Матеріали до кейсу класного керівника

Про матеріал
Представлені матеріали до кейсу класного керівника (основні завдання роботи класного керівника, характеристика класу, аналіз виховної роботи за минулий рік)
Перегляд файлу

Основні завдання виховної роботи з учнями класу в 2022/2023 н. Р.

 

1. Звертати увагу на навчання учнів та їх дисципліну.

2. Залучати їх до активної участі в громадському житті школи.

3. Виявляти творчі здібності  школярів.

4. Розвивати в дітях ініціативу, урізноманітнювати відпочинок школярів.

5. Ознайомлювати з багатствами культури свого народу.

       6. Виховувати відповідальність, сумлінність, справедливість та толерантне ставлення до інших.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика класу

У 10 – Б класі навчається - 30 учнів. З них – 20 дівчат та 10 хлопців. Клас вікової норми з групою інтелектуальних дітей.

 

Учнів з високим рівнем знань у класі 3 Хоча такі учні, як Шемрило Анна, Пермякова Анна могли б мати високій рівень знань при докладанні більше зусиль під час підготовки до уроків. Багато дітей має достатній навчальний потенціал і хороші здібності до навчання. 8 учнів  мають середній рівень навчальних досягнень. У класі є так званий «резерв» — це учні, що мають декілька оцінок середнього рівня знань, але працюють над їх виправленням.

 Діти в класі одного віку – 15-16 років. Більшість учнів зараховані до школи ще з першого класу за бажанням батьків.

 У вересні 2022 року прибули до класу Дмитрук Софія, Ізвук Орися, Кисельова Єлизавета, Литвин Наталія, Соловей Оксана та Чирук Богдан, які відразу знайшли спільну мову з учнями класу.

Взаємовідносини класного керівника і учнів класу хороші. В цілому клас характеризується як дружний, організований, із хорошим психологічним кліматом. Наявні угрупування переважно за місцям проживання. Неофіційних лідерів в класі не має. Клас із достатнім рівнем вихованості, «недисциплінованих» учнів немає. Яскраві індивідуальні особливості органічно впливають на розвиток класу як колективу.

Не обминаю такий вид діяльності, як корекція поведінки «проблемних» дітей. Дуже ефективним є заохочення таких дітей до класних справ, взаємодопомога однокласників, завантаження вільного часу гуртковою роботою, роботою на користь школи і також необхідна умова — стимуляція самовдосконалення дітей за допомогою різних тренінгів, наприклад, «Твоя самодисципліна, воля, саморозвиток».

З батьками проводиться постійна робота. Вони відвідують школу для проведення бесід з класним керівником. Як класний керівник постійно підтримую телефонний контакт для з’ясування причини відсутності на уроках та з організаційних питань.             

В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим  питанням є стан у сім'ї. Адже робота з батьками — один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника.

У моєму класі є неповні сім’ї та багатодітні. Це ускладнює роботу. Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.

Серед учнів, які потребують посиленої уваги з боку дорослих: Мамаєва Ірина, Савчук Михайло, Муц Ростислав. У цих дітей складний характер , вони можуть порушувати норми поведінки, не дотримуватися культури стосунків у колективі.

Учні охоче беруть участь у громадському житті школи, активно вболівають за свій колектив, прагнучи не відставати від  інших класів.

Брали участь у  заходах, присвячених  Дню Козацтва, Свято осені, у новорічному святі, були активними учасниками тижня здорового способу життя, проявили активність у Шевченківському тижні та у заході , присвяченому вшануванню пам’яті І. Франка..

Школярі люблять походи та екскурсії. Учні з радістю погоджуються на краєзнавчі поїздки, щоб більше дізнатися про історію рідного краю.

Діти люблять читати книжки, особливо міфи, легенди, фантастику та пригодницьку літературу. Діти протягом року охоче трудилися, підтримуючи чистоту та порядок на шкільній території й у класному приміщенні.

Мені як класному керівнику необхідно продовжувати роботу по вихованню культури поведінки учнів у школі, на вулиці, у громадських місцях. Потребує вдосконалення робота по патріотичному, правовому та естетичному вихованню.

Звичайно, залишається ще багато невирішених проблем і протиріч, над якими необхідно працювати у 2021/2022 навчальному році, а саме:

  1. зміцнювати трудову дисципліну на уроках, поведінку під час перерв;
  2. добиватись сумлінного виконання учнями своїх доручень.
  3. добиватись доброзичливих, товариських стосунків між учнями класу, між дівчатами та хлопцями.

Тому основною метою виховної діяльності залишається  створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

Таким чином, мотиваційно-особистісна сфера учнів розвивається відповідно до гармонійного розвитку особистості; у практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини. І на даному етапі співробітництва в результаті виконання загально-виховної, індивідуальної та профорієнтаційної роботи більшість учнів підвищила рівень сформованості моральних, громадянських, гуманістичних, естетичних та інших якостей особистості і більшість учнів обрали шляхи майбутнього навчання та праці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз виховної роботи з учнями за 2021/2022 навчальний рік

 

 У попередньому навчальному році виховна діяльність здійснювалась відповідно до основних завдань школи, спрямованих на «розвиток і саморозвиток особистості, творчості дітей» та планувалась згідно з концептуальними засадами основних орієнтирів виховання.

На початку навчального року були  визначені мета і завдання для дитячого колективу і для  класного керівника. Була продовжена робота зі зміцнення класного колективу, формування в учнів позитивного відношення до членів колективу. Також продовжено роботу з виховання в школярів пізнавальних інтересів, активності, самостійності й творчого відношення до навчання й підвищення на цій основі успішності.

 Виховна робота із класним колективом була  побудована на тісній співпраці з шкільним психологом, соціальним педагогом та вчителями-предметниками. Були проведені соціометричні дослідження, різного роду анкетування, оброблені результати яких лягли в основу визначення напрямків та форм виховної роботи у 2021/2022 навчальному році. Класним керівником враховувались не тільки особливості поведінки вихованців, а й на ті зміни, які відбувалися в їхньому розвитку. Крім цього, передбачалася співпраця між учителями-предметниками, з одного боку, та батьками і учнями, з іншого, при посередництві класного керівника.

         У більшості дітей у класі не сформоване відповідальне ставлення до навчання. Найліпші показники успішності мають учні: Шворак Оксана, Пермякова Анна, Шемрило Анна. Також є учні, які потребують постійного контролю, як з боку вчителя, так і з боку батьків: Муц Максим, Зайчук Орест, Нинюк Олексій.

 В цілому, аналізуючи рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю використовують свій інтелектуальний потенціал, що, напевно, і є основною причиною середнього та достатнього показника успішності.

 Розвиток особистості учнів не припиняється і в позаурочний час. Діти із задоволенням відвідують спортивні та танцювальні гуртки, факультативи, що значно впливає на формування їх інтересів, власного світогляду, визначає підбір оточення. Спостереження доводять, що в цілому оточення позитивно впливає на розвиток переважної частини учнів, хоча трапляються і деякі прикрі моменти. У спілкуванні з учителями учні дозволяють собі агресивну реакцію на зауваження, порушення поведінки. Учні класу тільки роблять спроби створити колектив, але дружні стосунки короткотривалі. Учні відкрито критикують своїх однолітків, можуть ображати один одного. Пояснюється це тим, що діти є досить активними та емоційними, проте ця активність не завжди спрямована у позитивне русло. Тому при роботі з учнями мені як класному керівнику і  учителям-предметникам потрібно враховувати цей момент.

 В становленні та розвитку учнів як класний керівник намагаюсь тісно взаємодіяти з батьками, але на превеликий жаль не всі батьки її проявляють

Важливим питанням є стан виховання у сім'ї. Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування їх дітей у школі. Досить толерантно батьки реагують на критику поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та усунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично не тільки у телефонному, а й при безпосередньому режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.

       Учні  беруть активну участь в громадському житті школи і класу. Діти є досить активними та охоче стають  учасниками  різноманітних конкурсів, змагань загальношкільного типу, так і заходів, проведених в межах власного класу.

 Для вирішення завдань та цілей, поставлених перед колективом, було організовано та проведено ряд заходів, що охоплюють всі напрямки виховної роботи:

  1. Родинне виховання:

         Година спілкування:  «Моя сім'я»

2. Правове виховання:

          Виховна година: «Мої права та обов’язки»

  • Національно-патріотичне виховання:
  • Єдиний урок патріотизму «Ми – українці, ми європейці»
  • Година спілкування: «Україна від козацьких часів до сьогодення»
  • Година спілкування: «На варті наших душ – Небесна Сотня»

3. Трудове виховання:

    Прибирання закріпленої території

    Ремонт пошкоджених меблів, підручників

4. Морально-етичне виховання:

Обмін думками: «Моє спілкування з людьми»

  1. Екологічне виховання:

Догляд за клумбами, прибирання закріпленої території у осінньо-весняний період

Догляд за квітами в рекреації

 Результатом роботи співпраці класного керівника та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення  свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, створення дитячих проектів, акцій,  а також  участь у загальношкільних заходах за активною участю самих дітей.

Одним із завдань, що стояло перед учнівською спільнотою  класу, було формування навичок відповідальної поведінки. В цьому напрямку ще не все зроблено, тому на 2022/2023 навчальний рік заплановано продовжити формування навичок відповідальної поведінки різними засобами педагогічно-виховного впливу, продовжувати формування дружнього колективу.

 

 

docx
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку