Урок узагальнення та систематизації знань з теми " Початкові хімічні поняття"

Про матеріал
Урок узагальнення та систематизації знань з теми : " Початкові хімічні поняття"
Перегляд файлу

Урок  узагальнення і систематизація знань з теми: « Початкові хімічні поняття»

Мета: узагальнити, систематизувати і поглибити знання  початкових  хімічних понять, хімічних формул, хімічних реакцій; розвивати уміння розв’язувати задачі на обчислення масової частки речовини, розвивати асоціативне та просторове мислення, вміння застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; формувати хімічну мову, вміння порівнювати та аналізувати, сприяти формуванню активної життєвої позиції, виховувати культуру спілкування учнів.

Тип уроку: узагальнення і  систематизація знань, умінь і навичок

Метод: проблемно-пошуковий

                              Хід  уроку

І Організація класу до уроку

  1. Привітання
  2. Психологічна хвилинка

На екрані три личка – -смайлика: 1-веселе,2-серйозне,3-поганий настрій

 Прислухайтесь до своїх почуттів. Виберіть малюнок,я кий відповідає вашому настрою.

Добре, більшість налаштована на роботу. Спробуємо провести урок  так,щоб до кінця уроку настрій у всіх був веселим

  1. Епіграф до уроку « Зібратися разом – це початок,

                                   Триматися разом – це прогрес,

                                   Працювати разом – це успіх.»

                                            Генрі Форд

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На попередніх уроках ми подорожували по великій країні Початкових хімічних понять. Ви багато дізнались. І от сьогодні настав час пройти  випробування. Такими випробуваннями для вас стануть завдання, для розв’язання яких у вас, напевно, є достатньо знань.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Гра « Кіт у мішку»

Запитання :

-  що таке атом?

  • Що  таке хімічний елемент?
  • Що таке хімічна формула?
  • Що таке речовина?
  • Які бувають речовини. У   чому різниця?
  • Дайте визначення поняття « фізичне явище»
  • Дайте визначення « хімічне явище»
  • Поясніть поняття « хімічне рівняння»
  1. Вибери правильну відповідь:
  1. Яка із цих речовин є простою речовиною:

А) сірка; Б) Спирт; В) Вода

               2) Формули простих речовин складаються з:

А) хімічних елементів різних видів;

Б) хімічних елементів  одного виду;

В) однакових  хімічних елементів.

3.Яке явище є хімічним?

А) кипіння води;

Б)утворення інею;

В) іржавіння заліза?

 3.  Гра « Хто швидше?»

 Користуючись  картками із символами хімічних елементів, складіть їх так, щоб утворились хімічні формули. Кожна правильна відповідь – 1 б.

Завдання  1    Речовина складається з 2 ат. Фосфору і 5 ат.  Оксигену

Завдання 2.  Речовина складається з 1 ат Калію і 1 ат. Брому

Завдання  3.  Речовина складається з 2 ат Гідрогену і 2 ат Оксигену

Завдання 4 Речовина складається з  2 ат Натрію, 1 ат Сульфуру  та 4 ат. Оксигену

Завдання  5  Речовина складається з 2 ат. Натрію і 1 ат. Сульфуру

 

4.« Дослідник»

Завдання . Візьми залізний цвях і занур його в розчин мідного  купоросу. Що спостерігається? Яке це явище: фізичне чи хімічне?

 5.Допоможи!

Сергійко готував домашнє завдання  з хімії на складання формул речовин за валентністю. Ось результат його роботи: Al 3O6  ;  P  3O 5 ; Na 5O;  N 3O 6;  S 4O;

Cl 7 O 2 .

Виправи  помилки  і допоможи уникнути негативної оцінки.

6.  Гра « Знайди загублені коефіцієнти»

  •   _ Al+_HBr =_AlBr 3+_H 2 ;  2H 2+_O2=_CO2+_H 2O
  • _P 2O5 +_H 2O=_HPO3;
  • _Al(OH)3=_Al 2O3+_H 2O;
  • _H 2S +_Cl2=_HCl+_S;
  • _SO2+_O2=_SO3;
  • _Fe +_O 2=_Fe 2O3
  • NH3 +_O 2= _N2 +_H 2O

 

 7.Гра « Відтвори хімічне рівняння»

  •    …+Cl2=2HCl           4Li +…= 2Li2О
  •      C+…=CO2              …+O2=2ZnO           
  •    … + O2=SO2        2 Ag 2O= 4Ag +…

               SO2+ …=H 2SO3               …+3Cl2=2AlCl3

 8.Вправа на відповідність:

  • 1.AgCl=            A  Fe Cl3         a  розклад
  • 2. Fe + Cl2 =     Б  CaO             б  сполучення
  • 3. K + H 2O =    В  KOH + H2    в  заміщення
  • 4. Ca + O2 =     Г  Ag+Cl2          г  обмін
  •    Відповідь  у  вигляді:  5Дв
  • 1.Mg +O2=       A  C+2H2             a  розклад
  • 2.Н2 + Сl2=       Б  Hg +O2            б  сполучення
  • 3. HgO=           В   MgO                 в  заміщення
  • 4. СН4=            Г   HCl                   г обмін  

9. Вибери цифри на перетині відповідного твердження та типу реакції

                   1+7+12+14=34  (на слайді)

 10. Задача.

У виробництві негашеного вапна (СаО) використовують вапняк ( СаСО3). При розкладі 1000 г вапняку утворюється:  560 г негашеного вапна  і вуглекислий газ( СО2). Яка його маса? (440 г)

ІV.Підсумки уроку.

 V. Домашнє завдання: повторити тему” Початкові хімічні поняття”,скласти самостійно  завдання для свого товариша з даної теми

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку