Матеріал до уроку "Літературні казки"

Про матеріал
Робота з молодшими школярами протягом тривалого часу змусила шукати шляхи, методичні прийоми, які дарували б радість зустрічі з книжкою, щоб кожен урок став святом, хвилював, пробуджував допитливість, думку, почуття, розвивав творчі здібності. Види робіт різні: робота в парах, індивідуальна творча робо¬та, групова діяльність. Слід зазначити, що учні віддають перевагу як роботі в парах, так і в колек¬тивній, груповій діяльності за принципом: роблю те, що у мене найкраще виходить, — одні складають тексти, другі записують, треті малюють, часом створюють книжки-малятка (індивідуальні або колективні) — і в резуль¬таті отримують оцінки. Це свято і душі, і мовлення, це «відкриття себе».
Перегляд файлу

           Робота з молодшими школярами протягом тривалого часу змусила шукати  шляхи, методичні прийоми, які дарували б радість зустрічі з книжкою, щоб кожен урок  став святом, хвилював, пробуджував допитливість, думку, почуття, розвивав творчі здібності.

Види робіт  різні: робота в парах, індивідуальна творча робо­та, групова діяльність. Слід зазначити, що учні віддають перевагу як роботі в парах, так і в колек­тивній, груповій діяльності за принципом: роблю те, що у мене найкраще виходить, — одні складають тексти, другі записують, треті малюють, часом створюють книжки-малятка (індивідуальні або колективні) — і в резуль­таті отримують оцінки. Це свято і душі, і мовлення, це «відкриття себе».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літературні казки.

 І. Пошукова робота «Добір малюнків, слів з тексті»

-З якої казки малюнки, речення, слова?

Малюнок 1. -  Порожній горщик, перевернутий кошик, злий вовк, лисиця біжить. Нора. Ліс.

Речення з тексту. –Почула лисиця вовчиків крик, побачила, який він злосливий та недобрий, і не чекала довго. Накивала пятами до лісу і шусть у нору.( «Лисичка-Кума» Іван Франко).

Малюнок 2. – Горобець сидить на гілці сухого дуба. В дуплі сова спить.

Речення з тексту. –Полетів горобчик питати, де сова сидить; сказали йому, що вона в сухому дубі в дуплі мешкає. От він туди,- бачить: справді, сидить сова в дуплі, тільки спить.( «Біда навчить» Леся Українка).

Малюнок 3. – Хлопчик по голові собачку, а собачка лиже хлопчика в щоку.

Речення з тексту. – Валь погладив його по голові, а потім присів і сказав собачці на вухо. 

-Ти найкращий собака на світі. Давай дружити.

Собака лизнув хлопчикову щоку і поклав йому голову на плече. («Хлопчик Валь» М. Слабошпицький).

Малюнок 4. – Здоровило трусить дерево, Жевжик перелітає на грушу.

Речення з тексту. –Здоровило обома руками вчепився за стовбур тополі і з такою силою трусонув, що тополя зарипіла. Але струсити Жевжика не вдалося. Він гойднувся на гілці і, мов акробат у цирку, перелктів на стару грушу. («Жевжик» Всеволод Нестайко).

Малюнок 5. – Солов’ятко в лісі. На інших деревах: Іволга,Зяблик, Вівчарик.

Речення з тексту.  – А наше пташення на світанку вирушало в сусідні ліси показувати своє мистецтво.

Правда, іноді воно брало уроки у  знаменитих  пташиних співаків. Трошки повчилося в Іволги. Трошки в Зяблика. Одного разу посиділо на уроці у Вівчарика. («Як соловейко вскочило в біду» Ю. Ярмиш).

 

ІІ. Робота в парах.

 

-Прочитайте приказки і поясніть їх значення.  До якої казки підходить дане прислів’я?

1. Людей   питай, а свій розум май. («Біда навчить»).

2. Голова не на те тільки, щоб кащкет носити. («Біда навчить»).                                                     

 

 

3

пи

5

а

9

май.

6

свій

1

Лю

8

зум

7

ро

4

пай,

2

дей

 

11

кет

2

ло

13

си

6

те

10

каш

8

ки,

9

щоб

 

 

 

 

5

на

1

Го

4

не

12

но

7

тіль

14

ти.

3

ва

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Ділова гра «За і проти» (Діалогічне мовлення).

-Визначити позитивні і негативні риси характеру героїв казок.

 

І група

За

Лисичка-сестричка

Хитра

 

Вовчик-братик

Довірливий

 

Горобчик

Мудрий

Завзятий

 

ІІ група

Проти

Лисичка-сестричка

Брехлива

Злодійкувата

Вовчик-братик

Розлючений

Злий

Горобчик

Дурненький

Розбишакуватий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?

?

?

маленький

найстаріший

самотній

сіроокий

найдобріший

великий

читає книжки

знає людську мову

волохатий

добрий

мову рослин і тварин

розумний

чемний

живе, щоб виконувати бажання

Відданий друг

має добре серце

 

 

 ІV. Гра «Впізнай! Кого  стосується дана характеристика?»

 

 

Хлопчик Валь              Гном-чарівник                             Собака

 

V. Гра «Хто уважно читає, той правильно відгадає!»

- На що було схоже волосся у Жевжика? (Наече стигле жито).

- Як воно стирчало? (Як головки в їжака0.

- Які у нього були очі? (Сині-сині, мов небо цього безхмарного сонячного ранку).

- Як Жевжик гойднувся на гілці? (Мов акробат у цирку).

 

VІ. Побудова асоціативного куща.

- Побудувати асоціативний кущ: якщо записано автора казки, то необхідно записати  назву  і її  героїв; якщо записано назву казки, то відповідно – автора та героїв казки, і т. д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дідик Маряна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Воронцова Наталія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маєвська Анна
    Дуже цікаві матеріали!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
16 січня
Переглядів
164
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку