STEM-ПРОЄКТ «НЕЗВИЧАЙНИЙ БУДИНОК»
Проблема, яку вирішує проєкт: пошук кращого матеріалу для будинку.
Авторська ідея. Будинок, у якому ми живемо, має бути не тільки зручним, а й цікавим, незвичним, незабутнім.
Мета проєкту. Створити модель будинку для забезпечення природозбереження з використанням вторинної сировини.
Завдання проєкту:
- вивчення традицій українського народу;
- запровадження проблемних методик з розвитку критичного і системного мислення учнів;
- підведення учнів до розуміння важливості гармонійної взаємодії людини і природи;
- формування вмінь застосовувати математичні методи для розв’язування практичних завдань;
- формування вмінь досліджувати об’єкти, використовувати за призначенням сучасні прилади і матеріали, аргументовано описувати хід і умови проведення експерименту, обговорювати результати дослідження і робити висновки;
- набуття нових знань, умінь і навичок, які знадобляться в житті;
- формування вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному просторі,
висловлювати власні судження;
- сприяння формуванню ключових компетентностей;
- сприяння формуванню патріотичних почуттів до України, любов до малої батьківщини;
- шанування вітчизняної і світової культурної спадщини, до якої належать наука і мистецтво вітчизняної і світової культурної спадщини. Тип проєкту: творчий.
Термін реалізації: короткостроковий (місяць)
Учасники проєкту: учні 2 класу.
Синхронізація програм
|
|
Тема |
Виклик |
|
Очікува ний результ ат з предме та |
Ресурс и |
|
|
Казки народів світу. «Троє порос ят» Євген Дмит ренко «Буди- нок без дверей» |
Вивчит и побут, звичаї та традиці ї родини |
Три групи вивча- ють, з якого матеріа- лу будува- ли будинки |
Малю нок буди нку |
Інтерне т, книга |
М а т е м а т и к а |
М а т е м а т и к а |
Пер име тр |
Яку терито рію може займат и будино к |
Три групи знаходять периметр за кресленн ям (Іструкці я1), для різних будинків. Знаходять вартість використан их матеріалів |
Учні вміють знаходити геометричн і фігури, вказані у змісті завдання, обчислю- вати периметр многокут- ників. Різні креслення фундамент у можуть бути однаковим и за периметро м. Фінансовий розрахунок вартості матеріалів (Інструкція 2) |
Кресл ення (Дода ток1) ліній ка |
І н ж е н е р і я |
І н ф о р м а т и к а |
Об’ єкт. Вла сти- вос ті об’є кта. |
Опрац ю- вати сере довище програ- муванн я Paint |
Створен- ня тривимірно ї моделі будинку в Paint (Інструкція 3) |
Які фігури можна використо- вувати? |
План шет, смарт фон, комп’ ютер |
|
|
Завіт ай- мо до театр у |
Вибра ти, який матері ал краще викор ис- товува ти для будів- ництва |
Три групи будують будинок з різного матеріа- лу |
Побудувати найвищу вежу (Інструкція 4, 5). Яка споруда найміцні- ша, яка не витримує наванта- ження (Додаток 2) Незвичай- ний будинок |
Конструк- тор, зубочист- ки, картон, папір, пласти- лін, природ- ний матеріал |
Етапи проєкту Етап 1. Підготовчий.
Поділ класу на три групи за іменами казкових персонажів (Ніф-Ніф, Нуф-Нуф, Наф-Наф).
- Учні з’ясовують призначення майбутнього виробу, вимоги до нього, аналізують можливі варіанти його вигляду.
- Знайомляться з найвищими вежами у світі, незвичайними, чудернацькими будинками за покликанням: https://youtu.be/Qd3rzw6Rgq8
Етап 2. Українська література.
На уроках читання знайомляться з казкою «Троє поросят»
Перша група «Ніф-Ніф» знаходить описання будинку із соломи і створює малюнок.
Друга група «Нуф – Нуф» знаходить описання будинку із гілочок і створює малюнок. Третя група «Наф-Наф» відповідно будинок з цегли.
Висновок першої групи.
Будинок із соломи будувати легко, швидко, але він не захистить від небезпеки.
Висновок другої групи. Будинок з гілочок потребує більше часу,
але він також ненадійний. Висновок третьої групи. Будинок з цеглин будувати довго, складно, але він надійний.
На наступному уроці читання діти знайомляться з казкою «Будинок без дверей» Євгена Дмитренко.
Кожна група придумує варіант, як потрапити в будинок без дверей.
Висновок. Такий будинок не зручний, окрім крота ніхто не зможе в нього потрапити.
Етап 3. Математика
Група 1 обчислює периметр ділянки під
фундамент (додаток 1, завдання 1 ).
Група 2 обчислює периметр ділянки під фундамент (додаток 1, завдання 2).
Група 3 обчислює периметр ділянки під фундамент (додаток 1, завдання 3).
Результат першої групи. Ділянка має форму квадрата. У квадрата всі сторони однакові. Тому периметр можна знайти за формулою Р = а * 4. Периметр дорівнює 40 см.
Результат другої групи. На кресленні не вказано довжину двох сторін багатокутника. Її треба знайти, а потім обчислити периметр, склавши довжину всіх відрізків. Периметр дорівнює 60 м.
Результат третьої групи. Ділянка має форму чотирикутника (трапеції). Периметр дорівнює 40 см. Коли групи озвучили результати, з’ясували, що перша і третя групи отримали однакові результати, але ділянки були різної форми.
Висновок. У ділянках різної форми може бути однаковий периметр.
На другому уроці математики групи працюють над фінансовим розрахунком вартості матеріалів. Група 1 обчислює вартість будинку з картону та паперу (інструкція 2).
Група 2 обчислює вартість будинку із зубочисток
(інструкція 2)
Група 3 обчислює вартість будинку із цеглинок (інструкція 2)
Висновок. У програмі Paint зручно міняти розмір, колір, форму, об’єм.
Етап 5. Мистецтво.
Перша група створює будинок з паперу та картону.
Друга група використовує зубочистки і пластилін
(інструкція 5).
Третя група – цеглинки (інструкція 4).
Кожна група проводить дослідження на міцність і стійкість.
Діти по черзі дують (наче вітер) на будинок. Потім бризкають водою (наче іде дощ) на будинок.
Висновок. Будинок з паперу і будинок із зубочисток не надійні. А будинок із цеглинок міцний.
Але папір і зубочистки виготовлені із деревини, екологічно чисті, а цеглинки – з пластику, і ми не можемо гарантувати безпеку.
Найвищі будинки з цеглинок, а з паперу і зубочисток невисокі. Результати заносять до таблиці досліджень (додаток 2).
На наступному уроці мистецтва діти створюють незвичайний будинок, враховуючи недоліки і переваги досліджень.
Матеріали, які обрали діти: вторинна сировина (картон і папір), природні матеріали (шишки, мушля), пластилін. Етап 6. Підсумковий.
Ознайомлення учасників навчального процесу з результатами проєкту. Етап 7. Фінальний продукт: макет незвичайного будинку.
Етап 8. Підсумковий результат.
Незвичайний будинок очима дітей. Цікава і незвична форма, несподіваний вибір матеріалу для будівництва, екологічно чистий будинок.
Бюджет проєкту. 300-400 гривень. Інструкція 1
1. Щоб знайти периметр фігури, складіть довжини всіх складових її відрізків. Якщо довжини відрізків невідомі, вимірюйте їх за допомогою лінійки. Якщо одиниці вимірювання різні, їх необхідно привести до одного виду.
2. Щоб знайти периметр простих геометричних фігур, скористайтеся спеціальними формулами. Щоб знайти периметр ромба (зокрема квадрата), помножте довжину його сторони на чотири. Р = а * 4 (Р – периметр, а – довжина сторони).
Інструкція 2
Визнач, з якого матеріалу будинок.
1. Обчисли вартість матеріалу.
Кольоровий картон ( 10 аркушів) – 40 гривень. Кольоровий папір (12 аркушів) – 36 гривень. Комплект цеглинок ( 48 штук) – 300 гривень.
Зубочистки ( 30 штук) – 30 гривень.
Пластилін ( 5 кольорів) – 35 гривень. Клей ПВА - 16 гривень.
Ножиці – 37 гривень.
2. Для будинку із шпикачок треба:
- шпикачки, пластилін, аркуш картону.
3. Для будинку з картону і кольорового паперу потрібно:
- аркуш картону, три аркуша кольорового паперу, клей, ножиці.
4. Для будинку з цеглинок потрібно: -комплект цеглинок.
Інструкція 3
Інструкція 4
За покликанням потрібно подивитись технологію створення вежі з цеглинок https://youtu.be/Pk8_40z3A2Q
Інструкція 5 За інструкцією побудувати вежу із зубочисток.
Додаток 1
1. Фундамент будинку має форму квадрату зі стороною 10 м.
10 м
2. Фундамент будинку має форму багатокутника.
3. Фундамент будинку має форму трапеції.
Додаток 2
Таблиця досліджень
|
|
|
|
|
|
Папір |
- |
- |
- |
+ |
- |
Зубочистки |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
Цеглинки |
+ |
+ |
+ |
- |
- |