Задачі на відсотки про тварин
( для 5 класу)
Задача 1
Їжачок назбирав 200 яблук. Собі залишив 35% усіх яблук, а решту віддав зайченятам. Скільки яблук їжачок віддав зайченятам?
( 130 яблук )
Задача 2
Дюймовочка сплела віночок з лісових квітів. У вінку було 15 дзвіночків, що становило 30% усіх квітів, а решта ромашки. Скільки ромашок у віночку?
( 35 ромашок )
Задача 3
На своїй лісовій грядці зайчик посадив 45 морквин. 9 морквин він уже з’їв. Який відсоток морквин залишився на грядці зайчика?
( 80% )
Задача 4
У ведмедя на пасиці 120 вуликів. 6 вуликів ще без бджіл, а в решті живуть працьовиті бджоли. Скільки відсотків вуликів з бджолами?
( 95% )
Задача 5
На галявині росла суниця. 94% її встигло дозріти. Голодний вовк з’їв 4 кг суниці. Скільки недозрілої суниці з’їв вовк?
( 0,24 кг )
Задачі практичного характеру
( 5 клас )
Ліс – це гіганський фільтр, який виконує санітарно-гігієнічні функції: очищує повітря від пилу, шкідливих газів, відходів виробництва. Ліс – могутній природний регулятор водного балансу, клімату, він – постачальник кисню.
Один гектар лісу виділяє стільки кисню, скільки потрібно для очищення 18 млн кубічних метрів повітря, що необхідне для дихання понад двохсот людей. А ще така площа за рік затримує від 30 до 70 тонн пилу, випаровує за сезон в атмосферу 2500 тонн вологи. З одного гектару лісу бджоли млжуть зібрати 800-1000 кг меду. Одне дерево за вегетаційний період в середньому нейтралізує 250 г хлору, 50-60 г фтору, осаджує велику кількість пилу.
Каштани, наприклад, розкладають отруйні речовини без будь-якої шкоди для себе. Тому доцільно вздовж доріг висаджувати саме їх.
Задача 1
Площа лісів на планеті становить 30% суші. Загальна площа суші 149 млн квадратних кіломатрів. Знайдіть площу лісів нашої планети.
( 44,7 млн квадратних кілометрів )
Задача 2
Скільки кубічних метрів повітря можуть очистити від автомобільних газів 25 каштанів, посаджених уздовж дороги, якщо одне дерево очищає зону довжиною 100 метрів, шириною 12 метрів і висотою 10 метрів?
( 30000 метрів кубічних )
Задача 3
Серед дерев найдовше живе баобаб. Його вік сягає 4000 років. Вік кипариса мексиканського становить 75% від віку баобаба, вік волоського горіха - 60% від вікі мексиканського кипариса, вік ялини – 55% від віку волоського горіха, вік сосни – 80% від віку ялини, а вік берези та вільхи – 20% від віку сосни. Знайдіть тривалість життя кожного з цих дерев. Результати округліть до цілих.
( 3000 р.; 1800 р.; 990 р.; 792 р.; 158 р.)
Вода – один з основних компонентів природного серидоваща. Запаси води на землі весь час зменшуються. Два мільярди людей не мають доступу до чистих джерел, а один мільярд людей не можуть забезпечити себе прісною водою в межах 5 літрів на день. Рівень води у морях зменшується, що становить загрозу для добування прісної води. Ось чому дуже важливим є очищення води, захист її від забруднення, розчищення джерел тощо. Крім збереження та очищення води, гостро стоїть питання про очищення атмосферного повітря. Щороку на планеті спалюється більше ніж 3 млрд тонн твердого та рідкого палива. В атмосферу потрапляє 225 тис тонн миш’яку, 223 тис тонн германію, 183 тис тонн кобальту, 204 тис тонн урану. Учені підрахували, що для нормального життя людей у промисловому місті на однулюдину повинно припадати 25 кадратних метрів зелених насаджень.
Здоров’я людини залежить від багатьох чинників: чистоти повітря, режиму та якості харчування, умов життя та роботи. Щоб бути здоровою людиною, кожна людина має дбати про охорону води, лісів, повітря, дотримуватися правил особистої гігієни, загартовуватися.
Задача 1
Загальні запаси води на нашій планеті 1800 млн кубічних км. На свтовий океан припадає 98%. Прісна вода становить 2%, з яких лише 1% перебуває в рідкому стані. Скільки прісної води є на Землі в рідкому та газоподібномі станах?
(180 млн кубічних км )
Задача 2
Запаси води в озерах нашої планети становить 750 тис кубічних метрів, а в річках 1,2 тис кубічних метрів. У скільки разів більше води в озерах ніж у річках?
( У 625 раз )
Задача 3
Загальна площа лісонасаджень вздовж річки Інгулець – 150 га, що становить 80% площі яку планують засадити протягом наступних п’яти років. Яку площу планують засадити?
( 162,5 га )
Задача 4
Організм льдини засвоює 99% цукру, який вона споживає з їжею. За місяць учень спожив 1.5 кг цукру. Скільки цукру засвоїв його організм?
( 1, 485 кг )
Задача 5
В організмі людини кисень становить 47% її маси. Скільки кисню в організмі льдини, якщо її маса 82 кг?
( 38,54 кг )
Вітаміни сприяють нормальному розвитку людського організму. Без них ми не змогли б існувати.
Але є такі речовини, які навпаки- заважають його розвитку. Однією з них є нікотин.
Нікотин – це надзвичайно сильна отрута, що діє переважно на нервову систему, травлення, а також на дихальну і серцево- судинну систему.
Виконаємо кілька задач, побудованих на реальних фактах, аби зрозуміти масштаб негативного впливу нікотину на організм лдини
Задача 1 Одна сигарета руйнує 25 міліграмів вітаміну С. Добова норма прийому вітаміну С- 500 міліграм. Скільки вітаміну забирає у себе той, хто викурює 14 сигарет за день? Скільки вітаміну С у нього залишається?
( 350 мг; 150 мг )
Задача 2
За статистичними данними, хлопчиків-підлітків, які палять – 60%, а дівчаток – 40%. Визначте скільки палять дітей у школі, якщо в ній навчається 450 хлопчиків і 620 дівчаток.
( 270; 248 )
Задача 3
Відомо, що в середньому 80% людей, які палять, страждають на захворювання легенів. Знайдіть кількість хворих, якщо палять 500 чоловік.
( 400 )
Задача 4
У відділенні 20 чоловік з діагнозом – рак легенів. 90% усіх хворих – курці. Скільки чоловік могли б уникнути цього захворювання, якби не мали цієї згубної звички?
( 18 )
Основні типи задач на відсотки
І Знаходження відсотків від даного числа
Задача
Завод випускає 300 виробів за місяць. На скільки виробів за місяць збільшиться випуск продукції, якщо продуктивність праці збільшиться на 20%?
( На 60 виробів )
ІІ Знаходження числа за його відсотками
Задача
У результаті збільшення продуктивності праці на 15% завод виготовляє 920 виробів за місяць. Скільки виробів протягом місяця виготовляв завод раніше?
( 800 )
ІІІ Знаходження відсоткового відношення
двох чисел
Задача
Завод випускає 852 вироби за місяць. У результаті технічного переоснащєння він став випускати 1136 виробів за місяць. На скільки відсотків збільшилася продуктивність праці?
( на 33 1/3% )
ІV Поняття складних відсотків
Задача
Вкладник поклав у банк 200 тисяч гривень під 7% річних. Які відсоткові гроші він одержить через 5 років?
( 80510 гривень )
Задача
Від тривалого зберігання ячмінь втрачає за перший рік 3% своєї маси, а за кожний наступний по 1%. Скільки залишиться від 100 центнерів ячменю через 4 роки?
( 94 центнера)
Задачі на суміші і сплави
Задача
У лабораторії є суміш, загальна маса якої на 3,3 кг більша від маси титану, що міститься в ній. Якщо добавити до неї 2 кг суміші з 25% вмісту титану,одержимо суміш, у якій 20% титану. Визначити початкову масу суміші і відсоток титану в ній.
( 4 кг, 17,5% )
Задача
є шматок сплаву міді та олова, маса якого 12 кг. Він містить 40% міді. Скільки чистого олова потрібно додати до цього шматка сплаву, щоб новий сплав містив 40% міді?
( 1,5 кг )
Задача
Є сплави двох сортів із вмістом нікелю 65% і 40%. Скільки слід взяти кожного з цих сплавів, щоб отримати 140 кг сплаву з вмістом нікеля 50%?
( 56 кг; 84 кг )
Задача
Скільки золота 600-ї та 900-ї проб потрібно вплавити, щоб одержати 350 г золота 720-ї проби?
( 210 г 600-ї проби, 140 г 900-ї проби )
Задача
Сплав масою 320 кг містить 20% олова і 144 кг свиньцю. Визначити відсотковий вміст домішок.
( 35% )
Задачі на концентрацію розчинів
Задача
До розчину, що містить 40 кг солі, додали 200 кг води, після чого його концентрація зменшилася на 10%. Скільки води містив початковий розчин і яка була його концентрація?
( 160 кг, 20% )
Задача
Скільки потрібно змішати 10-відсоткового та 15-відсоткового розчинів солі, щоб одержати 1 кг 12-відсоткового розчину?
( 0,6 кг 10-відсоткового; 0,4 кг 15-відсоткового )
Задача
Є 9 літрів 48-відсоткового розчину спирту і 1 літр 20-відсоткового розчину. Якої концентрації буде суміш із цих розчинів?
( 45,2% )
Задача
Хлоридну кислоту 30-відсоткової концентрації змішали з хлоридною кислотою 10-відсоткової концентрації, у результаті одержали 600 г розчину 15-відсоткової концентрації. Скільки грамів кожного розчину було взято?
( 150 г 30-відсоткового і 450 г 10-відсоткового )
Задача
У посудині є 30-відсотковий розчин солі. Скільки літрів дистильованої води потрібно долити до 20 літрів такого розчинуЮ щоб концентрація солі зменшилася до 10%?
( 40 літрів )
1