Активний пізнавальний інтерес учнів на уроках трудового навчання не
розвивається стихійно. Його виникнення та розвиток здійснюються за певних умов. Одна з них – створення емоційного настрою. Вона складається з різних
моментів, які стосуються і змісту, і процесу діяльності учнів та вчителя.
Якість і ефективність уроку значною мірою залежить від усвідомлення
учнями цільового компоненту навчання. Тому доцільно використовувати кожен
урок варто розпочинати з повідомлення цікавих фактів, висловів відомих людей,
фраз, поетичних рядків, що спонукають до роздумів, сприяють розвитку пізнава-
льної активності, задають тон уроку. І часто стають несподіванкою для учнів,
допомагають їм зрозуміти програмний матеріал, порівняти деякі наукові явища з
життєвими прикладами, аналізувати і робити власні висновки.
Кожну крилату фразу, вислів або афоризм вчитель повинен прокоментувати.
«Натхнення – це гість, який не любить відвідувати лінивих»
(Гете)
Коментар вчителя: Іншими словами, відповідний настрій для праці приходить до того, хто не змарнує його, а зуміє ним скористатися, щоб створити щось красиве
й корисне.
«За 1 секунду колібрі робить 200 помахів крилами»
Коментар вчителя: Тож бажаю вам, діти, такої ж кропіткої і невтомної працезда –
тності на уроці.
«Вчитися і постійно вправлятися у вивченому… Хіба це не задоволення?»
(Конфуцій)
Коментар вчителя: Раджу вам взяти ці слова за девіз і постійно слідувати їм.
«Шлях до розвитку й , урешті-решт, до щастя людини пролягає через її працю».
(Д.І.Менделєєв)
Коментар вчителя: Працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідом-
лену й потрібну людям. Мені б дуже хотілося побачити саме таку працю й на
сьогоднішньому уроці.
«Успіх – це 1% везіння та 99% потіння»
(Едісон)
Коментар вчителя: Якщо ви, діти, будете наполегливо працювати на уроці,
Виявляти активність і старання, то успіх обов'язково буде вашим супутником,
Тож до роботи!
Щодо навчання
Навчи мене, і може я запап'ятаю половину,
Дай мені зробити самостійно,
І я буду пам'ятати все життя (Конфуцій).
Залежить те, ким ми станемо (Ж. Ростан).
бути, - головна причина відсутності вільного часу (В.О.Сухомлинський).
Аристотель відповідав: «Доганяти тих, хто спереду, і не чекати тих,
хто позаду».
навчився (Г.Ліхтенберг).
нового і нічого не додав до своєї освіти (Я.Коменський).
Аж ось енергійність її наздогнала.
Завзяття з умінням до класу прийшли
Й любов до навчання з собою взяли.
Терпіння й активність теж не забарились
І творчість,звичайно, до класу з'явилась.
Якщо ж вони стануть усі в один ряд,
То вийде відмінний у нас результат.
(Читаючи вірш, учитель виставляє на дошку по одній літері, з яких утво –
риться слово «РЕЗУЛЬТАТ», яке діти зачитують усі разом).
Що до праці
Якщо ж ти не можеш або не хочеш робити добре,краще зовсім не роби
(Л.Толстой).
без праці, швидко зникає (Василь Великий).
Увечері, перш, ніж заснути: «Що я зробив?» (Піфагор).
(І.Кант).
праці, тим величніша вона сама, тим продуктивніша, красивіша її праця
(М. Горький).
16. Найвища насолода – зробити те, що, на думку оточуючих, ви не можете
зробити (Уолтер Беджот).