Календарно-тематичне планування
з математики для 6 класу
на 2024-2025 н/р
Навчальна програма з математики для учнів 6 класів, створена на основі Модельної навчальної програми «Математика. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Василишин М.С., Миляник А.І., Працьовитий М.В., Простакова Ю.С., Школьний О.В.).
Математика: підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти (у двох частинах)/ автор: Джон Ендрю Біос, рекомендований МОН України (наказ від 08.03.2023 № 254)
* - додаткові теми, які є не обов’язковими за програмою (вчитель на власний розсуд визначає чи опрацьовувати даний матеріал)
6 годин на тиждень / 210 год на рік
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Кіль-ть годин |
Дата |
Д/З |
І семестр (16 тижнів, 96 уроків) |
||||
Розділ 1. Натуральні числа та дії з ними (повторення) (6 год.) |
||||
Очікувані результати: Записує числа до 10 000 000 цифрами і буквами. Визначає розряд, в якому знаходиться кожна цифра. Продовжує числові послідовності. Порівнює числа в межах 10 000 000. Використовує знаки <,> для порівняння чисел. Округлює числа до заданого розряду. Додає та віднімає натуральні числа до 10 000 000. Виконує множення та ділення натуральних чисел в стовпчик. Розв’язує завдання, які містять дужки і декілька дій, використовує правило «ПоДуМноДіДоВі». Читає та розуміє тексти математичного змісту. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами. |
||||
1. |
Впорядкування та округлення чисел. Числові послідовності |
1 |
|
|
2. |
Додавання і віднімання натуральних чисел |
1 |
|
|
3. |
Множення і ділення на 10, 100, 1000 |
1 |
|
|
4. |
Множення і ділення на двоцифрове число |
1 |
|
|
5. |
Виконання кількох дій |
1 |
|
|
6. |
Контрольна робота № 1 (діагностувальна) |
1 |
|
|
7 |
Аналіз контрольної роботи. Проєкт «Оплата житлово-комунальних послуг» |
|
|
|
Розділ 2. Подільність натуральних чисел (15 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття «Дільники», «Кратні», «Прості числа», «Складені числа». Знає ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10. Розв’язує вправи, що передбачають їх використання. Вміє знаходити спільний дільник, спільне кратне, розкладати складене число на прості множники. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій. |
||||
8 |
Дільники і подільність |
1 |
|
|
9-10 |
Ознаки подільності |
2 |
|
|
11 |
Спільний дільник |
1 |
|
|
12 |
Прості та складені числа |
1 |
|
|
13 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 1 |
1 |
|
|
14 |
Розклад складеного числа на прості множники |
1 |
|
|
15-16 |
Кратні. Спільне кратне |
2 |
|
|
17-18 |
Розв’язування задач |
2 |
|
|
19 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 2 |
1 |
|
|
20 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
21 |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
22 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
1 |
|
|
23 |
Проєкт «Рекламна акція» |
|
|
|
Розділ 3. Звичайні дроби та дії над ними (21 год.) |
||||
Очікувані результати: Відрізняє правильні, неправильні та мішані дроби. Перетворює звичайні дроби в мішані дроби і навпаки. Порівнює дроби з однаковими, різними знаменниками та мішані дроби. Додає та віднімає дроби з однаковими, використовує властивості додавання.. Виконує множення та ділення звичайних дробів. Вміє знаходити дріб від числа та число за його дробом. Розв’язує задачі на декілька дій. Розрізняє умову і вимогу, дані та невідомі елементи проблемної ситуації. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами. |
||||
24 |
Звичайні дроби |
1 |
|
|
25-26 |
Рівність дробів. Основна властивість дробу |
2 |
|
|
27 |
Порівняння дробів |
1 |
|
|
28 |
Додавання і віднімання дробів |
1 |
|
|
29-30 |
Додавання і віднімання мішаних дробів |
2 |
|
|
31-32 |
Розв’язування рівнянь |
2 |
|
|
33 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 3 |
1 |
|
|
34-35 |
Множення дробів |
2 |
|
|
36-37. |
Ділення дробів |
2 |
|
|
38-39 |
Розв’язування рівнянь |
2 |
|
|
40 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 4 |
1 |
|
|
41-42 |
Знаходження дробу від числа і числа за його дробом |
2 |
|
|
43-44 |
Розв’язування задач |
3 |
|
|
45 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 5 |
1 |
|
|
46 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
47 |
Контрольна робота № 3 |
1 |
|
|
48 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
1 |
|
|
49 |
Проєкт «Плануємо розпорядок дня» |
|
|
|
Розділ 4. Десяткові дроби та дії над ними (15 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє сутність поняття десяткового дробу. Читає і записує десяткові дроби. Перетворює звичайні дроби в десяткові і навпаки. Записує мішані дроби у вигляді десяткових дробів. Впорядкує десяткові дроби. Округлює десяткові дроби до зазначеного розряду. Додає та віднімає десяткові дроби. Виконує множення і ділення десяткових дробів, в тому числі на 10, 100. Розпізнає та інтерпретує числову інформацію. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій. |
||||
Тисячні. Запис тисячних |
1 |
|
|
|
51 |
Розрядні доданки |
1 |
|
|
52 |
Порівняння десяткових дробів |
1 |
|
|
53 |
Перетворення десяткового дробу в звичайний або мішаний дріб |
1 |
|
|
54 |
Перетворення звичайного та мішаного дробу в десятковий дріб |
1 |
|
|
55 |
Округлення дробів |
1 |
|
|
56 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 6 |
1 |
|
|
57 |
Додавання тисячних. Віднімання тисячних |
1 |
|
|
58 |
Множення десяткових дробів |
1 |
|
|
59-60 |
Ділення десяткових дробів |
2 |
|
|
61 |
Множення і ділення на 10, 100, 1000 |
1 |
|
|
62 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
63 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 7 |
1 |
|
|
64 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
65 |
Контрольна робота № 4 |
1 |
|
|
66 |
Аналіз КР. Проєкт «Запрошуємо на розпродаж» |
1 |
|
|
Розділ 5-6. Відсотки. Відношення і пропорції (17 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє сутність поняття відсотки. Вміє знаходити відсоток від числа, відсоткове відношення двох чисел. Розв’язує комбіновані сюжетні задачі. Знає поняття «Відношення», «Пропорція». Наводить приклади пропорційних величин. Розв’язує завдання з відношеннями. Вміє застосовувати основну властивість пропорції. Розв’язує задачі на пряму та обернену пропорційність. Вміє працювати з масштабом. Вирізняє у проблемній ситуації математичні дані. Ухвалює рішення щодо вибору раціонального способу розв’язування проблеми. Представляє математичну інформацію в різних формах (числовій, табличній тощо), аналізує її, робить висновки. |
||||
67 |
Аналіз контрольної роботи. Знаходження відсотку від числа |
1 |
|
|
68 |
Відсоткове відношення двох чисел |
1 |
|
|
69 |
Відношення |
1 |
|
|
70-71 |
Відношення і пропорції |
2 |
|
|
72 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 8 |
1 |
|
|
73-74 |
Сюжетні задачі |
2 |
|
|
75 |
Основна властивість пропорції |
1 |
|
|
76-77 |
Пряма та обернена пропорційність |
2 |
|
|
78 |
Масштаб |
1 |
|
|
79-80 |
Розв’язування задач |
2 |
|
|
81 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 9 |
1 |
|
|
82 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
83 |
Контрольна робота № 5 |
1 |
|
|
84 |
Аналіз КР. Інтегрований модуль «Математика у світі природи та мистецтва» |
1 |
|
|
85 |
Проєкт «Круті слайми-яскраві емоції» |
1 |
|
|
Розділ 7. Коло, круг (10 год.) |
||||
Очікувані результати: Доречно використовує математичні поняття. Розрізняє: коло і круг. Вимірює довжини відрізків, градусні міри кутів, користується креслярськими інструментами для розв’язування проблемної ситуації. Розпізнає геометричні об’єкти та їх елементи на площині та в просторі. Визначає дані, які є необхідними для розв’язання проблемної ситуації |
||||
86 |
Поняття кола і круга. Радіус і діаметр |
1 |
|
|
87 |
Довжина кола, дуга |
1 |
|
|
88 |
Плаща круга. Круговий сектор |
1 |
|
|
89 |
Розв'язування сюжетних задач |
1 |
|
|
90 |
Проєкт "Містечко числа Пі" |
1 |
|
|
91 |
Розв’язування врав і задач |
1 |
|
|
92 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
93 |
Розв’язування вправ і задач. Самостійна робота № 10 |
1 |
|
|
94 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
95 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
96 |
Контрольна робота № 6 |
1 |
|
|
ІІ семестр (19 тижнів, 114 год) |
||||
Очікувані результати: Вміє будувати кругову діаграму. Записує, читає та представляє дані у табличній та графічній формах. Перетворює текстову інформацію математичного змісту в таблиці та діаграми, аналізує її, робить висновки. Знає поняття «Ймовірність події». Вміє застосовувати комбінаторні правила додавання і множення для обчислення ймовірностей події, знаходити середнє значення величини. |
||||
97 |
Аналіз контрольної роботи. Кругова діаграма. |
1 |
|
|
98 |
Ймовірність події. |
1 |
|
|
99 |
Застосування комбінаторних правил додавання і множення для обчислення ймовірностей події. |
1 |
|
|
100 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 11. |
1 |
|
|
101 |
Розв’язування вправ. *Середнє арифметичне. Середнє значення величини. |
1 |
|
|
102-103 |
Розв’язування задач.
|
2 |
|
|
104 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 12. |
1 |
|
|
105 |
Проєкт «Гральний кубик – цікаве заняття» |
1 |
|
|
106 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
107 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
108 |
Контрольна робота № 7 |
1 |
|
|
Розділ 9. Цілі числа та дії над ними (15 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття «від’ємні числа», «цілі числа», «модуль числа». Наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих чисел. Вміє додавати та віднімати, множити і ділити цілі числа. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій |
||||
109 |
Аналіз контрольної роботи. Від’ємні та додатні числа. Цілі числа. Координатна пряма. |
1 |
|
|
110 |
Цілі та протилежні числа |
1 |
|
|
111 |
Модуль числа |
1 |
|
|
112 |
Додавання та віднімання цілих чисел |
1 |
|
|
113 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
114 |
Множення і ділення цілих чисел |
1 |
|
|
115 |
Виконання кількох дій |
1 |
|
|
116 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота №13 |
1 |
|
|
117 |
Властивості додавання та множення |
1 |
|
|
118 |
Розв'язування сюжетних задач |
1 |
|
|
119 |
Розв’язування задач. |
1 |
|
|
120 |
Проєкт «Від’ємні числа в нашому житті» |
1 |
|
|
121 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 14. |
1 |
|
|
122 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
123 |
Контрольна робота № 8. |
1 |
|
|
Розділ 10. Раціональні числа та дії над ними (17 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття «Раціональні числа». Наводить приклади раціональних чисел. Вміє порівнювати раціональні числа, додавати і віднімати, множити і ділити раціональні числа. Розрізняє умову і вимогу, дані та невідомі елементи проблемної ситуації. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами. |
||||
124 |
Аналіз контрольної роботи. Раціональні числа. |
1 |
|
|
125 |
Порівняння раціональних чисел. |
1 |
|
|
126 |
Додавання раціональних чисел. |
1 |
|
|
127 |
Віднімання раціональних чисел. |
1 |
|
|
128 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
129 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 15. |
1 |
|
|
130 |
Множення раціональних чисел |
1 |
|
|
131 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
132 |
Ділення раціональних чисел |
1 |
|
|
133 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
134 |
Розв’язування сюжетних задач |
1 |
|
|
135 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
136 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 16. |
1 |
|
|
137 |
Розв’язування задач. |
1 |
|
|
138 |
Проєкт «Географія України» |
1 |
|
|
139 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
140 |
Контрольна робота № 9. |
1 |
|
|
Розділ 11. Напрямок (10 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття «Напрямок». Вміє визначати напрямок за чотирьохточковим і восьмиточковим компасом. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій. |
||||
141 |
Аналіз контрольної роботи. Напрямок. |
1 |
|
|
142 |
Чотирьохточковий компас. |
1 |
|
|
143 |
Восьмиточковий компас. |
1 |
|
|
144 |
Розв’язування вправ. *Координатна площина. |
1 |
|
|
145 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
146 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 17. |
1 |
|
|
147 |
Проєкт «Вивчаємо карти» |
1 |
|
|
148 |
Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
149 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
150 |
Контрольна робота № 10. |
1 |
|
|
Розділ 12. Кути і чотирикутники (12 год.) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття «Кут». Вміє називати, знаходити кути, зокрема в трикутнику, чотирикутнику. Вміє будувати паралелограм, знаходити периметр в площу складених фігур. Відбирає математичні дані, використовує відомі правила та послідовності дій з математичними об’єктами для виокремлення проблеми і розв’язування проблемних ситуацій |
||||
151 |
Аналіз контрольної роботи. Кути трикутника. |
1 |
|
|
152 |
Чотирикутники |
1 |
|
|
153 |
Побудова паралелограма. |
1 |
|
|
154 |
Розв’язування вправ і задач. |
1 |
|
|
155 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 18 |
1 |
|
|
156 |
Периметр і площа складених фігур. |
1 |
|
|
157 |
Розв’язування задач |
1 |
|
|
158 |
Розв’язування задач. Самостійна робота № 19 |
1 |
|
|
159 |
Проєкт «Ігрова зона» |
1 |
|
|
160 |
Розв’язування вправ і задач |
1 |
|
|
161 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
162 |
Контрольна робота № 11. |
1 |
|
|
Очікувані результати: Розпізнає геометричні об’єкти та їх елементи на площині та в просторі. Вміє знаходити об’єм куба, прямокутного паралелепіпеда, циліндра. Визначає об’єм рідини, розв’язує задачі. Виокремлює в конкретній життєвій ситуації її окремі складники, які можуть бути розв’язані математичними методами. Розрізняє умову і вимогу, дані та невідомі елементи проблеми, виокремленої із проблемної ситуації. |
||||
163 |
Аналіз контрольної роботи. Об’ємні фігури. Розгортки об’ємних фігур |
1 |
|
|
164 |
Уявлення про площу поверхні |
1 |
|
|
165 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 20 |
1 |
|
|
166 |
Об’єм куба, прямокутного паралелепіпеда, циліндра. |
1 |
|
|
167 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
168 |
Об’єм рідини. Одиниці об’єму. |
1 |
|
|
169 |
Розв’язування сюжетних задач |
1 |
|
|
170 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 21 |
1 |
|
|
171 |
Розв’язування вправ |
1 |
|
|
172 |
Проєкт «Плануємо аквапаті» |
1 |
|
|
173 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
174 |
Контрольна робота № 12 |
1 |
|
|
Розділ 14. Вимірювання величин (9 год) |
||||
Очікувані результати: Розуміє поняття «величина». Знає одиниці вимірювання довжини, маси, об’єму. Вміє перетворювати більші одиниці вимірювання в менші та навпаки. Виконує перетворення результатів дій додавання і віднімання. Виокремлює простіші проблеми у складі пропонованої проблемної ситуації. |
||||
175 |
Аналіз контрольної роботи. Перетворення більших одиниць вимірювання в менші. |
1 |
|
|
176 |
Перетворення менших одиниць вимірювання в більші |
1 |
|
|
177 |
Перетворення результатів дій додавання і віднімання |
1 |
|
|
178 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 22 |
1 |
|
|
179 |
Розв’язування сюжетних задач |
1 |
|
|
180 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 23. |
1 |
|
|
181 |
Проєкт_14_«Числова послідовність Фібоначчі» |
1 |
|
|
182 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
183 |
Контрольна робота № 13
|
1 |
|
|
Розділ 15. Алгебра (10 год) |
||||
Очікувані результати: Розрізняє числові та буквенні вирази. Вміє спрощувати вирази. Знає поняття «рівняння». Вміє розв’язувати рівняння з цілими та раціональними числами. Розв’язує сюжетні задачі за допомогою рівнянь. Розрізняє умову і вимогу, дані та невідомі елементи проблеми, виокремленої із проблемної ситуації. |
||||
184 |
Аналіз контрольної роботи. Числові і буквені вирази. |
1 |
|
|
185 |
Спрощення виразів. |
1 |
|
|
186 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 24 |
1 |
|
|
187 |
*Рівняння. |
1 |
|
|
188 |
* Розв’язування рівнянь з цілими та раціональними числами. |
1 |
|
|
189 |
Розв’язування сюжетних задач за допомогою рівнянь. |
1 |
|
|
190 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота № 25 |
|
|
|
191 |
Розв’язування вправ |
|
|
|
192 |
Проєкт «Біле золото Українських Карпат» |
1 |
|
|
193 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи. |
1 |
|
|
194 |
Контрольна робота № 14 |
1 |
|
|
Розділ 16. Повторення і систематизація знань (15 год.) |
||||
Очікувані результати: Оперує числовими даними, геометричними об’єктами на площині та в просторі; розв’язує задачі, в тому числі прикладного (практичного) змісту; будує та досліджує найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретує та оцінює результати; прогнозує в контексті навчальних та практичних задач; використовує математичні методи у життєвих ситуаціях. Розв'язує сюжетні задачі на: розрахунок відсоткового відношення різних величин (наприклад, працездатного населення регіону, калорій тощо); прийняття рішень у сфері фінансових операцій, розрахунок власних та родинних фінансів, комунальних платежів; вміння розпоряджатись власними коштами, в простих ситуаціях оцінювати очікувані та реальні витрати тощо. |
||||
195 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення і систематизація знань з теми «Подільність натуральних чисел» |
1 |
|
|
196 |
Повторення і систематизація знань з теми «Звичайні дроби та дії над ними» |
1 |
|
|
197 |
Повторення і систематизація знань з теми «Десяткові дроби та дії над ними» |
1 |
|
|
198 |
Повторення і систематизація знань з теми «Відсотки», «Відношення і пропорції» |
1 |
|
|
199 |
Повторення і систематизація знань з теми «Коло, круг» |
1 |
|
|
200 |
Повторення і систематизація знань з теми «Дані та ймовірність» |
1 |
|
|
201 |
Повторення і систематизація знань з тем «Цілі числа та дії над ними», «Раціональні числа та дії над ними» |
1 |
|
|
202 |
Повторення і систематизація знань з тем «Напрямок», «Кути і чотирикутники» |
1 |
|
|
203 |
Повторення і систематизація знань з теми «Просторові геометричні фігури» |
1 |
|
|
204 |
Повторення і систематизація знань з теми «Вимірювання величин» |
1 |
|
|
205 |
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
1 |
|
|
206 |
Узагальнення і систематизація знань. Підготовка до контрольної роботи |
1 |
|
|
207 |
Підсумкова контрольна робота 15 |
1 |
|
|
208 |
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ. |
1 |
|
|
209 |
Проєкт 16 «Мапа думок» |
1 |
|
|
210 |
Узагальнення і систематизація знань |