Вірші-загадки описують ситуації поведінки дітей в природі . Відгадки потребують нестандартних міркувань та екологічних рішень. Матеріал для групової роботи.
Вірші - цікавинки
екологічного змісту
на уроки «Я досліджую світ»
1.
За личинками у гай, поле або сад
Вчать літати усі птахи своїх дитинчат.
А з зозулею у сад
Скільки летить пташенят?
(Жодного. Зозуля не висиджує пташенят.)
2.
Багато хлопчиків – малят
На гілках дерева сидять?
Спостерігають за птахами,
В гніздечках нишпорять руками?
Побачили двох пташенят
Ще й двох батьків отих малят!
Порахували: в садку тут
В трьох гніздах пташечки живуть!
Як завтра знов сюди прийдуть
Багато птахів тут знайдуть?
(Жодного! Птахи покинуть гнізда, а пташенята загинуть.)
3.
4.
Третьокласники весною птахів зустрічали.
У парку на всіх деревах сюрпризи розклали.
П’ять синичників на вітах,
Десять годівничок,
Двадцять дві, усі у квітах,
шпаківні. Як личить
радо - радо гостей виглядали…
Та чомусь крилаті гості
В парк не завітали…
(Годівнички необхідні взимку, а яскраві шпаківні відлякують птахів. Вони шукають непомітні будиночки для гніздування.)
4.
Похвалився в класі Вова,
Що годівничка в нього нова.
У неї він сповна
Насипав ввечері зерна.
Вранці ж бачив там синичку,
горобця, ворону,
і маленьку таку птичку,
що груди червоні.
А на гілочці край неї
Ластівку і солов'я!
Поясніть нашому Вові,
Що переплутало хлоп'я!
(Ластівка і соловей – перелітні птахи.)
5.
Вітер обтрусив в саду яблука червоні.
Серед них зустріли ми їжачка в полоні.
Серед яблук виглядає лиш чорненький носик!
І, здається, він у нас допомоги просить.
Раптом яблука ураз всі зашаруділи,
Зафиркали, запихкали… а ми так зраділи!
Серед яблук вся сім'я їжаків ховалась:
тато, мама й п’ять діток так із нами грались!
Ми маленьких їжачат ловили до втоми…
Скільки ми їх принесли в яблуках додому?
(Жодного. Тварин необхідно залишити в природі.)