Матеріал до уроку з теми "Оксиген. Кисень"

Про матеріал
Матеріал до уроку «Оксиген. Кисень». Тип уроку – урок детектив, урок-дослідження, містить елементи STEM-освіти. Шерлок Холмс разом з вченими-хіміками шукає властивості кисню, досліджує процес відкриття та його першопрохідців.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, cклад молекули, поширеність в природі Властивості кисню

Номер слайду 2

Предметні компетентності: Повторити класифікації речовин за складом. Ознайомити учнів з планом характеристики хімічного елемента і простої речовини, дати характеристику Окигену і кисню.

Номер слайду 3

Предметні компетентності: Формувати вміння порівнювати, зіставляти, робити висновки. Розвивати вміння працювати з додатковою літературою, користуватися Інтернетом за призначенням. Розвивати пізнавальний інтерес, зв'язуючи матеріал, що вивчається з життям. Розвивати творчість дітей через вірші і малюнки про хімію.

Номер слайду 4

Соціальні компетентності: Виховувати дисциплінованість, уважність, творче мислення, почуття обов'язку і відповідності.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Вибрати з данного переліку прості і складні речовини. HNO3 CO2 Cu. N2 H2 Al

Номер слайду 8

Вправа:«Логічні кола»Te. SДопишіть, куди необхідно: Al, P, Cu, O, N, KЗа якими ознаками ви це зробили?

Номер слайду 9

Вправа:«Чому вони разом?»Na, C, H2, O2, Cl2, Ca. Fe. O, H2 O, N2 O3, H2 O2, Fe2 O3

Номер слайду 10

Номер слайду 11

“Оксигеніум”

Номер слайду 12

Хімічна лабораторія XVIII століття

Номер слайду 13

Джозеф Прістлі — британський священик-діссентерам, натураліст, філософ, громадський діяч. Увійшов в історію насамперед як видатний хімік, який відкрив кисень і вуглекислий газ.

Номер слайду 14

Прістлі по праву можна вважати одним з основоположників сучасної хімії. Його основні хімічні дослідження були присвячені вивченню газів. В області хімії йому належить ряд найбільших відкриттів. У 1771 р Прістлі відкрив фотосинтез, виявивши, що повітря, «зіпсованe» горінням або диханням, стає знову придатним для дихання під дією зелених частин рослин. У 1778 р він довів, що рослини поглинають вуглекислий газ і виробляють кисень.

Номер слайду 15

Пам’ятник вченому у:м. Ліндс. Чехії

Номер слайду 16

Шеєле Карл Вільгельм- шведський хімік, член Королівської Шведської АН. За освітою і професією був фармацевт. Працював в аптеках різних міст Швеції, де і проводив хімічні дослідження. У праці «Хімічний трактат про повітря і вогонь» Шеєле описав отримання та властивості «вогняного повітря» і вказав, що атмосферне повітря складається з двох «видів повітря»: «вогняного» - кисню і «флогістрованого» - азоту. Однак пріоритет відкриття кисню належить Дж. Прістлі (1 774), тому що свої праці Шеєлє опубліковав тільки в 1777 році.

Номер слайду 17

Лавуазьє Антуан Лоран -французький хімік, один з основників сучасної хімії . Систематично застосовував у хімічних дослідженнях кількісні методи . З'ясував роль кисню в процесах горіння, окиснення і дихання. Тільки Лавуазьє правильно визначив роль кисню в природі

Номер слайду 18

Паризька академія наук. Шведська академія наук

Номер слайду 19

Фізкультхвилинка

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Вправа:“ Спіймай помилку і виправ її ”

Номер слайду 25

Молекула складної речовини кисень утворена двома атомами Оксигену.складноїstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 26

Кисень-газ без кольору, запаху, смаку, легший за повітрялегший за повітряstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 27

Кисень добув А. Лавуазьєstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 28

Відносна атомна маса Оксигену- 8style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 29

Розчиненний у воді Оксиген потрібніший для дихання водних рослин і тварин. Оксигенstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 30

Кисень добре розчиняється у водідобреstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 31

Кисень розташований у 2 періоді, VI групі, головній підгрупі-А. Кисеньstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 32

Озон за фізичними властивостями не відрізняється від кисню?невідрізняєтьсяstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 33

Молодці!

Номер слайду 34

Тест:«Оксиген, як хімічний елемент»«Кисень, як проста речовина»

Номер слайду 35

Оберіть правильну відповідь10. Хто першим добув кисень?А. Менделєєв. Б. Бутлеров. В. ПрістліГ. Ломоносов11. Температура кипіння кисню становить: А. -100 СБ. -178 СВ. -183 СГ. -123 СВідповідь: Відповідь: Довідка: При натисненні на перелік відповідей з`являються кнопки з правильними відповідями: так і ніДалі

Номер слайду 36

Оберіть правильну відповідь12. З якої сполуки вперше було добуто кисень?А. Меркурій(ІІ) оксид. Б. Натрій гідроксид. В. Калій перманганат. Г. Пероксид водню13. За допомогою яких реакцій можна добути кисень?А. Сполучення. Б. Розкладу. В. Заміщення. Г. Обміну. Відповідь: Відповідь: ДАЛІ

Номер слайду 37

Оберіть правильну відповідь14. У якому році було вперше добуто кисень?А. 1676 Б. 1772 В. 1765 Г. 160315. Хто з вчених дослідив кисень і дав йому назву Оксиген?А. ПрістліБ. Лавуазь`єГ. Марковніков. В. Ломоносов. Далі

Номер слайду 38

Оберіть правильну відповідь16. Яким кольором горить сірка?А. Білий. Б. Блакитний. В. Синій Г. Зелений17. Яку реакцію використовували раніше фотографи для освітлення?A. PБ. SВ. Br. Г. Mg. Далі

Номер слайду 39

Оберіть правильну відповідь18. Скільки кисню знаходиться в земній корі?А. 23%Б. 50%В. 40%Г. 81%19. Як можна виявити кисень в посудині?А. За допомогою тліючої скіпки. Б. За допомогою запаху. Г. За допомогою кольору. В. За допомогою лакмусу. Далі

Номер слайду 40

Оберіть правильну відповідь20. Кисень в природі виступає як будівельник і як руйнівник. Вірно?А. Ні, не вірно. Б. Тільки як будівельник. В. Так,вірно. Г. Тільки, як руйнівник. А. 100 СБ. 178 СВ. 183 СГ. 123 СВідповідь: Відповідь: Довідка: При натисненні на перелік відповідей з`являються кнопки з правильними відповідями: так і ніДалі

Номер слайду 41

Вітаю! Ви пройшли тест! Ви великі МОЛОДЦІ!

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Домашнє завдання: Параграф 14 Скласти кросворд на тему « Оксиген. Кисень»Визначити де більша масова частка Оксигену в Купрум(I) чи Купрум (II) оксидах?

Перегляд файлу

Перегляд файлу

Перегляд файлу

План характеристики

хімічного елемента

 

  1. Хімічний знак/символ/ –
  2. Відносна атомна маса Ar
  3. Розташування елемента в Періодична системі
  4. Валентність
  5. Поширення елемента в природі (в якій формі існують атоми в природі)

 

Хімічний елемент – ОКСИГЕН

хімічний символ – О

Ar(O)=16

Валентність – 2

            Знаходиться :

  • 2 періоді
  • група 6
  • підгрупа – головна
  •  

 

 

Поширенність Оксигену в природі

 

 

 

 

 

 

План характеристики

простої  речовини

  1. Хімічна формула;
  2. Відносна молекулярна маса Mr;
  3. Молярна маса М;
  4. Фізіологічна дія;
  5. Добування в лабораторії і промисловості;
  6. Фізичні властивості;
  7. Хімічні властивості;
  8. Застосування.

Проста речовина – кисень
Хімічна формула – O2
Mr (O2) = 32
Фізичні властивості:
1. Безбарвний газ;                            К
2. Немає запаху й смаку;           З  С
3. Малорозчинний у воді;         М (в 100 л H2O 3 л О2)
4. Важчий за повітря;                  (1 л О2 за н. у. важать 1,43 г,  а 1 л повітря – 1,29 г).
5. Зріджується при -183˚C;                                    
6. Твердне при -218, 8˚С.

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Розробка уроку вчителя хімії і біології Яремчук Ольги Яківни

7 клас

 

Тема

 

 

 

Предметні

компетентності:

 

 

 

 

Технологічна

грамотність:

 

 

 

 

 

Соціальна

грамотність:

 

 

Тип уроку

 

Форма уроку

 

Методи і прийоми

 

 

 

 

 

 

Обладнання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Технологічна карта

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційний момент

 

 

 

 

 

Фронтальна бесіда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мотивація навчальної діяльності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема і мета уроку

 

 

 

 

Випереджаючі завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчення нового матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Закріплення матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

 

 

 

 

 

 

Домашнє

завдання

 

Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.

 

Повторити класифікацію речовин за складом. Ознайомити учнів з планом характеристики хімічного елемента і простої речовини; дати характеристику Оксигену і кисню.

 

Формувати вміння порівнювати, зіставляти, робити висновки. Розвивати вміння працювати з додатковою літературою, користуватись Інтернетом за призначенням. Розвивати пізнавальний інтерес, зв’язуючи матеріал, що вивчається, з життям. Розвивати творчість дітей через вірші і малюнки про хімію.

 

Виховувати дисциплінованість, уважність, творче мислення, почуття обов’язку і відповідальність; інтерес до хімії як науки.

 

Урок формування нових знань

 

Урок-дослідження

 

Фронтальна бесіда, виконання завдань випереджувального характеру; робота з додатковою літературою; тест-контроль,  вправа «Одним словом», вправа «Логічні кола», вправа «Спіймай помилку і виправ її», вправа «Чому вони разом», конкурс віршів і сенканів про Оксиген та кисень, виконання тесту

 

Мультимедійні засоби навчання, малюнки про Оксиген, презентація до уроку, фішки «Оксигеники», тест, план характеристики хімічного елемента і простої речовини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Організаційний момент – 1 хв.
  2. Фронтальна бесіда – 4 хв.
  3. Мотивація навчальної діяльності – 4 хв.
  4. Тема і мета уроку – 1 хв.
  5. Засвоєння нового матеріалу:
  • Історія відкриття – 5 хв.
  • Характеристика хімічного елемента – 5 хв.
  • Характеристика простої речовини – 5 хв.
  1. Закріплення вивченого – 5 хв.
  2. Конкурс сенканів і віршів – 10 хв.
  3. Рефлексія – 1 хв.
  4. Підведення підсумку, виставлення оцінок – 2 хв.
  5. Домашнє завдання – 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти! Сьогодні ми з вами не просто 7 клас, а працівники агентства, назва якого з’явиться трішки пізніше.  Детективи дуже серйозні і відповідальні працівники. Так що і ви налаштовуйтесь на чітку і швидку роботу. Щоб підтвердити свої детективні можливості. Давайте відповімо на деякі запитання:

 

Вправа «Одним словом»

1. Найменша неподільна частинка, що має заряджене ядро і електронну сферу. (Атом)

2. Частинка, яка за властивостями відповідає речовині, куди входить. (Молекула)

3. Що таке хімічний елемент?

4. На які два види поділяються хімічні елементи за походженням? (Метали і неметали) Де вони знаходяться в періодичній системі?

5.  Яким властивостям вони відповідають? (Металічні – блиск, тверді, електро- і теплопровідні, пластичні; неметалічні – різні за агрегатним станом, крихкі, діелектрики, не мають металічного блиску)

6. Які бувають речовини за складом? (Прості, складні)

7. Які називають простими, а які складними?

8. Вибрати із даного переліку прості і складні речовини:

H2, CuO, N2,  Al, HNO3,  CO2.

9. Чому речовини мають різні властивості? (Мають різний склад і будову)

10. У природі хімічні елементи зустрічаються у вигляді простих чи складних речовин?

11.  Яких з них більше?

Вправа-гра «Логічні кола»


Допишіть, куди необхідно: Al, P, Cu, O, N, K.

За якими ознаками ви це зробили?

 

 

Вправа «Чому вони разом?»

а) Na, C, H2, O2, Cl2, Ca  (прості речовини).

б) FeO, H2O, N2O3, H2O2, Fе2О3 (складні речовини).

Все проектується через мультимедійний проектор.

Ну що ж, я вважаю, що всі підтвердили свою професійну здатність.

 

До нашого агентства прийшовтакий лист:

(зачитую вірш, автором якого є розробник даного уроку).

 

Мене впізнають всі в момент

Бо я – відомий елемент

Дорослі знають і малі

Що в оболонці я Землі.

Містюсь я у природних водах,

У мінералах та гірських породах.

 

Знаходитись в повітрі звик

Я будівник і руйнівник!

Підтримать дихання рослинам,

А також людям і тваринам

Мені не складно. І я вмить

Там опинюсь, де щось горить.

Безбарвний газ, смаку не маю

Та я від того не страждаю.

Малорозчинний у воді.

Мене немає – будь біді!

 

В народі здавна йде повір’я

Що важчий я і за повітря!

При наднизькій температурі

Я рідиною стану по структурі

А коли мінус 219

Кристали сині заіскряться

Відомий елемент здавен,

І звусь я просто – ОКСИГЕН!

Корисний я? і всім вам звісно

Не обійтись у хімії без кисню!

 

Ми звами розшифрували лист, і ви, мабуть, здогадалися, що і наше агентство носить назву «Оксигеніум». В кінці уроку ми повернемося до цього листа і розглянемо його.

 

 Дійсно, сьогодні у нас тема і мета уроку така

(називаю тему і мету).

Оскільки ми детективне агентство, давайте з’ясуємо все про Оксиген – хімічний елемент і кисень – просту речовину.

 

Детектив № 1. Ви хочете щось розповісти?.

№ 1. Так, виконуючи ваше завдання, я вчора побував в одній з лабораторій 18 століття і став свідком цікавої зустрічі. Тож пропоную всім переглянути її.

Сценка «В лабораторії 18 століття»

Джозеф Прістлі: Добрий день, колеги!

Лавуазьє: Доброго дня!

Карл Шеєлє: О, вельмишановний Прістлі!

Прістлі: Так, я прийшов розставити всі крапки над «і»…

До мене надійшла інформація, що колега Шеєлє стверджує своє право першовідкривача кисню.

Шеєлє: Так, саме я у 1772 році спостерігав цікаве явище: яку б речовину не спалював у закритій посудині, кількість повітря в ній обов’язково зменшувалась на одну п’яту (1/5) об’єму. Виходить, що повітря – неоднорідна речовина і що п’ята частина відрізняється від решти чотирьох. Я зміг його зібрати і переконатись, що це «вогняне повітря» чудово підтримує горіння і дихання. Але, на жаль, не зміг цього пояснити. Тому на першість не претендую.

Прістлі: Ось бачите, шановний, першість належить мені. Саме я в 1774 році , розкладаючи меркурій (ІІ) оксид, за допомогою сонячного світла, яке проходимо крізь лінзи, побачив, що з оксидувиділяється газ. В ньому яскраво горіла свічка, миша в посудині теж добре почувалася. Це був невідомий газ, невідома речовина.

Лавуазьє: Так-так, першість відкриття належить Вам, шановний Прістлі. Я лише перевірив ваші досліди і 12 днів нагрівав реторту зі ртуттю, аж поки ртуть не вкрилась червонуватим нальотом оксиду. При цьому зрозумів, що відбувається процес, подібний горінню. Все ретельно зважив і отримав результати, подібні вашим. Проводячи досліди далі, довів, що повітря – суміш речовин. Невідомому раніше газу дав назву – оксигеніум (той, що народжує кислоти). Кисень.

Прістлі: Так, кожен із нас має право вважати себе відкривачем цього цікавого елемента.

Детектив № 2.Ви підтверджуєте, що це дійсно хіміки-відкривачі Оксигену.

 

№ 2

Так, так Джозеф Прістлі – англійський хімік, філософ, пастор – увесь вільний час віддавав дослідам і був членом Королівського Лондонського товариства, нагороджений Великою золотою медаллю.

Карл  Шеєлє – шведський хімік, фармацевт. З 1775 року член Королівської Академії наук. Відкрив багато неорганічних і органічних сполук, як і Антуан ЛоранЛавуазьє, що народився в Парижі. З 1772 року був дійсним членом Паризької Академії наук, а з 1775 – її директором. Є засновником класичної хімії. Він увів у хімію суворі кількісні методи дослідження.

         Ну що ж, мої любі детективи, частину роботи ви вже виконали, приступаємо до іншої.

         Та виконавши серйозну роботу, час хвилинку перепочити. Станьте рівно. Повними грудьми зробимо повільний глибокий вдих і наповнимо наші легені киснем. Повільно видихаємо, але вже – вуглекислий газ. Станьмо навшпиньки і сильно-сильно потягнемося до озонового шару. Знову вдихнули повними легенями кисень та повільно видихаємо вуглекислий газ. Наш організм збагатився киснем, який дасть нам сили для подальшої роботи. Сідайте.

 

Шановні детективи, ми продовжуємо досліджувати нашу тему.

Давайте звернемось до Періодичної системи і дамо характеристику Оксигену за планом який лежить у вас на столі. Використайте його для роботи.

 

 

 

            Оксиген

Хімічний символ – О

Ar (O)=16

Валентність 2

Будова атома

16

 Оз.я +8                 2 період, VI група головна підгрупа,

8

     е – 8                        або підгрупа А.

     р – 8

n – 8

         Неметал

Поширеність у природі (все із картки)

Який ми зробимо висновок?

Детективи: Елемент Оксиген дає дві прості речовини:

    Кисень                           Озон

      О2                                                       О3

Давайте згадаємо, що ви пам’ятаєте про озон з курсу природознавства і географії.

(Блакитний, дуже токсичний, з запахом свіжої трави, міститься у верхніх шарах атмосфери, захищає Землю від ультрафіолетових променів. Утворюється під час грози а також при роботі ксероксів і принтерів.)

Так, добре, ви дійсно багато згадали.

А тепер поговоримо про його брата, що носить ім’я Кисень.

(користуємось додатком, підручником і даємо характеристику простої речовини за планом).

   О2

Mr(O2)=32

Проста речовина

Фізичні властивості:

Безбарвний, не має смаку і запаху, малорозчинний у воді. Важчий за повітря (як це можна довести)

 

Зріджується - 183°С

Твердне – 218,8°С

М ( в 100л Н2О 3л О2)

1л О2 важить 1,43г, 1л повітря – 1,29 за н.у.)

А де ми про це вже чули?

(згадуємо вірш)

Детектив № 5. Ви ведете рубрику «Це цікаво».

№ 5Так, я з’ясував, що рідкий кисень притягується магнітом, а твердий кисень має більшу густину, ніж рідкий, і тоне у ньому.

А ще О.Беляєв в оповіданні «Продавець повітря» описує: «…В ньому каучукова трубка стає твердою і крихкою і може бути перетворена на порошок; живі квіти набувають вигляду порцелянових виробів і їх можна розбити.»

Детективи: Які властивості рідкого кисню описані в уривку оповідання?

Кисень зберігають в балонах блакитного кольору?

Так, от вам і кристали сині заіскряться.

Згадуючи лист, можна легко згадати і властивості кисню.

Вчитель: Я хочу лише зазначити, що існування елемента в декількох простих речовинах називається алотропія. Запишемо це до своїх записників і не забуваємо про це.

 

 

Ну що, детективи, давайте підведемо підсумок нашій роботі.

 

 

Гра «Спіймай помилку і виправ її»

  1. Молекула складної речовини кисень утворена двома атомами Оксигену.
  2. Кисень – газ без кольору, запаху, смаку, легший за повітря.
  3. Кисень вперше добув А.Лавуазьє.
  4. Відносна атомна маса Оксигену – 8.
  5. Розчинений у воді Оксиген потрібний для водних рослин і тварин.
  6. Кисень добре розчиняється у воді.
  7. Кисень розташований в 2 періоді VI групи головної підгрупи.
  8. Озон за фізичними властивостями не відрізняється від кисню.

Виконання тесту «Оксиген. Кисень»

Молодці! Наша праця не була сьогодні даремною.

Щоб закріпити досягнення, послухаємо ваші сенкани і вірші, і подивимось як ви побачили для себе хімічний елемент Оксиген і просту речовину – кисень.

 

Кращі визначаємо за кількістю оксигенників, якими проводимо голосування.

 

Проаналізуйте свою роботу на уроці. Чи все ви зрозуміли? Якщо так – покажіть оксигенник.

Дякую всьому детективному агентству за співпрацю. Залишилось отримати завдання для подальшої творчої розробки проблеми.

 

 

1.Скласти кросворд на  тему»Оксиген»

2.Визначити де більша масова частка Оксигену: в Купрум (I) чи Купрум (II)  оксидах.

 

Конкурс сенканів

 

  1.                                         Кисень

 

Безбарвний, неотруйний.

Дихають, горять, окиснюють.

Утворюється в результаті фотосинтезу.

              Життя.

 

 

  1.                                        Кисень

Малорозчинний, важчий за повітря.

Будує, руйнує, окиснює.

Життєво важлива речовина.

            Дихання.

 

 

  1.                                        Кисень

Газоподібний, без запаху.
Вивільняє енергію, запалює, окиснює.

Добувається реакціями розкладу.

            Речовина.

 

 

  1.                                        Оксиген

Восьмий, неметал.

Має масу 16, стоїть в VI групі, займає головну підгрупу.

Найбільше поширений на Землі.

           Елемент.

 

 

          5)                                       Кисень

Непосидючий, всюдисущий.

Твердне – 219, зріджується – 183.

Ріже, зварює.

Використовується в металургії і медицині.

          Сполука.

 

 

Авторами віршів є учні і автор уроку.

 

 

Якщо хімію ти любиш

Знать  її ти добре будеш

Перш на перш у спадок нам

Менделєєв передав

Цю таблицю, тут усі

Елементи на Землі

Та один із них цінніший

Найдорожчий на Землі

Найактивніший і майже

Не розчинний у воді

І нема у нього смаку

Навіть кольору немає

Не даси йому ти ладу

Бо ніколи не спіймаєш

Реагує зі всіма

Крім гелію і неону

Платини, аурума і аргону

І за ним спостерігали

Мао Хоа і Шеєле

Прістлі і Лавуазьє

І таке вони сказали:

Що в сполуках двовалентний

А один  - двоатомний

Добувають розкладанням

Він не має запаху

Та без цього елементу

Ти не житимеш й моменту.

 

(Кисень)

 

 

 

 

2) О2

 

Когда-то в далёком Китае

Ученый Мао-Хоа  нашел,

Наличие в воздухе газа

Дыханье поддерживал он.

В Европе тот газ отыскали

И Шееле и Пристли искал,

Его кислородом назвали,

О нём Лавуазье написал.

Его на Земле очень много,

Он в воздухе есть и воде,

Он в глине и в горных породах

В живых огранизмах, везде.

Даёт он энергию жизни,

При нём протекает житьё,

Но он же ту жизнь разрушает

И в прах превращают её.

Так пусть же всё будет, как прежде

И пусть человеческий род,

Хозяином бережным будет,

Всегда веществу – кислород.

 

 

3) О2

                      Кисень – активний окисник

в біосфері активну участь

в реакціях приймає

фотосинтезом зелених рослин,

його наша планета поновляє.

Всі ним користуються абияк,

недбайливо відносяться

до неоціненного багатства природи.

Хоча щорічно людство витрачає

на промислові потреби кисню багато так,

що вистачило б для дихання

50 мільярдів людей. Ось як!

Тож давайте берегти його,

Бо інакше буде в нас проблем

ого-го-го!

4)                  Я найкращий елемент

Бо на Землі я – Оксиген

«О» у формулі читайте

І прошу запам’ятайте

Я в солях, у кислоті

Я в піску, і у воді

В земній корі, у вашім тілі

В повітрі, добривах, оксидах

Жирах, білках, гірських масивах

До вуглеводів входжу я

Оксиген – моє ім’я.

zip
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
1336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку