Використання опорних конспектів на уроках хімії
Автор схем: Комашко О.О., учитель хімії та біології Полтавської ЗОШ № 9
У практичній діяльності кожен учитель стикається з проблемою нерозуміння учнями того чи іншого програмового матеріалу. Дуже важко даються учням ті теми, які потребують застосування уяви. Як, наприклад, пояснити те, чого не побачити неозброєним оком, не потримати у руках? У такому разі обираються такі методи і методичні прийоми в роботі, які б дозволяли найшвидше досягти позитивного результату навчання. Доцільно для активізації миследіяльності учнів на уроках хімії використовувати метод опорних конспектів як елемент технології схемних та знакових систем.
Опорний конспект, який побудовано за принципом « дефіциту місця», у стислій формі відображає графічними засобами великий об’єм навчального матеріалу. Він має певну структуру, кольорову або просторову диференціацію, повинен бути лаконічним, легким для сприйняття та запам’ятовування. Якщо опорний лист містить матеріал у формі малюнків і коміксів, це не тільки дозволяє подолати психологічний бар’єр складності предмета, а й розвиває пізнавальний інтерес до хімії як науки, розвиває в учнів мову і логічне мислення. Пропонуємо розробку опорних конспектів для використання на уроках хімії у 8 класі з теми « Основні класи неорганічних сполук».