МАТЕМАТИКА І НАВКОЛИШНІЙ СВІТ
У сьомому класі учні вивчають властивості рівнянь, але найгірше засвоюють властивість про перенесення якого - небуть доданка з однієї частини рівняння в іншу, постійно забуваючи, під час його перенесення, змінювати знак на протилежний “+” на “-” і навпаки “-” на “+”. Тому, щоб домогтись глибокого розуміння цієї властивості та зацікавити учнів даною темою уроку, я не просто ознайомлюю їх із даною властивістю, а й пов’язую математику із навколишнім світом, використовуючи рельєф рідного села, оскільки наше село Михайлівка розташоване по обидва береги річки Кам’янка.
Я пропоную дітям уявно позначити лівий берег “+”, а правий “-” і зануритися в історичне минуле часів існування колгоспів і радгоспів. На лівому березі, в минулі роки, михайлівці працювали в колгоспі “Перемога”, а на правому в радгоспі “Прогрес” імені Фрітьйофана Нансена. Пізніше господарство змінило профіль і стало іменуватися Михайлівською птахофабрикою. Колгосп “Перемога” зосереджував увагу на вирощуванні рослинних культур, а радгосп імені Ф. Нансена на птахівництві - вирощуванні бройлерів та розведенні і утриманні курей - несучок.
Михайлівці завжди жили дружньо, через те, що багато родин проживало по обидва боки річки. І щоб односельцям потрапити на протилежний берег в іншу частину села, слід було перейти міст з лівого берега на правий, або навпаки з правого на лівий.
Так і під час розв’язування будь - якого рівняння, пропоную прийняти знак рівності за уявний “міст”, і під час перенесення одного доданка рівняння з однієї частини в іншу, нагадую, що треба змінити знак даного елемента на протилежний ”+”на “-”, або “-” на “+” - так ніби як перейти річку через міст з лівого берега на правий і навпаки з правого на лівий.
Пропоную розв’язати лінійні рівняння з метою удосконалення вмінь розв’язування лінійних рівнянь. Проводжу самостійну роботу з наступною взаємоперевіркою:
І варіант: 1) 3х + 5 = 0; 2) 5x - 3 = - х - 21; 3) 5х + 10 = 4х + 14;
ІІ варіант: 1) 4 - 5х = 0; 2) 7х - 6 = х - 48; 3) 5х + 15 = 80 - 8х;
4) 4х - (3 - 5х) = 15; 4(х + 3) = 6(10 - х)
Такий метод зв’язку математики із навколишнім світом, зосереджує увагу учнів і полегшує донести зміст нового матеріалу до здобувачів освіти, що набагато швидше сприяє його розумінню та засвоєнню, навіть тими учнями, для яких математика не є улюбленим предметом.