Виступ на конференції " Роль вихователя у сучасному закладі освіти"

Про матеріал
В цій роботі описано мій досвід роботи з учнями 5-го класу усанаторній школі. Доповідь готувала для виступу на шкільному консиліумі в кінці І-го семестру. Дані матеріали стануть у нагоді класним керівникам п"ятикласників.
Перегляд файлу

 

 

 

Роль вихователя у сучасному

 закладі освіти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Філевич Марія Степанівна

Вихователь

КЗ ЛОР « Сокальська загальноосвітня

санаторна школа I-III ст.

імені Т. Шевченка»

 

 

В останні роки в освітніх установах групи продовженого дня є однією з провідних форм організації життєдіяльності дітей, їх інтелектуального й морального розвитку. Так як більшість батьків значну частину часу зайняті на роботі, вибір ними для своїх дітей заняття в групі продовженого дня очевидний. Отже, перед групами продовженого дня стоять завдання виховання особистості дитини, забезпечення безпеки її життя і здоров'я.
       Головною метою школи, як соціального інституту в сучасних умовах є різнобічний розвиток дітей, їх пізнавальних інтересів, творчих здібностей, загальнонавчальних умінь, навичок самоосвіти, здатних до самореалізації особистості.
     Шкільний вік вважається найбільш сприятливим і значущим
періодом для виявлення і розвитку творчого потенціалу особистості. У цьому віці закладаються основи творчої та освітньої траєкторії, психологічна база продуктивної діяльності, формується комплекс моральних цінностей, якостей, здібностей, потреб особистості. Все це визначає успішність подальшого навчання, виховання та соціалізації особистості.
    На розвиток школярів впливають багато факторів життя.
Соціальна середовище, в якому вони обертаються – це сім'я, друзі, знайомі і не знайомі люди, з якими їм доводиться зіштовхуватися. Загальноосвітня школа, де вони отримують знання, а деколи проводять в ній більшу частину дня діти, як відвідують групу подовженого дня. Школи додаткової освіти, де вони задовольняють свої потреби в самовираженні. Все це відкладає відбиток на розвиток дитини як особистості. Кожен з нас повинен вкласти в наших дітей свою частину знань, умінь і навичок, щоб допомогти школярам правильно розвиватися. Вкласти в них міцну основу для їх подальшого та успішного просування по життю. Від того, як організовано життя і діяльність дитини у групі продовженого дня, наскільки правильно зроблений відбір змісту, видів діяльності, її форм та їх поєднання в єдиній системі виховного впливу
залежить успіх виховної роботи в цілому.
      Вихователь повинен намагатися вирішувати завдання розвитку різноманітними способами, використовуючи наступні
види діяльності: ігри, конкурси, свята, вікторини, виховні заходи, клубний годинник тощо.
     Вихователь в міру своїх сил і здібностей робить життя дітей
цікавим, змістовним, правильно організованим повсякденно, наповненим кожний день корисними думками і справами, маленькими перемогами і радощами.
У нормативних документах сказано про те, що в групі продовженого дня головною є виховна робота, однак без розвиваючих методів та прийомів
не можливо виховати цілісну особистість. Тому робота з дітьми в ГПД слід проводити на паралелі виховання і розвитку.
Завдання вихователя полягає в тому, щоб не тільки зайняти дитину грою, заповнити вільний час, але і організувати такі заходи, які були б цікаві й корисні школяреві відповідного віку, сприяли його інтелектуальному і фізичному розвитку, збагачували його емоційно.
     Забезпечуючи цілеспрямованість, комплексність і безперервність виховного впливу на дітей, вихователь повинен створювати обстановку, сприятливу для розвитку кожної дитини і всього колективу.
    Особливе місце в режимі дня посідає самопідготовка, яка повинна проводитися в один і той же час. Під час самопідготовки вихователь підтримує необхідний для самостійної роботи порядок і забезпечує успішне виконання завдань всіма учнями, прагнучи закріпити ті знання, які діти
набули на уроках. Вихователь повинен спонукати дитину до самостійного розмірковування, всіляко стимулювати його вольові зусилля, розвивати розумові здібності.
    Вихователем повинні бути передбачені розвиваючі заняття перед
самопідготовкою, щоб підготувати дітей до самостійної навчальної роботи, що вимагає від них активної розумової діяльності (матеріали на розвиток мовлення, збагачення словникового запасу, тренування уваги, пам'яті,
закладання основ творчості). У цьому допомагають наукові та методичні книги.
Короткочасність таких занять, своєрідних розумових гімнастик,
вимагає чіткості і динамічності їх проведення і обов'язково в ігровій формі.
     У вільний час всі діти тягнуться до ігрової діяльності, так як гра для деяких з них є сенсом життя. У рухливих іграх діти розвивають в першу чергу свої фізичні здібності; через сюжетно-рольові ігри вони успішно освоюють елементи людської діяльності, а з допомогою дидактичних ігор краще засвоюють і поглиблюють знання навчальної програми. У час, відведений для ігор, діти групуються за інтересами, а завдання вихователя -
допомогти дітям визначитися з грою.
     Важливу роль у розвитку дитини відіграє потреба в русі. Рухливі ігри – не тільки форма активного відпочинку дітей, а й засіб залучення дитини до здорового способу життя. Рухливі, емоційні ігри та ігри-змагання, естафети розвивають у них кмітливість, швидкість реакції, зменшують скутість і емоційну загальмованість.
     Кожна гра виконує певні функції. Гра містить великі виховні
можливості, так як вона завжди бажана. Ігри створюють великі можливості для розвитку організаторських умінь і навичок хлопців. Будь-яка гра робить життя дитини багатшими, розширює досвід далеко за межами того, що можна пережити в повсякденності. Ігри допомагають дитині освоювати багато корисних функцій, розвивати здібності і важливі у житті якості. Але головне, чого він навчається в грі – це бути людиною. В ігровій діяльності діти отримують навички групової роботи, тобто відбувається розвиток
комунікативних здібностей і створюється радісний робочий настрій, що теж важливо в умовах тривалого перебування дітей у школі.
    В сучасних умовах надзвичайно важлива задача вихователя
домогтися того, щоб наші діти виросли не тільки свідомими і здоровими членами суспільства, але і обов'язково, ініціативними, думаючими, здатними на творчий підхід до справи. Тому в даний час однією з головних цілей стає формування дитячого інтелекту, а основою розвитку розумових здібностей  є цілеспрямований розвиток пізнавальних психічних процесів: уваги, уяви, сприйняття, пам'яті, мислення.
    Основними напрямками діяльності виховної роботи в ГПД школи є естетичний, патріотичний, екологічний, пізнавальний, спортивно-оздоровчий. Через гру, читання та обговорення казок, оповідань разом з дітьми розглядаються такі ціннісні категорії, як добро, совість, сором, милосердя, великодушність.

Вихователю необхідно вміло спрямовувати діяльність дітей,
активно заповнювати «вільний простір

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зарічна Олександра Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 березня 2021
Переглядів
404
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку