https://padlet.com/allyourknowledgebeginswithwonder/week15
ФАБРИКА ІГРАШОК.
ЧОМУ ЛЮДИ ДАРУЮТЬ ПОДАРУНКИ?
ЯК ДАРУВАТИ І ПРИЙМАТИ ПОДАРУНКИ?
ЩО Я МОЖУ ПОДАРУВАТИ?
ЯДС 1 клас Тиждень 15 Подарунки (О.Волощенко,
О.Козак, Г.Остапенко).
с. 110-117
Завдання з робочого зошита (частина 2, завдання 3, с. 61) Учням 1-го класу подарували конструктор. Полічіть і запишіть кількість деталей у ньому. На які групи можна розкласти деталі конструктора? Чи один варіант існує? У якій групі деталей буде найбільше? Найменше? Що можуть побудувати малята? Як треба попросити Санта-Клауса, щоб отримати саме такий подарунок, як мріяли? Справді, наші знайомі не завжди просять подарувати щось конкретне й нам часто нелегко уявити, чого саме їм хотілося б. А от якщо ми добре знаємо людину, тоді нам легше уявити, що вона хоче отримати, і дібрати подарунок. Розглянь малюнок на сторінках 110 - 111 |
ФАБРИКА ІГРАШОК
Роздивимося фабрику уважніше.
Оберіть один із предметів на картині та опишіть його, вживаючи лише словаознаки. А друзі нехай відгадають, що ви маєте на увазі. По черзі називайте дії, які виконують персонажі. Переможе той, чиє слово буде останнім. Поміркуйте, які із зображених предметів можна об’єднати в групи і назвати одним словом.
На фабриці Діда Мороза працюють веселі вправні гномики.
Знайдіть на картині форми для машинок і резервуар, у якому нагрівається пластик. Чи знаєте ви інші речовини, які за нагрівання перетворюються з твердих на рідкі?
Гномик Малювайко добирає кольори, ретельно фарбує заготовки й передає їх далі, на сушку. Тепер корпус відправляється у збиральний відділ.
Які ще деталі треба виготовити для машинки?
Усі деталі з’єднують гномики Вправник та Умійко. А Непоспіх і Красулька пакують готові машинки у коробки та прикрашають їх.
Екскурсія продовжилася в іншому цеху — там, де шиють м’які іграшки. Спочатку гномик Дизайнерко придумує, який вигляд матиме майбутня іграшка, і створює ескіз.
Конструктори Сантиметрик та Міліметрик визначають, з яких деталей буде зручно пошити цю іграшку, і створюють шаблони.
Знайдіть шаблони на картині. Які іграшки за ними пошиють?
Гномик Охайнуся саме обводить шаблон, а Точнісько вирізає фігуру зайчика із сіренької тканини. На великих фабриках це роблять машини — вони можуть одночасно вирізати десятки деталей. Швачка Швидкоручка зшиває деталі на машинці. Рівненько лягають стібки, шов з’єднує деталі... Потім зайчики мандрують до набивного цеху, щоб стати товстенькими та м’якенькими. Спеціальний апарат щільно наповнює заготовки синтепоном. Залишається зашити маленький отвір, прикрасити й одягнути зайчиків.
Полічіть, скільки на картині слоників, пінгвінів, котиків тощо. Чого у гномиків більше: ковпачків чи черевичків? Чи можна це визначити не рахуючи? Як саме?
Знайдіть на ялинці однакові прикраси. Яких оздоб на ній найбільше, найменше, однаково? Що на картині має форму круга, квадрата? Пофантазуйте, які ще іграшки виготовляють на фабриці Санта-Клауса. Яку ви хотіли б знайти під ялинкою?
Полічіть, скільки гномиків працює, виготовляючи машинки. А скільки роблять зайчиків?
Ви помітили, що кожен із працівників фабрики виконує лише одну справу: вирізає чи фарбує, шиє чи зав’язує бантики. Такий тип співпраці називається конвеєр. Чи міг би один працівник взяти на себе всю роботу й створювати іграшку від самого початку до кінця?
Поміркуйте, що змінилося б у цьому разі. Спробуйте організувати конвеєр і зробити цікаві поробки-іграшки для малят із дитячого садочка, що поряд. Поміркуйте, яку справу варто доручити кожному. Чи всі знайшли собі дію до душі? А тепер хай іграшку зробить хтось один. Чи швидше посувається робота? Чи гарніші іграшки виходять?
ЧОМУ ЛЮДИ ДАРУЮТЬ ПОДАРУНКИ?
Довідайся, які подарунки отримав Вовчик на своє свято.
Який подарунок можна назвати теплим, а який — ні?
Що говорили звірі, вітаючи Вовчика?
Що друзі подарували Вовченятку? Чому кожний вирішив, що саме цей подарунок сподобається Вовчику?
Як ви думаєте, якому подарунку він зрадіє найбільше? Чому?
Що ти можеш відчувати, коли тобі дарують подарунок? Наведи слова — назви емоцій та намалюй відповідні вирази облич.
Чому подарунки можуть викликати різні емоції? У чому причина?
Чи варто приховувати свої емоції? Чому?
Чим відрізняються подарунки Ведмедика, Лисички, Зайчика та Їжачка? Що сказав кожний з них, коли вручав його?
Чи вчасно друзі почали готувати подарунки для
Вовченятка?
Як не забути про важливе свято чи подію у житті друга? Чому це важливо?
Який сувенір кращий — виготовлений власноруч чи куплений у магазині? Чому?
Чи може дарунок показати ставлення до людини? Про що свідчить він, якщо зроблений недбало, нашвидкуруч?
Який гостинчик теплий, а який — ні? Що може бути сюрпризом? Чи обов’язково дарувати предмет?
Чи може це бути усмішка? Добре слово? Вчинок?
Допомога?
Яким має бути подарунок? Як його готувати?
Як варто і як не бажано вручати дарунки? Чому? Чи обов’язково чекати свята, щоб подарувати щось близькій людині?
Обчисли вирази і визнач, які подарунки вручить Довідайся, чому змінився настрій дарувальника. Дмитрик кожному із членів своєї родини. День народження у Нати.
Музика гучна лунає,
Іменинниця чекає:
“Не барися вже, вітай!
Й подаруночок давай!”
Вмить обгортка геть злетіла,
Добираючи подарунок, ми порівнюємо різні речі, щоб вибрати саме те, що потрібно. За якою ознакою ми це робимо?
За тією, яка для нас найбільш суттєва саме зараз, яка відрізняє одну річ від іншої. Але чи все доречно порівнювати? Розглянемо кілька листівок:
Чим схожі листівки?
Яку з них ви оберете для привітання мами? Тата?
Приятеля? Чому?
Запропонуйте дітям намалювати листівку для мами, тата, подружки, друга до одного й того самого свята.
Чим вони відрізнятимуться? Чи можна для дорослого і для дитини обирати однакові листівки?
Чим вони схожі, а чим відрізняються? Чи варто їх порівнювати? Чому саме? Обґрунтуйте відповідь. Ці листівки вітають з різними святами, тож їх не варто порівнювати, адже стати в пригоді нам можуть обидві. Порівнювати можна ті предмети, що можуть задовольнити нашу мету (наприклад, привітати зі святом Нового року). А якщо один із них недоречний, то ми одразу робимо вибір, не порівнюючи.
Чи можна зробити одну листівку, яка об’єднає ці дві?
Як саме?
Як ви гадаєте, краще надіслати двічі різні листівки чи одну?
З якими ще святами можна привітати однією листівкою?
Чи завжди це доречно? Чому?
Кого б ти хотів/хотіла привітати із зимовими святами? Склади і запиши власне привітання.
Намалюй листівку.
Складіть правила дарування і приймання подарунків.
Як правильно приймати подарунки?
Завжди посміхайтеся, коли вам щось дарують.
Приймайте подарунок з ввічливими словами подяки. Проявіть радість від подарунка, адже людина намагалася зробити приємне.
Подарунок потрібно відразу розгорнути, подаровані квіти потрібно звільнити від обгортки й поставити в вазу з водою.
Якщо подарунок не сподобався або у вас така річ вже є, ні в якому разі не можна про це говорити.
Не можна питати про вартість подарунка. Не можна подарунки порівнювати між собою - це може бути дуже образливим для тих, хто їх подарував. Якщо ви отримали два однакових подарунки, не показуйте невдоволення або здивування. Веселі й дотепні привітання, поздоровлення у віршах, написані на листівці, краще прочитати вголос для всіх. Це буде приємно тому, хто написав. Але це правило не працює для особистих та душевних привітань на листівках. Щоб не помилитися, слід запитати в автора привітання, чи не заперечує він проти прочитання вголос.
Міжнародний етикет прийняття подарунків
В Японії існує звичай - приймати подарунки обома руками. Хорошим тоном вважається ввічливо відмовлятися від нього перед прийняттям.
У Китаї перед тим як приймати подарунок, ви повинні відмовитися від нього три рази! Дарувальник при цьому повинен продовжувати наполягати на прийнятті подарунка. Щоб не виглядати жадібним, сувеніри не розгортаються в присутності дарувальника.
В Ірландії, навпаки, подарунки зазвичай відкриваються перед дарувальником.
В арабських країнах подарунки приймаються правою рукою, а не лівою. Хоча ви можете приймати їх і двома руками - це теж вважається прийнятним. У Південній Кореї після прийняття подарунка одержувач повинен відповісти сувеніром аналогічної вартості.
У Сінгапурі одержувач, як правило, спочатку відмовляється приймати подарунок. А в Гонконзі, щоб уникнути прояву жадібності, від нього заведено відмовлятися кілька разів перед безпосереднім прийняттям.
За якою ознакою об'єднані слова?
Додай слово до кожної групи. І
Дякую за урок, мені дуже сподобалось працювати з тобою. До зустрічі!
ЩО Я МОЖУ ПОДАРУВАТИ?
Дай Назарчикові пораду на випадок, якщо грошей виявиться замало, щоб купити подарунки для всіх родичів.
Про що свідчить подарунок, зроблений недбало, нашвидкуруч?
Дякую за урок, мені дуже сподобалось працювати з тобою. До зустрічі!