22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Матеріалознавство перукарської справи

Про матеріал
Розробка вступної лекції-уроку Матеріалознавство перукарської справи та декоративної косметики для студентів Вищих Навчальних Закладів спеціальності Перукарської справи.
Перегляд файлу

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

 

Дисципліна:

Матеріалознавство перукарської справи та декоративної косметики

Тема заняття:

 Цілі та задачі предмету матеріалознавство. Історія косметики

Мета:

Ознайомити учнів з цілями та завданнями предмету. Обгрунтувати важливість знання предмету у володінні професією. Дати розуміння понять, як парфумерія та косметика.

Тип заняття:

Урок –лекція засвоєння нових знать з елементами бесіди.

Форма:

Лекція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід Уроку

  1.                  Організаційний момент-  відмітити відсутніх, визначити     готовність учнів до уроку.
  2.              Мотивація навчльної діяльності

Провести фронтальну бесіду з учнями.

Питання:

  1. Якою косметикою ви користуєтесь?
  2. Чим ви керуєтесь обираючи той чи інший косметичний засіб
  3.              На що портібно звертати увагу вибираючи той чи інший препарат?

Лекція 1. 1. Цілі та задачі предмету матеріалознавство. Історія косметики

ПЛАН ЛЕКЦІЇ

1. Предмет і зміст дисципліни Матеріалознавство і технологічне

обладнання.

2. Історія розвитку і перші види косметики.

3. Історія розвитку косметичної хімії.

 

1) Курс Матеріалознавство вивчає парфумерну сировину для виготовлення засобів по догляду за волоссям, засобів для укладання волосся, фарбування та завивання волосся. Особливості їх використання та вплив на волосся . розглядаються також існуючі види дезінфектантів та кровоспинних засобів їх застосування в умовах сучасних салонів краси. Хтось орієнтується на склад засобу, для когось важливий результат його використання чи фірмовий знак, або колір і запах . Ще більше значення має наш вибір коли ми підбираємо засіб для клієнта, адже тоді в наших руках його здоров’я. Саме тому важливим є предмет «матеріалознавство»

Основною ціллю предмета є набуття теоретичних знань в обсязі, необхідному для орієнтування в сучасній парфумерній індустрії. Орієнтуватися в хім. складі продуктів з метою правильного застосування. Набуття навичок визначення індивідуального стану волосся та шкіри з метою оптимального застосування засобів по догляду для укладання, фарбування та завивки волосся.

Завдання курсу: Навчитися самостійно орієнтуватися у конкретних ситуаціях пов’язаних  з діагностуванням та добором засобів для догляду за волоссям та його луікуванням при наявності відповідних показань.

 Фізика твердого тіла - для вивчень квантових ефектів в твердих

матеріалах, наприклад, дослідження напівпровідників і понад.

 Ми будемо вивчати безпосередньо косметичний матеріалознавство.

 Косметика від грецького слова kosmeo, яке позначає «прикрашаю» або

«Мистецтво прикрашати».

 Косметика з арабського - «має силу приводити в порядок» або

«Володіє досвідом декорування»

2. Історія розвитку і перші види косметики.

Косметика, як декоративна, так і гігієнічна, сягає своїм корінням в Древній Єгипет і Грецію, і в цілому налічує практично стільки ж століть, скільки й існування людства.

Саме слово «косметика» в перекладі з грецької означає «мистецтво прикрашати, приводити до ладу». Під косметикою розуміють речовини, що застосовуються для поліпшення зовнішнього вигляду або запаху людського тіла: креми, парфуми, лосьйони, помади, фарби, лаки, гелі, олії і солі для ванн та багато іншого. Їх особливо широко використовують жінки.

Прийнято розрізняти вироби декоративної косметики та вироби особистої гігієни — засоби для догляду за собою.

Упродовж розвитку людства сама косметика та її функції зазнали багато змін. В Древній Греції вважається, що богиня краси і кохання Афродіта створила красиву квітку — троянду, щоб із її пелюстками приймати ванну — це було початком історії створення косметики.

А в Стародавньому Єгипті збереглися стародавні письмові документи — папіруси Еберса, що містять поради, як вмиватися оливковою, миртовою або кунжутною олією. В Єгипті перший довідник з косметології був складений єгипетською царицею Клеопатрою. З часом, були розроблені та описані косметичні процедури щодо догляду за шкірою, обличчям, волоссям, тілом, нігтями, а також рекомендації з фарбування волосся. Було винайдено рум’яна та білила, що міняли темний колір обличчя єгиптян на світло-жовтий.

В Персії (нині Іран) серед всіх косметичних засобів було поширене фарбування волосся хною та басмою. До речі, ці фарби використовуються і в наші дні, і більше того, на відміну від сучасних хімічних барвників, не ушкоджують структуру волосся і навіть зміцнюють його.

В Стародавньому Римі косметика досягла найбільшого розвитку. Римлянки фарбували обличчя крейдою, брови чорнили сажею, щоки рум’янили карміном, на ніч накладали маски, а вранці змивали їх ослиним молоком.

В стародавні часи жінки використовували в основному декоративну косметику. В епоху Відродження косметика з Флоренції була завезена до Франції, Німеччини та інших країн Європи, а потім — далі на схід, і так з’явилася в Україні.

За всю історію косметики вона, особливо декоративна косметика, не завжди була корисною та безпечною. Наприклад, стародавні єгиптяни й римляни використовували косметичні засоби, що містили не тільки натуральні компоненти, а й такі отруйні речовини, як ртуть і свинець: в ті часи це вважалося корисним для шкіри. Сьогодні ми знаємо, що ці та подібні їм речовини є токсичними і здатні накопичуватися на шкірі. Стародавні єгиптяни фарбували повіки зеленими тінями, що вироблялися з вуглекислої міді, що також є небезпечним для шкіри. І таких прикладів безліч.

Якщо говорити про склад сучасної косметики, то, зрозуміло, вона відрізняється від косметики давнини. Але в той же час з’явилися й нові причини для занепокоєння. В другій половині ХХ століття в косметології почали винаходити синтетичні хімічні речовини, які, на відміну від перевірених роками природних, можуть мати віддалені невідомі негативні наслідки їх тривалого застосування і негативно вплинути на стан здоров’я.

Ст. Єгипет – Очі підводили і чоловіки і жінки, як правило зеленим кольором з малахіту (цінне виробне каміння, сировина для виготовлення фарб.)  Малювали чорні брови порошком – кохоль (сурма). Вуста фарбували білою фарбою з глини та олії. Пізніше використовували помади з хни.

Ст. Греція – існували спеціальні раби космети, вони виконували різні косметологічні процедури. Існували бані та спеціальні кімнати для масажів і доглядів за тілом, але тільки  могли дозволити найбагатші люди. Тому говорити про чистоту в нищих верствах населення не було.

Ассиро-Вавилонія – Все населення, незалежно від рангу застосовувало косметику. Особливо цінувалося ароматичні настої, есенції для обличчя та тіла. Щільно білили та румянили обличчя, підфарбовували очі та брови чорною фарбою.Волосся фарбували хною та басмою.

Ст.Рим – Римляни приділяли увагу шкірі, і навіть промальовували на ній судинки, щоб підкреслити її білизну. Очі та брови підводили сажею . Фарбуватися заборонялося лише Гетерам. Дуже розповсюдженими були фарбування волосся в рудий колір. Порошок для чищення зубів з мілко тертого рога тварин та пемзи. Були дуже популярні свинцеві білила для шкіри та ароматичні лосьйони для догляду за обличчям.

Китай – жінки сильно білили та румянили обличчя, золотили зуби, брови фарбували в зелений колір, наклеювали мушки на обличчя(вставляли коштовне каміння, ароматичні олії) .Фарба для волосся з природних складових рослинного походження. Рабам заборонялося фарбувати обличчя.

Відродення (іт) Захопилися всі, Зявляється техніка та етикет виконання макіяжу обличчя. Жінки занадто сильно фарбували обличчя. Венеціанки робили туалетні кімнати. Косметичні засоби виготовляли з ядовитих порошків, після чого шкіра виглядала дуже старою, інколи після зняття гриму, шкіра була вкрита ранами. Переважно червоні і білі кольори  Модним вважалося велике чисте чоло, жінки вищіпували брови, та інколи змінювали крайову лінію росту волосся, щоб збільшити лоб. Увійшли в моду парфуми. Створення духів. Сильний аромат, духи зберігали в баночках, носили на шиї.

Щоб перевірити рівень базових знань, необхідних для вивчення предмета, пропоную учням невелике тестування :

 1. Чи потрібно перечитувати зміст етикеток косметичних засобів, які Ви купуєте? А) завжди; Б) ніколи; В) іноді.

 2. Чи потрібно користуватися ополіскувачами (кондиціонерами) після миття волосся? А) завжди; Б) ніколи; В) іноді.

 3. Яка з наведених ознак є головною для Вас при виборі шампуню? А) зовнішній вигляд (колір, запах, етикетка); Б) склад; В) ціна.

 4. Хімічна формула води записується: А) Н2О2; Б) Н2О; В) ОН.

 5. До якої групи хімічних речовин відноситься сполука NаОН? А) луги; Б) кислоти; В) солі.

 6. В яких одиницях вимірюють концентрацію розчину? А) проценти; Б) грами; В) с екунди.

 7. Перерахуйте складники косметичних засобів, які Ви вважаєте найбільш корисними по впливу на шкіру.

 8. Перерахуйте складники косметичних засобів, які Ви вважаєте найбільш корисними по впливу на волосся.

 Аналіз тесту проводимо колективно,кожен сам аналізує свій результат. Тест допомагає зрозуміти учням, що предмет матеріалознавство тісно зв’язаним з реальним життям, а окремим учням допоможе зрозуміти прогалини в базових знаннях.

 Розв’язання кросворду «Що вивчає матеріалознавство».

 

 1. На уроках, в книжці, в слові, почерпнеш ти їх доволі. І вони назавжди стануть друзями тобі! (знання)

2. Для вибору товарів не потрібно нам порад, бо завжди на етикетці прочитати можем… (склад).

 3. Не чекаймо від природи милості, а вивчаймо косметики… (властивості).

 4.Всі речі в світі мають значення, у кожної своє…. (призначення).

 5.Що ти маєш в косметичці щоб гарно виглядати? Всі засоби для шкіри можна одним словом називати (косметика).

 6. Як купатися ідеш, і мене також береш,я гладеньке й запашне, ти намилюєш мене, всі мікроби змию. Я корисне …. (мило).

 7.Щоб волосся заблищало та красивий вигляд мало, миючий для всіх красунь допоможе лиш … (шампунь).

8. Буває з смаком шоколаду, фарбує губи нам…( помада).

 9.Підкреслити очі, подовжити вії. Твій погляд чарівним зробити зуміє… (туш).

10. Є у морі, є й у річці, та літає навіть в небі, а набридне їй літати, то на землю знову впаде ( вода). 11.Нас оточують завжди - різні запахи й духи. Не мучте себе думами, ми їх звемо …(парфумами).

12.Ним пахнув навіть Наполеон. Вода із Кельна … (одеколон).

13. Від жирного блиску порада є мудра – припудрити носик поможе нам… (пудра).

 Підсумок кросворду: Розв’язавши кросворд по вертикалі ми отримуємо слово – матеріалознавство. Саме цей предмет ми разом будемо вивчати. Давайте проаналізуємо кросворд, щоб дізнатися, що саме він вивчає. Матеріалознавство – це знання(1), про склад(2), властивості(3), призначення (4), а також вплив на шкіру косметики (5) , а точніше косметичних засобів, таких як: мило(6), шампунь(7), помада(8), туш(9), парфуми (11), одеколони(12), пудра(13)та ін. А вода(10) - основний компонент, який входить до складу усіх косметичні засобів.

  1. Загальні поняття про парфумерію та косметику. Косметика (від грецьк. коsmetіке — «мистецтво прикрашати») — це мистецтво зберігати красу і поліпшувати вигляд людини, омолоджувати її. Парфумерія. Дату народження парфумерії встановити неможливо, бо це було дуже давно, декілька тисячоліть тому. Також неможливо встановити, де це було раніше — в Аравії, Єгипті, Індії чи Китаї, але відомо, що вона з'явилася у вигляді диму. Латинська назва «парфумерія» — «реrfumum» підтверджує це: «реr» — через, «fumum» — дим, — ароматизація повітря через задимлення. Для задимлення духмяну сировину (гілки, сушені трави, квіти або смоли) спалювали або підігрівали в спеціальних горщиках, на дні яких було гаряче вугілля. Паралельно використовується презентація

 «Види парфумернокосметичних товарів» Існує цілий ряд класифікацій косметичних препаратів. Одна з них поділяє їх на такі основні групи:

1) засоби з догляду за шкірою обличчя, тіла, рук і ніг;

2) засоби з догляду за порожниною рота (зубні порошки, зубні пасти, еліксири);

 3) декоративна косметика: губні помади, пудра, туш, лаки для нігтів, косметичні олівці;

 4) засоби з догляду за волоссям: шампуні, бальзами, кондиціонери та ополіскувачі, засоби для укладки, завивки та фарбування волосся;

 5) інші косметичні засоби — дезодоранти, пінні препарати для ванн, для прийняття душу;

 6) туалетні мила. Підведення підсумків уроку. Що вивчає матеріалознавство? Що таке парфумерія? Які засоби відносять до косметичних?

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
20 березня
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку