Матеріали для самоосвіти "Організація самостійної діяльності учнів на уроках біології з використанням мультимедійних презентацій"

Про матеріал
Матеріали для самоосвіти "Організація самостійної діяльності учнів на уроках біології з використанням мультимедійних презентацій" містять теоретичний матеріал з даного питання
Перегляд файлу

Організація самостійної діяльності учнів на уроках біології з використанням мультимедійних презентацій

 

Самостійні думки в учнів виникають тільки на основі самостійної роботи.

                              К.Д. Ушинський

 

У психологічній науці є дані про те, що людина запам’ятовує 10% з того, що вона чує, 50% з того, що вона бачить та 90% з того, що робить сама. Отже, самостійна робота є найбільш ефективною, є способом боротьби за глибокі та міцні знання учнів, формування активності та самостійності як рис особистості, розвитку розумових здібностей.

Головними завданнями такої роботи є:

1.Сформувати навички самостійної роботи з навчальним матеріалом з використанням мультимедійних презентацій;

2.Навчити учнів самостійно оволодівати знаннями та формувати свій світогляд;

3.Розвивати вміння самостійно застосовувати знання в навчальній та практичній діяльності.

Для організації самостійної роботи на уроках необхідно користуватися певними правилами

1.Створити на уроці належний довірчий мікроклімат.
2.Чітко сформулювати перед учнями мету і завдання уроку.
3.Забезпечити мотивацію навчальної діяльності.
4.Навчати учнів прийомів і навичок індивідуальної й колективної самостійної роботи: правильно оформленого запису, таблиці, малюнка, схеми, опорного конспекту.
5.Навчати учнів основ логічного мислення: робити висновки, порівнювати, аналізувати, узагальнювати, вибирати головне в тексті.
6.Залучати учнів до додаткової літератури з біології, довідників, використання Інтернету, електронних підручників, енциклопедій.
7.Навчати учнів конспектувати статтю, параграф, розповідь.
8.Організовувати на уроках самоконтроль і взаємоконтроль.

 У процесі навчання біології застосовуються різні види самостійної роботи учнів, з допомогою яких вони самостійно одержувати знання уміння та навички.

 

 

Слайд№1

 

Слайд№2

 

На сучасному етапі розвитку суспільства важливу роль в організації самостійної роботи учнів відіграють нові інформаційні технології, які включають в себе сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі й надання інформації, що розширює знання учнів і розвиває їхні можливості, щодо оволодіння знаннями та навичками з вивчаємих предметів.

 

Інформаційно-комп'ютерні технології

 

 

 

 

 

 

Готові програмні засоби та тестові завдання

 

Міні-підручники, довідники, презентації

 

Інтернет-ресурси та їх використання

 

 

На відміну від звичайних технічних засобів навчання мультимедійні дозволяють не тільки наситити навчання великою кількістю готових, суворо відібраних, відповідним чином організованих знань, але й розвивати інтелектуальні, творчі здібності учнів, їхнє вміння самостійно здобувати нові знання, працювати з різними джерелами інформації.

Для організації самостійної діяльності учнів використовуються мультимедійні  технології. При цьому учні можуть:

Слайд№3

      

 

Крім вчителя, такі презентації можуть готувати і самі учні. При таких виступах розвивається мова, мислення, пам'ять, учень вчиться конкретизувати конкретизувати, виділяти головне, встановлювати логічні зв'язки.

Слайд№4

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку