Матеріали для проведення позааудиторного заходу з предмету Фізика. "Фізична естафета".

Про матеріал
Матеріали для проведення позааудиторного заходу з фізики. Фізична естафета. Розвивати пізнавальний інтерес до предмета, матеріалу, який вивчається; встановити міжпредметні зв’язки.
Перегляд файлу

 Методична розробка

позааудиторного заходу

з дисципліни Фізика

Фізична естафета

Підготував викладач

Нікопольського медичного коледжу

 Алексеенко В.В.

 

Вступ

Позааудиторна робота з фізики – важлива складова частина навчально-виховного процесу коледжу. Вона відкриває широкі можливості як для прояву педагогічної творчої ініціативи викладача, так і для реалізації різноманітної пізнавальної самодіяльності  студентів.

Вся сукупність позааудиторних заходів допомагає викладачу краще пізнати індивідуальні особливості своїх студентів, виявити серед них обдарованих, які мають підвищений інтерес до фізики, і всіляко спрямовувати розвиток цього інтересу.  Нерідко поза аудиторна робота буває тим першим дослідним майданчиком, де зароджуються і перевіряються нові методичні ідеї, пов’язані з удосконаленням змісту і методів навчання, впровадження в навчальний процес оригінального фізичного експерименту. Роботи фізичного практикуму, фронтальні лабораторні роботи, експериментальні задачі, навчальне кіно були впроваджені в практику навчання через поза аудиторну роботу.

Уміло і цікав проведені поза аудиторні заняття розширюють і вдосконалюють знання студентів, набуті в процесі навчання, підвищують їхній інтерес до предмету. Вони розвивають ініціативу студентів, вносять елементи дослідництва в їхню роботу, привчають до самостійної творчої праці.

Мета:

Розвивати пізнавальний інтерес до предмета, матеріалу, який вивчається; встановити міжпредметні зв’язки.

розвивати інтерес до вивчення фізики.

   (читає студент)

 

Цікава фізика наука,

З її законами всі ми

В житті стрічаємось повсюди

У повсякденному бутті.

Чи завжди лід бува холодним?

Смола – тверда, а чи м’яка?

Тече вода, а газ ніколи

Побачить змоги в нас нема.

Чому бувають ранком роси?

Чом по стерні не ходять босі?

Для чого дідусю кожух?

Чому життя все наше – рух?

Як хочеш все про диво знати,

То треба фізику вивчати.

 

Об’являються склади команд, їх назви і девіз

 

Девіз 1 команда

 

 Фізику ми любимо,

Ніколи не забудемо.

Все будем мірять,вимірять,

На відмінно будем знать.

Доведемо всім і кожному,

Що ми є непереможними.

 

Девіз 2 команда

 

Фізика нам всім потрібна,

Для життя річ необхідна.

Нумо разом її вчити,

Тоді будем краще жити!

 

Девіз 3 команда

 

 „Якщо хочеш досягнути

У житті своїх вершин,

Тоді фізику збагнути

Маєш тонко до глибин”.

 


І конкурс.  Розминка

Умови конкурсу: на команду роздається по 30 питань, однакові для кожної команди, кожний студент по черзі відповідає на запитання.

 

 

  1. Одиниця виміру електричного заряду. (кулон)
  2. Частка - носій найменшого негативного заряду. (електрон)
  3. Силова характеристика електричного поля.електричного заряду.(напруженість)
  4. Частка - носій найменшого позитивного  заряду. (протон)
  5. Силова характеристика магнітного поля. (магнітна індукція)
  6. Атом, який втратив один або кілька електронів. (Іон+.)
  7. Елементарна частинка, що є складовою частиною атомних ядер, не має електричного заряду. (Нейтрон.)
  8. Хаотичний рух завислих у рідині частинок під дією теплового руху молекул. (Броунівський рух.)
  9. Агрегатний стан речовини, у якому молекули слабко взаємодіють між собою, рухаються хаотично, займають весь об’єм, наданий речовині . (Газ.)
  10. Орган, який сприймає видиме світо (око)
  11. Термо ізолююча посудина для зберігання рідини. (Термос)
  12. Явище взаємного проникнення молекул різних речовин.
  13. Спільна назва протонів і нейтронів. (Нуклони.)
  14. Стабільна елементарна частинка з позитивним зарядом, яка входить до складу. (протон)
  15. Наука про природу (фізика);
  16. Температура плавлення Н2О; (при 0 градусах)
  17. Зміна форми тіла (деформація);
  18. Назва предмета у фізиці (тіло);
  19. Одиниця вимірювання сили (Ньютон);
  20. Прилад для вимірювання сили (динамометр);
  21. Учений, який уперше вказав на існування виштовхувальної сили і розрахував її значення (Архімед).
  22. Чи працюватиме електронна лампа в космосі? (Так.)
  23. Чипрацюватиме медичний термометр у штучному супутнику Землі? (Так.)
  24. Хто автор планетарної моделі атома? (Ернест Резерфорд.)
  25. Найдрібніша частинка речовини (молекула)
  26. Найбільш поширена в природі рідина. (Вода)
  27. Коли швидше висихає білизна: в морозну погоду чи у відлигу? (В морозну погоду.)
  28. Тіло з однією закріпленою віссю. (Маятник.)
  29. Найдрібніша частинка хімічного елементу. (Атом)
  30. Одиниця кількості речовини. (Моль.)
  31. Позитивно заряджений електрод. (Анод.)
  32. Котушка із стальним осердям. (Електромагніт.)
  33. Одиниця електричного опору. (Ом.)
  34. Інтенсивне випаровування з усього об’єму рідини. (Кипіння.)
  35. Оптичний прилад для розгляду дрібних предметів. (Лупа.)
  36. За яких умов електричне джерело може створити найбільшу силу струму? (При короткому замиканні.)
  37. Від’ємний електрод. (Катод.)
  38. Шівидкість, зміна швидкості (прискорення.)
  39. Який відрізок має напрям? (Вектор.)
  40. Коливання, що поширюються у просторі. (Хвиля.)
  41.  Як називається процес переходу рідини в пару? (Пароутворення.)
  42. Одиниця оптичної сили лінзи. (Діоптрія.)
  43.  Взаємне проникнення молекул однієї речовини в проміжки між молекулами іншої речовини. (Дифузія)
  44.  Швидкість зміни координати (Швидкість)
  45.  Як називається лінія, по якій рухається тіло. (Траєкторія)
  46.  Одиниця абсолютної температури. (Кельвін)
  47.  Діелектрики — це провідники чи не провідники електрики ? (Непровідники)
  48.  За одиницю електричного заряду взято... (Кулон).
  49.  Куля, заповнена повітрям, яку використовують для гри. (М’яч).
  50.  Одиниця сили струму. (Ампер).
  51.  Яким приладом вимірюють силу струму в колі? (Амперметром)
  52.  Хімічний елемент, найлегший із газів. (Водень)
  53.  Яка причина зміни швидкості тіла? (Сила)
  54. Російський вчений, який систематизував хімічні елементи на основі їх будови. (Менделєєв)
  55. В яких одиницях вимірюють роботу? (У джоулях)
  56.  Як називають інтенсивне випаровування або пароутворення в усьому об'ємі рідини? (Кипіння)
  57.  Яким приладом вимірюють напругу? (Вольтметром)
  58.  Одиниця напруги. (Вольт)
  59.  Тривалість одного оберту земної кулі. (Доба)
  60.  Одиниця сили в системі СІ. (Ньютон)
  61.  Який французький фізик увів поняття «електричний струм»? (Ампер)
  62.  Навколо чого існує магнітне поле? (Навколо провідника із струмом)
  63.  Лінзи в оправі для корекції зору. (Окуляри)
  64.  Головне джерело світла на Землі. (Сонце)
  65.  Як називається добуток сили на переміщення (Робота)
  66.  Орган сприймання звукових хвиль. (Вухо)

 

Ведучий зачитує загадки для вболівальників коли команди роблять розминку

ІІ конкурс   Фізика в природі

Умови конкурсу:  за відео фрагментами вказати найбільшу кількість фізичних явищ, законів, фізичних величин.

 

Картинки по запросу фото самолет

 

Картинки по запросу фото корабль

 

Картинки по запросу фото машина

 

 

Журі підводить підсумки першого туру

 

 

ІІІ конкурс  «Заморочки з діжки»

Ведучий пропонує членам команд по черзі виймати з діжки
фішки. Номер фішки відповідає номеру запитання. За кожну
правильну відповідь команда отримує 3 бали, за неповну - 1-2 бали.
Якщо команда не має версії відповіді, запитання передається іншій
команді, і їй же нараховуються бали (у разі правильної відповіді).

1. Чому вареники через деякий час після того, як їх кинули в окріп,піднімаються на поверхню?

(Під дією високої температури тісто розбухає, об’єм його збільшується, а отже, зростає і виштовхувальна сила, яка в певний момент стає більшою за вагу вареника).

2 Які перетворення енергії відбуваються під час пострілу з лука?

(Потенціальна енергія зігнутого лука в момент пострілу перетворюється в кінетичну енергію, якої набуває стріла).

3. Чому борошно виходить з-під жорен млина гарячим?

(На розтирання зерна йде енергія рухомого каменя. При цьому зростає внутрішня енергія і температура борошна).

4. Як фізика може пояснити те, що тепла і рідка їжа краще засвоюється організмом?

(Молекули рідких поживних речовин краще дифундують через стінки тонких кишок)

5.Якою водою швидше загасити вогонь – кип’ятком або сирою?

(Кипятком, тому що в цій воді менше розчинено кисню)

6. Чому рівень води у склянці не підіймається коли у ній розчинили цукор? (У процесі утворення розчину молекули цукру частково заповнили проміжки  між молекулами води).

7.Якою водою краще поливати квіти: сирою чи кип`яченою? (Сирою – в ній більше розчиненого кисню.)

8.Чи можна бачити світло зорі, яка давно згасла? (Так.)

9. Чому під водою шум катера чути, а над водою – його бачимо а шум не чуємо? (швидкість поширення звуку в щільній речовині більша)

10. Де треба розташувати лід, щоб швидше охолодити каструлю з гарячим компотом? (зверху)

11. Чому пориста дірчаста цегла створює в будинку кращу звукоізоляцію? (швидкість звуку в повітрі зменшується)

 

12.Чому скрипить сніг у морозну погоду?

 

13. Якого кольору чорний ящик який знаходиться в літаку?

 


IV конкурс  Третій зайвий

Умови конкурсу:  членам команди надаються формули з зайвою фізичною величиною, яку вони повинні закреслити.

 

 

01_PXN0fR3.jpg

 

 

 

 

 

V конкурс  «ерудит»

Умови конкурсу: члени команди витягують картку з буквою, на цю букву треба сказати будь-який закон, фізичну величину або фізичне тіло.

Наприклад: М – молекула, маса, Менделєєв

 


Загадки для вболівальників:

 

1. Называется «патрон»,

Но стрелку не нужен он,

Нет в нем пороху и пули,

Пузырек в Него ввернули.

 

2. То назад, то вперед,

Ходит-бродит пароход,

Остановишь — горе,

Продырявит море

 

3. Через поле и лесок подается голосок.

Он бежит к нам по волнам —

Скажешь здесь, а слышно там.

 

4. По гудящим проводам

кто бежит в квартиру к нам?

Зажигает в лампе свет?

  Свет ми видим. Его — нет.

 

5.Чого в скриню не заховаєш? ( Промінь світла ).

6. Ревнув віл за сто сіл, за сто річок. Що це? ( Грім ).

7. Горя не знає, а гірко плаче. Що це? (Хмари).

8. У воді не тоне і у вогні не горить. Що це? (Лід).

9. Без рук, без ніг, а в хату лізе. Про що йдеться? (Холод, тепло).

10. Ти за нею, вона від тебе; ти від неї, вона за тобою. Що це?

11.Що за верхівець: сам сидить верхом, А ноги за вухами. (Окуляри.)

 

Чорна скринька

Система кількох тіл, між якими відбувається теплопередача, дифузія, розчин твердих тіл.

З деякими тілами відбувається випаровування, кипіння, охолодження

(чашка, вода, кава, цукор, ложка – чашка кави)

 

За кожну правильну відповідь нараховується команді - 1 бал

За кожну відгадану загадку вболівальниками команді за яку вона вболіває – 1 бал.

Журі підбиває результати конкурсу, виявляє кращого ігрока з команд і вболівальників. Нагороджує команду переможців конкурсу. 

Виграла команда «Нейтрон» групи 1ФБ-17  (90 балів)

 «Протон» групи 1СБ-17 (85 балів)

«Електрон» групи 2СБ-17 (81 бал)

Кращій ігрок Компанієць Денис

Кращій вболівальник Горун Ангеліна 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку