Матеріали для перевірки знань учнів з повісті Оноре де Бальзака «Гобсек»

Про матеріал

Пропонуємо вашій увазі завдання для перевірки знань учнів з повісті Оноре де Бальзака "Гобсек". Надані різнорівневі тестові завдання, літературний диктант, гра «Літературні асоціації» та комунікативно – ситуативні вправи. з формування пізнавальної,соціальнаої, самоосвітньої та особистісної компетентностей учнів засобами художнього твору

Перегляд файлу

Матеріали для перевірки знань учнів  з повісті Оноре де Бальзака «Гобсек»

Перевіряємо себе

                                            Тести

                                           1 рівень

1. Країна, в якій відбувається дія повісті «Гобсек»:

а) Алжир: б) Англія; в) Франція; г) Іспанія.

2. Виявіть зайвого персонажа в повісті «Гобсек»:

а) Фанні Мальво; б) Камілла де Гранльє; в) Матильда де Ла – Моль; г) Анастазі де Ресто.

3. Хто з письменників не представляє французьку літературу:

а) Ч. Діккенс; б) Оноре де Бальзак; в) Стендаль; в) Г. Флобер.

                                             2 рівень

1. Творчість Бальзака – «енциклопедія життя французького суспільства»:

а) 1 половини 19 ст.; б)2 половини 19 ст.; в) 1 половини 20 ст.; г)2 половини 20 ст.

2. Від його імені ведеться розповідь у повісті «Гобсек»: а) Максим де Трай; б)Дервіль; в)граф де Ресто; г) Гобсек.

3. Рік створення повісті «Гобсек»: а)1831; б)1835; в)1844; г)1830.

                                            3 рівень

1. Визначте твір, який не належить перу Бальзака:

а) «Шуани»; б) «Гобсек»; в) «Червоне і чорне»; г) «Шангренева шкіра».

2. Головна тема повісті «Гобсек»: а) уявні і справжні цінності в житті; б)тема кохання; в) сімейне щастя; г) тема мистецтва.

3. Повість «Гобсек починається з: а) опису архітектури міста; б) характеристики персонажів; в)пейзажу; г) зображення вечора в салоні знатної дами.

                                     4 рівень

1. Кому належать ці слова : «В золоті зосереджені всі сили людства»: а) Дервілю; б) Ернесту де Ресто; в) Гобсеку; г) Максиму де Траю.

2.Про кого Дервіль сказав: «Він найчесніша людина в Парижі»: а) графа де Ресто; б) Гобсека; в) Ернеста де Ресто; г) Максима де Трая.

3. Фідеїкоміс – це юридичний акт , за яким: а) одна особа передає іншій майно на тимчасове користування; б) оплачуються векселі; в) виплачуються боргові зобов`язання; г) вираховуються відсотки.

 

                                 Літературний диктант

  1. Повість «Гобсек» написав... 08306f3d562e7b1000fcf6c641f3501b
  2. Повість «Гобсек» була написана в...
  3. Анастазі де Ресто – героїня повісті...
  4. Розповідь у повісті «Гобсек» ведеться від імені...
  5. На купівлю юридичної контори Дервіль позичив гроші у...
  6. Для Гобсека головним в житті було...
  7. Дервіль одружився з ...
  8. В 10 років покинув домівку і почав мандрувати в пошуках щастя...
  9. Головний герой повісті «Гобсек»  займається ...
  10. Діаманти Гобсеку продала...
  11. Шляхом фіктивної угоди граф де Ресто передав своє майно...
  12. Анастазі де Ресто документи, які забезпечували статки дітей, кинула у...

Ключ до диктанту

1.Оноре де Бальзак.

bc392.1830 р.

3. «Гобсек»

4. Дервіль.

5.Гобсек.

6. Золото.

7. Фанні Мальво.

8.Гобсек.

9.Лихварство.

10. Анастазі де Ресто.

11. Гобсек.

12. Вогонь.

 

                          Комунікативно – ситуативні вправи.

                                    Пізнавальна компетентність

1.Уявіть, що ви живете в Парижі у першій половині 19 ст. і знаєте особисто знаєте героїв повісті «Гобсек». Розкажіть про основні моменти життя Гобсека (до зустрічі з Дервілем).

2. Оноре де Бальзак так описує обличчя Гобсека: «Волосся у мого лихваря було геть прямим, завжди акуратно зачесаним. Риси обличчя, нерухомі, безпристрасні, як у Талейрана, здавалися відлитими з бронзи. Очі, маленькі і жовті, неначе у тхора, і зовсім без вій, не виносили світла. Гострий кінчик довгого носа походив на свердлик, а губи були тонкими, як у алхіміків і старих карликів, зображених на картинах Рембранта». Проведіть невелике дослідження: знайдіть у романі М.В. Гоголя «Мертві душі» зображення зовнішності Плюшкіна і зрівняйте його з описом зовнішності Гобсека. Чи є спільні риси у цих героїв? Виступіть з повідомленням про це дослідження перед однокласниками.

3.Уявіть себе журналістом, який бере інтер`ю у Гобсека. Які питання ви йому поставите?

4. Ви знаєте, що Бальзак – майстер створення портрету. Запишіть по дві основні риси портретів наступних героїв:

      - Анастазі де Ресто;

      - Гобсека;

      - Фанні Мальво;

       - Максима де Трая.

5. Вам із товаришем запропоновано провести міні – дослідження. В указанному епізоді виберіть побутові деталі, які найкраще характеризують графа де Ресто. Повідомте однокласникам, спираючись на текст, про роль деталі як засобу проникнення у внутрішній світ героїв: « ..і камін, і письмовий стіл, і стільці були захаращені всякими речами, потрібними для догляду за хворим, де повсюди виднілися брудні пляшечки, з ліками або порожні, брудна білизна, розбиті тарілки, а біля каміна валялася грілка без кришки і стояла ванна, досі повна мінеральної води. В кожній дрібничці цього бридкого хаосу відбивався крах людського життя».

6. Ви – Оноре де Бальзак. Один із шанувальників вашого таланту задає вам запитання: « Що мала на увазі віконтеса, коли сказала про Дервіля: «Ви ніколи нічого не досягнете, але будете  найщасливішим і найкращим із людей»?

                              Соціальна компетентність

  1. Уявіть, що ви якийсь час спілкуєтесь з Дервілем. Про що ви запитаєте у нього, про що йому розповісте?
  2. Ви – студент – філолог, вам доручили підготувати доповідь « З якими образами світової літератури перекликається образ Гобсека?» Про що ви будете доповідати?

3.Виступіть в ролі адвоката Гобсека, Доведіть, що постать героя неоднозначна.

4.Ви попали у Францію 1 половини 19 ст. Що вам сподобалось, а що ви б хотіли змінити?

5. Уявіть, що до вас прийшла в гості Анастазі де Ресто. Що вона могла розповісти про своє життя і життя суспільства, у якому вона жила?

6. «Якщо людяність, спілкування з ближніми вважати релігією, то Гобсек у цьому плані був атеїстом», - писав Бальзак. Серед твоїх однокласників розгорівся диспут, чи гуманізм у сучасному суспільстві є проіоритетним?

Ти, опираючись на знання тексту повісі «Гобсек», висловив свою думку. Обгрунтуй її.

                        Самоосвітня компетентність

  1. «Я бажаю, щоб моя трагедія стала настільною книгою королів і народів, я хочу почати з шедевру або зламати собі шию», -  писав Бальзак про «Людську комедію». Чи ця епопея стала шедевром? Доведіть свою точку зору.
  2. Тобі доручили виступити перед однокласниками про основні положення філософії Гобсека. У своєму виступі ти повинен исвітлити наступні питання:
    • Якого блага із усіх земних гараздів варто домагатися, на думку Гобсека?
    • Як лихвар обгрунтовує своє твердження?
    • Чи вважає слушним міркування Гобсека щодо справжньої природи світу Дервіль? Сам автор?

3.Уявіть себе учасником розмови про справжні цінності у житті людини.

Згадали повість Бальзака «Гобсек». Ваш товариш підтримує думку Гобсека, що  «В золоті зосереджені всі сили людства», а ви з ним не згодні. Змоделюйте діалог із 5 – 6 реплік.

 4.Уявіть себе на місці графа де Ресто. Які думки снують в його голові? Побудуй і відтвори монолог цього героя.

 5. Іде засідання художньої ради і обговорення ескізів обладнання до вистави по повісті «Гобсек». Складіть діалоги – дебати у цьому обговоренні.

6. На шкільній конференції ти виступаєш з рефератом «Роль художніх деталей у повісті «Гобсек».Підбери з твору виразні деталі і розкажи, яку роль грають вони у зображенні героїв, їх внутрішнього світу.

                         Особистісна компетентність

1. Якби ви опинилися на місці Гобсека, як би ви повели себе у справі спадщини графа де Ресто?

2. Ви – режисер. Кого із акторів ви б запросили на ролі Гобсека, Анастазі де Ресто, Дервіля та інших героїв повісті?

3.Уявіть собі, що ви автор. У вас беруть інтерв`ю. Дайте відповідь на наступні питання:

    - За яким принципом побудовано «Людську комедію? Чим вирізняється її структура?

    - Що ви вважаєте справжніми, а що уявними цінностями в житті?

    - Які чинники впливали на формування вашого світогляду?

4.Розкажіть, як ви уявляєте Париж 1 половини 19 ст.?

5. Уявіть себе Анастазі де Ресто , якій потрібно заповнити таку анкету:

    -  Ваше відношення до розкоші і насолоди?

    - Які основні риси вашого характеру?

     - Яке ваше відношення до релігії?

     - Що ви цінуєте в людях?

6. Уявіть, що у вас є можливість зусрітися з героями повісті «Гобсек». Підготуйте тпитання, які б ви хотіли їм задати.

             Гра «Літературні асоціації»

Умова: вчитель називає низку асоціацій, а учні повинні назвати твір, автора. І навпаки, вчитель називає автора, героїв, а учні добирають асоціації. Наприклад: Оноре де Бальзак «Гобсек»

   Дервіль

   Золотий наполеондор

    Анастазі де Ресто

    Юридична контора

    Діаманти

    Фідеїкоміс

     Спадщина

    Запліснявілі припаси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Ільченко Микола Миколайович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Olga
    щиро дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гвоздікова Олена Валеріївна
    Дякую автору за змістовну роботу!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Козачко Тетяна Анатоліївна
    Дякую! Зекономили час на підготовку до уроку. Обо'язково скористаюся.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Gatun Arina
    агн рлпгшрг9
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
5 лютого 2018
Переглядів
58859
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку