МАТЕРІАЛИ З ДОСВІДУ РОБОТИ «Інноваційні аспекти викладання музичного мистецтва в контексті Концепції «Нова українська школа»»

Про матеріал
«Інноваційні аспекти викладання музичного мистецтва в контексті Концепції «Нова українська школа»» Серед важливих педагогічних завдань, які ставить життя перед сучасною освітою - використання альтернативних форм організації навчання, розробка інноваційних педагогічних ідей та підходів до навчально-виховного процесу, в центрі яких - особистість учня з її потребами, інтересами та життєвими проблемами. Сучасна школа потребує корінних змін, нових освітніх технологій.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

 КУРСОВА РОБОТАМайстер-клас «Я роблю це так…»«Інноваційні аспекти викладання музичного мистецтва в контексті Концепції «Нова українська школа»»  Керівник: методист відділу культури та естетики Хмарна Лілія Віталіївна    Виконав: слухач курсів«Інноваційні аспекти викладаннямузичного мистецтва в контекстіКонцепції «Нова українська школа»Гречишкін С. М.

Номер слайду 2

ГРЕЧИШКІН СЕРГІЙ МИКОЛАЙОВИЧДата народження - 23.12.1952 Рік атестації – 2013 Результат атестації – вища кваліфікаційна категорія, педагогічне звання «учитель-методист»Освіта, спеціальність - СДПІ в 1991 році, учитель початкових класів та музики. Місце роботи – Краматорська. ЗОШ І – ІІІ ступенів №10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Донецької областіПедагогічний стаж - 42 років. ТЕМА:«Інноваційні аспекти викладання музичного мистецтва в контексті Концепції «Нова українська школа»»

Номер слайду 3

КРЕДО: Кожна дитина талановита! Але талановитий по своєму. Знайти в дитині родзинку, зернятко творця, яке потрібно виростити, оберігати і постійно розвивати!

Номер слайду 4

Серед важливих педагогічних завдань, які ставить життя перед сучасною освітою - використання альтернативних форм організації навчання, розробка інноваційних педагогічних ідей та підходів до навчально-виховного процесу, в центрі яких - особистість учня з її потребами, інтересами та життєвими проблемами. Сучасна школа потребує корінних змін, нових освітніх технологій

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Актуальність досвіду дає можливість втілення в практичній діяльності головної мети сучасної освіти та освіти для сталого розвитку – всебічний розвиток людської особистості, розвиток критичності та абстрактно-логічного мислення, творчої ініціативи, застосування отриманих учнями знань у повсякденному житті, формування внутрішньої мотивації і активної життєвої позиції. Виховання духовно-емоційної відкритості щодо кращих здобутків інших культур. ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІНИЙ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Номер слайду 7

ІНТЕРАКТИНІ ВПРАВИ«Мікрофон»«Мозковий штурм»«Аналіз ситуації»«Займи позицію»«Нескінченний ланцюжок»ситуативне моделювання «Рольова гра»«Імітаційна гра»

Номер слайду 8

Форми організації навчальної діяльності:груповапарнакооперативнаіндивідуальнагрупова – одночасно навчаю весь клас;парна – взаємодія: «учень – учень»,«вчитель – учень»;кооперативна – навчання у малих групах учнів, об′єднаних спільною мовою;індивідуальна – самостійна робота учня

Номер слайду 9

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇпрезентаціїанімаційні та графічні матеріалиаудіо матеріаливідеоматеріаливіртуальні екскурсіїінтернет-ресурсипроектитести

Номер слайду 10

Метод проектів вважаю основною технологією формування ключових життєвих та предметних компетентностей учнів. Суть методу проектів полягає в досягненні дидактичної мети через детальну розробку навчальної проблеми, яка повинна завершитись реальним результатом - проектом. Це може бути відеофільм, стіннівка, альбом, доповідь, комп’ютерна презентація. Метод проектів передбачає використання індивідуальної, парної, групової роботи. У своїй практиці я впроваджую різні їх форми: дослідницькі, творчі (ілюстрації до твору, власні вірші), ігрові, інформаційні.

Номер слайду 11

У своїй практиці використовую такі нестандартні форми уроків:урок – подорож урок – диспут урок – дослідження урок – лекція урок творчості

Номер слайду 12

Індивідуальний підхід до навчання має на меті розвивати в учнів самостійність

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

На уроках музичного мистецтва використовую таку наочність: таблиці з теорії музики, портрети композиторів, альбоми про життя і творчість у портретах, ілюстраціях, документах, дидактичний матеріал з музики, роздатковий матеріал (картки для самостійної роботи), схеми, використання ТЗН, кросворди, репродукції картин, ілюстрації до літературних творів, казок, мультфільмів, мюзіклів, виставки книг та брошур

Номер слайду 16

З метою підвищення темпу уроку, економії часу для засвоєння нового матеріалу, закріплення та систематизації навчальних умінь, здійснення міжпредметних зв’язків використовую технічні засоби навчання: відеоапаратуру, комп’ютери, мультимедійну установку, якщо є можливість.

Номер слайду 17

робота в малих групах, парах;мікрофон;гронування (асоціативний кущ) кластер;мозковий штурм;займи позицію;незакінчені речення;проблемні питання;знайди помилку;павутинка;рольова гра;метод «Прес»; сенкан;діаманта;таблиця 3-x- Дізнайся;ромашка «Блума»;Слухаючи музику… Застосовуються інноваційні методи:

Номер слайду 18

Прості – Хто? Коли? Де? Як? знання Уточнюючі – Чи правильно зрозумів? розуміння Практичні – Як можно цим скористатися? Як би ви зробили? використання4. Інтерпретація – Чому? аналіз5. Творчі – Що буде якщо? Як ви думаєте? синтез6. Оцінюючі – Як ви ставитесь до …? Чи потрібно…? оцінка  Хто? Коли? Де? Як? Чи правильно зрозумів? Як можно цим скористатися? Чому? Що буде якщо?Як ви думаєте? Як ви ставитесь до …?Чи потрібно…?

Номер слайду 19

НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ Я зрозумів, що …Музика навчає …У сучасне життя з цього музичного твору беремо…

Номер слайду 20

Використання методів інтерактивного навчання на заняттях музики залежить як від теми заняття, так і від навчальної інформації конкретних занять, термінів та знань, які необхідно засвоїти. Специфічними ознаками занять з музики є не лише мистецькі теми та поняття, ай специфічні види діяльності (слухання музики, вокальне, інструментальне, рухове виконання, створення музики).

Номер слайду 21

І. Знайди ноти. Віконечко відчиняється, казка починається. У чудовій музичній країні жили собі веселі нотки. З ранку до вечора вони співали, грали на музичних інструментах. Але одного дня нотки посварились. Нотка до заспівала: « Я найголовніша, тому що я перша». Нота сі сварливо закричала: «Ні, це я головна, тому що найвища». Так пересварилися усі ноти. Розлетілися по всьому світу. У країні перестала лунати музика, не стало чути веселих пісень. Але як можна прожити без музики? Давайте допоможемо зібрати всі ноти на нотний стан, щоб знову чути мелодійний спів, щоб усі нотки помирилися. Подивіться навколо. Може, вони десь тут сховались? Може, у нашому класі чи у предметах, які оточують нас?Мені здається, я знайшла нотку до в слові «дошка». А ще хтось бачить нотки в назвах предметів?

Номер слайду 22

ІІ. Рухливі інструменти. Ноти з вами ми знайшли, продовжуємо мандрувати країною музики. У вас на партах лежать конверти, у яких картки різних кольорів. Візьміть конверт із назвою «мінор». Вам потрібно зібратися в групи за кольором картки, зібрати назву слова, а потім нам показати за допомогою міміки, жестів, рухів, назву цього музичного інструмента. А ми повинні вгадати. Під музику стають у групи та збирають слова. Так які ми з вами відгадали музичні інструменти?

Номер слайду 23

ІІІ. Звучить - не звучить. У нашій країні музики за допомогою музичних інструментів ми можемо почути звуки. Їх дуже багато, і всі вони такі різні. Навіть коли нам здається, що навколо тихо, все одно навколо нас лунають звуки - варто лише уважно прислухатися. Можна навіть собі допомогти. Закрийте очі. Чуєте? Шум вітру, тріск,стук. Все, що обертається навколо нас, видає різні звуки та шуми. Але найцікавіші звуки – це музичні. Їх можна проспівати, зіграти на музичному інструменті. Зараз ми пограємо в гру « Звучить - не звучить». На екрані будуть з’являтися картинки. Якщо цей предмет звучить мелодійно, ви піднімаєте догори руку, якщо шумовий - ні. Проводиться гра «Звучить - не звучить»

Номер слайду 24

Жмакають папірець. А тепер розправте цей аркуш. Я запрошую вас у чудову країну класичної музики. Пропоную послухати чудовий твір « Українська мелодія», автор український композитор Мирослав Скорик. А свої почуття від прослуханої мелодії передати фарбами на аркуш, і хай цей аркуш наповниться красою, добротою, вашими мріями.

Номер слайду 25

ЗАВДАННЯ:«Галерея воскових фігур». Вчитель показує учням малюнки (виконані учнями, що раніше вивчали цю тему). Завдання учнів — впізнати, до якого твору малюнок і підкреслити вірну відповідь у варіантах відповідей. Лисенко «Коза-Дереза»Стеценко «Лисичка, Котик і Півник»Гріг «В печері гірського короля»Чайковський «Лебедине озеро»Сен-Санс «Півні і кури»Римський-Корсаков «Політ джмеля»

Номер слайду 26

ЗАВДАННЯ:«Збирання меду». На звороті чарівних бджілок є музичні слова, які вказують нам, у яких видах мистецтв та жанрах важливу роль відіграє музика (підказка: читати зліва направо)ТЕЛАБ АРЕПО АКЗАК АТАТНАК АТТЕРЕПО ЯНСІП ОНІК

Номер слайду 27

Використання ІКТ на уроках музичного мистецтва

Номер слайду 28

МУЗИЧНИЙ ТЕСТ 6 КЛАС 1 Що означає прізвище «Бах» в перекладі на українську? Вибери вірну відповідь:а) джерело в) озеро д) річкаб) струмок г) море е) океан 2 Як називалася кантата Баха про заборонений напиток? а) чайна в) соковита д) фруктоваб) кавова г) молочна е) овочева 3 Музиканти вважають Й. С. Баха майстром… а) поліграфії в) полістилістики д) поліглотаб) поліфонії г) політики е) гомофонії 4 Улюблений інструмент Й. С. Баха: а) акордеон в) орган д) скрипкаб) флейта г) клавесин е) труба 5 Якого музичного поняття не існувало в часи Й. С. Баха? а) меса в) оперета д) сюїтаб) фуга г) токата е) арія   

Номер слайду 29

Номер слайду 30

МУЗИЧНИЙ ТЕСТ 3 КЛАС 1 Як називається людина, що пише музику? Вибери вірну відповідь:а) поет г) композиторб) письменник д) вчительв) диригент е) вокаліст 2 Що означає слово «вокал»? а) пісня г) інструментб) вірш д) голосв) танець е) музика 3 Знайдіть зайве слово у цьому ланцюжку музичних слів і обведіть олівцем:а) ціла г) восьмаб) половинна д) акордеонв) четвертна е) шістнадцята 4 Хто з цих людей не є композитором? а) Бетховен г) Шубертб) Лисенко д) Леонардо да Вінчів) Моцарт е) Кос-Анатольський

Номер слайду 31

Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління. Використання кроссенсів на уроках музичного мистецтва сприяє: розвитку логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;прояву нестандартного мислення і креативності

Номер слайду 32

Музика крізь віки

Номер слайду 33

20013-20142014-20152015-20162016-20172017-201813%22%Кількість учнів, які займаються в кружка по вокалу, в музичній школі, у школі мистецтв (% від загальної кількості учнів, у яких я викладаю)15%10%15%20%25%17%20% %

Номер слайду 34

Завдання художньо-естетичного виховання школярів у процесі навчальної діяльності засобами музичного мистецтва:ознайомлення з музичною культурою України, народів світу;формування гуманістичних загальнолюдських цінностей, характерних для сучасного громадянина світу;формування пізнавального інтересу учнів до музичного мистецтва, потреби у сприйманні творів ціннісного ставлення до них;розвиток творчих здібностей учнів, художньо-образного асоціативного мислення, уяви, фантазії, імпровізації та інтерпретації, виховання здатності до художньо-творчої реалізації та самореалізації особистості;оздоровлення організму, формування навичок краси і виразності співу, музично-ритмічних рухів;формування моральних норм, позитивних рис характеру, виховання рис колективізму і вмінь спілкування з людьми

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Використання ІКТ на уроках музичного мистецтва

Номер слайду 37

Використання ІКТ на уроках музичного мистецтва

Номер слайду 38

Номер слайду 39

ОРКЕСТР «Lamoure»

Номер слайду 40

Середній рівень. Достатній рівень. Високий рівень

Номер слайду 41

Отже, використовуючи мультимедійні засоби, я інтенсифікую процес навчання, роблю його більш наочним і динамічним. Ефективне використання комп’ютера на уроці, уміле поєднання педагогічної майстерності та можливостей комп’ютерної техніки дозволяє мені підвищити якість знань учнів Цінністю застосування мультимедійних презентацій на уроках музичного мистецтва є:інтенсифікація всіх рівнів навчально-виховного процесу;багатоаспектний розвиток школяра;ефективніше використання навчального часу;можливість зворотнього зв’язку з кожним учнем;наочність поданого навчального матеріалу;можливість розвитку просторового мислення з предметів естетичного циклу;оперативність одержуваної інформації

Номер слайду 42

Номер слайду 43

РЕАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ

Номер слайду 44

Дійовою формою залучення школярів до музичного мистецтва у позаурочній діяльності є дитяча філармонія, участь у якій можуть брати школярі, які навчаються в музичних школах, студіях, батьки, вчителі, які володіють грою на інструментах, співом, професійні музиканти.

Номер слайду 45

РЕАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ

Номер слайду 46

Успіх вчителя в його учнях

Номер слайду 47

«Підіть далі, ніж вас просять чи зобов’язують, зробіть більше, ніж від вас чекають, - у цьому полягає успіх»      Перрі Пекстон

Номер слайду 48

ЦІКАВІСТЬ МАТЕРІАЛУЯКІСТЬ ДИДАКТИЧНОГО МАТЕРІАЛУАТМОСФЕРА

Номер слайду 49

 КУРСОВА РОБОТАМайстер-клас «Я роблю це так…»«Інноваційні аспекти викладання музичного мистецтва в контексті Концепції «Нова українська школа»»  Керівник: методист відділу культури та естетики Хмарна Лілія Віталіївна    Виконав: слухач курсів«Інноваційні аспекти викладаннямузичного мистецтва в контекстіКонцепції «Нова українська школа»Гречишкін С. М.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрмак Марина Миколаївна
    Прекрасна робота. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
22 березня 2019
Переглядів
1774
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку