Урок узагальнення і систематизація знань з теми: « Початкові хімічні поняття»
Мета: узагальнити, систематизувати і поглибити знання початкових хімічних понять, хімічних формул, хімічних реакцій; розвивати уміння розв’язувати задачі на обчислення масової частки речовини, розвивати асоціативне та просторове мислення, вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; формувати хімічну мову, вміння порівнювати та аналізувати, сприяти формуванню активної життєвої позиції, виховувати культуру спілкування учнів.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок
Метод: проблемно-пошуковий
Хід уроку
І Організація класу до уроку
На екрані три личка – -смайлика: 1-веселе,2-серйозне,3-поганий настрій
Прислухайтесь до своїх почуттів. Виберіть малюнок,я кий відповідає вашому настрою.
Добре, більшість налаштована на роботу. Спробуємо провести урок так,щоб до кінця уроку настрій у всіх був веселим
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.»
Генрі Форд
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На попередніх уроках ми подорожували по великій країні Початкових хімічних понять. Ви багато дізнались. І от сьогодні настав час пройти випробування. Такими випробуваннями для вас стануть завдання, для розв’язання яких у вас, напевно, є достатньо знань.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Запитання :
- що таке атом?
А) сірка; Б) Спирт; В) Вода
2) Формули простих речовин складаються з:
А) хімічних елементів різних видів;
Б) хімічних елементів одного виду;
В) однакових хімічних елементів.
3.Яке явище є хімічним?
А) кипіння води;
Б)утворення інею;
В) іржавіння заліза?
3. Гра « Хто швидше?»
Користуючись картками із символами хімічних елементів, складіть їх так, щоб утворились хімічні формули. Кожна правильна відповідь – 1 б.
Завдання 1 Речовина складається з 2 ат. Фосфору і 5 ат. Оксигену
Завдання 2. Речовина складається з 1 ат Калію і 1 ат. Брому
Завдання 3. Речовина складається з 2 ат Гідрогену і 2 ат Оксигену
Завдання 4 Речовина складається з 2 ат Натрію, 1 ат Сульфуру та 4 ат. Оксигену
Завдання 5 Речовина складається з 2 ат. Натрію і 1 ат. Сульфуру
4.« Дослідник»
Завдання . Візьми залізний цвях і занур його в розчин мідного купоросу. Що спостерігається? Яке це явище: фізичне чи хімічне?
5.Допоможи!
Сергійко готував домашнє завдання з хімії на складання формул речовин за валентністю. Ось результат його роботи: Al 3O6 ; P 3O 5 ; Na 5O; N 3O 6; S 4O;
Cl 7 O 2 .
Виправи помилки і допоможи уникнути негативної оцінки.
6. Гра « Знайди загублені коефіцієнти»
7.Гра « Відтвори хімічне рівняння»
SO2+ …=H 2SO3 …+3Cl2=2AlCl3
8.Вправа на відповідність:
9. Вибери цифри на перетині відповідного твердження та типу реакції
1+7+12+14=34 (на слайді)
10. Задача.
У виробництві негашеного вапна (СаО) використовують вапняк ( СаСО3). При розкладі 1000 г вапняку утворюється: 560 г негашеного вапна і вуглекислий газ( СО2). Яка його маса? (440 г)
ІV.Підсумки уроку.
V. Домашнє завдання: повторити тему” Початкові хімічні поняття”,скласти самостійно завдання для свого товариша з даної теми