Матеріал до заняття за темою:«Узагальнення вживання неозначених та тривалих часів дієслова. Контрольна робота з вивчених тем»з дисципліни "Іноземна мова"студентів І курсів ДонДКТУ

Про матеріал
Матеріал до заняття за темою:«Узагальнення вживання неозначених та тривалих часів дієслова. Контрольна робота з вивчених тем» з дисципліни "Іноземна мова" студентів І курсів закладів передвищої освіти. Підготувала: Павлова Г.В., викладач ДонДКТУ м. Торецька
Перегляд файлу

Заняття № 18

Тема: «Узагальнення вживання неозначених та тривалих часів дієслова. Контрольна робота з вивчених тем»

План заняття:

1. Ознайомтесь з матеріалом практичного заняття,прочитайте граматичний матеріал та зробіть конспект.

2. Виконайте граматичні вправи за темою заняття*(знаходяться після граматичного матеріала).

3. Виконайте граматичні вправи контрольної роботи.

Вид дієслів

Вид (aspect) дієслів вказує на особливість протікання дії у часі, його завершеність або ж тривалість.В англійській мові дієслово має чотири види: неозначений (простий), доконаний, тривалий, доконано-тривалий вид. Вид дієслова також пов'язаний з його граматичним часом. Неозначений або простий вид дієслова (indefinite aspect або simple aspect) вказує на дію, час виконання якої невідомий, або ж на загальні факти. До неозначеного виду відносяться часи Present Simple, Past Simple та Future Simple.

  • I eat cakes. Я їм торти. (немає чіткої вказівки на час або особливості виконання дії)
  • I ate cakes. Я їв торти.
  • I will eat cakes. – Я буду їсти торти.

Доконаний вид (perfect aspect) вказує на завершену дію або дію, що передує іншій дії у реченні. До цього виду відносяться перфектні (доконані) часи Present Perfect, Past Perfect та Future Perfect.

  • I have already eaten your cake. Я вже з'їв твій торт. (є результат дії)
  • I had eaten your cake before you came. Я з'їв твій торт до того, як ти прийшов.
  • I will have eaten your cake before you come. Я з'їм твій торт до того, як ти прийдеш.

Тривалий вид (progressive aspect) вказує на розвиток або протікання дії в певний проміжок часу, робить акцент на процесі виконання цієї дії. Цей вид виражається в часах Present Continuous, Past Continuous та Future Continuous.

  • I am eating your cake now. Я зараз їм твій торт. (в цей момент, наголос на дії)
  • I was eating your cake when you came. – Я їв твій торт в той момент, коли ти прийшов.
  • I will be eating your cake when you come. – Я буду їсти твій торт в той момент, коли ти прийдеш.

Доконано-тривалий вид (perfect progressive aspect) вказує на дію, що тривала протягом якогось часу до певного моменту та може продовжуватись після нього. Дієслова у формі цього виду часто відповідають на питання «як довго?». Цей вид виражається в Present Perfect Continuous, Past Perfect Continuous та Future Perfect Continuous.

  • I have been eating this cake for an hour. Я (вже цілу) годину їм цей торт. (як довго?)
  • Last time I had been eating that cake for an hour. Минулого разу я їла той торт протягом години.
  • I will have been eating a cake for an hour next time. Наступного разу я буду їсти торт (цілу) годину.

Часи дієслова

    В англійській мові розрізняють чотири групи часових форм дієслова: Simple Tenses (неозначені часи), Continuous Tenses (тривалі часи),  Perfect Tenses (перфектні або доконані часи) та Perfect Continuous Tenses (перфектно – тривалі часи).

Часові форми дієслова мають два стани: активний (The Active Voice) і пасивний (The Passive Voice). В активному стані підмет сам виконує дію, а в пасивному – дія спрямована на нього.

Неозначені часи (Simple Tenses)

До групи неозначених часів належать:

Present Simple – теперішній неозначений;

Past Simple – минулий неозначений;

Future Simple – майбутній неозначений.

   Неозначені часи вживаються для вираження дії, що відбувається у теперішньому, минулому чи майбутньому часі, але не вказують на її характер, тривалість, завершеність чи передування іншій дії або певному моменту в минулому чи майбутньому.

Present Simple вживається для вираження звичайної, постійної дії, властивої предмету, у теперішньому часі.

Present Simple Active  утворюється з першої основної форми дієслова, крім 3-ої особи однини, коли до основної форми дієслова додається закінчення – s або – es. Питальна форма у Present Indefinite утворюється за допомогою допоміжного дієслова do (для осіб: I, you,we,they) або does ( для осіб:he she it), що ставиться перед підметом, і смислового дієслова у першій основній формі, яке стоїть після підмета.

She speaks German well. (Вона говорить добре німецькою мовою.)

Does she speak German well?

 She does not speak German well.

They live in Canada. (Вони живуть у Канаді.)

Do they live in Canada?

 They do not  live in Canada.

Past Simple означає дію або стан, що відбувалися у минулому і не пов’язані з моментом мовлення.

У реченнях з Past Indefinite часто зазначається час виконання дії.

Past Simple Active утворюється за допомогою другої основної форми дієслова, яка не змінюється за особами й числами, за винятком дієслова to be (was, were).

    Питальна форма утворюється за допомогою допоміжного дієслова did, яке вживається перед підметом, і смислового дієслова у першій основній формі, яке стоїть після підмета.

   Друга форма правильного дієслова утворюється за допомогою закінчення ed, яке додається до першої основної форми дієслова.

    Неправильні дієслова треба шукати у ІІ колонці таблиці неправильних дієслів.

They got some letters last week. (Вони одержали де-які листи минулого тижня)

Did they get some letters last week?

They did not get some letters last week.

Future Simple  вживається для вираження одноразових або повторюваних дій, що відбудуться у майбутньому.

Future Simple Active утворюється за допомогою допоміжних дієслів shall (I, we) will (he, she, it, you, they) та першої основної форми смислового дієслова.

The girls will come again. ( Дівчата прийдуть знову.)

Will the girls  come again?

The girls will not come again.

Завдання

1. Поставити речення у заперечній формі звертаючи увагу на зразок.

Зразок: a) They live in Kyiv.

They do not live in Kyiv.

 b) She plays the piano.

 She does not play the piano.

1. We study Frensh. 2. Your sister has English lessons every day.

3. There are some mistakes in your work. 4. You get up at 10 o'clock.

5. Your friend always does something in the evening. 6. We must go
there every day. 7. The girl likes to spend her free time in the yard.
8. You speak Chinese very well.

2. Поставити питання до виділених слів у реченнях.

Зразок: Her parents spend much time at work.

Whose parents spend much time at work?

1. Great Britain lies in the eastern part of the Atlantic Ocean. 2. The sea surrounds the British Isles. 3. The pupils of our form go in for sport. 4. She reads many books. 5. The likes to write long letters. 6. The Severn is the longest river in Great Britain. 7. Usually I clean my room on Saturday. 8. Shakespeare's plays and poems are the monument of a remarkable genius. 9. The sun rises in the East. 10. Water freezes at zero. 11. I hear somebody's voice in the distance.

3. Утворити речення в  Past Indefinite.

1. My friend lives in Kiev. 2. I like to spend much time in the open air. 3.1 don't know her new address. 4. Does your brother speak English?

5. Do you often go to the theatre? 6. I often visit my grandparents.
7. His relatives live in America. 8. The pupils write dictations twice
a week. 9. The librarian gives us interesting books and magazines.

10. Many tourists come to our town in summer. 11. My elder sister is  a student. 12. He does his homework after dinner.

 4. Утворити речення в Future Simple.

Зразок: I visit my grandparents on Sunday.

I shall visit my grandparents on Sunday.

She cleaned the flat in the evening.

She will clean the flat in the evening.

1.I go to the theatre on Sunday. 2. My father works at a big plant. 3. We left for the North in autumn. 4. She spent much time in the library. 5.1 help my parents in the afternoon. 6. We began the work in time. 7. My cousin helped me much with this article's translation. 8. The pupils wrote a composition at the last English lesson. 9. I plant a lot of flowers in spring. 10. She visits her aunt on Saturday.

5. Прокоментувати вживання Future Simple і  Present Simple

  1. When will he come home?
  2. I shall be very glad if he comes soon.
  3. If he comes home early, we shall go to the cinema.
  4. I don't know when he will come home.
  5. I want to know if he will come home early today.
  6. I am interested to know when he will do it.
  7. When will he do it?
  8. If she does her work well, everybody will praise her.                                                                    I don't know if she will do her work in time.
  1. If you learn about it, tell me at once.
  2. When will you learn about it?

Тривалі часи Continuous Tenses

Present Continuous  – теперішній тривалий;

Past Continuous – минулий тривалий;

Future Continuous  – майбутній тривалий.

Часи групи Continuous вживаються для вираження тривалої дії, яка відбувається в момент мовлення (Present Continuous), тривала у певний момент у минулому (Past Continuous), або буде відбуватися у момент чи період часу в майбутньому (Future Continuous).

 Часи групи Continuous утворюються за допомогою допоміжного дієслова to be ( у відповідному часі) і першої основної форми смислового дієслова, до якої додається закінчення – ing ( Present Participle).

 Present Continuous означає тривалу дію, яка відбувається тепер, у момент мовлення.

Present Continuous Active утворюється за допомогою допоміжного дієслова to be у Present Indefinite (amI; areyou, we, they; ishe, she, it) і першої основної форми смислового дієслова, до якої додається закінчення – ing.

I am reading a book now. (Я читаю книгу зараз.)

Am I  reading a book now?

I am not reading a book now.

Past Continuous виражає тривалу дію, яка відбувалася у певний момент у минулому або тривала протягом якогось періоду часу у минулому.

Past Continuous Active утворюється за допомогою допоміжного дієслова to be у Past Indefinite  і першої основної форми смислового дієслова, до якого додається закінчення – ing.

She was sleeping when I rang her up. ( Вона спала, коли я зателефонував їй.)

Was she sleeping when I rang her up?

She was not sleeping when I rang her up.

Future Continuous виражає дію, яка триватиме у певний момент у майбутньому або протягом певного періоду часу у майбутньому.

Future Continuous Active утворюється за допомогою допоміжного дієслова to be у Future Indefinite (shall beI, we; will beyou, he, she, it, they) і першої основної форми смислового дієслова, до якої додається закінчення – ing.

I shall be translating the text when you came. (Я буду перекладати текст, коли ти прийдеш.)

Shell I be translating the text when you came?

I shall not be translating the text when you came.

Завдання

1. Поставити речення в заперечну форму.

Зразок: The children are watching TV.                                                                   Are the children watching TV?                                                        What are the children doing?                                                            The children are not watching TV.

1. She is playing the piano. 2. I am repeating my hometask. 3. The dog is barking. 4. The mother is cooking dinner. 5. He is working in the kitchen-garden. 6.We are skating.7.The sun is shining brightly.                                                                             8.              It is raining hard.

2. Поставити дієслова в дужках у Present Simple чи Present Continuous.

1. Usually we (to pass) our examinations in June. 2. Where is Ania? She is in the library. She (to prepare) her report for tomorrow.

3. As a rule I (to come) to school at 8 o'clock. 4. My friend always
(to help) her mother in the kitchen. 5. The pupils of our form (to take
part) in the sport competition once a month. 6. She (to visit) me from
time to time. Look! The bus (to come) up. 7. When will you come?
I (to be going) down on Friday, 8. Where are the children? They are
in the yard. They (to play) ball there. 9. Why she (to cry)? 10. Where
you (to go)? 11. I often (to spend) my day off in the village where my
old granny (to live).

3. Поставити речення у питальній та заперечній формі.

1. It was raining hard. 2. I was playing the violin when she came in. 3. She was writing a report in the library at that time. 4. The doctor was examining the patients at 10 o'clock. 5. Their daughter was going to be a nurse. 6. They were talking about that day's weather. 7. We were preparing for the English examination the whole day. 8. My brother was speaking over the telephone when I came in. 9. The mother was knitting a pullover when her little son broke a new cup.

4. Поставити дієслова в дужках у Past Simple чи Past Continuous.

Two young Americans (to tell) one another stories. Joe (to say) that his grandfather had been 18 feet tall. Fred (to understand) that it was impossible, but (to answer), "It's quite possible. Everything grows very quickly in our country. When I (to go) through the forest last week, I (to see) a snake 4 miles long. "Joe (not to believe) the story. The young men (to shout) at one another when a third man (to come up) to them and (to try) to make them quiet. "Well", said Fred, I agree to make peace. In he takes 12 feet off his grandfather, I shall make my snake shorter."

 5. Поставити запитання до виділених слів.

  1. We shall be working hard this time tomorrow.
  2. She will be taking a music lesson at 10 o'clock on Sunday.
  3. They will be building a new club when you are in the country in summer.
  4. The boys will be playing football when you come home.
  5. He will be skiing at 5 o'clock tomorrow.

Виконання вправ контрольної роботи:

ІІІ. Контрольна робота за темами: «Узгодження часів» та «Дієслово».

Exercise № І. Complete the questions in your own way. Answer  them.

1. Is there much …? 2. Are there many …? 3. Is there little …? 4. Are there a few …? 5. Is there much …? 6. Is there a large number of …? 7. Are there any …?

Exercise ІІ. Translate into English using the construction «there is/there are»

1. На столі багато підручників? — Так, багато. 2. У класі є дошка? — Ні. 3. У класній кімнаті чотири стола та сім стільців. 4. У коробці є крейда? — Так, є. 5. На парті є папір? — Ні, там немає ніяко-го паперу. 6. На столі багато хліба? — Так, багато. 7. Скільки зошитів у сумці? — Вісім. 8. Що є на столі у вчителя? — Підручники, зошити, книги, ручки та шматок крейди.

Exercise IІІ . Translate into English using the Present, Past or Future Continuous Tense

1. Що ти робив о другій годині? — Слухав музику. 2. Я поспішав на роботу, коли зустрів свого давнього друга. 3. Я буду грати на піаніно весь вечір. 4. Чи вона буде займатися англійською з дев’ятої до одинадцятої? — Так. 5. Ми прийдемо о п’ятій годині. — Добре, я буду чекати на вас. 6. Я гадаю, ми зустрінемося зі своїми друзями через декілька днів. 7. Ми подорожували, коли отримали листа від батьків. 8. Ви перекладали статтю чи готувалися до контрольної о другій годині? — Я готувався до контрольної. 9. Я пишу листа своєму другу зараз. 10. Якою мовою вони розмовляють зараз з вашим  другом? — Вони розмовляють англійською, але мій друг також знає німецьку. 11. Поїзд відійде за п’ять хвилин. 12. Завтра у цей час ми будемо проводжати його на вокзал. 13. Ми не виходили тому, що йшов дощ. 14. Що ти робив о цій порі учора? 15. Він обпік руку, коли готував обід.

Exercise V. Write down three forms of the verbs

Buy, spend, send, sell, go, come, have, take, see, be, meet, put, do, make, ring, know, get, pay, arrive, lose, give, break, write, forget, burn, drive, rain, read, eat, tell.

Exercise VII . Translate into English. Follow the rules of the Sequence of

Tenses where necessary

1. Завтра я запитаю його, чого він хоче. 2. Він сказав, що дискусія продовжується. 3. Сподіваюсь, що лист прийде вчасно. 4. Вона повідомила про те, що бачила. 5. Я сумнівався, чи він був правий. 6. Наступного разу я зроблю, як він говорить. 7. Цікаво, чому він спізнився. 8. Він помітив, що раптом похолоднішало. 9. Він сказав, що поїхав до того, як вони прибули. 10. Вона зауважила, що стає пізно. 11. Я обіцяв, що прийду. 12. Кажуть, що дослід удався. 13. В газетах сповіщали, що договір вже підписано. 14. Він помітив, що, мабуть, буде дощ. 15. Вона сказала, що хоче бачити мене. 16. Звідки тобі було відомо, що він прийде? 17. Джон сказав, що я помиляюсь.

Exercise VIIІ. Write an email (35–45 words) to your friend about a famous Ukrainian singer. Include the information:

• when and where he / she was born;

• his / her appearance and character;• his / her achievements.

Література: [3], c.52-56.

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання, рівень стандарту) 10 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
31 травня 2020
Переглядів
1335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку