить здоров’я? Як відомо, на здоров’я мають вплив:

спадковість – 20%

рівень медицини – 10%

екологія – 20%

спосіб життя – 50%

Отже, здоров’я – це той чинник, що залежить переважно від самої людини! Наше здоров’я у наших руках!

Сьогодні ми проведемо відкрите засідання математичного гуртка, девіз якого «Mens mathematikus in corpore sano», що означає «Математичний розум – у здоровому тілі».

 

Ведучий 1.

Здоров’я – це ранок зі свіжим повітрям,

Це сонце, що гріє ласкаво й привітно,

Це хвилі Дніпра, що нам сили дають.

Бери це сміливо, мій друже, і в путь.

 

Ведучий 2.

Здоров’я – це смак плодів дозрілих,

Це спорт, що дає нам наснагу і силу.

Це сон, що на крилах нам зорі несуть.

Усе це з собою узять не забудь.

 

Ведучий 1.

Та тільки на цьому шляху пам’ятай:

Цурайся цигарки, від чарки тікай.

І знай, любий друже, у цьому житті

Чи бути здоровим вирішуєш ти.

 

Ведучий 2.

Ми зібрались у цьому залі, щоб провести змагання між учнями 6 – 8 класів.

 

Ведучий 1.

Для проведення цього заходу запрошуємо 2 команди. Перша команда прибула до нас із Греції і має назву «Піфагорійці». Зустрічайте їх.

 

Ведучий 2.

Друга команда – загадкова «Шахеризада». Привітаємо учасників гри.

 

Ведучий 1.

Щоб це змагання було чесним,

Ми виберемо журі почесне.

Поглянемо разом з вами, друзі,

Хто буде в цім почеснім крузі.

(Представлення членів журі)

 

Ведучий 2.

Шановні уболівальники!

Хто уважний, чемний буде –

Бал команді той здобуде.

А як буде пустувати  -

Бал команді буде знятий.

 

Ведучий 1.

Святковий цей зал хай вас всіх поєднає,

В змаганнях він нині ареною стане.

Хай будуть веселі обличчя у всіх.

Девіз змагання – це дотепність і сміх.

 

ІІ. Представлення команд

 

ІІІ. Конкурс «Розминка».

Ведучий 1.

Наступним конкурсом буде «Розминка». Я поставлю кожній команді по 5 запитань. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. За підказки уболівальників один бал віднімається. Якщо правильними будуть всі відповіді на всі запитання, команда отримає додатковий бал.

 

Запитання команді «Піфагорійці»

1) Цифра, що звучить як команда. (3)

2) Назвіть 5 днів підряд, не називаючи ні днів тижня, ні чисел, ні місяців. (Позавчора, вчора, сьогодні і т.д.)

3) Математичний вступ перед початком дитячої гри. (Лічилка)

4) Що мав на увазі Б. Шоу, коли говорив: «У кишені у мого приятеля бікфордів шнур, на одному кінці якого – вогонь, а на іншому – дурень» (Цигарку)

5) У семи братів по одній сестричці. Скільки дітей у сім’ї? (Восьмеро)

 

Запитання команді «Шахерезада»

1) Коли займаються обчисленнями на птахофермі? (Восени)

2) Якщо знижка на товар становить 20%, а його нова ціна 80 гривень, яка була початкова ціна? (100 грн)

3) Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут)

4) Яка геометрична фігура зустрічається в коханні? (Трикутник)

5) Автор підручника з алгебри, за яким ви навчаєтесь.

 

IV. Конкурс «Чи знаєш ти історію математики?»

Ведучий 1.

Команди відповідають на питання по черзі. Правильна відповідь – 1 бал.

1) Хто з перелічених осіб не був математиком?

А. Гаусс

Б. Вієт

В. *Колумб

Г. Декарт

 2) Хто перший запропонував нумерацію крісел в театрі по рядам і місцям?

  А. Кравчук

  Б. Піфагор

  В. Ньютон

  Д. *Декарт

 3) Хто  математиків брав участь у 58-й олімпіаді в 548 р. до н.е.?

  А. Фалес

  Б. *Піфагор

  В. Ньютон

  Д. Декарт

 4) Перша жінка математик:

  А. Софія Яновська

  Б. Гортензія Лепот

  В. Софія Жермен

  Д. *Гіпатія Александрійська

 5) Хто з математиків склав таблицю простих чисел?

  А. Вієт

  Б. Декарт

  В. Евклід

  Д. Ератосфен

 

V. Конкурс «Художник»

Ведучий 2.

Математики – талановиті люди. Щоб бути математиком, потрібно мати неабиякі навички і в малюванні, аби гарно зображати многогранники, тіла обертання, графіків деяких функцій. Отже, конкурс має назву «Художник». З кожної команди я запрошую по одному учаснику. Завдання: лівою рукою малювати коло, а правою одночасно – трикутник. Максимальна оцінка – 3 бали.

VI. Конкурс капітанів.

Ведучий 1.

Конкурсу складається з трьох завдань.

1) Скільки кутів на малюнку? (1 бал)

Изображение выглядит как линия, искусство

 

 

2) Скільки трикутників на малюнку? (1 бал)

Изображение выглядит как треугольник, линия

 

 

3) Розмістіть у порядку зростання розв’язків рівнянь (5 балів):

 а) 2х = 10

 б) х – 2 = 10

 в) 2х = 1

 г) х – 2 = 0

 д) х2 = 64

 

VII. Конкурс «Щасливий випадок».

Ведучий 2.

Кожній команді буде поставлено 5 питань. За правильну відповідь – 1 бал. Команда, яка швидше відповість на всі запитання, матиме додатковий 1 бал.

Запитання команді «Піфагорійці»

1) Слово грецького походження, буквально означає «поперечник». (Діаметр)

2) Найбільша одиниця вимірювання площі. (1 км2)

3) Які числа в минулому вважались абсурдними, фіктивними, числами від сатани? (Від’ємні)

4) Речовина, яка застосовується в медицині, але є небезпечно. (Ртуть)

5) Яку дозу і якої речовини вважають смертельною для коня? (Крапля нікотину)

 

Запитання команді «Шахеризада»

1) Речовина, що становить 78% складу повітря. (Азот)

2) Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важить цеглина? (4 кг)

3) До міста їде мотоцикліст, а йому назустріч два легкові, три вантажні автомобілі і один велосипедист. Скільки автомобілів їде до міста? (Жодного)

4) Як називають частину кола? (Дуга)

5) Ці природні кристали мають форму куба і є у кожного вдома. (Сіль)

 

VIII. Конкурс «Пантоміма»

Ведучий 1.

Один учасник з команди запропоновані слова жестами та мімікою, а інші члени команди відгадують їх. За кожне відгадане слово команда отримує 2 бали.

Слова для команди «Піфагорійці»

1. Радикуліт

2. Ділення

3. Пояс для схуднення

4. Транспортир

 

Слова для команди «Шахеризада»

1. Наркоман

2. Парабола

3. Велотренажер

4. Підручник

 

ІХ. Конкурс «Домашнє завдання»

Команди пропонують одна одній кросворд та математичні завдання на валеологічну тему.

 

Х. Підсумок гри.

Ведучий 1.

Ще запитань багато

Вам можна запропонувати,

Та обмежує час –

Є ще уроки в нас.

 

Ведучий 2.

Готуємось назвати

Змагання результати.

Тож ми вітаємо дружно

Команду … з перемогою.

 

Ведучий 1.

Сьогодні переможцем

Команда … в нас

Ви, друзі, показали

Усім «найвищий клас».

 

Ведучий 2.

Вивчати математику

Продовжуєте ви й далі.

Команда переможців

Отримує медалі.

 

Ведучий 1.

Команда …

Теж добре попрацювала,

Тому від переможця лиш трішечки відстала.

 

Ведучий 2.

Але ви потрудились,

Як у школі, та і вдома.

На згадку про цю зустріч

Отримайте дипломи!

 

Ведучий 1.

Ми з вами, сподіваюсь,

Зустрінемось не раз.

На зустрічі приходьте –

Гурток чекає вас!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Сценарії
Додано
27 липня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку