Організація самостійної діяльності учнів на уроках біології з використанням мультимедійних презентацій
Самостійні думки в учнів виникають тільки на основі самостійної роботи.
К.Д. Ушинський
У психологічній науці є дані про те, що людина запам’ятовує 10% з того, що вона чує, 50% з того, що вона бачить та 90% з того, що робить сама. Отже, самостійна робота є найбільш ефективною, є способом боротьби за глибокі та міцні знання учнів, формування активності та самостійності як рис особистості, розвитку розумових здібностей.
Головними завданнями такої роботи є:
1.Сформувати навички самостійної роботи з навчальним матеріалом з використанням мультимедійних презентацій;
2.Навчити учнів самостійно оволодівати знаннями та формувати свій світогляд;
3.Розвивати вміння самостійно застосовувати знання в навчальній та практичній діяльності.
Для організації самостійної роботи на уроках необхідно користуватися певними правилами
1.Створити на уроці належний довірчий мікроклімат.
2.Чітко сформулювати перед учнями мету і завдання уроку.
3.Забезпечити мотивацію навчальної діяльності.
4.Навчати учнів прийомів і навичок індивідуальної й колективної самостійної роботи: правильно оформленого запису, таблиці, малюнка, схеми, опорного конспекту.
5.Навчати учнів основ логічного мислення: робити висновки, порівнювати, аналізувати, узагальнювати, вибирати головне в тексті.
6.Залучати учнів до додаткової літератури з біології, довідників, використання Інтернету, електронних підручників, енциклопедій.
7.Навчати учнів конспектувати статтю, параграф, розповідь.
8.Організовувати на уроках самоконтроль і взаємоконтроль.
У процесі навчання біології застосовуються різні види самостійної роботи учнів, з допомогою яких вони самостійно одержувати знання уміння та навички.
Слайд№1
Слайд№2
На сучасному етапі розвитку суспільства важливу роль в організації самостійної роботи учнів відіграють нові інформаційні технології, які включають в себе сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі й надання інформації, що розширює знання учнів і розвиває їхні можливості, щодо оволодіння знаннями та навичками з вивчаємих предметів.
|
Інформаційно-комп'ютерні технології |
|
||
|
|
|
|
|
Готові програмні засоби та тестові завдання |
|
Міні-підручники, довідники, презентації |
|
Інтернет-ресурси та їх використання |
На відміну від звичайних технічних засобів навчання мультимедійні дозволяють не тільки наситити навчання великою кількістю готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, але й розвивати інтелектуальні, творчі здібності учнів, їхнє вміння самостійно здобувати нові знання, працювати з різними джерелами інформації.
Для організації самостійної діяльності учнів використовуються мультимедійні технології. При цьому учні можуть:
Слайд№3
Крім вчителя, такі презентації можуть готувати і самі учні. При таких виступах розвивається мова, мислення, пам'ять, учень вчиться конкретизувати конкретизувати, виділяти головне, встановлювати логічні зв'язки.
Слайд№4