Математика з цеглинками Лего

Про матеріал
Робота містить різноманітні практичні вправи та завдання для впровадження ЛЕГО-технології в освітньому процесі. Може бути корисним вчителям Нової української школи для використання на уроках математики в початкових класах.
Перегляд файлу

 

 

 

 

           

 

 

 

Практичне використання ЛЕГО – технології в освітньому просторі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Автор: Федоровська О.Л.

 

 

 

 

 

      В умовах сьогодення вчителі шукають нові дієві технології і методи, які сприяють підвищенню ефективності навчання. Одним з таких методів вважається широке використання конструкторів LEGO. Для педагогічного процесу ЛЕГО-технологія цікава тим, що   в основі має елементи гри та водночас створює умови для розвитку навичок у навчанні. Це, в свою чергу, сприяє формуванню в учнів необхідних ключових і предметних компетентностей, навичок практичного застосування здобутих знань, розвиває креативне  мислення і творчі  здібності. Всі ці умови необхідні для подальшої  реалізації  особистості в сучасному житті. 

  Даний посібник зорієнтований  на  реалізацію  компетентнісного, діяльнісного    та особистісно-зорієнтованого підходів,  відповідає сучасним тенденціям розвитку освіти.

     Посібник містить різноманітні практичні вправи та завдання для впровадження ЛЕГО-технології в освітньому процесі.  Може бути корисним   вчителям Нової української школи для використання на різних уроках в початкових класах.

 

 


ЛЕГО-технології в контексті реалізації проєкту

«Нова українська школа»

Необхідність впровадження ЛEГO-технології

«Витоки здібностей і обдарування дітей — на кінчиках їхніх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки — струмочки, які живлять джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина»

 В. О. Сухомлинський.

      

 

             Розвиток математичних здібностей засобами

ЛЕГО-технології

Широке застосування може мати використання конструктора LEGO  в логіко-математичному розвитку школярів. Універсальний конструктор спонукає до розумової активності і розвиває моторику рук.

На заняттях з математики ЛEГO використовується з метою закріплення та розвитку навичок  прямого  і  зворотного  рахунку,  порівняння  чисел, знання складу числа, геометричних фігур; уміння орієнтуватися на площині, вміння класифікувати  за  ознаками; графічні та математичні диктанти, побудова логічних ланцюжків, закономірностей; можна  використовувати  як  умовну  мірку  при  порівнянні  предметів  по  довжині, ширині, масі. Таким чином математика з  абстрактної  і  незрозумілої  науки  перетворюється на абсолютно конкретну і прикладну.

На практиці можна   застосовувати різні прийоми та методи роботи з  ЛЕГО.

Орієнтовні завдання для першого та другого класів

  1. Вивчаємо цифри з ЛЕГО.

    Одна з необхідних вправ при вивченні чисел. Дітям пропонується змоделювати цифру: спочатку на площині, а потім і обєм ну. Діти вчаться спостерігати, аналізувати просторово мислити, застосовувати на практиці знання.

  1. Покажи скільки.

    Дітям пропонується показати за допомогою цеглинки відповідного кольору скільки предметів на малюнку. Діти вчаться спостерігати, узагальнювати, лічити та співвідносити кількість елементів  з числом.

3

5

6

7

8

9

D:\школа\index.jpgКартинки по запросу "метелики картинки"

  1. Склад числа.

    Дітям пропонується показати за допомогою цеглинки відповідного кольору склад числа. Вчитель називає колір квітки, а діти піднімають цеглинку з відповідним числом. Вправа спрямована на  вивчення та закріплення складу чисел в межах 10, розвиток математичних навичок.

Картинки по запросу "квіти кліпарт" 

 3                                2 і 4                2 і 1

 4 

 5

 6                       3 і 2             4 і 4             5 і 2

 7

 8

 Або навпаки, показати цеглинку з складом того числа, яке тримає тваринка (за вказівкою вчителя)

 

 3+1              

 4+6 

 2+3

 6+3 

 5+1

 3+4

 

  1. Геометричні фігури.

    Дітям пропонується  за допомогою цеглинки показати геометричну фігуру, яку називає вчитель. При цьому сигналізувати цеглинкою відповідного кольору. Діти вчаться узагальнювати знання про геометричні фігури, розпізнавати їх за характерними ознаками та кольором.

 

 

 

 

 

 

D:\школа\index.jpg 

 

  1. Порівняй.

    Дітям пропонується  за допомогою цеглинки показати на скільки більше чи менше одне число за інше. При цьому сигналізувати цеглинкою відповідного кольору. Вправа спрямована на вміння порівнювати числа, розвивати логічне мислення.

D:\школа\index.jpg 

2

3

4

5

6

7

62

81

9 4

     

       7 < 10                                                                    

      3 < 9

      5 < 7

 

  1. Знайдіть суму чи різницю.

    Дітям пропонується  за допомогою цеглинки відповідного кольору показати відповідь. Завдання на розвиток обчислювальних навичок учнів, закріплення компонентів дій.

D:\школа\index.jpg 

12

13

14

15

16

17

 207

19 – 3

 20 6

      Знайдіть суму                                                      Знайдіть різницю

       7 + 10                                                                    

      11 + 4

      10 +2

  1. Задачі з ЛЕГО.

    Дітям пропонується показати за допомогою цеглинки відповідного кольору відповідь до задачі. Діти вчаться спостерігати, узагальнювати, лічити, розв'язувати задачі.

3

5

6

7

8

9

Картинки для детей «Яблоко» (35 фото) ⭐ Забавник | Вкусности ... 

D:\школа\index.jpgБуло –

 

Lenagold - Клипарт - Красные яблоки 4 

 

Зірвали –  

 

Стало – ?

        

  1. Віршовані задачі.

    Діти   показують за допомогою цеглинки відповідь до задачі.  Мета: розвиток вміння  розв'язувати задачі,  формування образного мислення та уяви.

D:\школа\index.jpg 

3

5

6

7

8

9

Два горобці і три синиці

Прилетіли до годівниці.

Порахуємо гуртом,

Скільки всіх птахів разом?

Блог группы №6 "Солнышко": тема недели 

Білка стрибнула із гілки,

А за нею ще дві білки.

Треба всіх порахувати,

Досить по гілках стрибати.

 

Каже квочка-мати:

 – Допоможіть порахувати.

В мене три синочки і чотири дочки.

Скільки ж діточок у квочки?

 

D:\школа\index.jpgМчаться на санчатах

 

3

5

6

7

8

9

ᐈ Клипарт фигурная рамка фотографии, картинки клипарт дети зимой ...Шестеро малят.

Троє з них дівчата.

Скільки всіх хлоп’ят?

 

  У Максима у руці

Є чотири олівці.

На два більше   Олени.

І спитала: - Скільки в мене?

 

 

  1. Завдання на визначеня величин.

    Дітям сигналізують відповідь за допомогою цеглинки відповідного кольору. Завдання спрямовано на практичне ознайомлення з величинами, розвиток спостережливості, творчого мислення, вміння застосовувати знання на практиці.

2

3

6

7

10

12

Час. Годинна - ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період - Українська ...D:\школа\index.jpgРозмальовки малюнок, Сайт раскрасок.Час. Годинна - ЧАСТИНА ДРУГА Післябукварний період - Українська ...Черные настенные часы стоковое фото. изображение насчитывающей ...Котру годину показує годинник

   

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОКЯкою одиницею довжини виміряти предмети?

 

           

               Метр          Сантиметр            Дециметр           Міліметр

Сонечко, Жучок-помічничок, #draw, як намалювати Сонечко - YouTubeКовёр-самолёт Алладина для GTA San AndreasКонспект урока по английскому языку "Разделительные вопросы"Картинка открытой книги для детей 

 

  1.  Ланцюжки

Завдання: викласти цеглинки з відповіддю  в певній послідовності.

 Пропонуються для обчислення кругові приклади. Сприяє  розвитку обчислювальних навичок учнів, спостережливості, уваги.

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК 

 

         5              8 10 12            15            20

                       5+10        12-2

  8-3           10+10

  1.        15-3

 

  1. Склади ланцюжок

Викласти ланцюжок з цеглинок таким чином, щоб відповіді обчислених виразів були у порядку зростання.(Вивчення чисел другого десятка)

 

 

 

 

 

 

 

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК        

 

      11+4            8+10  10+7 12+8          16-5  20-7

 

                       

 

  1. Обчисли ланцюжок

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК     

 

        15              91 72 30            58               20

 

                       

    34-4              55+3             78-6              63-3              81+8            92-1                                                      

Обчислюємо ланцюжок виразів, при цьому кожен раз сигналізуємо відповідною цеглинкою.

 

  1. Вчимо множення і ділення

      Вправа на вивчення та закріплення табличного множення та ділення. Розвиває математичні навички. Спочатку використовуємо, коли вчимо таблиці на одне число.

 

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК 

       

       8               12             20                24              28            32

 

3*4            7*4    5*4 8*4          6 *4          2*4

 

 

ШІСТЬ ЦЕГЛИНОК 

       

       9                  8              2                6                  5            3

 

25:5            45:5              15:5          40:5         10:2            30:5

 

 

  1.  Обчислюємо множення і ділення

Коли вивчили всі таблиці, практикуємо з різними числами.

35

36

16

24 

48

18

D:\школа\index.jpg 

    3*6           6 *8         8*2

 

     6*4          5*7          4*4

 

     2*9          9*4          3*8 

 

 

3

5

6

7

8

9

D:\школа\index.jpg 

    45:5      36:6      40:8

    27:9     42:6       64:8

    72:9     56:8       24:4

    20:4     9:3         81:9

 

 

 

     Робота  з  конструктором  LEGO  дозволяє  молодшим школярам у формі пізнавальної гри дізнатися  багато цікавого і розвинути необхідні в подальшому житті навички. Працюючи  з  ЛEГO,  діти готуються до письма й читання, в них формуються обчислювальні навичкинавчаються формулювати свої думки.

Завдання  за допомогою  кубиків ЛEГO на уроках сприяють кращому запам’ятовуванню та осмисленню інформації.

     Використання ЛEГO на заняттях своїм змістом формою організації та результативністю сприяє формуванню вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, виділяти головне, що впливає на розвиток уваги, спостережливості, пам’яті, просторових уявлень, уяви.

         

Отже, «Шість цеглинок» − це не фіксований набір завдань та

інструкцій, а відкрита система, яка стимулює учня робити відкриття, досліджувати, експериментувати, шукати власні відповіді на проблемні ситуації, ставити цілі та розробляти план дій, творити та імпровізувати досхочу.

           

      Добре  організована  робота  з  конструктором  LEGO  має  також  великий  виховний  потенціал:  допомагає  виробляти  певні  якості  особистості    посидючість,  терпіння,  взаємоповагу,  охайність.

 

 

 

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку