Матеріали "Повторення вивченого в 5-х класах"

Про матеріал
Матеріали розроблені для повторення вивчених тем у 5-х класах. Завдання сучасні і будуть цікавими для учнів. У розробці використані матеріали інших учителів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

__________________________ 1. Тема: Повторення. Словосполучення. Просте речення. Синтаксис – розділ науки про мову, який вивчає будову й значення словосполучень і речень.1.1. Пригадай, що таке словосполучення, вибравши для правила матеріал з довідки. Довідка: кілька слів, не менше двох повнозначних слів; поєднання, протиставлення; одне з яких головне, а друге залежне. Спостереження1.2. Підкресли лише словосполучення. Поясни свій вибір. Ріки й озера, навколо озера, не співає, понад хмарами, смагляве літо, посеред степу, шумить гай. {00 A15 C55-8517-42 AA-B614-E9 B94910 E393} Не є словосполученням. Приклад. Підмет із присудком. Сонечко усміхається;Однорідні члени речення. Моря й океани;Повнозначне слово із службовим. Біля озера, поблизу берега;Стійкі сполуки слів - фразеологізми, складні назви. Кривий Ріг, море по коліна;Складені форми слів. Більш добрий, буду сміливим;1.3. Розфарбуй різним кольором словосполучення та сполуки слів. - словосполучення, - сполука слів. Чорне море, дуже глибоко, навпроти джерел, швидко заливати, товкти воду в ступі, річки й канали, понад лиманом, стрибати квакаючи, будуть намивати, океан мрій, найбільш солоне, гірські річки, води в рот набрати, страшний торнадо, спадає вода, затоки й протоки, ті струмки. Це цікаво!Товкти воду в ступі – займатись чимось непотрібним, гаяти час. Походження вислову пов’язане з покаранням. У давнину в монастирях ченцям, які в чомусь завинили, забороняли виходити з келії і примушували їх з ранку до вечора товкти воду в ступі. Така монотонна робота виховувала смирення, витримку, терпіння, проте не давала жодного практичного результату. Води в рот набрати– втратити здатнысть або бажання говорити. Коли людина чистить зуби і полоще рот, то говорити з ним марно, тому що йому відповідати незручно. Розглянуте вираз не може однозначно вказати на якийсь один джерело свого виникнення. Очевидно, що воно народилося в результаті спостереження людини за людиною і повсякденним життям

Номер слайду 2

Спостереження. За вісімдесят вісім днів, хіт співачки, співачка Адель, британська співачка, у ресурсі Ютуб, один мільярд переглядів. За вісімдесят вісім днів хіт “Hello” британської співачки Адель набрав у ресурсі Ютуб один мільярд переглядів. Порівняйте ознаки словосполучення і речення. Речення – це одне або кілька слів, що виражають відносно закінчену думку.{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Словосполучення. Реченняє поширеною назвою предмета або поняттявиражає закінчену думкускладається зі слівскладається зі слів і словосполученьмає головне й залежне словомає граматичну основу й другорядні члени реченняне має інтонаційної завершеностімає інтонаційну завершеність. Головні члени речення: підмет, присудок. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина(прикладка)Характеристика речень1.4. Підкресли головні члени речення. Вологі роги не важкі. 2. Шкурка вичинки не варта. 3. Без добавки й борщ не смачний. 4. Він – господар своєму слову. 5. Два хитрих мудрого не переважать. 6. Кожна пригода – до мудрості дорога. Практикуємо!3 квітня 1973 року. Нью-Йорк. Манхетен. Якийсь чоловік просто на вулиці дістав телефоні подзвонив. «Алло, - сказав він співбесіднику. Ти знаєш, звідки я тобі дзвоню? З вулиці. Зі справжнього стільникового телефону, портативного і реального.» У слухавці запанувала тиша. Інж..нер компанії «Моторола» Мартін Купер зателефонував своєму колезі. Перший мобільний телефон скидався на ц…глину. Заряду акумулятора вистачало лише на 20 хвилин розмови. До речі, перший дзвінок коштував 90 000 000 доларів. Стільки виділила «Моторола на розробку стільникового телефону. У майбутньому, вважає Купер, мобільний телефон являтиме собою імплант, вшитий під шкіру користувачеві, і забезпечуватиме зв…язок із Мережею та потужним комп..ютером~~~~ 

Номер слайду 3

Культура слова. Запам’ятай наголошування слів Завдання, жалюзі, асиметрія. Речення Просте речення має одну граматичну основу. Складне речення має дві і більше граматичні основи. Між частинами складного речення ставимо кому. Прості речення можуть об’єднуватись у складні за допомогою сполучників, сполучних слів та інтонації. Пепі винесла коня в садок, і вони почали їздити верхи. Ці сполучники та сполучні сова можуть об’єднувати частини складного речення: і, й, та, а, але, однак; що, щоб, який, де, якби, бо, мов, наче, як, тому та інші. Директор цирку сидів на бар’єрі і з люті стискав кулаки. Директор ляснув нагайкою, і коні забігали навколо арени. Порівняй !

Номер слайду 4

Практикуємо!Усе велике і варте уваги відбувається в нашому світі після того, як воно з’явилось у фантазії якоїсь людини. Ти (не ) думав про це? Хтось мав спершу побачити це очима своєї душі. Фантазію мав той, хто винайшов колесо і парову машину, і вакцину від віспи, і спосіб розщеплення атомів.* Якби Колумб (не) мав фантазії, (ні) коли б (не) наважився вирушити в плавання на захід від Іспанії, щоб прийти в Індію. Саме так він відкрив Америку…Хто знає, що може відкрити або винайти коли-небудь твоя фантазія. Може, вона придумає, як припинити війни. Втім, якщо навіть твоя фантазія не сягне таких висот, вона допоможе тобі зрозуміти стільки, що й описати не(сила). Бо фантазія подібна до прожектора: вона раптово осяває темряву, і ти бачиш.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 5

____________________________________________________________ Тема: Повторення. Однорідні члени речення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ускладнення. Приклад. Однорідні члени речення____________________________________________________________________________________________________________1. Наведи приклад ускладненихречень, заповнивши таблицю. Пунктуаційний практикум. Перепишіть, розставивши правильно розділові знаки при однорідних членах речення. Тільки в анімації можна зобразити й оживити те, що бачиш внутрішнім поглядом лише ти, придумати і перекласти в сценарій найнесподіванішу історію або створити безсюжетну чарівну дію, озвучити зіграти, зрежисерувати створити простір нового світу, і в усе це вдихнути життя. Звичайно, створення свого світу потребує значних зусиль, вигадки, смаку умінь, тощо. (За О. Касавіною)

Номер слайду 6

3. Випишіть номери речень з однорідними членами. Уставте пропущені розділові знаки.1. Сідаючи за стіл, ви повинні дотримуватись усталених правил. 2. Не можна їсти поспіхом. 3. Нечемно вилизувати тарілку чи вимащувати рештки хлібом. 4. Краще залишити в тарілці трішки недоїденої їжі. 5. Зазвичай складову частини страв беруть виделкою ложкою чи лопаткою. 6. Руками можна брати хліб печиво тістечка пиріжки фрукти рафінад. 7. Таке правило стосовно цих продуктів не випадкове. 8. Їх не потрібно розділяти ножем або виделкою: вони не забруднюють пальці.________________________________________________________________1-б, 2-к, 3-т, 4-а, 5-в, 6-е, 7-і, 8-н. Якщо виконав(ла) правильно, має вийти прізвище автора вислову “Бути добрим – благородно. Але показувати іншим, як бут добрим, - ще благородніше ”. Узагальнювальне слово- відповідає на те саме питання і є тим самим членом речення, що й однорідні, але має узагальнювальне, ширше значення. Фрукти4. Реконструкція. Склади речення за поданим схемами і запиши їх у таблицю.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Схема. Речення. УС: О,О,О,О.____________________________________________________________________________________________О,О,О – УС.____________________________________________________________________________________________О,О,О,О.____________________________________________________________________________________________О,а О.____________________________________________________________________________________________…або О, або О.____________________________________________________________________________________________О та О.____________________________________________________________________________________________О і О,О і О.____________________________________________________________________________________________

Номер слайду 7

5. Дослідження-аналіз. Виділіть серед запропонованих слів ті, що мають загальне, об’єднуюче значення. Газети, журнали, періодичні видання, бюлетені. Преса, медіа, радіо, телебачення. Радіо, телебачення, Інтернет, аудіовізуальні засоби. Граматичні помилки при ОЧРГраматичні помилки при ОЧР виникають:унаслідок неправильної побудови однорідного ряду: Обожнюю ягоди: суниці, полуниці й гриби. Потрібно так: _____________________________________________________________________________________________________________коли два й більше присудків мають один додаток: Читаю й захоплююсь Ліною Костенко. Потрібно так: __________________________________________________________________________________________________________5. Ти-журналіст. Перегляньте віртуальну екскурсію історичними місцями Києва. Створіть новину на основі переглянутих матеріалів про цю подію, використовуючи речення з однорідними членами_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Культура слова. Запам’ятай, як треба наголошувати слова. Уроч. Истий, графІті, несем. О, парт. Ер, мер. Ежа

Номер слайду 8

Домашнє завдання. Чек-лист «Здорове харчування»Складіть перелік закупівель (продуктів харчування), які необхідні для вашої родини на поточний місяць, із використанням узагальнювальних слів при однорідних членах речення.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Поясніть чи витрачатимете ви гроші на продукти, які продаються по рекламній акції.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 9

2.4. Побудуй речення, використовуючи вставні слова.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Вставні слова

Номер слайду 10

Розрізняй !!{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Члени речення. Вставні слова. Ти мене розумієш?Ти мене, розумієш, дуже підвів?Твій виступ зовсім не до речі. Ти вже виступив, до речі?Він може запізнитися. Може, спробуємо наздогнати?Звертання2.5. Побудуй діалог, використовуючи звертання____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Звертання обов’язково відокремлюють на письмі з обох боків комою. Зоре моя вечірняя, зійди над горою. Якщо звертання стоїть на початку речення, то при окличній інтонації після нього ставлять знак оклику (!). Вигуки о, ой від звертання комами не відділяються (якщо вони є підсиленням сказаного): О слово! Будь моїм мечем.

Номер слайду 11

3.2. Доберіть заголовок, випишіть вставні слова, вставте розділові знаки.____________________ В українській народній творчості не менше мабуть ніж про калину складено пісень про вербу. По-перше верба була символом родинного вогнища. По-друге вона має цілющі властивості. Нарешті з вербою пов’язували уявлення про світове дерево, що єднає людину з небом… _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________Урок 3. Тема: Повторення. Тренувальні вправи3.1. Перепишіть, розставляючи розділові знаки і вставляючи пропущені літери.1. Добрий вечір тобі з…лена діброво! 2. Не шуми ліщинонько у лузі не х…ли до долу голі віти! 3. Як змінився н..бокрай, як змінився! 4. Дубе хто тобі дав сили устояти проти вітру й зливи? 5. Старі дуби спасибі вам за осінь за відлітання радості і птиць. Правильний варіант слововживання. Культура слова Запам’ятайте, як треба наголошувати слова. Укр. Аїнський, виб. Оїна, гущ. Авина, пІдлітковий, уч. Ення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}НЕПРАВИЛЬНОПРАВИЛЬНОявляється пам’яткою є пам’яткоюне знати історіюне знати історіїдякуючи знаннямзавдяки знаннямжити на Україніжити в Україніна протязі столітьпротягом (упродовж) століть.

Номер слайду 12

Лексикологія

Номер слайду 13

Лексикологія

Номер слайду 14

Вибірковий диктант. Виписати діалектні слова (поставивши їх у початковій формі). Пояснити лексичне значення кожного з них, за потреби скориставшись словником.1. Як їмо бараболю, то не клянемo долю. 2. Файна трава, та не для мого коня. 3. Солом’яний легінь золоту дівку заміж бере. 4. Повна тайстра важка, а порожня ще важча. 5. Оце газдиня: три городи, одна диня. (Народна творчість). Словник. Бараболя – картопля. Файний – гарний. Легінь – парубок. Тайстра – торба. Газдиня – хазяйка.  *Робота в парах. До поданих діалектних слів дібрати синонімічні загальновживані.   І. Вуйко, желіско, маринарка, кав»яр, ґринджоли, кнайпа, кобіта, пацьорки. ІІ. Габелок, воканчі, козерки, галанджія, літепло, помітка, смаженя, тарабайло. ІІІ. Гальба, здибанка, кумпель, летовище, канапка, рафунок, гратуляції, канапа. Для довідок. І. Дядько, праска, піджак, ікра, сани, кав»ярня (бар), жінка, намисто. ІІ. Неслухняна дитина, черевики, сани, галас (шум), тепла вода (підігріта на сонці), косинка, яєчня, базіка. ІІІ. Кухоль, зустріч (побачення), товариш, аеропорт, бутерброд, випадок, привітання, диван. До поданих термінів іншомовного походження дібрати з довідки українські відповідники. Скласти з них пари.  Трансплантація, спонтанний, еритроцити, ін’єкція, компресія, сколіоз.  Довідка. Пересаджування, самовільний, червонокрівці, вливання (впорскування), здавлювання, викривлення хребта. * Тестове завдання. Установити відповідність між медичними термінами-синонімами. А травмування Б напад В рубець Г пропасниця Д ядуха 1 приступ2 шрам3 лихоманка4 пошкодження5 задишка. Визначити терміни, позначити в словах-термінах орфограми, пояснити їхній правопис. І. 1. Естрадна музика вбирає в себе  багатство жанрів, стилів, способів виконання. (М. Давидов). 2. До прикладів медичних українських термінів можна віднести такі: око, райдужка, кришталик, зіниця, рогівка, повіка. (О. Орешко). 3. Відносно недавно увійшли в нашу мову фінансові терміни: банк, кредит, депозит, акредитив, інвестор, фінанси, актив, акція, бюджет, ажіо. (І. Козловець).

Номер слайду 15

Вибірковий диктант. Виписати діалектні слова (поставивши їх у початковій формі). Пояснити лексичне значення кожного з них, за потреби скориставшись словником.1. Як їмо бараболю, то не клянемo долю. 2. Файна трава, та не для мого коня. 3. Солом’яний легінь золоту дівку заміж бере. 4. Повна тайстра важка, а порожня ще важча. 5. Оце газдиня: три городи, одна диня. (Народна творчість). Словник. Бараболя – картопля. Файний – гарний. Легінь – парубок. Тайстра – торба. Газдиня – хазяйка.  *Робота в парах. До поданих діалектних слів дібрати синонімічні загальновживані.   І. Вуйко, желіско, маринарка, кав»яр, ґринджоли, кнайпа, кобіта, пацьорки. ІІ. Габелок, воканчі, козерки, галанджія, літепло, помітка, смаженя, тарабайло. ІІІ. Гальба, здибанка, кумпель, летовище, канапка, рафунок, гратуляції, канапа. Для довідок. І. Дядько, праска, піджак, ікра, сани, кав»ярня (бар), жінка, намисто. ІІ. Неслухняна дитина, черевики, сани, галас (шум), тепла вода (підігріта на сонці), косинка, яєчня, базіка. ІІІ. Кухоль, зустріч (побачення), товариш, аеропорт, бутерброд, випадок, привітання, диван. До поданих термінів іншомовного походження дібрати з довідки українські відповідники. Скласти з них пари.  Трансплантація, спонтанний, еритроцити, ін’єкція, компресія, сколіоз.  Довідка. Пересаджування, самовільний, червонокрівці, вливання (впорскування), здавлювання, викривлення хребта. * Тестове завдання. Установити відповідність між медичними термінами-синонімами. А травмування Б напад В рубець Г пропасниця Д ядуха 1 приступ2 шрам3 лихоманка4 пошкодження5 задишка. Визначити терміни, позначити в словах-термінах орфограми, пояснити їхній правопис. І. 1. Естрадна музика вбирає в себе  багатство жанрів, стилів, способів виконання. (М. Давидов). 2. До прикладів медичних українських термінів можна віднести такі: око, райдужка, кришталик, зіниця, рогівка, повіка. (О. Орешко). 3. Відносно недавно увійшли в нашу мову фінансові терміни: банк, кредит, депозит, акредитив, інвестор, фінанси, актив, акція, бюджет, ажіо. (І. Козловець).

pptx
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
2044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку