Матеріали до уроків української мови

Про матеріал

МЕТА: систематизувати й узагальнити знання про способи

передачі на письмі чужої мови, удосконалити вміння

розставляти розділові знаки в конструкціях з прямою

мовою, інтонувати речення з прямою мовою.

Перегляд файлу

ТЕМА:  Повторення та узагальнення вивченого. Пряма

               мова і діалог. Розділові знаки у реченнях з прямою

               мовою, при діалозі.

 

МЕТА:  систематизувати й узагальнити знання про способи

               передачі на письмі чужої мови, удосконалити вміння

               розставляти розділові знаки в конструкціях з прямою

               мовою, інтонувати речення з прямою мовою.

 

ТИП УРОКУ:  урок узагальнення й систематизації знань, умінь

                          та навичок.

 

ХІД УРОКУ

 

 –Добро своєю рукою сіючи, не лінуйтеся ні на що хороше…

Володимир Мономах

 

Актуалізація опорних знань

 

Орфографічна розминка: запис цифрового коду,

                                            взаємоперевірка у групах.

   Для того, щоб розпочати роботу, необхідно знайти код-ключ. (Програмований диктант дозволяє економити час. На дошці цифри, що відповідають певній орфограмі. Я диктую слова, учні записують відповідну цифру. Перевіряю відповідь –цифровий код.)

   1 –спрощення у групах приголосних.

   2 –м`який знак.

   3 –літери з-с у кінці префікса з- (с-).

   4 –написання складних слів разом та через дефіс.

   5 –літери, що позначають приголосні звуки, які уподібнюються

   6 –літери и-і в словах іншомовного походження.

   7 –сполуки літер цьк, зьк, ськ.

   8 –апостроф.

   9 –подвоєння літер.

  10 –подовження м`яких приголосних.

   Боротьба, футбол, молотьба, ллється, запорізький, празький, морквяний, духмяний, зшиток, цистерна, Сицилія, Чилі, диск, манна, вілла, півжиття, піввіку, пів`ясена, жовтогарячий, густо-синій, синьо-білий, південно-східний, народнопісенний, п’ятитонний, сорокаріччя, кістлявий, проїзний.

   Якщо отриманий код і код на конверті із завданням збігаються –впоралися, і конверт ваш.

   Завдання у конверті: пригадайте і запишіть схеми речень із прямою мовою.

 

Оголошення теми уроку, орієнтація учнів у місці даного заняття, самооцінювання.

 

   Заповнити таблицю, оцінивши балом від 1 до 12 кожне твердження.

 

Знаю тему «Пряма мова і діалог»

 

Хочу знати

Зусилля, які докладу на уроці, щоб пригадати вивчене

 

 

 

 

 

 

Реалізація.

   Записати речення, розставити розділові знаки. Пояснити їх вживання. Накреслити схеми речень з прямою мовою.

   Сон-трава каже: «Я –щоб дитині добре спалося». Розрив-трава каже: «Я –відкриваю таємниці». Стоїть при дорозі хлопчатко в сорочці рваній: «Я –подорожник, прикладайте мене до рани». «За життя, за життя!» - заспівала блакить, рідне слово віта, рідний лист шелестить.

 

Опрацювання таблиці.

Розділові знаки при прямій мові

 

А: «П».              «П, -а, -п».             «П», -а.

А: «П!»              «П! –а. –П».           «П!» -а.

А: «П?»             «П? –а. –П».          «П?» -а.

А: «П…»            «П, -а. –П».            «П…» -а.

 

 

 

 

 

Контрольно-корекційний етап.

Тестові завдання.

  • Визначте речення, у якому неправильно вжиті розділові знаки при прямій мові.

А. «Ой не плач же, мамо, не журись!» - піснею повіяло на мене.

Б. Колись турботливо і строго казала матінка мені: «Гляди, аби тобі дорогу не перейшли упорожні!»

В. «Обережно, тут слизько, дивися,» - каже мама мені, - не впади!»

Г. «Не барися, мій синочку, швидше повертайся!» - сказав старий.

  • Визначте рядки, в яких у схемі допущено помилки.

А. А: «П?»

Б. «П, -а, -п».

В. «П», -а.

Г. А: «п».

 

Рефлексія.

Пам’ятаймо, що

                                        кожне слово

                                        нашої мови

  проспіване у Пісні

           тож пісенними словами

                                       з побратимами

               у товаристві розмовляємо

                                         кожне слово нашої мови

                                 записане у Літописі

                                        тож хай знають вороги

                        якими словами

                               на самоті мовчимо.

 

Домашнє завдання. Вправа з підручника.

                                    Скласти діалог на тему «Розмова з

                                    матір`ю», використовуючи слова етикету.

 

 

 

 

 

doc
Додано
6 червня 2018
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку