Урок-подорож з хімії у 8 класі на тему: "Узагальнення знань з теми: "Основні класи неорганічних сполук"

Про матеріал
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про склад, класифікацію, хімічні властивості основних класів неорганічних сполук, типи хімічних реакцій, навчитися виконувати завдання зі складанням рівнянь реакцій за схемою, удосконалювати вміння написання формул речовин і хімічних рівнянь, розстановки коефіцієнтів, показати практичне значення основних класів неорганічних сполук; розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння нестандартно мислити; виховувати творчий підхід до навчання, інтерес до хімії.
Перегляд файлу

 Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук»

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про склад, класифікацію, хімічні властивості основних класів неорганічних сполук, типи хімічних реакцій, навчитися виконувати завдання зі складанням рівнянь реакцій за схемою, удосконалювати вміння написання формул речовин і хімічних рівнянь, розстановки коефіцієнтів, показати практичне значення основних класів неорганічних сполук; розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння нестандартно мислити; виховувати творчий підхід до навчання, інтерес до хімії.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: урок-подорож.

Методи: бліц-опитування, мозковий штурм, дидактичні ігри, «хімічний калейдоскоп», «гонка за лідером», «чорний ящик», онлайн-тестування.

Міжпредметні зв'язки:  математика, інформатика, українська література і біологія.

Хід уроку

І. Організаційний момент

      Доброго ранку! Вітаю всіх присутніх! На екрані увімкнена презентація.

ІІ. Мотивація навчального процесу.

Ви вже другий рік подорожуєте надзвичайною країною Хімії. І кожного разу, на кожному уроці виявляється, що ми знаємо з вами так мало, як Сократ казав:          «Я знаю, що нічого не знаю!», бо кожний раз ми пізнаємо щось нове, зустрічаємося та знайомимося із новими мешканцями цієї казкової країни.

Ось сьогодні на уроці ми перевіримо свої знання з теми «Основні класи неорганічних сполук». Тема уроку, запишіть у зошитах: узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».

      Мета уроку: узагальнити знання про склад, класифікацію, хімічні властивості основних класів неорганічних сполук, типи хімічних реакцій, навчитися виконувати завдання зі складанням рівнянь реакцій за схемою, удосконалювати вміння написання формул речовин і хімічних рівнянь, розстановки коефіцієнтів, показати практичне значення основних класів неорганічних сполук.

Клас попередньо поділений на 3 команди.

Правила успішної командної роботи:

  • Памятай, що ти частина команди!
  • Памятай: успіх кожного – це успіх всіх!
  • Будь активним та поважай думку кожного!
  • Працюй в атмосфері співпраці та взаємовигідного партнерства!

Девіз уроку:

Єдиний шлях, що веде до знання – це діяльність.

Бернард Шоу

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

      Сьогодні у нас урок-подорож. Перед вами карта нашої хімічної подорожі.           Щоб розпочати нашу подорож, я пропоную провести бліц-опитування. За кожну правильну відповідь даю фішку організаторам груп, наприкінці уроку ми підведемо підсумки, яка команда працювала краще.

Бесіда (мозковий штурм).

Питання для бліц-опитування (максимум 18 балів):

  • Хто пригадає, що таке оксиди?
  • Що таке номенклатура?
  • Як складають назви оксидів?
  • Як класифікуються оксиди?
  • Які оксиди називаються кислотними? Наведіть приклади.
  • Які оксиди називаються основними? Наведіть приклади.
  • Хто пригадає, що таке кислоти?
  • Як класифікуються кислоти?
  • Які кислоти називаються оксигеновмісні, безоксигенові? Наведіть приклади.
  • Які кислоти називаються одноосновними, багатоосновними? Наведіть приклади.
  • Хто пригадає, що таке основи?
  • Як складаються назви основ?
  • Як класифікуються основи?
  • Що таке луги? Наведіть приклади лугів.
  • Наведіть приклади нерозчинних основ.
  • Хто пригадає, що таке солі?
  • Як складаються назви солей?
  • Які оксиди і основи називають амфотерними?  Наведіть приклади.

       ІV. Узагальнення  та  систематизації  знань.

Завдання 1.  В гостях у Попелюшки ми пишемо хімічний  диктант (кожна правильна формула оцінюється в 1 бал – максимум 12 балів)

      Виписати окремо в таблицю формули оксидів, кислот, основ, солей та дайте їм

назви. Н2SO4, KOH, Ba(NO3)2, Na2O, Al2(SO4)3,  Mg(OH)2, HNO3, K2CO3, P2O5, Al(OH)3,

BaO, HBr.

Взаємоперевірка (робота в парах)

Оксиди

Кислоти

Основи

Солі

BaO

HBr

KOH

Ba(NO3)2

Na2O

Н2SO4

Al(OH)3

Al2(SO4)3

P2O5

HNO3

Mg(OH)2

K2CO3

 

Завдання 2. Знайди  другу  половинку  «Хімічний  калейдоскоп» (максимум 4 бали)

Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакції.

  1.  BaСl2 + Н2SO4    1) ВаSO4↓ + 2Н2O
  2.  MgО + Н2SO4             2) MgSO4 + Н2O + СО2
  3.  Ba(OH)2 + Н2SO4   3) ВаSO4↓+ Н2O + СО2
  4.  MgСО3 + Н2SO4             4) ВаSO4↓+ 2НСl

                                                                 5) MgSO4 + Н2O

Завдання 3.  Дидактична  гра  «Хрестики  та  нулики» (максимум 8 балів)

Перше завдання (виграшний шлях основи):

ZnO

NaCl

LiOH

Н2CO3

Fe(OH)3

P2O5

Cu(OH)2

CuSO4

NaOH

Друге завдання (виграшний шлях солі):

CaO

K2S

Al2(SO4)3

MgSO4

CaCO3

Fe(NO3)2

Н2SO3

Mg(OH)2

Na2O

Трете завдання (виграшний шлях кислотні оксиди):

B2O3

H2S

SO3

Ca(OH)2

KCl

MnO2

HI

CaO

N2O5

 

Четверте завдання (виграшний шлях кислоти):

Н3PO4

 ВаSO4

H2SiO3

K2CO3

Н2SO4

FeS

BaO

NaOH

HBr

Відповідь мотивуйте.

Рекламна пауза сценка «Чорний ящик».

Учень1. У цьому ящику є речовина, яку вважають милістю господнею, символом добробуту й миру у східних народів.

Учень 2.  Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речовина! Через неї навіть море стало мертвим.

Учень 1.  Чому так сумно? Може колись і було так, як ти говориш, а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія, її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові.

Так що ж знаходиться у цьому чорному ящику?

Відповідає представник тієї команди, який перший підняв руку.

Достають та показують баночку з кухонною сіллю –  NaCl.

Учень 2. Якщо не хочете бути кволі,

                      Ви вживайте небагато солі.

                      Вона вам заспокоїть нерви,

                      Дасть для спорту сили і резерви!

 

Завдання 4.  Дидактична  гра  «Виключи  зайве»  (максимум 3 бали)

А. Виключить одноосновну кислоту серед двоосновних.

Б. Виключить двоосновну кислоту серед одноосновних.

В. Виключить трьохосновну кислоту серед двоосновних.

Виключення  «Зайвого»

А) Н2SO4, H2SO3, H2SiO3, H3PO4.

Б) HI, HBr, H2S, HF.

В) HNO3, H2SO4, H2CO3, H2SiO3.

 

Завдання 5. «Гонка за лідером» необхідно здійсніть перетворення за схемою

та визначити тип хімічної реакції  (максимум 10 балів)

Ме →  МехОу → Ме(ОН)n

                                                         Мех(КЗ)n

НеМе→ НеМехОу →Нn(КЗ)

Са →  СаО → Са(ОН)2

                                                 Са3(РО4)2

Р → Р2О5 →Н3РО4

1) 2Са + О2 → 2СаО (сполучення)

2) СаО + Н2О →  Са(ОН)2 (сполучення)

3) 4Р + 5О2  2О5 (сполучення)

4) Р2О5 + 3Н2О → 2Н3РО4 (сполучення)

5) 3Са(ОН)2  + 2Н3РО4  Са3(РО4)2 + 6Н2О (нейтралізації або обміну)

Літературне  завдання 6.  «Хімічні  прислів’я» (максимум 7 балів)

Пропоную вам загальновідомі вислови та прислів’я, записані хімічною мовою.

Ваше завдання перекласти на їх на українську.

  • Слово – Аргентум, а мовчання – Аурум.
  • Багато з тих пір  Аш-два-о утекло.
  • Перший день гість – Аурум, другий – Аргентум, а третій  Купрум, бери сумку та їдь.
  • Ферумний характер.
  • За Купрумний гріш продався.
  • Білий, як кальцій карбонат.
  • Вогонь, вода та Купрумні труби.

Завдання 7.  Дидактична  гра  «Вірю – не вірю»  (максимум 10 балів)

1. Вода буває у твердому стані.  (Так)

2. Карбон (ІІ) оксид, або чадний газ,  корисний для людини.  (Ні)

3. У людському шлунку є кислота. (Так)

4. Колір лакмусу  в кислоті червоний. (Так)

5. Кислота забарвлює фенолфталеїн у малиновий колір. (Ні)

6. Всі гідроксиди розчинні у воді. (Ні)

7. Індикатори в розчинах солей не змінюють свого забарвлення. (Так)

8. Всі метали розчиняються у кислотах. (Ні)

9. Натрій карбонат – це кухонна сіль. (Ні)

10. Кухонна сіль натрій хлорид розчинна тільки в гарячій воді. (Ні)

V. Підведення підсумків уроку, оцінювання роботи учнів на уроці.

           Рефлексія.                 Я зрозумів (ла), що:

      

                                               Я знаю                              Я вмію

 

Закінчити урок бажаю арабським прислів’ям:

"Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш".

Чим більше знаєш, тим більше можеш.

VІ. Домашня завдання.

Повторити §28-43, завдання 1-5 с. 238.

Здійснити перетворення:

1)  SSOHSONaSO₃;

2)  K → KO → KOH → KPO.

А також пройти онлайн-тест на сайті освітнього проекту: «На Урок».

E:\3 ЛЮБИМАЯ ШКОЛА\1 ХІМІЯ\1 УРОКИ з ХІМІЇ\1 НЕОГАНІЧНА ХІМІЯ\8 ОСНОВНІ КЛАСИ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК\6 УЗАГАЛЬНЕННЯ ТЕМИ\ВІДКРИТИЙ УРОК\IMG_20190515_042546.jpg

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
16 травня 2019
Переглядів
2927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку