Тотожно рівні вирази. Тотожність. Тотожне перетворення виразу. Доведення тотожностей7 клас2 (х - 1) - 1 і 2х - 3
Номер слайду 2
СьогодніОрганізація класу Сьогодні на нашому уроці діють п'ять правил. Правило «підведеної руки». Співпраця в парі. Уміння слухати. Працювати творчо. Бути активним.
Номер слайду 3
Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів. Мета уроку:формування понять: «тотожно рівні вирази»; «тотожність»; «тотожні перетворення виразів»
Номер слайду 4
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Опрацюй і запам’ятай…Рівність, ліва і права частини якої є тотожнорівними виразами, називається тотожністю. Рівності, що виражають властивості додавання та множення чисел, є прикладами тотожностей:а + b =b+ а;(а + b) + с = а + (b + с);ab = bа;(ab) с = а (bс);a (b + с) = ab + ас.
Номер слайду 5
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Опрацюй і запам’ятай…Вирази, відповідні значення яких єрівними при будь-яких значеннях змінних, що входять до них, називають тотожно рівними. Наприклад, вирази 2 (х - 1) - 1 і 2х - 3 — тотожно рівні, а вирази х5 - х і 5х3 - 5х не є тотожно рівними. Ось ще приклади тотожно рівних виразів:7 (а + с) і 7а + 7с;Зх + у і у + Зх;а -(b + с) і а - b - с.
Номер слайду 6
Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Доведення тотожностіДля того щоб довести, що дана рівність є тотожністю, використовують такі прийоми (методи):• тотожно перетворюють одну із частин даноїрівності, отримуючи другу частину;• тотожно перетворюють кожну із частин даноїрівності, отримуючи той самий вираз;• показують, що різниця лівої і правої частин даної, рівності тотожно дорівнює нулю.
Номер слайду 7
Вивчення нового матеріалу. Формування вміньІнтелектуальна розминка1) Чи правильно, що тотожністю може бути:1) вираз;2) нерівність;3) рівність?2) Чи правильно, що рівність 12-(5-9)=16є тотожністю? Відповідь поясніть. Як змінити цю рівність, щоб вона не була тотожністю?
Номер слайду 8
Віршована фізкультхвилинка. Щось не хочеться сидіти. Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз. На сусіда подивись. Руки вгору, руки в боки. Вище руки підніміть. А тепер їх відпустіть. Плигніть, учні, кілька раз. За роботу, все гаразд.
Номер слайду 9
(Усно). Чи є вирази тотожно рівними:1) Зх + х і 4х; 2) а + а + а і а33) х - у і у - х; 4) 2а + b і b + 2а;5) 3(а - 2) і За - 6; 6) 7m ∙ р і 7р ∙ m. Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь
Номер слайду 10
Завдання № 267 Підручник. Сторінка511рівень. Завдання № 269 Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Розкрийте дужки: 1) 2(m - 1); 2) 9(3х + 2); 3) -(а - 5); 4) -(-7 + 2m). Зведіть подібні доданки: 1) 2а - а; 2) -5р + 7р; 3) -Зb – 2b; 4) с - 8с.
Номер слайду 11
Завдання № 271 Підручник. Сторінка512рівень. Завдання № 274 Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Спростіть вираз, використовуючи переставну та сполучну властивості множення: 1) -2,5х ∙ 4; 2) 4р ∙ (-1,5); 3) 0,2х ∙ (-0,3р); 4) - 17х ∙ (-7у). Зведіть подібні доданки: 1) 5b - 8а + 4b – а; 2) 17 - 2р + Зр + 19; 3) 1,8а + 1,9b + 2,8а - 2,9b; 4) 5 - 7с + 1,9р + 6,9с - 1,7р.
Номер слайду 12
Завдання № 277 Підручник. Сторінка522рівень. Завдання № 279 Вивчення нового матеріалу. Формування вмінь. Спростіть вираз і знайдіть його значення: 1) 0,6х + 0,4(х - 20), якщо х = 2,4; 2) 1,3(2а - 1) - 16,4, якщо а = 10; 3) 1,2(m - 5) - 1,8(10 - m), якщо m = -3,7; 4) 2х - 3(х + у) + 4у, якщо х = -1, у = 1. Доведіть тотожність: 1) -(2х - у) = у - 2х; 2) 2(х - 1) - 2х = -2; 3) 2(х - 3) + 3(х + 2) = 5х; 4) с - 2 = 5(с + 2) - 4(с + 3).
Підсумок уроку. Усне опитування. Які вирази називають тотожно рівними? Що називають тотожністю? Що називають тотожним перетворенням виразу? Які тотожні перетворення виразів ви знаєте? Які прийоми використовують для доведення тотожностей?
Номер слайду 16
Завдання для домашньої роботи. Опрацювати сторінки підручника 48-53. Виконати завдання № 272, 276, 280.
Номер слайду 17
Вправа «5 сходинок успіху»Яку тему вивчали на уроці?Чи хочеш ти дізнатися більше з цієї теми?Яка інформація тебе вразила? Що ти для себе взяв / взяла?