Розробка уроку геометрії 8 клас та презентація до нього. Презентація насичена, змістовна, повність розкриває зміст та тему уроку. Вона містить малюнки до задач, завдання, динамічне пояснення нового навчального матеріалу, сенкан...
Тема. Перпендикуляр і похила, їх властивості
Мета:ознайомити дітей з поняттям перпендикуляра і похилої, навчити виконувати побудову перпендикуляра і похилої, розв’язувати задачі на застосування даних відрізків, задачі практичного характеру; сприяти формування математичних компетентностей, виховувати любов до предмета, повагу до думки однокласника під час роботи в парах; розвивати пам’ять, увагу, уяву, сприяти фізично розвитку, збагачувати словниковий запас учнів, уміння і навики роботи в парах, колективної роботи, критичне мислення.
Обладнання: презентація показу, картки для гри в «Лото», таблички для виставлення оцінок, інструкція-жестикуляція для оцінення домашнього завдання, атрибути для гри «Аукціон знань».
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
2. Гра в слова.
Сьогодні ми розпочнемо урок нестандартно. Умова гри полягає в тому, що потрібно створити ланцюжок зі слів, що пов’язані з математичними термінами. Наступне слово розпочинається останньою приголосною буквою попереднього. Наприклад, математика – коло – лінійка … Учні стають в коло лицем один до одного, хто називає невірно повертається спиною. Гра продовжується доти, поки залишиться неповернутим 1 учень.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.
Показ картинок де в реальному житті зустрічаємося з темою уроку (слайд 2 – 4).
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
Виводжу на екран розв’язки домашнього завдання, а учні мовчки його перевіряють і показують знаками правильність виконання. (слайд 5-6)
Діти оцінюють себе і заносять собі бали в таблицю оцінення.
ІV. Актуалізація опорних знань
І варіант
ІІ варіант
1. Основи рівнобічної трапеції дорівнюють а і в, а діагональ – с.
Знайдіть висоту трапеції, якщо а = 16см, в =32см, с=26 см.
2. Із точки А до кола проведено дотичну АД (Д – точка дотику.
Знайдіть відстань від точки А до центра кола, якщо радіус кола
дорівнює 12 см, а довжина відрізка АД – 16 см.
Взаємоперевірка (розв’язання виводиться на екран, за яким діти перевіряють правильність виконання і виставляють собі оцінку в таблицю оцінювання)
2. Гра «Аукціон знань» (слайд 9)
Завдання обрати аукціоніста та розіграти лот, який буде додатковим балом до самостійної роботи.
Завдання для гри:
1. Укажіть катети та гіпотенузу прямокутного трикутника, якщо його сторони дорівнюють:
1) 10см, 6см, 8см; 2) 10см, 24см, 26см.
2. Катети одного трикутника дорівнюють 5см і 12см, а другого – 12см і 16см. Гіпотенуза якого трикутників більша? Чи можна дати відповідь на запитання, не виконуючи обчислень?
3. Що називають перпендикуляром проведеним з точки до прямої? Якою геометричною фігурою є перпендикуляр?
4. Яке із наведених тверджень неправильне?
Учні підводять підсумки та виставляють собі оцінки в таблицю.
V. Вивчення нового навчального матеріалу (слайд 10 – 15)
Доведемо нову теорему самостійно.
Учням створюю умови для доведення теореми самостійно (опираючи на матеріали на слайдах)
АН – перпендикуляр, проведений з точки А до прямої а.
Точку Н називають основою перпендикуляра АН.
К – довільна точка прямої а, відмінна від Н.
Відрізок АК називають похилою, проведеною з точки А до прямої а, а точку К – основою похилої.
Відрізок НК називають проекцією похилої АК на пряму а.
Властивості перпендикуляра і похилої
VІ. Засвоєння нового навчального матеріалу
Гра «Лото» (слайд 16)
Продовження тверджень знаходиться в учнів на парті у вигляді таблички. В комірках якої вони знаходять відповідь і ставлять на неї цифру (порядковий номер запитання).
2. Відпочиваємо активно (слайд 17, 18)
Демонструю на екрані декілька усних завдань з теми, що вивчається. Навпроти кожного завдання є дві фізичні вправи зі знаками плюс і мінус. Якщо твердження правильне, то діти виконують фізичну вправу зі знаком плюс. Якщо ні – зі знаком мінус.
Завдання |
+ |
- |
ВР – перпендикуляр проведений з т. В до прямої в. |
Присісти 3 р. |
Повороти голови за годинниковою стрілкою 4р. |
М – основа перпендикуляра ВМ |
Вправа «Ножиці» 4р. |
Стрибки вгору 4р. |
ВР – похила проведена з т. В до прямої в. |
Повороти тулуба вліво-вправо 3р. |
Повороти тулуба вперед-назад 3р. |
т. В – основа похилої |
Стрибки вгору 4р. |
Присісти 3р. |
Відрізок РМ – проекція похилої ВР |
Зробити «Ласточку» |
Лівою рукою достати правої ноги і навпаки |
Господар для збереження свого врожаю вирішив підв’язати огірки. Для цього він використовував дерев’яний кіл, до якого підв’язував один кінець нитки, а інший відтягував до ямки з насінням, для того, щоб коли проросте, змогло витися по даній тинці. В результаті від одного кола відходили нитки до двох ямок. Оскільки кіл був розміщений не по центру, то довжина ниток до ямок була різною. До однієї ямки вона становила 30 см, до іншої 26см. Висота самого кола становила 24см. Чому дорівнює різниця відстаней від ямок до кола?
Дано: ВС = 30см
АВ =26см, ВД = 24см
Знайти: ДС – АД
Розв’язання
ДС2 = ВС2 – ВД2
ДС2 = 900 – 576 = 324
ДС = 18
АД2 = АВ2 – ВД2
АД2 = 676 – 576 = 100
АД = 10
ДС – АД = 18 – 10 = 8 см.
Відповідь: 8см
VII. Підведення підсумків уроку
Складання сенкану
Алгоритм написання:
Похила
Проведена, більша
Вказує, визначає, має
З точки до прямої
Відрізок
Діти підраховують бали, які отримали під час уроку і виставляють собі оцінку.
Вид роботи |
Д/З |
С/Р |
Аукціон |
Лото |
Фізхвилинка |
Задача |
Макс. бал |
4 |
8 |
4 |
3 |
1 |
4 |
Набр. бал |
|
|
|
|
|
|
Оцінка виставляється у відношенні 2:1, тобто, якщо учень набрав 24 бали, то його оцінка 12. і т.п.
Урок підготувала вчитель математики Сербівської ЗШ І-ІІІ ступенів Трембовецька О.А.