2 лютого о 18:00Вебінар: Самооцінювання управлінських та освітніх процесів: нормативні орієнтири та особливості проведення

Матеріали для підготовки учнів до написання відкритого завдання ЗНО з англійської мови

Про матеріал
Посібник містить методичні рекомендації педагогам, поради учням та добірку типових завдань з розгорнутою відповіддю на дискусійну тему для підготовки учнів до власного висловлювання у письмовій формі відповідно до запропонованої комунікативної ситуації зовнішнього незалежного оцінювання. Для випускників шкіл, вступників до вищих навчальних закладів та вчителів англійської мови.
Перегляд файлу

 

 

  1.        Написання неформального листа (листа другу)

Informal letter

Useful expressions

Dear Peter/Greg

Introduction

I hope you are fine.

How are you?

It was good to hear from you/ Thanks for your letter

Giving information

I’m writing to tell you…

I wonder if you remember/ have heard…

As for my latest news,…

Writing about your plans

First/ Secondly, we are going to…

The plan includes…

Making a request

I’m writing to ask you for your help/advice…

I wonder if I could ask you to/for…

Could you tell me…

I’d be really grateful if you could…

Expressing gratitude

I’m writing to thank you…

Thank you so much…

It was (so/really) very kind of you to…

Apologizing

I’m writing to tell you how sorry I am to…/about…

I’m really sorry that…

It will never happen again

Sorry for (any) trouble/bothering you (again).

Inviting

I’m writing to invite you to…

I’m having … (a party)

Would you come to…?

I hope you’ll be able to join us/to make it

Closing phrases

I must be going now

Bye for now

See you

Say hallo to…

Love from…

Have a nice trip

All the best

 

 

 

Тестові завдання з письма: практикум

Творче письмове завдання ЗНО 2012:

You’ve got a letter from your English pen-friend in which he/she wrote you about his/her future plans. He/she wants to become an actor. And your friend is sure that this profession will give him/her the opportunity to become famous and make a lot of money. Write a letter to your pen-friend in which say                                                                              

       about your thoughts regarding his/her career plans

       what you are going to do after leaving school

       how you prepare yourself for your future profession

       what you think is necessary to be successful in your future job

Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate form.

 Отже, на  м пропонують написати листа до приятеля – тобто, це неформальне листування. Особистий лист має розпочинатися з привітання  Dear та ім’я або прізвиська адресата.

 У першому абзаці використовуються такі вступні розмовні формули (opening remarks), як:  How are you? I’m fine. It was really nice to hear from you. I'm sorry I haven't written for such a long time but ... Hi! Hows everything (going)? I hope you are well. Sorry I haven’t written sooner, but…тощо.

 Вступну частину листа до приятеля доцільно продовжити подякою за його лист:

   Thank you for your letter. It was very interesting for me to know about your plans for the future. 

Звертаємо увагу на ключові пункти завдання. "He/she wrote you about his/ her plans for the future… Start your letter in an appropriate form”

Що від нас вимагають далі? "He/she wants to become an actor. And your friend is sure that this profession will give him/her the opportunity to become famous and make a lot of money. Write a letter to your pen-friend in which say

*about your thoughts regarding his/her career plans”

Відповідно, головну частину ми можемо начати з абзацу, в якому висловимо свою думку з приводу його планів:

   As I understand, you want to become an actor and you are sure that this profession will give you the opportunity to become famous and make a lot of money. I think that to be a successful actor you need to have a gift ( talent), a lot of patience and a strong desire to work really hard to achieve your goal. I know that you are a talented and hard-working  person. So, I wish you success and I hope to see you in some great films one day. 

Що далі? Згідно з наступним пунктом завдання, ми маємо написати, що збираємось робити після закінчення школи.

As for me, after school I am going to enter the university to continue my education and to get a necessary qualification.

 Далі вам пропонують пояснити, як ви готуєтесь до вашої майбутньої професії. Ось тут дуже важливо не зробити помилки: НЕ НАМАГАЙТЕСЬ ПИСАТИ ПРО ВАШІ РЕАЛЬНІ ПЛАНИ, ЯКЩО НЕ ЗНАЕТЕ, ЯК ЦЕ ПРАВИЛЬНО НАПИСАТИ АНГЛІЙСЬКОЮ! ПИШИТЬ ПРО ТЕ, ЩО ДОБРЕ ЗНАЕТЕ

You know, I want to become a doctor, like my father. I know that to be good at this profession, I need to know biology, chemistry and some other sciences really well, that’s why I go to the tutors to improve my knowledge of these subjects. Besides, I am taking lessons of Latin, because this language will be necessary for me at the institute and in my future job.

В останньому абзаці основної частини вам пропонують написати, що, на вашу думку, необхідно, щоб досягти успіху в вашій професії:

I think that to be successful in my future job I need to be very hard-working, patient, careful and attentive to the people.

 В заключній частині  ми висловлюємо надію, що наші плани здійсняться, та використовуємо відповідні кліше, якими зазвичай закінчують будь-який неформальний лист.

I hope that all our dreams come true one day.

Sorry, I have to go, my mom is waiting for me.

Looking forward to your letter.   Best wishes

  1. Приклади написання особистого листа та його оцінювання

 

Завдання 1.

You’ve got a letter from your English pen-friend in which he/she wrote to you about his/her future plans. He/she wants to become an actor/actress and your friend is sure that this profession will give him/her an opportunity to become famous and make a lot of money. Write a letter to your pen-friend in which tell him/her

• about your thoughts regarding his/her career plans and what you are going to do after leaving school

• how you prepare yourself for your future profession

• what you think is necessary to be successful in your future job

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, ad­dresses, etc)*. Start your letter in an appropriate way.

Завдання передбачає написання листа особистого характеру. В інструкції також наголошено на трьох основних моментах, про які обов’язково потрібно написати в листі:

• що ви думаєте про рішення вашого друга стати актором, та що ви збираєтеся робити після закінчення школи

• як ви готуєтеся до своєї майбутньої професії

• що, на вашу думку, необхідно для того, щоб стати успішним у вашій майбутній професії

Розглянемо декілька робіт (власних висловлень абітурієнтів) і правильність їх виконання відповідно до критеріїв оцінювання.

Приклад 1.

Dear Max,

I’ve got your letter in which you wrote about your future plans. I prefer you to become an actor. This job is good for you. I’ll know that you like to travell, if you become  actor, you can go abroad, see different countrys and towns. But there is one problem that you will have less time to stay at home, to see your relatives and friends. But it is only my mind and you must do as you want.

I’ve left school this year. I studied at V educational complex and I like English very much. So I want to become a translater. It is very interesting job too. I’m be able to go abroad, to communicate with different people and to discover different customs and traditions.

Now we have very important period in our life because we choose our future profession. There __ some things what are necessary to be successful in your future job:  at first you must like your future job, because you are to work every day;

at second this job must be necessary for people.

If the job includes the help for people, so it is a good gob.

Best wishes!

 

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1, a2, а3), зазначені в умові завдання (див. вище).

У цій роботі автор опрацьовує першу та третю умови повністю. А друга умова не опрацьована й навіть не згадана. Автор нічого не говорить про те, як він готує себе до майбутньої професії.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 2 бали

а2 – 0 бал

а3 – 2 бали

Усього: 4 бали.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (особистий лист), бути написаноюу відповідному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, побудованою логічно і послідовно, обов’язково структурованою за абзацами.

Це власне висловлення побудовано логічно. Але автор не використовує з’єднувальні елементи між частинами тексту на рівні змістових абзаців. У тексті сполучники сурядності та підрядності наявні частково (лише прості and, but, because); слів-зв’язок, вставних слів (як простих, так і складних типу «first of all, moreover, however») немає.

Стиль висловлення, формат тексту частково відповідають меті написання особистого листа, є порушення основних вимог – немає підпису в кінці листа.

Текст структуровано за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюється так:

b1 – 1 бал

b2 – 1 бал

Усього: 2 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, запропонованими в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував недостатнє знання лексичного матеріалу за темами «Плани на майбутнє, вибір професії», «Особистісні пріоритети».

Наявні лексичні помилки, які заважають адекватному сприйняттю окремих речень(I prefer you to become an actor; only my mind та інші). Помилок більше ніж три.

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх при створенні власного висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівнічаси – Present Simple, Perfect тощо). Але також у роботі є орфографічні та граматичні помилки («countrys» замість «countries», «travell» замість «travel», «gob» замість «job», «translater» замість «translator», «I’m be able to go» замість «I’m able to go», «if you become actor» замість «If you become an actor» та інші). Помилок більше восьми.

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 8 балів з 14 можливих.

Приклад 2.

Dear Emily,

I am sorry I haven’t written for such a long time but I was very busy with my exams. How are you? I like your choice to be an actress. And I know that you are very talented and you’ll become a famous actress.

As for my plans I always wanted to be a singer. You know that I love singing. But unfortunately I often have a sore throut, and the doctor said that it was impossible. So I decided to be a teacher of English. I study English and German and this is what I also like as singing.

To be ready for my future profession, firstly, I listen to English songs and watch English movies. Secondly, I learn words when I’m walking along the street or even cycling. But the most important thing is language practice. I try to speak to native speakers if I have such an opportunity wherever I am.

If I want to be a successful teacher I have to be communicative. Moreover I must love children and love to work with them and, of course, I have to understand children’s behavior.

Hope to hear from you soon. Drop me a line, please. And give my reguds to your family.

Best wishes,

Anna

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1, а2, а3), зазначені в умові завдання (див. вище).

У цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він висловлює свою думку стосовно вибору майбутньої професії його другом, розповідає про свої плани на майбутнє, про те, як він готує себе до майбутньої професії, а також говорить про якості та вміння, необхідні, на його думку, для успішної кар’єри вчителя.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 2 бали

а2 – 2 бали

а3 – 2 бали

Усього: 6 балів.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (особистий лист), бути написана у відповід-ному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, бути побудована логічной послідовно, обов’язково структурована за абзацами.

Це власне висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (but, unfortunately, as for my plans, firstly тощо), які вжиті доречно.

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання особистого листа. Текст структуровано за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюється так:

b1 – 2 бали

b2 – 2 бали

Усього: 4 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, запропонованими в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Плани на майбутнє, вибір професії», «Особистісні пріоритети». Лексична помилка в роботі не заважає розумінню написаного.

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється у 2 бали.

Усього: 2 бали.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх під час створення власного висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple, Continuous, Perfect тощо). Але також у роботі наявні орфографічні помилки («throut» замість «throat», «regurds» замість «regards»). Помилок менше восьми й серед них немає грубих.

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється у 2 бали.

Усього: 2 бали.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 14 балів з 14 можливих.

 

Приклад 3.

You’ve got a letter from your English pen-friend in which she wrote V you about her future plans. She wants to become an actor. And your friend is sure that this profession will give her the opportunity to becme famous and make a lot of money. Write a letter to your pen-friend in which say about your thoughts regarding her carer plans.

Do you write to become profession will what you are going to do after leaving school you about her future plans. This what you think is necessary to be successful in your future job write a letter future. Your is sure this profession will to go after leaving school and make in a lot of money. This future plans wants an actor. There are many future in address of Volodumurskaya. How you prepare yourself of your future career plans. Your letter an profession will of the wrote from.

Автор, виконуючи роботу, не звертає уваги на завдання й умови, сформульовані в завданні, не розуміє, про що потрібно писати. У роботі не розкрито й навіть не згадано жодної з трьох умов, зазначених у комунікативній ситуації. Замість того, автор просто переписує умову завдання, роблячи помилки навіть при переписуванні тексту умови.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 0 балів

а2 – 0 балів

а3 – 0 балів

Усього: 0 балів.

Відповідно до критеріїв оцінювання, якщо абітурієнт отримує оцінку 0 балів за Змістове наповнення, то й уся робота оцінюється в 0 балів.

Отже, загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створеннявласного висловлення: 0 балів з 14 можливих, тому що робота не відповідає умовам, зазначеним у комунікативній ситуації.

 

 

Напівофіційні листи (semi-formal letters)

До цього типу листів відносять листи до редактора газети, журналу, радіопрограми тощо, а також листи до осіб, з якими дописувач знайомий не дуже близько або яким він хоче висловити свою повагу та бути ввічливим стосовно них (друзі батьків, вчителі тощо). Під час написання таких листів використовується напівофіційний стиль, для якого характерне вживання нейтральних, літературних, формальних слів та виразів, більш увічливих зворотів, ніж у особистих листах, менша кількість скорочень, фразових дієслів та сталих виразів, а також можливість використання запитальних та спонукальних речень. У таких листах використовують окремі вирази, притаманні офіційному стилю.

Напівофіційний лист (semi-formal letter) складається з таких частин:

1. Офіційне привітання (formal greeting).

2. Вступ (introduction або opening remarks), у якому потрібно чітко визначити мету написання листа.

3. Основна частина (main body), у якій розкривається головна тема (теми) детально. Ця частина складається з кількох абзаців, кожен з яких присвячено окремій підтемі (кількість абзаців у основній частині листа залежить від умови завдання).

4. Заключна частина (conclusion або closing remarks), у якій слід підвести підсумок написаному в листі.

5. Напівофіційне прощання (semi-formal ending) та повне ім’я й прізвище автора листа.

Основні вимоги до написання напівофіційного листа

Ознаки формату тексту (semi-formal letter):

• привітання (greeting) – відповідно до вимог оформлення напівофіційного листа:

To the Editor /Dear Sir or Madam/Dear Mr.Brown тощо.

• вступ (opening remarks) обов’язково повинен містити фрази такого типу:

I am writing with regard to your …(recent review of the…)

I feel I have to express my consent / disagreement with… тощо

• основна частина (main body) має бути обов’язково структурована за змістовими абзацами – три змістові абзаци (або два змістові абзаци, якщо дві змістові умови об’єднані в один абзац) та містить фрази такого типу:

I (We) am (are) totally opposed to…

It worries me (us) that…

Although … I (We) still believe… тощо.

 кінцівка (closing remarks) обов’язково повинна містити фрази такого типу: I (We) would be grateful if you could … , Thank you in anticipation for …

I (We) would appreciate if you …тощо.

• прощання (ending) – відповідно до вимог оформлення напівофіційного листа:

Yours faithfully, Faithfully yours, Yours truly, Truly yours, Best regards

Приклади написання напівофіційного листа та його оцінювання

Завдання 2.

Listening to the radio programme you heard different people discussing the topic of friendship between teens. You have decided to write a letter to the editor of the programme. In your letter

• describe what kind of friend you prefer and why

• say what can cause a friendship to go wrong

• argue whether it is better to have a wide circle of friends or a few close friends

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, ad­dresses, etc). Start your letter in an appropriate way.

Завдання передбачає написання листа напівофіційного характеру. Після прослуховування радіопередачі про дружбу між підлітками (teens) ви вирішили поділитися своїми думками на цю тему з редактором радіопередачі й написати йому листа, у якому

• розповідаєте, якому саме другові ви надаєте перевагу й чому

• говорите про те, що може зруйнувати дружбу

• зазначаєте, що, на вашу думку, краще – мати широке коло друзів чи декілька близьких друзів.

Розглянемо кілька робіт (власних висловлень абітурієнтів) і правильність їх виконання відповідно до критеріїв оцінювання.

Приклад 1.

Dear Sir or Madam,

I heard in your program that different people discussing about friendship between teens. I think it’s very important to have V best friends forever. I have V best friend. Her name is Alisa. I like to go to the cinema and to V night club with my friend. I prefer to spend my free time with Alisa. We like to play in snowball, decorate my room.

I met Alisa ten years ago. We are very different but very friendly. I think it’s very important to have friends becouse our friends it’s our small family.

I prefer to spend my free time with my old friends becouse I know there bad and good habits, I always can say my problems. Of cource, if I have free time sometimes I prefer to watch my favourite film in my room with coce and chips. I love my best friend. Alisa is my proud. I know that she is my family, my home, my life.

Best wishes

Tina

Автор, виконуючи роботу, не звертає уваги на завдання й умови, сформульовані в завданні, не розуміє, про що потрібно писати. І хоча в роботі небагато помилок і розповідається про дружбу й друзів (одна з основних тем завдання), у ній не розкрито, навіть не згадано, жодної з трьох умов, зазначених у комунікативній ситуації. Автор не описує свого друга й не розповідає, чому він віддає перевагу саме йому (describe what kind of friend you prefer and why); у роботі нічого не сказано про те, що може зруйнувати дружбу (say what can cause a friendship to go wrong), і, нарешті, з висловлення ми не дізнаємося, що автор уважає за краще – мати велике коло друзів чи лише декілька близьких друзів (argue whether it is better to have a wide circle of friends or a few close friends).

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 0 балів

а2 – 0 балів

а3 – 0 балів

Усього: 0 балів.

Відповідно до критеріїв оцінювання, якщо абітурієнт отримує оцінку 0 балів за Змістове наповнення, то вся робота оцінюється в 0 балів.

Отже, загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 0 балів з 14 можливих, тому що робота не відповідає умовам, зазначеним у комунікативній ситуації.

Приклад 2.

Dear Sur/Madam,

I am writing you to describe a kind of friendship I prefer. I prefer to have a few close friends because a true friend is a close friend.

Unfortunately, sometimes friendship goes wrong. In my opinion there are three causes why it happend. First, you stopped listening to each other. Second, you stopped trusting each other. Third, you stopped talking. If you do not want to lose your friends try to avoid these. If you have a problem just tell your friend. If you don’t like something discuss that with your friend, but never stop talking. If you do not discuss you problems it will be worse and worse and one day you will run away from each other.

On my point of view it is better to have a few close friends because it’s not so hard to be in touch with them. All of your friends need your attention. If you have a lot of friends and you don’t give them that you lose them. Close friends will always help, even if you think that they will not.

In conclusion I would like to say V quote “Friendship is a soul which lives in two bodies”. Aristotel said that and he was right.

Your sincerely,

Meredith Grey

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1, а2, а3), зазначені в умові завдання (див. вище).

У роботі автор опрацьовує лише дві умови повністю. Він розповідає про причини, які можуть зруйнувати справжню дружбу, а також зазначає, що мати декілька близьких друзів краще, ніж мати багато друзів, пояснюючи свою думку. У той же час автор роботи не надає ніякоїінформації стосовно того, яким повинен бути справжній друг, тобто перша умова завданняне розкрита й навіть не згадана.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 0 балів

а2 – 2 бали

а3 – 2 бали

Усього: 4 бали.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (напівофіційний лист), бути написаною у відповідному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, бути побудованою логічно й послідовно, обов’язково структурованою за абзацами.

Це власне висловлення побудовано логічно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті є сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (in my opinion, unfortunately, firstly тощо), які вжиті доречно.

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання напівофіційного листа. Текст структуровано за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюється так:

b1 – 2 бали

b2 – 2 бали

Усього: 4 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, запропонованими в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував недостатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Дружба, любов», «Стосунки з однолітками, у колективі» і «Особистісні пріоритети». Наявні лексичні помилки, які заважають адекватному сприйняттю окремих речень.

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх, створюючи власне висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівні часи – Present Simple, Continuous, Perfect, умовні речення тощо). Проте в роботі наявні орфографічні помилки («Sur» замість «Sir», «happend» замість «happened», «you» замість «your», «your sincerely» замість «yours sincerely» тощо), а також граматичні помилки. Помилок більше восьми.

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 10 балів з 14 можливих.

Приклад 3.

Dear Sir/Madam,

I have just listened to your programme about friends and friendships. I’m writing to express support for this serious issue.

I strongly agree with you that friendship is defined in a million ways. Friendship is a relationship that has many dimensions and styles. Friendship has no boundaries and no limits. True friendship is built on trust and mutual support. Your real friend is always there to help you and expects the same from you. He does not judge you for what you do, but instead understands and supports you. I do believe that a true friend is a person who loves you unconditionally and will not try to change you. What is more, you never know when you will meet a friend.

It is no secret that friendships are based on trust, and if that’s betrayed, the whole relationship breaks down. Cheating, revealing your secrets and backstabbing lead to breaking up. Thus, we should admit our failures, practice forbearance and be willing to learn something new. And we’ll avoid breaking up friendships over petty differences.

To be honest, I don’t need a wide circle of friends. I prefer one or two close friends, even though I know many people and have a large number of acquantances. And I am sure that having a small group of friends gives you a better chance to cultivate deep and meaningful relationships.

To sum up, I have to state that I am in total agreement with those who considered friendship to be a vital part of our life.

Yours faithfully,

Margaret Brown

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1-а3), зазначені в умові завдання (див. вище)

У роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він описує справжнього друга й пояснює, чому вважає названі риси характеру й поведінку проявом справжньої дружби. Автор розповідає про причини, які можуть зруйнувати справжню дружбу, а також зазначає, що мати декількох близьких друзів для нього краще, ніж мати широке коло друзів, і пояснює свою думку.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 2 бали

а2 – 2 бали

а3 – 2 бали

Усього: 6 балів.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (напівофіційний лист), бути написаною у відповідному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, бути побудованою логічно і послідовно, обов’язково структурована за абзацами.

Це власне висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, які забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті є сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (to be honest, to sum up, what is more тощо), які вжиті доречно.

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання напівофіційного листа. Текст структурований за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюєтьсятак:

b1 – 2 бали

b2 – 2 бали

Усього: 4 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати знання широкого спектру лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, запропонованими в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітленнязаданої комунікативної ситуації за темами «Дружба, любов», «Стосунки з однолітками,у колективі» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється у 2 бали.

Усього: 2 бали.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх, створюючи власне висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівнічаси – Present Simple, Continuous, Perfect тощо). У роботі наявна лише одна орфографічна помилка «acquantances» замість «acquaintances».

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється у 2 бали.

Усього: 2 бали.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення:14 балів з 14 можливих.

 

Офіційні листи (formal letters)

Офіційні листи, як правило, надсилають людям, що обіймають офіційні посади, або людям, з якими ви не знайомі близько (директори, менеджери різних установ, ділові партнери тощо). До офіційних листів відносять, зокрема, листи-заяви (letters of application) та листи-скарги(letters of complaint). Під час написання таких листів використовується офіційний стиль, для якого характерний увічливий, нейтральний тон, а також уживання офіційної лексики (пасивних конструкцій, формальних слів-зв’язок, відповідних форм привітання та прощання тощо). Неприйнятним є вживання розмовних виразів, скорочених форм тощо.

Офіційний лист (formal letter) складається з таких частин:

1. Офіційне привітання (formal greeting) : Dear Sir/Madam – коли невідоме ім’я особи, якій адресовано лист; Dear Ms Brown – коли відоме ім’я особи, якій адресовано лист.

2. Вступ (introduction або opening remarks), у якому чітко визначено мету написання листа.

3. Основна частина (main body), у якій розкривається тема (теми) детально. Ця частина складається з кількох абзаців, кожен з яких присвячено окремій підтемі (кількість абзаців в основній частині листа залежить від умови завдання).

4. Заключна частина (conclusion або closing remarks), у якій потрібно підвести підсумок написаному в листі.

5. Офіційне прощання (formal ending): Yours faithfully (якщо невідоме ім’я особи, до якої звертаються в листі) або Yours sincerely (якщо відоме ім’я особи, до якої звертаються) та повне ім’я й прізвище адресанта (особи, яка пише лист).

Основні вимоги до написання офіційного листа-заяви

Зазвичай, у листі цього типу висловлюється прохання бути прийнятим на роботу, зарахованим на певний курс навчання тощо.

Ознаки формату тексту:

• привітання (greeting) – відповідно до вимог оформлення офіційного листа-заяви: Dear Sir/Madam або Dear Mr …або Dear Mrs … .

• вступ (opening remarks) обов’язково повинен містити фрази:

I would like to apply for …

I am writing to apply for the position…

With reference to your advertisement…

I am writing in post of your advertisement…

I am writing to enquire whether…

I am writing with regard to your advertisement…

I would like me to be consider for…

I consider myself to be… тощо.

• основна частина (main body) обов’язково повинна містити фрази такого типу:

I have had experience of…

Two years ago I was employed as…

I worked as … before … тощо.

• кінцівка (closing remarks ) обов’язково містить фрази такого типу:

I would be grateful if you could …

I would appreciate a reply…

I would appreciate it if you could…

I am available for…

I look forward to hearing from you…

I look forward to receiving your response in the near future…

I enclose references from my last employer… тощо.

• прощання (ending) – відповідно до вимог оформлення листа-заяви: Yours sincerely, Yours faithfully

Приклади написання офіційного листа-заяви та його оцінювання

Завдання 3.

You would like to work in Great Britain this summer. And you have read this advertisement in a newspaper

Write a letter of application. In your letter write about:

• why you are writing

• your personal qualities, language skills and experience with children

• why you think this work experience would be important for your future

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.

Завдання передбачає написання офіційного листа-заяви. Після того як учасник тестування прочитав оголошення в газеті про те, що мовній школі потрібні помічники для роботи з дітьми, він вирішив написати лист-заяву, у якому розповідає про таке:

• чому пише цей лист

• про свої персональні якості, знання англійської мови та досвід роботи з дітьми

• чому вважає, що ця робота дуже важлива для його майбутнього

 

 

 

 

Приклад 1.

Dear Mr. Griffin,

I am writing to apply for the position of school helper advertised in The Times yesterday.

At present I am a 17-year-old student. In May, I will be graduating from School. I have been certificate in both English and German and I speak both fluently.

At school I developed strong organizational skills. I organized events, led meetings and assisted junior students. I was awarded a diploma in Arts, so I can organize different outdoor contests. Being a good swimmer I can assist the coach in the pool. Therefore, I feel that I would be well-suited for the position. Also, I regard myself as energetic, sociable, helpful, and patient and I like working with children. What is more, my knowledge in Arts will be useful, too.

Since the holidays include the months of July and August, I will have no other commitments and will be available to work at any time for as many hours as needed, including evenings.

It will be a valuable experience for me to work with kids before starting my career, as I’m going to be a teacher.

I would appreciate the opportunity to discuss my qualifications more fully in an interview. I can be reached at 545-555-654. Thank you for your consideration. I look forward to hearing from you.

Yours sincerely,

Jane Black

 

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1, a2, а3), зазначені в умові завдання (див. вище).

У цій роботі автор опрацьовує всі три умови повністю. Він указує на причину, що спонукала його до написання листа, а також розповідає про рівень володіння англійською мовою, характеризує себе як особу відповідальну, енергійну, комунікабельну. І, звичайно, пояснює, чому для нього важливий досвід роботи помічником у мовній школі.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 2 бали

а2 – 2 бали

а3 – 2 бали

Усього: 6 балів.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (напівофіційний лист), бути написана у відповідному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, бути побудована логічно і послідовно, обов’язково структурована за абзацами.

Це власне висловлення побудовано логічно й послідовно. Автор використовує з’єднувальні елементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті є сполучники сурядності та підрядності, слова-зв’язки, вставні слова (Therefore, Since, as….as тощо), які вжиті доречно.

Стиль висловлення, формат тексту повністю відповідають меті написання офіційного листа. Текст структурований за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюється так:

b1 – 2 бали

b2 – 2 бали

Усього: 4 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати знання широкого спектру лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, запропонованими в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував достатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Характер людини», «Плани на майбутнє, вибір професії» і «Особистісні пріоритети». Лексичних помилок немає.

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється у 2 бали.

Усього: 2 бали.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх під час створення власного висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі використано різні типи речень, ужито різні граматичні структури (дієслівнічаси – Present Simple, Continuous, Perfect тощо). У роботі немає помилок.

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється у 2 бали.

Усього: 2 бали.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 14 балів з 14 можливих.

Приклад 2.

Dear Mr. Griffin,

My name is Sophie. I write you, because I need money. I am V young energetic girl. I am persistant, intelligent, I adore sport, I attend V gym, judo and I am free at any time you want. My level of English is high enough.

Except English I know Ukrainian, Russian, German, Chinese, Albanien. I love children. I know how to treat with them, how to care. I have 4 brothers and 3 sisters. So I deffinitly want to work from V 1-st till V 30-th August. I think I will be necessarily necessity for you.

And that experience that I’ll get, would be important for my future, cause I want to have a lot of children as my parents. And being among children is an integral part of my life.

I’ll be waiting for you answer.

Yours sincerely,

Sophie Tomson

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1, a2, а3), зазначені в умові завдання (див. вище).

У роботі опрацьовано лише одну умову повністю – другу. Перша умова (причина, через яку автор пише лист) лише згадана, і, на жаль, третя умова також лише згадана – немає чіткого пояснення того, чому робота влітку з дітьми дуже важлива для майбутнього життя автора.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 1 бал

а2 – 2 бали

а3 – 1 бал

Усього: 4 бали.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (офіційний лист), бути написаною у відповідному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, бути побудованою логічно і послідовно, обов’язково структурованою за абзацами.

Власне висловлення побудовано логічно. Проте автор майже не використовує з’єднувальні елементи, які забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень у абзацах. У тексті наявні лише прості сполучники (And, So, тощо ).

Стиль висловлення грубо порушено. Автор уживає недопустимі в офіційному листі слова, вирази та скорочення (I need money, cause, I’ll тощо), формат тексту частково відповідає меті написання офіційного листа (немає вступу). Текст структуровано за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюється так:

b1 – 1бал

b2 – 1 бал

Усього: 2 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, що запропоновані в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував недостатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Характер людини», «Плани на майбутнє, вибір професії» і «Особистісні пріоритети». Наявні лексичні помилки, які впливають на розуміння написаного (to treat with them, Except English).

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх під час створення власного висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі наявні орфографічні й граматичні помилки («persistant» замість «persistent», «Albanien» замість «Albanian», «I write you» замість «I am writing to you» тощо).

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 8 балів з 14 можливих.

Приклад 3.

Dear Mr. Griffin!

Recently I have read an advertisment about London Language Summer School written in a newspaper. I am very interested in such kind of work because it is very pleasant for me to spend time with children.                   

To my mind, I V completely suitable for this position. I am responsible and energetic. I am a good organizer and I am able to work V any time you wish. Also I am keen on various sport activities such as swimming, runing and playing different games with the ball.

Also I have high language skills because I have been learning English for 6 years already. I want to get this job because I want to connect my future proffession with kids. That’s why I need to have a lot of experience in this sphere.

I look forward to hearing from you!

Yours faithfully,

Критерій а. Змістове наповнення:

щоб виконати комунікативне завдання й повністю реалізувати намір письмового висловлення, необхідно опрацювати всі три пункти (а1, a2, а3), зазначені в умові завдання (див. вище)

У роботі опрацьовано дві умови повністю. Автор розповідає про причину, яка спонукала його до написання листа, а також характеризує себе як активну, відповідальну людину. У роботі надано відомості про вміння та знання автора, а також пояснюється, чому ця робота важлива для майбутньої професії дописувача. Однак у роботі нічого не написано про досвід роботи з дітьми, який має автор, тобто друга умова розкрита не повністю, а лише згадана.

Висновок: за критерієм «Змістове наповнення» робота оцінюється так:

а1 – 2 бали

а2 – 1 бал

а3 – 2 бали

Усього: 5 балів.

Критерій b. Структура тексту та зв’язність:

робота повинна відповідати формату тексту (офіційний лист), бути написана у відповід-ному стилі з використанням з’єднувальних мовних елементів, бути побудована логічноі послідовно, обов’язково структурована за абзацами.

Це власне висловлення побудовано логічно. Автор використовує різні з’єднувальніелементи, що забезпечують зв’язок між частинами тексту на рівні змістових абзаців, а також окремих речень в абзацах (To my mind, Also, and тощо).

Стиль висловлення частково порушено. Автор уживає неприйнятні для офіційного листа слова та скорочення (That’s why тощо), формат тексту частково відповідає меті написання офіційного листа (немає підпису). Текст не структурований за змістовими абзацами.

Висновок: за критерієм «Структура тексту та зв’язність» робота оцінюється так:

b1 – 1 бал

b2 – 1 бал

Усього: 2 бали.

Критерій с. Використання лексики:

необхідно продемонструвати широкий спектр знання лексичних одиниць (слів) за конкретною темою або темами, запропонованими в умові для написання власного висловлення, а також доречне вживання цієї лексики.

У висловленні автор продемонстрував недостатній словниковий запас для висвітлення заданої комунікативної ситуації за темами «Характер людини», «Плани на майбутнє, вибір професії» і «Особистісні пріоритети». Автор використовує текст завдання для виконання роботи, не намагаючись продемонструвати знання лексем за темами.

Висновок: за критерієм «Використання лексики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Критерій d. Використання граматики:

необхідно продемонструвати знання різноманітних граматичних структур і вміння використовувати їх під час створення власного висловлення, уміння писати грамотно, без орфографічних і граматичних помилок.

У роботі наявні орфографічні й граматичні помилки («advertisment» замість «advertisement», «proffession» замість «profession», «I completely suitable» замість «I am completely suitable» тощо). Помилок більше восьми.

Висновок: за критерієм «Використання граматики» робота оцінюється в 1 бал.

Усього: 1 бал.

Загальна кількість тестових балів за виконання завдання на створення власного висловлення: 9 балів з 14 можливих.

 

 

 

  1. Приклади   завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю

 

ЗАВДАННЯ 1

You would like to study in the US. Your teacher of English has given you the address of her old frienc you have never met.

Write a letter to the American contact to:

— introduce yourself and refer to your teacher’s help;

— say why you want to go to America;

— ask if s/he can help you to organize your stay there;

— ask about language schools situated next to his/her place.

You do not need to write any dates or addresses.

 

ЗАВДАННЯ 2

 You are now on holiday traveling around Europe. Write a postcard to an English-speaking friend telling him/her:

— what places you have already visited;

— what sights impressed you most;

— what you are doing now;

— what is planned for the rest of the tour.

You do not need to write any dates or addresses.

 

ЗАВДАННЯ 3

 An English-speaking friend who lives in another town in your country is going to visit your home for a few days. Send an email to your friend telling him/her:

— how to get to your house by public transport;

— what time you expect him/her;

— what you are going to do together during his/her stay.

 

ЗАВДАННЯ 4

 You have been asked to organize a special event as a part of the school’s English Week. Suggestions include poetry reading, a poster presentation, music and songs, or the chance to meet the native speakers of English. Write a notice for the school notice board to advertise the event. In your notice:

— describe the kind of event you are planning;

— state exactly where and when it will be held;

— ask for volunteers to help with preparations;

— say how you can be contacted.

 

ЗАВДАННЯ 5

 Your school teacher is starting an English club to help students improve their communication skills in their free time. You have been asked to write an advertisement about the new club for the school newsletter. In your advertisement:

— tell students about the club;

— outline possible activities;

— give details of the meeting place and time;

— encourage pupils to join.

 

ЗАВДАННЯ 6

 You are looking for an opportunity to study English in some of the European countries. In the newspaper you found the contact details of the language college in Malta, yet no details about the courses taught were given in the advertisement.

Write a letter to the college asking about:

— the English courses available for international students;

— organization of the classes and exams;

— accommodation and leisure opportunities;

— tuition fees and discounts.

You do not need to write any dates or addresses.

 

ЗАВДАННЯ 7

 Using the online program Travel Cheap you are planning a trip to Manchester with a group of your classmates. You’ve found a link to a cheap hostel near the University of Manchester. Write them an email

— explaining your accommodation needs;

— telling them the dates and length of your planned stay;

— asking about the conditions, charges and discounts available;

— asking about an opportunity to book places there.

You do not need to write any dates or addresses.

 

ЗАВДАННЯ 8

 You have been asked to organize the English language week in your school. You want to attract some native speakers of English to take part in this event. Write an invitation letter to the local British Council office asking them to send their representatives to your school. Mention

— the purpose of the event;

— its audience;

— the date and place;

— your expectations from the guest speakers.

 

ЗАВДАННЯ 9

You have just returned from your holiday abroad and have found out that you have forgotten some of your belongings in the hotel. Write a letter to the hotel management and

— tell them when you stayed in this hotel;

— what was your room number;

— describe the things you have left in the room;

— instruct what you want them to do.

You do not need to write any dates or addresses.

 

ЗАВДАННЯ 10

 

You see this advertisement in the internet and decide to apply for this opportunity.

 TEEN VOLUNTEER ABROAD

International Volunteer Program for Teens Traveling Independently

Teen Volunteer Abroad is a program specially designed for teenage volunteers (ages 15-17) who wish to travel independently on a Cross-Cultural Solutions (CCS) volunteer program. In summer 2009, teen volunteers may choose from China, Costa Rica, Ghana, and Guatemala.

Teens will enjoy an action-packed 9-day or 2-week program, working side-by-side with local people at a CCS Partner Program in the community, enjoying Cultural & Learning Activities and other supervised trips to local markets and other sites of interest. 24-hour supervision is provided by English-speaking CCS in-country staff members trained to support teenagers living and volunteering in another culture.

WHO: Teens, ages 15-17

WHERE: China, Costa Rica, Ghana, Guatemala

PROGRAM LENGTH: 9 days or 2 weeks

 

Write a motivation letter to the CCS Application Review Committee stating:

— your personal motivation for participating in this program;

— your goals and expectations for the Teen Volunteer Abroad program experience;

— why you think you are well suited for this program (support your answer with examples);

— your previous volunteer and international travel experiences.

 

ЗАВДАННЯ 11

You’ve got a letter from your British pen-friend. He/she writes you that he/she likes to dress well. He/she tries to buy his/her clothes at famous fashion designers’ shops. But it is very expensive and his/her parents don’t want to buy such clothes for him/her. Write a letter to your friend in which you:

  1. express your opinion about present-day fashions
  2. write what clothes you usually prefer to wear
  3. where you usually buy clothes and who helps you to do the shopping
  4. give advice to your friend what he/she should do in his/her situation

 

Write a letter of at least 100 words.

Do not write any dates and addresses.

 

ЗАВДАННЯ 12

Last year you and your family celebrated the New Year with your friends in their small country house not far from your place. Write a letter to your British pen-friend about this celebration. Don’t forget to mention

  1. how you got to the country house
  2. what the weather was like on New Year’s Eve
  3. what special dishes you had for the holiday dinner
  4. how you spent the time and what gifts you prepared for your family and friends.

 

Write an informal letter of at least 100 words.

Do not write any dates and addresses.

 

ЗАВДАННЯ 13

You’ve received a letter from your English pen-friend. He/she wrote that he/she had problems with the study of French at school and thought that French lessons were tiresome and not interesting. He/she likes Maths and History better than French. Write a letter to your pen-friend in which you write

  1. why studying foreign languages is important
  2. about the foreign language lessons in your school
  3. about your foreign language teacher/teachers

and advise him/her how to make the study of foreign languages easier and more interesting.

 

Write an informal letter of at least 100 words.

ЗАВДАННЯ 14

You have just returned from Great Britain where you attended lessons at a Summer Language School. The school arranged for you to stay with a local couple you hadn’t met before your visit. Write a letter to your host family. Include the following points:

• thank for hosting you

• how food is different at home

• family customs, events or activities you particularly enjoyed

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.

 

ЗАВДАННЯ  15

Last month you took an active part in the TV quiz show “Around the World”. And you’ve won a prize – two tickets for a tour of Ukraine. Write a letter to your friend in which you

• invite him/her to join you and describe the means of travel and accommodations

• describe two special places you are going to visit

• give suggestions what he/she will need to take with him/her

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e.g., names, dates, addresses, etc). Start your letter in an appropriate way.

 

ЗАВДАННЯ  16

 You have received a letter from your pen-friend in which he/she complains that his/ her parents want him/her to read classical authors, while he/she is fond of fantasy. Write a letter to your pen-friend in which you tell him/her

  • whether your parents influence your choice of books to read 
  • what is your favorite literary genre and why
  • where you usually get books you'd like to read

Write a letter of at least 100 words. Do not use any personal information (e. g., names dates, addresses, etc.). Start your letter in an appropriate way.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
15 січня 2019
Переглядів
8788
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку