Тема уроку: Оксиген. Кисень. Фізичні властивості кисню і поширення його у природі.
Мета уроку: Закріпити знання учнів про елементи метали й неметали та прості речовини на прикладі Оксигену й кисню; дати поняття про Оксиген – хімічний елемент, охарактеризувавши його положення в періодичній системі Д.І.Менделєєва, і кисень – просту речовину; ознайомити учнів з історією відкриття кисню, його поширенням у природі, виховувати любов до природи і бережливе ставлення до неї, розвивати логічне мислення учнів.
Обладнання: періодична система хімічних елементів, наочний матеріал, діаграма, роздатковий матеріал.
Тип уроку: поглиблення і засвоєння нових знань.
Форми роботи: розповідь, робота в групах, в парах, евристична бесіда, мозковий штурм, самостійна робота з підручником.
Хід уроку
Вступне слово вчителя.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Мозковий штурм
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Я живу і не тужу,
З ким зустрінуся - дружу,
Ми удвох з моїм сусідом
Називаємось оксидом.
Друзями моїми стали
І метали й неметали.
Феєрверк влаштую вмить,
Бо у мене все горить.
Я внизу у тропосфері,
Залечу в іоносферу.
Мною дихать – всяк мастак
Називають мене як?
(Речовина кисень та елемент, що його утворює – Оксиген)
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
||||||||||
ІV. Тема, мета, завдання
Повідомлення теми уроку.
Девіз уроку : ,,Кисень – ти не просто необхідний для життя, ти і є саме життя’’
V. Вивчення нового матеріалу
1. Самостійна робота з періодичною таблицею. Положення Оксигену в періодичній системі.
2. Кисень – проста речовина, утворена Оксигеном.
Учні пригадують що вони знають про кисень з інших предметів.
Самостійна робота з підручником і діаграмою ,,Поширення хімічних елементів у земній корі’’
Повідомлення учнів про озон.
Пів уроку ми трудились,
То і трохи потомились.
Вже пора до відпочинку,
Розпочнем фізкультхвилинку.
Понад нами небо синє,
Сонце світить на рослини.
А вони часу не гають,
Воду й вуглекислий газ вбирають,
У листках переробляють
І нам кисень виділяють.
Ну а ми його вдихаєм,
Силу і здоров’я маєм,
Можем бігати, стрибати
І весело танцювати.
Додає це нам охоти
До науки й до роботи.
Ось ми трошки відпочили
І набралися вже сили.
Будем дальше працювати,
Кисень й Оксиген вивчати.
Замість крапок вставити слово Оксиген або кисень:
Поставити знак ,, - ‘’, якщо відповідь неправильна і знак ,,’’, якщо відповідь правильна.
Робота в групах над завданнями
1 група – Що забруднює повітря в нашій місцевості?
2 група – Що ми можемо зробити, щоб повітря в нашій місцевості було чисте?
Ільф і Петров ,,Золоте теля’’
,,В маленькому номері, відведеному диригенту симфонічного оркестру, спав Остап Бендер. Він лежав на плюшевому простирадлі, одягнутий. Притискаючи до грудей валізу з мільйоном. За ніч великий комбінатор вдихнув у себе кисень, що містився у кімнаті, і хімічні елементи, що залишилися в ній, можна було назвати повітрям лише через ввічливість’’
Чи може одна людина за ніч суттєво змінити вміст повітря в кімнаті?
а) безбарвність;
б) характерний смак;
в) специфічний запах;
г) малорозчинний у воді;
д) легший за повітря;
е) підтримує горіння;
є) важчий за повітря.
13. Вправа на увагу ,,Спіймай помилку’’
VІ. Систематизація і узагальнення вивченого матеріалу
Робота з карткою ,.Лабіринт’’
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання.
Лабіринт
Так Ні Так
Так
Ні Ні Ні Так Ні Так
Так Ні
Ні Так Ні Так Ні Так Ні
Ні Так
Так Ні Так Ні
Ні Так
Ні Ні Так