Матеріал до уроку "П.Куліш. Роман " Чорна рада"

Про матеріал

Представлено інтерактивні методі та прийоми Кооперативних технологій навчання , які доречно використати пвд час вивчення даної теми. Подано рекомендації щодо їхнього використання на різних етапах уроку.

Перегляд файлу

«Кооперативні технології навчання та викладання: теоретичне підґрунтя і методика використання»

 

Предмет, клас:

Українська література, 9 клас

 

Тема:

Пантелеймон Куліш. Роман «Чорна рада»

ПРОСТІ КООПЕРАТИВНІ СТРУКТУРИ

Назва технологій кооперативного навчання

Рекомендації щодо використання в рамках певної теми

Мета використання технології співробітництва на уроці, переваги й можливі ризики для словесника та учнів

«Думай – Працюй у парі – Ділись»

Обдумування та обговорення історичної основи твору – Ніжинської чорної ради 1663 року

Залучення всіх учнів протягом лекції, зручна при вивченні нового матеріалу, негатив - не всі учні зможуть проявити активність і самостійність

«Робота з термінами»

На окремих картках записано визначення термінів «прислів’я»., «приказка», «метафора», «епітет», «застаріла лексика» тощо. Учні в парах та групах обговорюють зміст визначення, шукають приклади в тексті, потім озвучують свою відповідь.

Активізація діяльності учнів, закріплення теоретичних відомостей, закріплення навичок парної роботи; ризики –значні витрати часу через недостатній рівень теоретичної підготовки

«Поняттєва таблиця»

Аналіз ознак понять – жанри прозових творів (основні ознаки:кількість сюжетних ліній, обсяг, кількість героїв, кількість подій, напруженість сюжету, часові межі тощо), дати визначення жанру «Чорної ради», довести.

Доречно використати під час розгляду теоретичних понять. Перевага – можна дати різні рівні для слабких учнів (заповнити таблицю) та сильних (самостійно намалювати та укласти таблицю)

«Т-група» («Так – Ні», сітка Алверманна)

Навести аргументи для доведення чи заперечення певної тези, порівняти написане та укласти спільну таблицю, об’єднуються в групи та викладають свої позиції, потім – загальне обговорення. Наприклад, питання: «Чи є в образі Якима Сомка негативні риси характеру?»

Мета-вислухати різні погляди на одну проблему, розвинути усне мовлення учнів (дану технологію можна використати під час підготовки до контрольного твору), закріпити навички співпраці в групах. Недолік – виявляються лідери, які висловлюють власну позицію, змушуючи інших прийняти саме цю думку

«Порушена послідовність»

Записати на окремих картках компоненти сюжету роману «Чорна рада» (зупинка Шрама у Череваня, зустріч Петра та Лесі, перебування на хуторі у Гвинтовки, похорони війтенка, дуель, чорна рада). Учні мають розкласти їх у потрібній послідовності.

Цю технологію можна використати як самостійно,  в парах, так і в групах

«Кути»

У різних кутах можна розташувати образи твору (Шрам, Кирило Тур, Яким Сомко, І.Брюховецький,  Божий чоловік, Черевань), запропонувати дати їхній аналіз, підготувати цитати для характеристики.

Дозволяє учням самостійно вибирати та обговорювати окремі питання теми, потім учитель обирає різних представників для узагальнення.

«Інтерв’ю за три кроки»

Наприклад, дати відповідь на запитання «Які загальнолюдські цінності утверджуються  в романі «Чорна рада»?

Учні шукають відповіді самостійно, потім працюють у парах, потім – у четвірках, де мають можливість висловитися всі учні

СКЛАДНІ СТРУКТУРИ

«Круглий стіл»

Визначити: Яким Сомко – це історична особа  чи літературний герой

Можна працювати як в малій, так і у великій групі, кожен учень може висловити власну позицію.

«Галерея»

(«Прогулянка галереєю ідей»)

Закінчити фразу: «Назвою роману Пантелеймон Куліш хотів сказати, що…»

Кожен учень у групі може висловити власну ідею, записати її на кружечку, потім розмістити ці ідеї біля тих, які підтримує. Ідеї, які підтримує більша кількість учні, записуються. Таким чином можна створити широку картину розгляду одної проблеми.

Групові дослідження

«Історична тема в художньому оформленні П.Куліша», «Причини поразки Я.Сомка на чорній раді»

Робота в групі передбачає багатоаспектний аналіз, дозволяє всі учасникам групи висловити власні погляди

«Зигзаг» / «Ажурна пилка»

Підготувати запитання для груп: «На прикладі яких героїв розкриваються проблеми твору?», «Визначити сюжетні ланцюжки твору» тощо

Засвоєння значного обсягу інформації за короткий проміжок часу, може замінити лекцію, заохочує допомагати одне одному шляхом взаємонавчання

 

 

 

doc
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку