Методична розробка
позааудиторного заходу
з дисципліни Фізика
Фізична естафета
Підготував викладач
Нікопольського медичного коледжу
Алексеенко В.В.
Вступ
Позааудиторна робота з фізики – важлива складова частина навчально-виховного процесу коледжу. Вона відкриває широкі можливості як для прояву педагогічної творчої ініціативи викладача, так і для реалізації різноманітної пізнавальної самодіяльності студентів.
Вся сукупність позааудиторних заходів допомагає викладачу краще пізнати індивідуальні особливості своїх студентів, виявити серед них обдарованих, які мають підвищений інтерес до фізики, і всіляко спрямовувати розвиток цього інтересу. Нерідко поза аудиторна робота буває тим першим дослідним майданчиком, де зароджуються і перевіряються нові методичні ідеї, пов’язані з удосконаленням змісту і методів навчання, впровадження в навчальний процес оригінального фізичного експерименту. Роботи фізичного практикуму, фронтальні лабораторні роботи, експериментальні задачі, навчальне кіно були впроваджені в практику навчання через поза аудиторну роботу.
Уміло і цікав проведені поза аудиторні заняття розширюють і вдосконалюють знання студентів, набуті в процесі навчання, підвищують їхній інтерес до предмету. Вони розвивають ініціативу студентів, вносять елементи дослідництва в їхню роботу, привчають до самостійної творчої праці.
Мета:
Розвивати пізнавальний інтерес до предмета, матеріалу, який вивчається; встановити міжпредметні зв’язки.
розвивати інтерес до вивчення фізики.
(читає студент)
Цікава фізика наука,
З її законами всі ми
В житті стрічаємось повсюди
У повсякденному бутті.
Чи завжди лід бува холодним?
Смола – тверда, а чи м’яка?
Тече вода, а газ ніколи
Побачить змоги в нас нема.
Чому бувають ранком роси?
Чом по стерні не ходять босі?
Для чого дідусю кожух?
Чому життя все наше – рух?
Як хочеш все про диво знати,
То треба фізику вивчати.
Об’являються склади команд, їх назви і девіз
Девіз 1 команда
Фізику ми любимо,
Ніколи не забудемо.
Все будем мірять,вимірять,
На відмінно будем знать.
Доведемо всім і кожному,
Що ми є непереможними.
Девіз 2 команда
Фізика нам всім потрібна,
Для життя річ необхідна.
Нумо разом її вчити,
Тоді будем краще жити!
Девіз 3 команда
„Якщо хочеш досягнути
У житті своїх вершин,
Тоді фізику збагнути
Маєш тонко до глибин”.
І конкурс. Розминка
Умови конкурсу: на команду роздається по 30 питань, однакові для кожної команди, кожний студент по черзі відповідає на запитання.
Ведучий зачитує загадки для вболівальників коли команди роблять розминку
ІІ конкурс Фізика в природі
Умови конкурсу: за відео фрагментами вказати найбільшу кількість фізичних явищ, законів, фізичних величин.
Журі підводить підсумки першого туру
ІІІ конкурс «Заморочки з діжки»
Ведучий пропонує членам команд по черзі виймати з діжки
фішки. Номер фішки відповідає номеру запитання. За кожну
правильну відповідь команда отримує 3 бали, за неповну - 1-2 бали.
Якщо команда не має версії відповіді, запитання передається іншій
команді, і їй же нараховуються бали (у разі правильної відповіді).
1. Чому вареники через деякий час після того, як їх кинули в окріп,піднімаються на поверхню?
(Під дією високої температури тісто розбухає, об’єм його збільшується, а отже, зростає і виштовхувальна сила, яка в певний момент стає більшою за вагу вареника).
2 Які перетворення енергії відбуваються під час пострілу з лука?
(Потенціальна енергія зігнутого лука в момент пострілу перетворюється в кінетичну енергію, якої набуває стріла).
3. Чому борошно виходить з-під жорен млина гарячим?
(На розтирання зерна йде енергія рухомого каменя. При цьому зростає внутрішня енергія і температура борошна).
4. Як фізика може пояснити те, що тепла і рідка їжа краще засвоюється організмом?
(Молекули рідких поживних речовин краще дифундують через стінки тонких кишок)
5.Якою водою швидше загасити вогонь – кип’ятком або сирою?
(Кипятком, тому що в цій воді менше розчинено кисню)
6. Чому рівень води у склянці не підіймається коли у ній розчинили цукор? (У процесі утворення розчину молекули цукру частково заповнили проміжки між молекулами води).
7.Якою водою краще поливати квіти: сирою чи кип`яченою? (Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)
8.Чи можна бачити світло зорі, яка давно згасла? (Так.)
9. Чому під водою шум катера чути, а над водою – його бачимо а шум не чуємо? (швидкість поширення звуку в щільній речовині більша)
10. Де треба розташувати лід, щоб швидше охолодити каструлю з гарячим компотом? (зверху)
11. Чому пориста дірчаста цегла створює в будинку кращу звукоізоляцію? (швидкість звуку в повітрі зменшується)
12.Чому скрипить сніг у морозну погоду?
13. Якого кольору чорний ящик який знаходиться в літаку?
IV конкурс Третій зайвий
Умови конкурсу: членам команди надаються формули з зайвою фізичною величиною, яку вони повинні закреслити.
V конкурс «ерудит»
Умови конкурсу: члени команди витягують картку з буквою, на цю букву треба сказати будь-який закон, фізичну величину або фізичне тіло.
Наприклад: М – молекула, маса, Менделєєв
Загадки для вболівальників:
1. Называется «патрон»,
Но стрелку не нужен он,
Нет в нем пороху и пули,
Пузырек в Него ввернули.
2. То назад, то вперед,
Ходит-бродит пароход,
Остановишь — горе,
Продырявит море
3. Через поле и лесок подается голосок.
Он бежит к нам по волнам —
Скажешь здесь, а слышно там.
4. По гудящим проводам
кто бежит в квартиру к нам?
Зажигает в лампе свет?
Свет ми видим. Его — нет.
5.Чого в скриню не заховаєш? ( Промінь світла ).
6. Ревнув віл за сто сіл, за сто річок. Що це? ( Грім ).
7. Горя не знає, а гірко плаче. Що це? (Хмари).
8. У воді не тоне і у вогні не горить. Що це? (Лід).
9. Без рук, без ніг, а в хату лізе. Про що йдеться? (Холод, тепло).
10. Ти за нею, вона від тебе; ти від неї, вона за тобою. Що це?
11.Що за верхівець: сам сидить верхом, А ноги за вухами. (Окуляри.)
Чорна скринька
Система кількох тіл, між якими відбувається теплопередача, дифузія, розчин твердих тіл.
З деякими тілами відбувається випаровування, кипіння, охолодження
(чашка, вода, кава, цукор, ложка – чашка кави)
За кожну правильну відповідь нараховується команді - 1 бал
За кожну відгадану загадку вболівальниками команді за яку вона вболіває – 1 бал.
Журі підбиває результати конкурсу, виявляє кращого ігрока з команд і вболівальників. Нагороджує команду переможців конкурсу.
Виграла команда «Нейтрон» групи 1ФБ-17 (90 балів)
«Протон» групи 1СБ-17 (85 балів)
«Електрон» групи 2СБ-17 (81 бал)
Кращій ігрок Компанієць Денис
Кращій вболівальник Горун Ангеліна