Дата ____________ № уроку _________ Математика 1 клас
Тема тижня: Подорожуємо в часі
Тема уроку: Вираз. Значення виразу.
Мета тематичного дня:
Навчальна. Ознайомити учнів із поняттям виразу і його значення. Учити розрізняти вираз і рівність.
Розвивальна. Розвивати вміння користуватися математичною термінологією.
Виховна. Виховувати вміння самостійно працювати з підручником.
Предметні компетентності:
-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу (розташовані послідовно)
Лічить до 10 у прямому порядку
Читає та записує натуральні числа в межах 10 словами і цифрами
Утворює натуральні числа (1 – 10) з одного десятка та кількох одиниць під час виконання практичних вправ (з використанням паличок, намистинок, кубиків тощо)
Співвідносить кількість елементів у групі об’єктів навколишнього середовища з відповідним числом і навпаки
Здійснює вимірювання величин, маючи доступ до необхідних вимірювальних приладів (лінійка, годинник) та різного роду нестандартних мірок/ підручних засобів (стрічка, сірникова коробка, пісковий годинник, склянка, ложка тощо)
Будує відрізки заданої довжини
Порівнює об’єкти навколишнього світу за довжиною, масою, місткістю (об’ємом)
Розрізняє геометричні площинні та об’ємні фігури за їхніми істотними ознаками
Конструює знайомі площинні та об’ємні фігури з підручного матеріалу (пластиліну, глини, соломки, конструктора тощо)
Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми
Обладнання: підручники, папір А4, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори
«Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Часовий настрій» слайд 2
Погляньте на ці годинники.
ІІ. Етап цілепокладання
Метод «Сторітелінг» слайд 3
В одній казковій країні жителі взагалі не мали жодного годинника. Вони постійно спізнювалися в школу та на роботу, в гості та на обід. В них не було ні потягів, ні автобусів, тому що вони не могли скласти розкладу руху транспорту. В школі уроки тривали стільки, скільки вирішить вчитель, адже слідкувати за часом не було по чому. Врешті-решт жителі цієї країни зібралися і вирішили запросити до себе годинникаря, щоб він зробив для них хоча б одного великого годинника.
Чим закінчилася ця історія ви дізнаєтесь в кінці нашого уроку.
Сьогодні ми будемо святкувати день народження чудового та дуже необхідного пристрою. А щоб дізнатися хто це потрібно відгадати загадку.
Ніг не маю, а ходжу,
Рота не маю, а скажу,
Коли обідати, а коли спати,
Коли роботу починати.(Годинник)
Повідомлення теми та мети уроку. (слайд 4)
Ми з вами дізнаємося більше про годинник, також ми дізнаємося, що таке вирази, повторимо лічбу в межах 10 і будемо виконувати приклади на додавання.
ІІІ. Етап цілереалізації
МАТЕМИАТИКА РАЗОМ З ДРУГОМ
Виконайте завдання та отримайте запрошення.
Усна лічба годинників
Діти отримують в конвертах зображення годинників з цифрами на кожному.
Лічба двійками
Робота з роздатковим матеріалом
Розташуйте годинники у порядку зростання від найменшого до найбільшого.
Математична естафета.
Клас ділиться на команди часових майстрів. По сигналу вчителя починається ремонт годинників. Діти по черзі вибігають до дошки і розв’язують приклади.
МАТЕМАТИКА ПИСЬМОВО
Каліграфічна хвилинка
У нас по класі розвішані годинники різних кольорів. Ваше завдання написати каліграфічно тільки ті цифри, які написані на червоних годинниках.
Виконуємо по завданню і після кожного виконаного викладаємо корж.
Три вправи три коржа.
Робота з підручником. Ознайомлення з поняттям «вираз» слайди
— Ми вже розглядали випадки складу числа 10: 1 і 9, 2 і 8, 3 і 7 та ін. Можна сказати, що склад числа 10 представляють записи 1 + 9, 2 + 8, 3 + 7 і т. д. Такі записи називають виразами. Вирази містять знаки дій, але не містять знака «=». Учитель виставляє на магнітній дошці один під одним два вирази: 3 + 4 і 9 - 5.
— Ми можемо виконати вказану у виразі дію й отримати результат — число. Учні обчислюють обидва вирази на лінійках і називають результати: 7 і 4. Учень виставляє ці числа на дошці навпроти відповідних виразів.
— Ці числа називаються значеннями виразів. 7 — значення першого виразу, а 4 — значення другого виразу. Поставимо тепер знак «=» між кожним виразом і його значенням. Що ми отримали? (Рівність). Учитель читає речення в рамці у кінці вправи 1.
Учитель закриває аркушем паперу праву частину рівності, записаної на дошці.
7 - 5 [= 2]
— Як називають цей запис? (Вираз). Учитель забирає аркуш:
7 - 5 = 2
— Як називають число 2? (Значення виразу).
— Як називають увесь запис? (Рівність).
Вправа «Порахуй роки»
Учні отримують картки з тортами і рахують кількість свічок.
https://www.youtube.com/watch?v=mBDU8UwJdpM&t=6s
Порівняйте кількість свічок на тортах, кількість кексиків і т.д.
Для цього складіть вираз.
Ознайомлення з видами годинників
Годинник цокає і в такт
Секунди відбива.
За шістдесят таких «тік-так»
Хвилина пропливає.
А шістдесят хвилин спливуть —
То пройде вже година.
В годині — шістдесят хвилин,
Запам’ятай, дитино!
Розповідь про види годинників з мультимедійним супроводом
Приготування торта завершено потрібно його тільки спекти. Та перед цим ми відпочинимо трішки
Фізкультхвилинка під пісню «Справжня дружба»
https://www.youtube.com/watch?v=EG9TPKID9Bs
МАТЕМАТИКА САМОСТІЙНО
Починаємо святкування. Спочатку поглянемо, що у подарункових коробках.
На столі стоять кольорові коробки різного розміру. Вчитель сам або просить когось з учнів відкрити подарунок. З коробки дістають завдання
Робота в парах.
Приклейте середину годинника. Тепер намалюйте відрізок довжиною 5 см і зробіть рамку. Приклейте стрілки і у вас вийшов годинник.. Перевірте себе ще раз між центром і краєм годинника має бути 5 см.
МАТЕМАТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ
Робота з геометричними фігурами.
Назвіть геометричні фігури
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Метод «Сторітелінг»
Годинникар довго працював і нарешті виготовив великого годинника. Тепер всі мешканці країни раділи. Вони почали користуватися годинником і все в них пішло добре. Більше ніхто нікуди не спізнювався. Урок в школі тривали 45 хвилин, перерви 10 хвилин. Автобуси їздили через кожних 15 хвилин, а через кожну години приїздив потяг.
Або
На дошці висять різнокольорові годинники або на столі у вчителя стоять різнокольорові годинники.
Учні по черзі підходять до дошки чи до столу і обирають будь-який годинник. Відповідно до обраного кольору дитина має дати відповідь
Робота в групах
Кожна група отримує повітряну кульку. Потрібно написати побажання для годинника і прив’язати до гелевої кульки.
Наш урок закінчено. Годинник всім дякує за гарне свято, за чудові подарунки та гарні побажання. До нових зустрічей.
Всіх запрошують до частування тортом
Список використаної літератури
1