Рокитнянської гімназії №5
Тема. Множення одночлена на многочлен.
Фізичні величини.
Інтегрований урок
Підготувала О.М.Обідовська
вчитель математики і фізики
2023-2024 н.р.
Тема. Множення одночлена на многочлен. Фізичні величини.
Мета уроку: закріпити в учнів набуті навички множення многочлена на одночлен, повторити формули руху, ознайомити учнів з новими фізичними величинами, які будуть вивчатись в сьомому класі; розвивати логічне мислення, зацікавленість математикою і фізикою; виховувати почуття колективізму.
Тип уроку: закріплення знань, умінь і навичок.
Міжпредметні зв’язки: Зв'язок математики з фізикою.
Обладнання: картки та конверти із завданнями, таблиці відповідей, таблиця абетки.
Девіз уроку: Усі людські вміння – це суміш терпіння і часу. О. Бальзак
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань умінь учнів.
Три учні біля дошки розв’язують завдання з карток, інші учні виконують завдання в зошиті.
Картка 1
Обчислити значення виразу
, якщо b = -21
Відповідь. 21
Картка 2
Спростити вираз
Відповідь: 24
Картка 3.
Розв’язати рівняння
Відповідь: 26.
В таблиці абетки знайдіть букви, які відповідають числам розв’язаних завдань.
Відповідь: РУХ.
Фізична величина РУХ . Питання до класу
Відповідь. Головне не поспішати, а то раптом встигнеш. «Відмінник» Кузя порахував, що швидкість не повинна перевищувати 1м/с.
ІІІ. Розв’язування вправ. Виконавши всі завдання ви ознайомитесь з новими фізичними величинами, які вивчите з фізики в 7-му класі.
Учні класу об’єднуються у три команди: «Степінь», «Одночлен» і «Многочлен». Кожна команда отримує конверт із завданнями і таблицю з варіантами відповідей, напроти яких записані букви. Якщо команди розв’яжуть усі завдання правильно і запишуть послідовно букви, які відповідають правильним відповідям, то дізнаються назви фізичних величин.
Конверт для команди «ОДНОЧЛЕН».
Відповідь: .
2. Знайти суму многочленів і
Відповідь: .
3. Знайти різницю многочленів і .
Відповідь: 8.
4. Виконати множення
Відповідь: .
Таблиця відповідей
№ з/п |
Відповідь |
Буква |
1 |
|
Н |
2 |
|
В |
3 |
|
Д |
4 |
|
Л |
5 |
|
А |
6 |
8 |
Г |
7 |
-2 |
И |
8 |
|
Р |
9 |
|
А |
10 |
|
П |
Відповідь. Фізична величина – ВАГА.
Конверт для команди «МНОГОЧЛЕН»
1. Піднести до степеня одночлен
Відповідь: .
2. Знайти різницю многочленів і .
Відповідь: .
3. Знайти суму многочленів і .
Відповідь: .
4. Виконати множення .
Відповідь: .
Таблиця відповідей
№ з/п |
Відповідь |
Буква |
1 |
|
Т |
2 |
|
О |
3 |
|
Г |
4 |
|
Е |
5 |
|
И |
6 |
|
З |
7 |
|
С |
8 |
|
Р |
9 |
|
К |
10 |
|
М |
Відповідь. Фізична величина - ТИСК.
Конверт для команди «СТЕПІНЬ»
Відповідь: .
2. Знайти суму многочленів і .
Відповідь: .
3. Знайти різницю многочленів і .
Відповідь: .
4. Виконати множення .
Відповідь: .
Таблиця відповідей
№ з/п |
Відповідь |
Буква |
1 |
|
П |
2 |
|
С |
3 |
|
Я |
4 |
|
И |
5 |
|
Х |
6 |
. |
Ш |
7 |
. |
Л |
8 |
. |
О |
9 |
|
Ф |
10 |
|
А |
Відповідь. Фізична величина – СИЛА.
Поняття «Сила» вам уже відоме. Сила (F) – фізична величина, що характеризує взаємодію тіл. Сили бувають різні: сила тертя, сила натягу, сила тяжіння, сила кочення.
Вага(P) – це сила, з якою тіло діє на горизонтальну опору або вертикальний підвіс.
Тиск (р) – це фізична величина, що чисельно дорівнює силі, що діє на одиницю площі поверхні перпендикулярно до цієї поверхні.
ІУ. Підсумок уроку.
У. Домашнє завдання.
Використані джерела.
С. Шенгера, учитель математики СЗШ- І-ІІ ступенів/ «Множення многочлена на одночлен»/ газета Математика, жовтень – 2012. - №38-39. - с. 21-22.