Матеріали до батьківського університету

Про матеріал
Батьківська освіта та навчання під час проведення батьківських зборів дозволяє скоригувати та направити процес родинного виховання на отримання здобувачами освіти певного позитивного результату як в навчанні, так і в спілкуванні з учнями, вчителями та в родині, допомагає виховувати дитину в сучасних умовах.
Перегляд файлу

Матеріали до батьківського університету

     

image

 

Деякі аспекти у вихованні підлітків

З досвіду роботи класного керівника

Бахмутської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 18, спеціаліста вищої кваліфікаційної категорії,

педагогічне звання «Старший учитель» 

 Кучерук Ірини Михайлівни

З історії педагогіки

Г. Сковорода - принцип українського індивідуалізму, орієнтований на вищі людські цінності

К. Д. Ушинський - пріоритетна роль у вихованні дітей належить сім'ї, матері, які сприяють гармонійному співвідношенню інтересів особистості з інтересами громади і держави

imageО.С.Макаренко – створення виховної системи виходячи з програми людської особистості: зовнішня поведінка, внутрішні переконання, громадянське і політичне виховання, рівень знань (основа соціальної педагогіки).

В.О.Сухомлинський – сім'я і школа разом розвивають в дитині почуття обов'язку і відповідальності, правила і гуманістичні принципи співіснування в суспільстві

О.А.Захаренко – створив нову систему цивільного, сімейного та трудового виховання, впровадив навчально-контролюючі машини, кіоск без продавця (педагогіка співробітництва)

Люди хотіли б розвинути в собі якості:

v    впевненості, рішучості - 46%

v    витримки, врівноваженості - 30%

v    цілеспрямованості, сили волі - 30%

v    терпимості - 12%

v    imageimageдоброзичливості - 10%

image

 Оточуючим людям всі хотіли б додати: Ø   доброти, людяності - 50%

Ø    чесності, порядності - 30%

Ø    взаєморозуміння, співчуття - 22%

Ø    терпимості - 16% Ø   щедрості— 12 %

Правила

 

1.   Правила повинні бути обов'язково в житті кожної дитини.

2.   Дорослі повинні узгодити правила між собою.

Навіть якщо один з батьків не згоден з вимогами іншого, краще в цю хвилину промовчати, а потім вже без дитини обговорити розбіжності.

3.   При покаранні дитини краще позбавляти його доброго, ніж робити йому погане.

4.   Дайте свободу.

Спокійно свикнітесь з думкою, що ваша дитина вже доросла і далі утримувати його біля себе не вдасться, а якщо не слухається - то це прагнення вийти з-під вашої опіки.

5.   Ніяких нотацій

Найбільше підлітків дратують нудні батьківські повчання. Змініть стиль спілкування, перейдіть на спокійний, ввічливий тон і відмовтеся від категоричних оцінок і суджень. Зрозумійте: дитина має право на власний погляд і власні висновки.

6.   Поступається той, хто розумнішій.

Багаття зварювання згасне, если в него НЕ підкідаті дров. Коли и батьки, і діти охоплені негативними емоціямі, здатність розуміті один одного зникає.

7.   Не треба ображати.

Припиняючи сварку, не намагайтеся зробити боляче дитині за допомогою уїдливих зауважень або грюкання дверима. Вмінню гідно виходити з важких ситуацій дитина вчиться у вас.

 

При складанні або зміні правил у вашій родині слід пам'ятати про такі моменти:

 

1. Чітке формулювання заборон, обмежень (вони повинні бути витримані в позитивному стилі і мати конкретний характер).

2. Обмеження і заборони повинні відповідати віку дитини (і його досвіду)

3. Обмеження повинно бути здійсненним.

Причини відхилення в поведінці дітей.

 

Боротьба за увагу.   Якщо дитина не отримує уваги, якої йому так необхідно для нормального розвитку та емоційного благополуччя, то він знаходить свій спосіб ії отримати: він не слухається.

 

Боротьба за самоствердження.   Це боротьба проти надмірної батьківської влади і опіки.

 

Бажання помститися.   Діти бувають часто ображені на батьків, наприклад, якщо мати розійшлася з батьком, або дитину відлучили від сім'ї (бабуся опікун), або батьки приділяють більше уваги молодшому в сім'ї. У глибині душі дитина переживає і навіть страждає, а на поверхні все ті ж протести, неслухняність.

 

Втрата віри у власний успіх. Дитина переживає неблагополуччя в якійсь одній області, а невдачі у нього виникають зовсім в інший. Наприклад, у хлопчика не склалися стосунки в класі, а наслідком стала спад у навчанні. Це відбувається через низьку самооцінку дитини. Накопичивши гіркий досвід, дитина втрачає впевненість в собі і приходить до висновку: «Нема чого намагатися, все одно нічого не вийде». Це - в душі, а поведінкою він показує: «Мені все одно ...», «Нехай буду поганим ...»

 

Будь-яке відхилення в поведінці - це крик про допомогу!

ЛЮДИНА, ЯКА РОБИТЬ НЕ ДУЖЕ  ГАРНИЙ

imageВЧИНОК, РИЗИКУЄ ЗАЛИШИТИСЯ у САМОТНІСТІ  І ВИКЛИКАТИ ОСУД ОТОЧУЮЧИХ.

 

І НАВПАКИ, БУВАЮТЬ ВЧИНКИ, ЯКІ ПІДНІМАЮТЬ ЛЮДЕЙ В ОЧАХ ІНШИХ.

 

І В ТОМУ, І В ІНШОМУ, ПЕРЕБУВАЮЧИ

ПЕРЕД ВИБОРОМ, ПЕРШ, НІЖ ЩОСЬ ЗРОБИТИ, ПОДУМАЙТЕ ПРО НАСЛІДКИ.

 

І НЕХАЙ РІШЕННЯ ВИЯВИТЬСЯ ВІРНИМ.

image

pdf
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку