Математика. Тема: «Утворення числа 11. Десятковий склад».

Про матеріал
Мета: Освітня: • ознайомити з утворенням числа 11; • повторення лічби в межах 1-го десятка; Корекційно-розвиваюча: • розвивати: логічне мислення, пам'ять, увагу, активний словник, дрібну моторику; Корекційно-виховна: • виховувати інтерес до математики; • виховувати дисципліну під час уроку та позитивне ставлення один до одного. Словник: один десяток, одинадцять; Тип уроку: засвоєння нового матеріалу. Обладнання: картки з цифрами, олівець синій і червоний, аркуш паперу, кубики 11 шт., картинки: «Оленка та Зайчик», «10 цукерок», «11 яблук», «Цифра 11», «Будинок числа 11».
Перегляд файлу

Тема: «Утворення числа 11. Десятковий склад».

Мета:

Освітня:

  •                 ознайомити з утворенням числа 11;
  •                 повторення лічби в межах 1-го десятка;

Корекційно-розвиваюча:

  •                 розвивати: логічне мислення, пам'ять, увагу, активний словник, дрібну моторику;

Корекційно-виховна:

  •                 виховувати інтерес до математики;
  •                 виховувати дисципліну під час уроку та позитивне ставлення один до одного.

Словник: один десяток, одинадцять;

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

Обладнання: картки з цифрами, олівець синій і червоний, аркуш паперу, кубики 11 шт., картинки: «Оленка та Зайчик», «10 цукерок», «11 яблук», «Цифра 11», «Будинок числа 11».

 

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1.1. Організаційний момент.

Вчитель:

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

А старанно працювати.

1.2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

Вправа «Різнокольорове намисто»

Вчитель: Дітки, зараз ми будемо малювати намисто для мами. Візьміть аркуш паперу, червоний та синій олівець. Я буду говорити скільки потрібно намалювати намистинок і якого кольору, а ви в цей час малювати.

Вчитель:

  •                 Намалюйте 2 червоні намистинки.
  •                 Намалюйте 3 сині намистинки.
  •                 Намалюйте 5 червоні намистинки.
  •                 Намалюйте 3 сині намистинки.
  •                 Намалюйте 2 червоні намистинки.

Вчитель: Всі встигли? Намистинки з’єднайте лінією. Покажіть що у вас вийшло.

(Діти показують малюнок з різнокольоровими намистом)

Вчитель: Молодці! Яке гарне намисто для мами у нас вийшло.

1.2. Перевірка домашнього завдання.

1.3. Усний рахунок.

Вправа «Сусідні числа»

Вчитель: Діти, зараз я буду показувати вам картки з числами. Вам потрібно назвати сусідів цього числа. Наприклад:  цифра 4 сусідні числа 3 і 5.

Вчитель:

  •                 Картка з цифрою 5;
  •                 Картка з цифрою 2;
  •                 Картка з цифрою 9;
  •                 Картка з цифрою 7;

(Учні називають по черзі цифру та її сусідів)

1.4. Актуалізація набутих знань

Вправа «Математична розминка»

Вчитель:

Порахуйте від 1 до 10.

Яке число після 7.

Число 8 збільшити на 2.

Число 3 зменшити на 2.

(Відповідь дітей)

Вправа «Допоможіть Оленці та Зайчику»

Вчитель: Діти уважно подивіться на картинку? Що ви на ній бачите?

(Відповідь учнів)

Вчитель: На картинйі Оленка та Зайчик і їм потрібна наша допомога.

Треба визначити більше зірочок чи морквинок. Давайте порахуємо разом. Скільки зірочок?

(Учні рахують разом з педагогом)

Вчитель: 1… 2… 3… 4… 5… 6…. Зірочок 6. А скільки морквинок?

Вчитель: 1… 2… 3… 4… 5… 6… 7…. Морквинок 7. Що більше зірочок чи морквинок?

(Діти разом з педагогом визначають чого більше)

1.5. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Сьогодні ми помандруємо в країну Математики і там познайомимося з новим числом та дізнаємося з яких чисел воно складається. Дітки, ви готові.

(Відповідь дітей)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

2.1. Повідомлення нових знань.

Вчитель: Разом ми сідаємо в потяг і їдемо в країну Математики. Повторюємо разом ту-туф, ту-туф. Поїхаи!

Перша зупинки – «Пригадай»

Вчитель: Ми потрапили до першої зупинки – «Пригадай». І тут нас очікує цікаве завдання. Учні, порахуйте кубики. Я показую а ви рахуєте разом.

(Діти рахують кубики і з’ясовують що їх 10)

Вчитель: Пригадуємо, 10 одиниць – 1 десяток. Порахуйте скільки цукерок.

(Відповідь учнів)

Вчитель: Так, вірно! 10 цукерок, а 10 цукерок це скільки десятків?

(Відповідь дітей)

Вчитель: Молодці! Ми відправляємося на наступну зупинку. Повторюємо разом ту-туф, ту-туф. Поїхали!             

Зупинка друга – «Нове знайомство»

Вчитель: Ми приїхали на нову зупинку, а вона називається «Нове знайомство». Цікаво з ким ми познайомимося.

(Вчитель показує картинку з числом 11)

Вчитель: Ой, а хто це? Дітки, давайте разом дізнаємося. Подивіться у нас є 1 десяток кубиків, а тепер ми утворимо нове число. Покладемо на кубики ще 1 кубик.

(Педагог кладе 1 кубик)

Вчитель: Ми  поклали 1 кубик на 1десяток. Отримали нове число одинадцять. Поварюємо.

(Учні повторюють за педагогом, самостійно, по черзі)

(Вчитель пише на дошці число 11)

Вчитель: От ми і познайомилися з новим числом 11. Воно складається з 1 десятка і 1 одиниці. З чого складається число 11?

(Відповідь дітей)

Вчитель: Скільки десятків? Скільки одиниць?

(Відповідь дітей)

Вчитель: Діти, число 11 двоцифрове. Бо складається з двох чисел. Число 11 одноцифрове чи двоцифрове?

(Відповідь дітей)

Вчитель: Дітки втомилися, тож потрібно нам порухатися гарненько. Тож встаємо з своїх місць.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири –

Наші руки, ніби крила.

Полетіли, полетіли,

Раз – присіли, два – присіли.

На рахунок: раз, два, три

Пострибаєм разом ми.

А скажу: чотири, п’ять –

Наші ніжки побіжать.

Вчитель: Яке число ми вивчили?

(Відповідь дітей)

Вчитель: Молодці! Нам  потрібно вирушати далі тож сідаємо в потяг. Їдимо.

Зупинка третя – «Склад числа»

Вчитель: Ми звами приїхали до цікавої зупинки. Де дізнаємося з яких чисел складається 11.

Вчитель: Погляньте на домик числа 11. З яких чисел складається 11.

(Учні повторюють за педагогом, самостійно, по черзі)

2.2. Первинне закріплення і корекція.

Зупинка четверта – «Кінцева»

Вчитель: Скільки яблуків лежить на столі?

(Учні рахують і з’ясовують 11 яблук)

Вчитель: З чого складається число? Скільки десятків? Скільки одиниць?

(Відповідь дітей)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

3.1. Підсумок уроку. 

Вчитель: Дітки, вам сподобався урок?

Вчитель: Що ви дізналися нового?

Вчитель: Вчитель: Скажіть, яке число ми вивчали сьогодні?

Вчитель: Скільки містить десятків число 11? Скільки одиниць? Число 11 одноцифрове? Чому? Як можна утворити число 11?

3.2. Домашнє завдання

 

Наочний матеріал до уроку

 

Вправа «Сусідні числа»

C:\Users\User\Downloads\depositphotos_45353745-stock-illustration-vector-colored-numbers-icons.jpg          C:\Users\User\Downloads\depositphotos_45353745-stock-illustration-vector-colored-numbers-icons.jpg

C:\Users\User\Downloads\depositphotos_45353745-stock-illustration-vector-colored-numbers-icons.jpg                    C:\Users\User\Downloads\depositphotos_45353745-stock-illustration-vector-colored-numbers-icons.jpg

 

Вправа «Допоможіть Оленці та Зайчику»

Без названия

 

 

Перша зупинки – «Пригадай»

 

 

Блог Акуленко А.М. Розвиток логічного мислення на уроках математики в  початковій школі: Конспекти уроків

 

Зупинка друга – «Нове знайомство»

 

Число 11 | Математика, которая мне нравится

Зупинка третя – «Склад числа»

составь числа математика для детей

 

Зупинка четверта – «Кінцева»

 

Шаблон Яблока Для Вырезания Из Бумаги | Kids-Pic.comШаблон Яблока Для Вырезания Из Бумаги | Kids-Pic.comШаблон Яблока Для Вырезания Из Бумаги | Kids-Pic.comШаблон Яблока Для Вырезания Из Бумаги | Kids-Pic.com

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Чорна Яна
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Інкл
Додано
11 грудня 2020
Переглядів
3646
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку