Матеріали для вправ на основі
прислів ’ їв та приказок
Іменник
Коли не вчився Іванком, то Іваном вже тяжко вчитись; Як нема в голові, то на базарі не купиш; Не знаємо ціну водиці, поки не висохла криниця; Коли не пиріг, то не пирожися, коли не тямиш, то й не берися; Яка совість, така й честь; Нема диму без вогню; Заторохтіла Солоха, наче діжка з горохом; Без діла слабіє сила; Розумний батько сина спитати не соромиться; Як не навчиш дитину в пелюшках, то не навчиш і в подушках; Чарка горілки – лиха ківш; Лукавий чоловік словами любить, а ділами губить; Дивиться лисицею, а думає вовком.
Завдання (за вибором учителя)
1. З наведених речень випишіть назви істот і неістот.
2. Прочитайте речення. Як ви розумієте їх зміст?Випишіть власні й загальні назви.Яка особливість написання власних назв?
3. Випишіть словосполучення, до складу яких входять іменники. Визначте, головним чи залежним словом у них є іменники.
4. У наведених реченнях визначте іменники, їх рід, число, відмінок.
5. Спишіть, виділяючи закінчення кожного іменника, визначте відмінок.
6. У вказаних реченнях випишіть іменники, визначте їх відміну, групу.
7. Прочитайте речення. Знайдіть іменники, визначте їх синтаксичну роль.
8. У поданих реченнях зробіть розбір іменників як частини мови.
9. Випишіть і розділіть за відмінами іменники, ставлячи їх у початковій формі.
10. Спишіть, визначаючи групи в іменниках 1 і 2 відмін.