Матеріали для друку "Формування життєвих компетентностей учнів НУШ на уроках природничого циклу в умовах цифрової трансформації освітнього простору"

Про матеріал
У матеріалі висвітлено рекомендації щодо сучасних освітніх інструментів, які доречно застосовувати учителю нового українського простору для роботи з учнями НУШ.
Перегляд файлу

Формування життєвих компетентностей учнів НУШ

на уроках природничого циклу

в умовах цифрової трансформації освітнього простору

            Реформування освітньої системи вимагає від сучасного вчителя опанувати нові форми й методи роботи, активно використовувати сучасні цифрові технології, адже пробудити та розвинути зацікавленість до предмету, закохати в нього учнів пілотних класів, тим паче за умови обмеженого відрізку часу - це ще той виклик! Але немає нічого неможливого! Тому наразі працюю над ідеєю, яка полягає у сприянні формування життєвих компетентностей учнів НУШ на уроках природничого циклу в умовах цифрової трансформації освітнього простору.

  Діяльнісний підхід в освіті, як відомо, проходить наскрізною лінією через усі навчальні предмети. Це й знання, і вміння, і життєвий досвід особистості, необхідний для розв’язання життєвих завдань і продуктивного здійснення життя як індивідуального проєкту.

  Працюючи з учнями третій рік в режимі онлайн, спостерігала за етапами їх адаптації й проходження крізь труднощі, які склалися через карантинні обмеження, а згодом через повномасштабну війну. Ми стикалися як з низкою викликів, так і з рядом переваг, які так чи інакше реалізовувалися за рахунок інноваційних технологій в системі освіти НУШ - це:

  • проєктних –  що  забезпечують інтеграцію різнопредметних знань і вмінь з різних видів діяльності;
  • ігрових –  що формують уміння розв'язувати творчі завдання на основі вибору альтернативних варіантів,
  • інформаційних – що дозволяють ефективно організувати, коригувати, розширювати та комбінувати види роботи з дітьми; створювати умови для здійснення індивідуального та диференційованого підходів.

   Діти проявили більшу адаптивність, ніж я могла уявити, а організацію дистанційної освіти наразі, вони сприймають уже більш схильно, ніж від початку. Учні НУШ – це активні юзери гаджетів, а тому їх захоплює все, що пов’язано з гейміфікацією.

           Отож, хочу познайомити вас із прикладами сучасних освітніх інструментів, які застосовую як учитель нового українського простору.

  1. Canva for education ( https://www.canva.com/uk_ua/free/ )

           Це платформа графічного дизайну, яка дозволяє користувачам створювати графіки, презентації, афіші та інший візуальний контент (є мобільна та веб-версія). Даний сервіс пропонує широкий асортимент зображень, шрифтів, шаблонів та ілюстрацій.

          Canva надає можливість створювати:

  • навчальні презентації;
  • інфографіки;
  • таблиці;
  • дидактичні картки;
  • плани уроків;
  • віртуальний клас.

           Готові презентації можна завантажити на ПК чи мобільний телефон, перетворити на відео та імпортувати в Google Classroom. А на сторінці з презентацією можна створювати відеотрансляції чи скрінкасти (озвучення презентації). Ще одним ефективним інструментом для роботи класу у Canva – виконання завдань на інтерактивних дошках.

  1. Окрім того, НУШенята залюбки працюють із інтерактивними вправами, створеними на платформах:

 

 

           За допомогою даних застосунків є чудова можливість ефективно перевірити знання дітей, використовуючи яскраві ігри, захоплюючі квести, незвичайні вікторини, не напружуючи дітей хвилюючим для них форматом самостійних чи підсумкових робіт. Окрім того, інтерактивні завдання забезпечують чудову можливість здійснення формувального оцінювання на уроках у пілотних класах НУШ.

  1. Не можу не сказати про тестову платформу Сlasstime ( https://www.classtime.com/uk.html ) , якою користуюся майже щоуроку.          

           Це справжня паличка-рятівниця, що допомагає створювати інтерактивні уроки, робити їх незвичайними, дієвими, які обов’язково зацікавлять учнів.

             За допомогою неї можна створювати завдання, що міститимуть різні типи питань, створювати формули та вставляти їх в роботу, додавати до завдань зображення та Youtube відео., і ,що є не менш важливим, користуватися вже готовою бібліотекою питань. Разом із Сlasstime можна аналізувати разом з учнями їх результати, оцінювати роботи як в реальному часі, так і надавати завдання для домашнього опрацювання.

            Окрім того, у застосунку Сlasstime за допомогою нового розширення «Командна гра» можна легко залучити всіх учнів до спільної роботи під час уроку, а також зробити це інтегрованою частиною навчального процесу.

            Ми, як освітяни, чудово знаємо, що командна робота досить важлива й позитивно впливає на успіх будь-якого колективу, адже ефекту синергії можна досягти лише спільними зусиллями, аніж поодинці.

            Принцип роботи командної гри в Сlasstime полягає в тому, що правильні відповіді учасників відкривають частинки зображення, яке ховається за пазлом. Учні мають впоратися з грою, відповідаючи на запитання на своїх девайсах. Якщо весь клас надасть вірні відповіді, командна гра завершиться їх спільним успіхом.

            Можна адаптувати командні ігри до теми будь-якого уроку, класної години чи тематичного заходу для всієї школи, що розкриває широкий спектр можливостей для педагога.

  1. Ще один цікавий застосунок, інформацією про який хотілося б поділитися – це Quiziz  ( https://quizizz.com/ ). 

           Веб-інструмент, який дозволяє забезпечити швидкий зворотний зв'язок. Яскравий, соціальний, досить простий для вчителя й цікавий для дітей сервіс, що дає можливість учням виконати тест або опитування як паралельно з усім класом, так і в будь-який зручний для них час.

           Сервіс допомагає провести аналіз роботи й виявити прогалини в знаннях учнів,  надаючи  інформацію вчителеві про поточний стан процесу навчання.                   

             Реєстрація досить проста - з пошти Google.

             На сайті можна відшукати вже готові вікторини інших користувачів застосунку, які є найбільш популярними, створювати запитання до вікторин самостійно, імпортувати із файлу, додавати із таблиці Excel та шукати в Інтернеті тощо. Можна створити до вікторини зображення, дати їй назву, встановити параметри: для публічного або приватного перегляду. Учитель може сам змінювати текст запитання, вибирати колір для написання, користуватися різними символами.

           Є можливість обирати  час для відповіді. Вважаю, що така можливість є досить корисною при врахуванні різних здібностей учнів.

          Учні 5-6-их класів із задоволенням працюють із даним застосунком на уроках «Пізнаємо природу».

          Отже, орієнтація на досягнення компетентностей задає принципово іншу логіку організації загальної освіти, а саме логіку вирішення завдань і проблем, при чому не тільки й не стільки індивідуального, скільки групового, парного, колективного характеру. Відповідно перед мною, як учителем, якщо я хочу в якості освітнього результату мати компетентних учнів, постає завдання не примушувати, а мотивувати їх до тієї чи іншої діяльності, формувати потребу у виконанні завдань, сприяти отриманню досвіду творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення до знань і до процесу їх отримання.

 

docx
Додано
23 листопада 2023
Переглядів
49
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку