Матеріали до педради «Компетентнісний підхід до виховного процесу як вимога сучасності»

Про матеріал
Розгляд актуальності проблеми компетентності в освітньому середовищі, визначення ролі класного керівника, який як організатор виховного процесу створює умови для самореалізації особистості, самовизначення, саморозвитку ,самовиховання.
Перегляд файлу

«Компетентнісний підхід до

виховного процесу як вимога сучасності»

 

Ми живемо у світі, який дуже швидко змінюється. Глобалізація суспільства, соціальні зміни, науково-технічний прогрес,зміна цінностей загальнолюдської культури. Ці зміни відбуваються в усіх сферах нашого життя і впливають на особистість.

 

І  в цьому бурхливому світі штучного інтелекту, віртуальної реальності, стрімкого розвитку робототехніки і нано-технологій живуть наші діти –нове покоління  ,які повинні бути

Соціально - захищені

Морально- стійкі

Соціально закалені проти усякого роду спокуси

Мати  знания на рівні сучасної науки

 Здорові фізично і психічно

Мати соціальний досвід

Самостійно приймати рішення

На педагогічній раді у минулому році ми обговорювали питання процесу соціалізації учнів у виховному процесі,  аналізували проблему , як знайти спільну мову з учнями нового покоління-покоління  «ZET» .

Пригадаємо ,які  ознаки учнів нового покоління ? Відмітьте, будь ласка, ці ознаки.

Діти покоління ZET проявляють працьовитість, відповідальність,  вірять в світле майбутнє  дивляться фільми по телевізору

,постійно ведуть акаунти в соціальних мережах ,менш відповідальні і старанні швидко обмінюються  інформацією, знаходять інформацію у книжках, їх приваблює саморозвиток, прагнуть мати все и зараз,менш відповідальні і старанні ,швидкий обмін інформацією, знаходять інформацію у книжках, знаходять інформацію  в  інтернет - ресурсах ,привчені до бездротових технологій і глобальної поінформованості,вільний час поводять на вулиці.

Дійсно, сьогодні ми працюємо з дітьми, які, постійно ведуть акаунти в соціальних мережах, менш відповідальні і старанні, швидко обмінюються

 інформацією, приваблює саморозвиток, прагнуть мати все и зараз,менш відповідальні і старанні, привчені до бездротових технологій і глобальної поінформованості.

Це діти мультимедійних технологій, цифрових розваг, тому майже всю інформацію вони отримують з Мережі. Вони нетерплячі і зосереджені на короткострокових цілях. Вони орієнтовані на споживання і індивідуалістичні.

Середня тривалість концентрації уваги 10-15 хвилин. Цінують чесність і відвертість.

 

Знаючи психологічні особливості учнів покоління «ЗЕТ» ми повинні вийти за межі традиційної системи виховання, коли результатом вважається система знань, умінь і навичок учня, а не його здатність діяти. Тому можна визначити, що компетентнісний підхід у вихованні — особистісно-діяльнісний. Звичний результат виховання: «знаю що…», змінюється у напрямі «знаю як…»,   учень стає не  пасивним об’єктом, а активним суб’єктом виховання.

 

І головним у процесі виховання остається фігура класного керівника,який як організатор виховного процесу формує у вихованців таких особистісних якостей, які допоможуть їм знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та  уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою  у власних силах людиною.

Міністр освіти України
Лілія Гриневич у виступі Про нову українську школу сказала :

Традиційна нинішня школа транслює знання і напихає дітей знаннями. Але знання зараз швидко застарівають .

І школа мусить бути місцем, куди не мають приходити лише за знаннями, там мають навчити, як ними користуватися, як їх шукати, як критично переосмислювати, як відрізнити добро від зла. Як перевірити, чи правдива ця інформація, яку ти отримуєш.

Таким чином, нам треба перейти від класичної школи ХХ ст. до школи компетентностей ХХІ ст. Що є у слові "компетентність"? У ньому є знання, стійкі навички, так звані м’які навички, наприклад, уміння працювати з іншими людьми, аргументувати свою думку, критично мислити. І цінності. Бо система цінностей дозволяє тобі виробити ставлення до  різних ситуацій, подій та інформації.

Компетентнісний підхід до виховання  суттєво змінює організаційні форми виховання, принципи визначення цілей виховання , методи виховання  і  впливає на результат виховання

Але , як би не змінювалися умови, форми й засоби виховання,  незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною.

При цьому класний керівник повинен пам’ятати 

-що дітей потрібно не виховувати, а жити з ними спільною діяльністю,

-сили і час, витрачені на організацію насиченого класного життя ні кола не будуть витрачені дарма,

-діти в класі- твоє відображення.

У визначенні змісту роботи класний керівник керується Конституцією України, Конвенцію ООН про права дитини, законами України «Про освіту», законодавчими й нормативно-правовими актами України, а також Положенням класного керівника.

У цьому Положенні, зокрема, зазначено, що класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, і створює умови  для  самореалізації  особистості, самовизначення, саморозвитку ,самовиховання.

Самореалізації  особистості    /прагненні до   самовдосконалення/

Самовизначення / процес визначення свого місця в житті, у суспільстві, усвідомлення власних інтересів/. 

Саморозвитку / можливість розкрити свій глибокий, внутрішній потенціал/

Самовихованняправління суб'єктом своєю діяльністю, спілкуванням, поведінкою, хвилюваннями, спрямованими на зміну своєї особистості/

На педагогічних читаннях , присвячених Дню народження Сухомлинського, прозвучали його слова про самовиховання  з книги  «Сто порад учителю» ,які мені дуже запам′яталися.

" ….учневі не треба кожну  мить знати, що вчитель його виховує. Виховний намір має бути прихований обстановкою дружніх, невимушених взаємин. Чому людина не повинна знати, відчувати, що її виховують? Тому що справжнє виховання — це самовиховання. Треба створити таке спілкування вихователя й вихованців, щоб кожне слово, звернене до юного серця й розуму, пробуджувало внутрішні духовні сили, викликало внутрішню роботу розуму й серця, спрямовану на самопізнання й самовдосконалення. Якщо ж людина на кожному кроці відчуває й розуміє, що її виховують,— здатність до самопізнання й самовдосконалення притупляється..." (Василь Сухомлинський)

Організовуючи виховну діяльність, класний керівник  спирається на

 

 

 

 

 

 

 

Основні  орієнтири виховання:

 

 

       Які  передбачають  формування певних умінь та навичок.

  • Усвідомлення своєї ролі та призначення. Вміння обирати цільові та смислові установки для своїх дій і вчинків: аналіз, що важливо і потрібно в житті. Вміння приймати рішення і відповідати за наслідки своїх вчинків
  • Уміння жити і працювати в колективі. Володіння поняттями про соціальні ролі (лідер-організатор, лідер - генератор ідей, виконавець, глядач). Володіння навичками роботи в команді та взаємодії з оточуючими. Сформованість уявлень про способи виходу з конфліктних ситуацій.
  • Уміння самостійно шукати і обробляти необхідну інформацію, аналізувати наявні факти, відбирати потрібне, систематизувати отримані відомості. Використання отриманих відомостей на практиці.
  • Виявлення особистісних якостей: громадянських, моральних, інтелектуальних, загальнокультурних. Сформированість уявлень про необхідність дотримання у світі людей загальнолюдських моральних законів і норм. Прагнення жити в гармонії з навколишнім світом
  • Вміння адекватно оцінювати свої здібності та можливості. Сформированість внутрішньої мотивації придбання знань для подальшої освіти, розуміння необхідності особистісного зростання для успішного самовизначення в майбутньому. Вибір пріоритетними не матеріальних цінностей, а здоров'я, сім’ї та цікавої роботи.

Сьогодні класний керівник перебуває в епіцентрі інноваційної діяльності . Від класного керівника чекають роботи, наповненої новим змістом, новими технологіями проектування виховного процесу класного колективу. Впровадження ІКТ у   виховну систему, суттєво розширюють можливості педагога, оптимізують управлінські процеси. Це вчительські блоги та сайти , які  розширюють можливості партнерства з учнями та батьками,використання соціальних мереж  з метою формування  в учнів  навичок  критичного мислення щодо відбору й використання інформації з різних джерел, інтернет-платформи , інтерактивні  програми .

https://disted.edu.vn.ua/media/bp/html/img/on-ua.gif

Блоги

Цікаві відео

https://drive.google.com/

Microsoft Партнерство в навчанні

http://www.microsoft.com/ukraine/education/partners

 

 

logoПустунчик              

 

What  This ?                                               Країни світу: пізнай світ разом з нами
Всесвітня історія.                                              Видатні особистості. Сім чудес світу.

 

Детская энциклопедия                                      http://www.vp.uch.net

                                                                                 весела газета для дітей шкільного віку.

«Гаджетаріум»: чарівна подорож в історію найкрутіших гаджетів всіх часів

«Гаджетаріум» – безкоштовна інтерактивна книга науково-популярного характеру.

                                                          http://dity.te.ua/osvita_mult 

                                велика база українських пізнавальник мультфільмів

На сайті Міністерства освіти у розділі Позашкільна освіта у підрозділі «Виховна робота та захист прав дитини» поступово оприлюднюються матеріали згідно наскрізних тем

Особлива увага приділяється  національно-патріотичному вихованню.

Результат пошуку зображень за запитом "картинки особисте життя  безпека"

у розділі

ОСОБИСТА ГІДНІСТЬ. БЕЗПЕКА ЖИТТЯ. ГРОМАДЯНСЬКА ПОЗИЦІЯ

ви знайдете програми методичні посібники для виховної роботи  з учнями 7-11 класів з питань торгівлі людьми

Розділ «ПРОФІЛАКТИЧНА ПРОТИНАРКОТИЧНА,  ПРОТИАЛКОГОЛЬНА ВИХОВНА РОБОТА та булінг у школі»                                        

пропонує

 

Комплексну програму з профілактики наркоманії та алкоголю, навчально-методичні посібники для учнів та  батьків  «Моє здоров'я... Моє рішення... Мій  вибір... Профілактика  наркотичних та алкогольних проблем серед учнів»,презентації,мультфільми щодо протидії булінгу.

Закінчіючі свій виступ, знову повертаюся до особистості педагога. Найголовнішим у вихованні має бути особистість вчителя, особистість вихователя,особистість класного керівника .

 «Вплив особистості педагога на молоду душу становить ту силу, яку неможливо замінити ні підручниками, ні моральними повчаннями, ні системою покарань і заохочень... »  К.Д.Ушинський

Тому перед початком обговорення  питань педради,я пропоную провести

хвилинку відпочинку та скласти картку «Сім заповідей класного керівника» (за методикою  незакінченого речення).

 

 

«Кодекс сучасного класного керівника»

      Учасники складають і записують у картку «Сім заповідей класного керівника»   (за методикою  незакінченого речення).

Робота в динамічних групах. Скласти та записати на аркуші речення-заповідь класного керівника.

 

«Кодекс сучасного класного керівника»

 

Класний керівник …..

1. Любить дітей,розуміє і відчуває…/. внутрішній світ кожної дитини./

2. Надає можливість…/ ділитися своїми думками, почуттями, надає право на помилку/.

3. Використовує …/інтернет  технології/

4. Підтримує та  надає…./ реальну допомогу у вирішенні проблем/.

5. Спрямовує… /на оволодіння загальнолюдськими ціннісними орієнтирами/.

6. Визнає… /унікальність і неповторність кожної особистості, не порівнює дітей/.

7. Розвиває і стимулює… /природний потенціал дитини/.

 

Багато шкільних заходів не пройшли непоміченими  учнями  та їх батьками саме через  такі заходи виховується  любов до своєї країни та патріотичні почуття до Батьківщини.                                                                              Усвідомлюється  значення  природи в житті людини та формується почуття особистої причетності до збереження природних багатств. Виховується  любов до традицій українського народу та етнічних народів села

  • У - унікальний, успішний, розумний, універсальний, вміє професійно подавати матеріал.
  • Ч - чесний, чуйний, людяний, з почуттям гумору.
  • И– інтелігентний, індивідуальність.
  • Т - тактовний, толерантний, терплячий.
  • Е – енергійний, природний, однодумець.
  • Л - люблячий дітей, люблячий свою роботу.
  • Ь - і дуже м'який як м'який знак і саме слово!... І ця істина буде непідвладною часу.

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
6 березня 2021
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку