Матеріали до твору М.Коцюбинського "Дорогою ціною" (8 клас)

Про матеріал

Поданий матеріал дає змогу визначити не лише рівень знань кожного з учнів, а й систематичність його знань.Подані завдання дозволяють контролювати навчальний процес на кожному занятті, індивідуалізувати підхід до кожного учня.

Перегляд файлу

Літературний диктант «Життя і творчість М. Коцюбинського»

  1. Місто народження Михайла Коцюбинського. (Вінниця)
  2. Що змалку полюбляв Михайлик, подорожуючи з сім’єю селами

і містами Поділля? (Красу природи)

  1. Де навчався майбутній письменник після закінчення двокласної школи? (У Шаргородській духовній школі)
  2. Заняття Михайлика, яким він захоплювався у позашкільний час. (Малював тушшю портрети Добролюбова, Бєлінського, Чернишевського)
  3. Через що М. Коцюбинському не довелося навчатися у Кам’янець-Подільській семінарії? (Через важкі матеріальні умови сім’ї)
  4. За що Михайла Михайловича було заарештовано? (За зв’язок із народовольцями)
  5. Скільки мов знав письменник? (Дев’ять — українську, російську, польську, французьку, італійську, румунську, татарську, турецьку і циганську)
  6. Основне заняття М. Коцюбинського до 1892 року. (Учителювання)
  7. Місто, в якому митець написав твір «Дорогою ціною». (Чернігів)
  8. Російський письменник — друг М. Коцюбинського (М. Горький)
  9. Кому належить фраза: «Коцюбинський розширив обрій української повісті»? (І. Франку)
  10. Де працював Михайло Михайлович, перебуваючи у Бессарабії та в Криму? (У філоксерній комісії, яка боролася з виноградними шкідниками)

C:\Users\Клиент\Pictures\картинки\14547663.gif

 

 

Розташуйте в правильному порядку події

1. Поранення Остапа. 

2. Плани втечі від пана. 

3. Козацькі вартові. 

4. Млин Якима. 

5. Втеча від варти. 

6.Зустріч із вовком. 

7. Пожежа в плавнях. 

8. Старість Остапа. 

9. Смерть Соломії.

Літературний диктант

«Життєвий і творчий шлях Михайла Михайловича Коцюбинського»

1. Місто народження Михайла Коцюбинського. (Вінниця) 

2. Що змалку полюбляв Михайлик, подорожуючи з сім'єю селами і містами Поділля? (Красу природи) 

3. Де навчався майбутній письменник після закінчення двокласної школи? (У Шаргорордській духовній школі) 

4. Через що М. Коцюбинському не довелося навчатися в Кам'янець-Подільській семінарії? (Через важкі матеріальні умови сім'ї)

 5. За що Михайла Михайловича було заарештовано? (За зв'язок із народовольцями) 

6. Скільки мов знав письменник? (Дев'ять  українську, російську, польську, французьку, італійську, румунську, татарську, турецьку й циганську) 

7. Основне заняття М. Коцюбинського до 1892 року. (Учителювання) 

8. Місто, у якому митець написав твір «Дорогою ціною». (Чернігів) 

9. Російський письменник — друг М. Коцюбинського. (Максим Горький)

 10. Де працював Михайло Михайлович, перебуваючи в Бессарабії та в Криму? (У філоксерній комісії, яка боролася з виноградними шкідниками.)

 

 

Літературний диктант

C:\Users\Клиент\Pictures\картинки\sddefault.jpg1. Кому належать слова: «Тікаєш… Мене покидаєш…І отеє я лишуся сама з тим осоружним чоловіком…»?

2. Хто сказав: «Ромцю, тікаймо звідси, бо ті хлопи заб'ють нас, як мого діда в Умані»?

3.Продовжте речення: «Соломія підійшла до ставка, скочила в … і почала шарити на днищі».

4. Чий портрет: «Був то молодий, безвусий парубок, міцно збудований, у високій сивій кучмі, короткій чугаїнці і з довгим ціпком»?

5. Про що йдеться: «У долині, на виднокрузі, сіріло щось щирокою смугою і розпливалось у пітьмі. То був…»?

6. Хто за словесним портретом: «…наказав усім залазити в комиші,скласти свої клунки і бути напоготові…»? 

7. Про кого розповідається: «Вони лише пам'ятали, що бігли на одчай, через комиші, через воду, в безпросвітній темряві, з почуттям звірини, за якою женуть собаки»? 

8. Кому належать слова: «Коли не влучив, тікай собі з Богом!»?

 9. Про що йдеться: «…оточали її ворожою юрмою і шептались»? 

10. Хто говорить і з ким: «Люди добрі, змилуйтеся, прийміть нас до хати… Я вам оддячу, я вам одроблю…»? 

11. Доповніть речення: «Іван підняв весло і з усієї сили спустив його на…» 

12. Кому належать слова: «Оце ззаду пам'ятка від пана, а спереду між ребрами, маю дарунок від москаля… кругом латаний… з тим і до Бога піду…»?

 

Відповідь. 1. Соломії. 2. Дружина пана. 3. Човен. 4. Соломії. 5. Дунай. 6. Дід Овсій. 7. Про Остапа та Соломію. 8. Козака. 9. Про комиші. 10. Соломія з циганами. 11.Червоний фез. 12. Остапа.

Літературний диктант

1. Хто і про кого сказав: «Бунтар, гайдамака! Він мені людей баламутить!..»? 

2. Чиї слова: «Не так мені страшно ляха, як злість бере за наших людей: застромив віл шию в ярмо, та й байдуже йому, тягне, хоч ти що…»? 

3. Продовжте речення: «Остап перекинув через тин, за яким стояла Соломія…». 

4. Про кого розповідається: «Уявляється йому Дунай, широкий-широкий… За Дунаєм — Січ… Козацтво — як мак»? 

5. Про що йдеться: «Остап стояв вагаючись, але, бачачи молодицину упертість, вийняв ніж, поточив його об камінь і…»? 

6. Про кого розповідається: «Два дні і дві ночі сиділи вони тут, у вогкості й пітьмі…»? 

7. Хто за словесним портретом: «Весела і добродушна вдача не раз ставала у пригоді…»? 

8.Чиї слова: «Бодай ти запалалася, триклята країно, з твоїми порядками»? 

9. Про що розповідається: «Тут було безліч таємних закутків, скрізь стрічались барлоги диких звірів, вислані кунею та сухим мохом… Вужів було так багато, що Соломія скоро припинила звертати на них увагу»? 

10. Хто за словесним портретом «…із останніх сил і наосліп кикулась в очерети слідком за гадюками, звіриною й усім живим, що, рятуючись від наглої смерті, мчало в перестраху перед наступаючими бурунами вогняного моря…»? 

11. Доповніть речення: «Іван скинув весла у перший човен скраю, витяг із-за пазухи… і подав Соломії». 

12. Хто за словесним портретом: «Душа рветься до сонця, а тіло тягне до себе чорна безодня. Вона оковує його залізом, обвішує камінням, обхоплює холодними руками»?

 

Відповідь. 1. Пан про Остапа. 2. Остапа. 3. Сакви. 4. Про Остапа. 5. Про відрізання Соломіїної коси. 6.Про втікачів. 7. Іван. 8. Остапа. 9. Про плавні. 10. Соломія. 11. Старий турецький пістоль. 12. Соломія.

 

C:\Users\Клиент\Pictures\картинки\0dbaf0d06c25d419be2a7046529296fa.jpg

 «Незакінчене речення»

1. Тема повісті «Дорогою ціною — … (боротьба проти кріпацтва, нездоланне прагнення здобути волю, і вічна тема кохання). 

2. У творі порушено проблеми… (людської свободи, волі, вірності, справжньої дружби). 

3. Остап утік із села, тому що… (пан мав віддати його в некрути). 

4. Соломія пішла з Остапом через те,.. (що кохала його). 

5. Перша спроба потрапити за кордон була… (зірвана). 

6. Під час другої спроби перетнути ріку Остап був… (поранений). 

7. Коли Соломія пішла шукати дорогу й людей, до Остапа… (прийшов вов).

 8. У цей час у плавнях трапилася… (пожежа). 

9. Соломія знайшла циган і… (врятувала Остапа). 

10. Цигани виявилися… (злодіями). 

11. Остап потрапив у в'язницю, тому що… (через поранення дізнались, що він втікач). 

12. Головна думка твору — … (уславлення самовідданої боротьби українського селянства за волю).

 

Літературна вікторина «Найуважніший читач»

1. Назвіть прізвище Остапа. (Мандрика) 

2. Як звали пана, від якого втекли головні герої повісті? (Роман) 

3. Ким був чоловік Соломії? (Хурман) 

4. Скільки років було Остапові на час втечі? (20 років) 

5.Яке парубоцьке ім'я запропонував Остап Соломії? (Семен) 

6. Через яку річку переправились герої твору перед Остаповим пораненням? (Прут) 

7. Хто приходить до Остапа в мареннях? (Дідусь)

 8. Хто допомагав Соломії визволити Остапа? (Іван Котигорошок) 

9. Бакшиш — це … (хабар).

10. Яку зброю роздобув Іван для нападу на турків? (Турецький пістоль)

 11. Скількох турків здолали Іван та Соломія, намагаючись відбити Остапа? (Жодного) 

12. Соломія потонула в річці… (Дунай).

C:\Users\Клиент\Pictures\картинки\11561.jpeg

docx
Додано
10 серпня 2018
Переглядів
14978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку