Важливим етапом уроку під час ознайомлення з новою постаттю письменника є мотивація навчальної діяльності учнів. З цією метою використано авторські кросворди та акровірші.
Борис Харчук
Акровірш
Будьмо – як діти – сказано,
Отаких, як вони –Царство…
Ринув в життя він просто, непоказно,
Инші випиналися, йшли, пролазили…
Смішно із них йому й соромно,
Хутко ішов до дітей, й невгамовано,
А ще й як вони – пустотливо й грайливо,
Рвучко і по-дитячи – щемливо
Читав сторінки свого життя
У дітях шукав і муз сповиття,
Кожен ж в душі – беззахисне дитя!
Кросворд 1
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
||||||
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
||||||
Євген Гуцало
Акровірш
Є у ньому щось незбагненне,
Вагоме, величне, натхненне,
Глибоке, невтомне, незриме,
Енергійне, хвилююче й дивне,
Незрівнянне, задумливе, мрійне,
Глибоконатхненне й спокійне…
У руках – дипломат і журнал,
Цікавинки в очах і запал.
А як тонко завжди відчував!
Легким дотиком серця дітей описав, -
Оксамитом душі все сприймав.
Кросворд 2
|
|
|
1 |
|
|
|
|
||
2 |
|
|
|
|
|
|
|||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
Василь Симоненко
Акровірш
Великий син великого народу,
А що за це він мав у нагороду?
Сердечний сум за Україну –
Инших думок не було й до загину.
Любов його була беззастережна,
Ь
Синівська, щира і безмежна,
Иншої долі матері бажав..
Моливсь за неї і страждав.
Омріяну, злеліяну роками
Невтомними синівськими руками,
Енергією повними думками
Крізь плин віків в своїх віршах
Ось тут він постає між нами.
Кросворд 3
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Який епітет поет вжив до слова зорі в поезії «Лебеді материнства» ? 2.Де відбувалися події, описані в поезії «Лебеді материнства» ? 3.Назва поезії « Лебеді…» 4.Ім’я по батькові поета .5.Який київський заклад закінчив поет? 6.В якому місті похований поет? 7. «Мала Батьківщина» поета. 8. Автор музики до пісні «Виростеш ти, сину…» 9.Який художній засіб вжито в рядках: «заглядає в шибку казка», «танцювали лебеді», «лоскотали марево»?
Анатолій Дімаров
Акровірш
Андронович – на Андрійович –
Напевно розчерком пера,
А, може, навіть примхи долі –
Та доля вже ж не легкою була…
Оберігав бо батько сина,
Леліяв і любив свою дитину
І вигнання себе заслав…
Й синам надали прізвища дружини.
Дитинство ж відбиток наклало,
І в казку вірити привчало.
Мав вже освіту, парубком вже став,
А добру казку все не забував.
Роки летіли в даль невпинно,
Овіяні серпанком добрих діл,
Він же творив у дар тобі, дитино!
Кросворд 4
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Ім’я батька письменника.
2. Назва оповідання.
3.перше слово у назві ІІІ частини тетралогії «На коні і під конем».
4.Прізвище батька.
5.Хутір, де народився автор.
6. Назва оповідання.
7. Назва премії, котру отримав прозаїк.
Іван Карпенко-Карий
Акровірш
Іронія, осуд, не гнів
В основі комедії стали,
А мудрі поради, мов спів
Назавжди в серця запали.
Карпенко – в честь батька,
А Карий – героя.
Роками вишколене завзяття,
Прагнення рівноправ’я і волі.
Ех, дороги-доріженьки
На життєвім морі!
Коли б ми вміли оминати
Огріхи суворі,
Коли б вміли відсіч дати,
А то мискоборство полонило
Рідну хату, й павутинням обснувало,
Инші тепер цінності,
Й совісності мало.
Кросворд 5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
— |
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Осип Назарук
Акровірш
Оспівав, звеличав, розповів
Світу всьому про Настю-русинку
Инших лаврів і не шукав, -
Правду мовить хотів про вкраїнку.
Наша історія – як слава і честь,
А ще гордість безмірна в віках.
Заклик до всіх: «Україно! Борись!
А не йди у ярмі й личаках»
Рідний нарід для нього – то скарб,
У якому нащадки знаходять
Кришталь віри й надій діамант!
Кросворд 6
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Ім’я головної героїні роману .
2.Друге ім’я первенця Селім-.. .
3.Ким стала Роксолана для України.
4.Ім’я султана. 5.Роксолана подорожувала до «Святої …».
6.Як називав Роксолану султан?
7.Прізвище головної героїні роману.
Володимир Дрозд
Акровірш
Вмів він у творі створити
Окремий простір, що немов магніт
Людей притягує, спонукає жити,
Освячувать собою макросвіт.
Дива стаються мало не щодня,
Инакше кажучи: встигай вловити!
Миттєвість долі, дороге дитя,
Инакше кажучи: спішися жити!
Руками можна світ пенремінити,
Для цього слід за серцем жити!
Ринь в ирій мрій –
Омріяний світ свій,
Збережи дитинства світ,
Дорослішай, мій юний квіт!
Кросворд 7
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
1.Назва повісті «Про Сластьона».
2. Село на Чернігівщині, де народився письменник.
3. Назва роману, написаного в1987 році: «… вість».
4. Назва повісті.
5. Назва роману, написаного в1979 році: «… до матері».