Майстер-клас -презентація " Формування ключових компетентностей шляхом впровадження STEM-проектів на уроках біології для реалізації творчого потенціалу та активної життєвої позиції

Про матеріал
Презентація включає обмін досвідом з методики проведення STEM-уроків у 6-11 класах з використанням лабораторних досліджень та експериментв.Показані етапи підготовки учителя до STEM-уроків та етапи роботи з учнми. Наведені приклади системно-узагальнюючих уроків для юних біологів 6-11 класів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування ключових компетентностей шляхом впровадження STEAM-проектів на уроках біології для реалізації творчого потенціалу та активної життєвої позиції молоді , їх соціалізації в суспільствіМайстер- клас вчителя біології Пантелей Г. Г., учителя біології опорного закладу Нижньосірогозький ліцей Нижньосірогозької селищної ради Херсонської області

Номер слайду 2

В закладах освіти повинно бути створено освітнє середовище з урахуванням новітніх технологій викладання навчальних предметів природничо-математичних дисциплін Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII  Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 988-р,

Номер слайду 3

Епіграф презентації“Ми живемо у світі, який не розбитий на дисципліни: це світ включає в себе прояви кількох областей досліджень (науки). фактично акумульованих через обставини повсякденного життя”Джонатан Герлач, консультант зі Стем-навчання"те, що буває кожного дня, щодня». Інтегрований підхід Життєві навички. Дослідження життєвих принципів, як ціннісних суджень. Наукові дослідження. Будь-що: пов»язане із здоров»язбереженнямІз впливом навколишнього середовищаІз отриманням інформації

Номер слайду 4

Вступаючи у життя молодь повинна бути обізнаною за ключовими компетентностями НУШСпілкування іноземними мовами.  Бути математично грамотними. Здатніими до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів)Бути компетентними в природничих науках і технологіях. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результатиІнформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок Соціальні і громадянські компетентностіЗагальнокультурна грамотність. Екологічна грамотність і здорове життя. Усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя 

Номер слайду 5

Комплексний підхід характерний Для STEM-навчання , що передбачаєінтегроване вивчення всіх шкільних предметів,Переважно проєктну діяльність. Велику кількість практичних занять із обов’язковою прив’язкою до повсякденного життя, буденних процесів, оточуючого середовища.та збереження власного здорв»я. Метапредметний підхід до навчання

Номер слайду 6

На STEM-уроці кожна діяльність чітко зрозуміла Наявність лабораторних приладів. Залучати учнів до вирішення реальних проблем та ситуацій. Вчитель має мислити комплексно Вчитель повинен експериментувати та бути терплячим, очікуючи на бажаний результат. Вчитель повинен бути готовим підвищувати свій рівень знань з деяких галузей. Формулювати чіткі критерії до завдань, які виконують учніОб’єкти STEM-лабораторії Сприяти продуктивній командній роботіДля покращення ефективності роботи застосовувати елементи інженерного проектування (Engineering Design Process, EDP):

Номер слайду 7

Застосування елементів інженерного проектування. Визначення проблеми. Дослідження Вибір рішення та планування роботи:прописувати етапи роботи, створювати дизайн, ескіз тощо. Розробка варіантів вирішення проблеми: в дослідницькій групі пропонуються обговорювати та аналізувати різні ідеїРезультат діяльності – власні науково-дослідницькі ідеї та інженерні розробки. Створення продукту, реалізація вирішення проблеми.

Номер слайду 8

Відпрацювання навичок лабораторних досліджень та експериментівЄдність демонстрації зв’язку між наукою, технологіями, інженерією та повсякденним життямІнтегровані заняття дають можливість відчути дух наукового пізнання. Доведення: наука – найважливіший чинник технічного прогресу й перетворення дійсності. Підтримка фахівців ,вчителів, батьків-однодумців

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Методика STEM має такий вигляд. Формування проблеми. Практичні спроби дітей розв’язати практичне завдання (проблему)Переваги STEMАналіз результатів. Формує екологічну думку щодо ціності життя життєдіяльності на планеті Земля. Розвиває критичне мислення. Формує дослідницькі, здоров”язбережувальні компетентностіНавчає бути самостійним та відповідальним в ухваленні рішень. Формує вміння застосовувати знання у повсякденному житті. Допомагає налагодити парну, групову, командну роботу –підготовка до життя в соціумі. Навчає бути самостійним та відповідальним в ухваленні рішень

Номер слайду 11

Етапи підготовки вчителя до STEM-уроку. Визначити основну ідею. Визначити необхідні для роботи матеріали. Сформулювати мету. Сформулювати проблемне питання. Прописати (для себе) кінцевий результат. Визначити час проведення дослідження (один урок, тиждень, місяць). Поставити чіткі завдання, що відповідають віковим особливостям учнів

Номер слайду 12

Етапи роботи з учнямиІнструкція. Встановлення правил роботи в колективі під час творчої роботи. Самооцінювання. Створення проблемної ситуаціїОбговорення в робочих групах. Колективне обговорення. Вправа «Мозковий штурм»Дослідження (групова, індивідуальна робота робота). Колективне обговорення. Удосконалення результатів. Підсумок уроку з підведенням загального висновку.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Інноваційні форми і методи STEM

Номер слайду 16

STEM-урок в 10-11 класах опорного закладу Нижньосірогозький ліцей «Використання геометричних форм тваринами-адаптація до життя»

Номер слайду 17

Основна мета STEАM-освіти розвиток творчого мислення, навичок використання інженерного підходу до розв’язання реальних завдань, розуміння важливості дизайну, усвідомлення ролі технології у їхньому вирішені. Девіз уроку:“Жодна інша наука не навчає так ясно розуміти гармонію природи, як математика” Пауль Карус Природа демонструє нам не просто вищий ступінь, а зовсім інший рівень складності ", - цими словами починається" Фрактальна геометрія природи ", написана Бенуа Мандельброт. Фрактал - це геометрична фігура, певна частина якої повторюється знову і знову, змінюючись в розмірах. Звідси випливає принцип самоподібності. Всі фрактали подібні самим собі, тобто вони схожі на всіх рівнях. Багато об'єктів в природі (наприклад, людське тіло) складаються з безлічі фракталів, змішаних один з одним, причому кожен фрактал має свою розмірність відмінну від розмірності інших. Ми оточені фрактальними системами. Зелені фрактали листя папоротіБрокколі — ідеальна природна ілюстрація фракталу. Гілки дерева без листя типовий фрактал

Номер слайду 18

Захист міні-проектів на основі виконання Практичної роботи №1 «Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Видова назва представника «архитектора» Царств живої природи. Геометрична ознака адаптованостіМета адаптованостіВикористання людиною ознаки геометричної адаптованостіКішка звичайна. На холоді сплять згорнувшись у клубочок. Поверхня тіла зменшується, і тепло краще зберігається. В будівництві. З цих причин північні народи будували круглі будинку. Птахи – горобці, кропив’яники, лірохвости. Будують свої гнізда у формі напівкуліВона живе в гнізді, яке має форму куліВ будівництві супермаркетів

Номер слайду 19

«Визначення ознак адаптованості різних організмів до середовища існування»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Видова назва представника «архитектора» Царств живої природи. Геометрична ознака адаптованостіМета адаптованостіРиба колючка триголкова. Живе в гнізді, яке має форму кулі. Важлива риса захисту від тварин, збереження тепла, важлива риса осілих форм під час відкладання ікри. Бджола звичайна. Самі митецькі геометри – бджоли будують стільники з шестикутників. Будь-який осередок в сотах оточений шістьма іншими осередками. А заснування, або денце, осередки являє собою тригранну піраміду. Така форма обрана неспроста. У правильний шестикутник поміститься більше меду, а зазори між осередками будуть найменшими! Розумна економія зусиль і будівельних матеріалів  Це важливо й для вирощуваня молоді 

Номер слайду 20

Приклади: вивчення конструкції тулуба китоподібних з точки зору гідродинамічних особливостей застосовують у кораблебудуванні, а спосіб  пересування пінгвінів —у конструкції полярного всюдихода.  Змінюючи, так часто негативно, природний світ, людство паралельно продовжує бути учнем цього дивовижного та мудрого вчителя. Одним з напрямків біоніки зосереджується увага на можливості технічного застосування особливостей структури та будови біосистем, механічних, хімічних, енергетичних процесів у них. Біо́ніка, біоміметика або біомімікрія — використання біологічних методів і структур для розробки інженерних рішень та технологічних методів. Слово «біоніка» було запропоноване Джеком Стілі 1958 року, ймовірно від грецького βίον — «одиниця життя» і суфіксу -ic — «-подібний», тобто «біоніка» означає «життєподібний».

Номер слайду 21

Конструкторське бюро “ Зманструй об”єкт живої природи та його аналог у практичній діяльності людини”Прокоментуй застосування особливостей структури та будови біосистем, механічних, хімічних, енергетичних процесів у них

Номер слайду 22

Міні-проект " Значення рослин у природі та житті людини"STEM--урок

Номер слайду 23

Конструювання шостикласників. Догляд за кімнатними рослинами. Виконання практичної роботи. Конструкція для зволожування грунту і повітря. Проект «Квіти моєї бабусі

Номер слайду 24

Дослідження-метод наукового пізнання світу. Юний дослідник Баршевський Ілля 6-АЮний дослідник Аверін Назар-6-Б

Номер слайду 25

Дослідження-метод наукового пізнання світу

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Творчі роботи

Номер слайду 28

Поведінка тварин. Урок-практикум7 клас

Номер слайду 29

Завдання до С-У уроку " Поведінка тварин"Завдання: Виявити методи дослідження поведінки( стор.182- 184) Виконати творче завдання стор. 186 підручника. Виявити об”єкт доідження для створення етограм(стор. 184)

Номер слайду 30

Творчі роботи юних любителів тварин. Тема . Звичайний день. Автор Гритчина Анна. Фотопідтвердження етограми

Номер слайду 31

Мої домашні улюбленціРИБИ. Автор: Богданевич Злата. Фотопідтвердження етограми. ЕТОГРАМА  ПОВЕДІНКИ АКВАРІУМНОЇ РИБИ Поодиноко плаваєСб»єднуються в групи. Реагують на кормrrrrrr

Номер слайду 32

Мої собаки. Етограма – реєстрація всієї послідовності поведінкових реакцій і поз особин певного виду. · r

Номер слайду 33

Сидить. Дає лапу. Лягла. Встала Минуло 20 хвЇсть. Почала бігати. Минуло 10 хв. Заснула. Лягла. Етнограма руху моєї собаки

Номер слайду 34

Етограма поведінки попуги. Спостереження 3 хвилини

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Обговорення Стем-проекта в групах

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Досліджую, спостерігаю, експериментую

Номер слайду 39

Експеримент-важлива складова STEM

Номер слайду 40

Урок-зустріч « Відкрита розмова»

Номер слайду 41

Вейп-залежність. Шкідливий вплив вейпа на органи дихання

Номер слайду 42

Експериментую, досліджую, спостерігаю

Номер слайду 43

Дослідження дії вейпа на живий організм

Номер слайду 44

Шкідливі хімічні речовини у вейпах. Склад рідини для електронних цигарок. Чи шкідливий кольоровий пар для електронних сигарет?Зміна клітин живого організма за одну добу

Номер слайду 45

Дослідження №3,4. Дія Спирту(40%;96%) та не концентрованого і концентрованого розчину з недокурків на яйцеклітину птаха. Дослідження№3 Дослідження№4

Номер слайду 46

Навчальний проект «Вбивча природа»STEM-урок з біології у 7-Б класі опорного закладу Нижньосірогозький ліцей. Нижньосірогозької селищної ради Херсонської області. Підготувала Пантелей Г. Г.,учитель біології

Номер слайду 47

Навчальний проект «Вбивча природа: як забруднення навколишнього середовища впливає на здоров’я»Кому загрожує небезпека? Усім. Хіба ви небачите, що перед вами терези, на одній шальціяких ваша могутність, а на іншій-вашавідповідальність? В. Гюго.медикитеоретикианалітикифізикинауковціхімікидослідникижурналісти

Номер слайду 48

Спрогнозуйте:- Як проект може змінити світ?Виконання навчально-виховного проекту залежить від того, скільки і яких органів чуттів учнів беруть участь у навчальній діяльності (тобто ефективність методів прямо залежить від ступеня активізації учнів у процесі навчання). Тож, з того, що ми вивчаємо, ми засвоюємо приблизно: 10% того, що ми читаємо; 20% того, що ми чуємо (аудіовізуальний метод); 30% того, що ми бачимо (демонстрування); 50% того, що ми чуємо і бачимо; 70% того, що ми говоримо; 90% того, що ми говоримо, коли ще й діємо. Таким чином, найефективнішими виступають останні – інтерактивні методики – такі, що потребують активності самих учнів, поступово скорочуючи їхню роль пасивних слухачів. Тож на STEM-уроці поєднуємо знання, творчість, дослідження та практичну діяльність

Номер слайду 49

Проблеми довкілля розкриває НАЙБІЛЬШИЙ УРОК У СВІТІ З ЕКОЛОГІЇ ТА КЛІМАТИЧНИХ ЗМІН «ПЛАНЕТА — МІЙ ДІм» і ми-його учасники. Про Проєкт. Найбільший урок у світі знайомить дітей у всьому світі з Цілями сталого розвитку та способами їх досягти. Одна з глобальних цілей — побороти зміну клімату. Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) та Ed. Era розробили матеріали до уроку на тему екології кліматичних змін. Надихнути кожного з нас своїми щоденними діями протидіяти зміні клімату

Номер слайду 50

Що можу зробити для покращення довкілля саме я і зараз. Флешмоб в онлайн-режимі“ За чисте довкілля”Екологічна акція”Клумба моєї домівки” на основі ескізів, створених із ігрового лєго. Природоохоронна акція “ Врятуй планету”

Номер слайду 51

Агітаційно-просвітницька робота по збереженню довкілля. Виступ екологічної агітбригади “ Зелена планета”. Тема. Сприяти здійсненню мети: Планету Земля зберегти!Творчі міні-проекти волонтерів-”За здоровий спосіб життя”

Номер слайду 52

Реклами від волонтерів “ За здоровий спосіб життя”Нижньосірогозька громада підтримує юних екологів: виступ з пропозицією юних екологів затвердити на сесії селищної ради Літопис Природи рідного краю

Номер слайду 53

Створюємо красу своїми руками. Друге життя старим речам. Аналізуємо глобальні цілі сталого розвитку. Приймаємо участь в екологічному конкурсі регіональних проектів

Номер слайду 54

Які екологічні проблеми здатні змінити клімат? Які екодії кожного допоможуть поліпшити ситуацію у світі. Конкурс плакатів

Номер слайду 55

Наше майбутнє-в наших руках!Які екодії кожного допоможуть поліпшити ситуацію у світі?

Номер слайду 56

Номер слайду 57

Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери. Навчальне заняття 11 клас. Вивчаємо біологію дистанційно

Номер слайду 58

Допоможи Екодії зберегти нашу Планету!Екодія – це громадська екологічна організація, яка об’єднує небайдужих громадян, які стають на захист довкілля через волонтерство, активізм і підтримку. Ваша участь в діяльності організації дозволить нам активізувати роботу для протидії зміні клімату і переходу України на відновлювані джерела енергії.

Номер слайду 59

Способи оновлення старих речей. Ремонт - усунення поломок і пошкоджень, оновлення речі із збереженням її призначення. Реставрація - відновлення первісного вигляду старої речі з можливим додаванням елементів оздоблення. Переробка - зміна функції речі.

Номер слайду 60

Автор роботи: Мелешко Олександр. Чудовий матеріал для пошиття екоторбинки! Хоч наша родина практично цього не потребує (у батька є своя постійна сумка для магазину, у мене дві торбинки, одна з яких подібна до ЕКО (конкурс «Грінвіч»)

Номер слайду 61

«Старим речам нове життя»Переробка одягу. Сумки з джинсів та светрів

Номер слайду 62

Зміни в природних екосистемах поставили під загрозу збереження добробуту та здоров’я більшості населення світу. Десятикласникам опорного закладу Нижньосірогозький ліцей в ході онлайн-консультації з біології, а восьмикласникам з основ здоров»я запропановано виконати творче завдання: створити міні-проект по доведенню цієї проблеми.

Номер слайду 63

Номер слайду 64

STEM-освіта змінить долю наших дітей, тож допоможемо їм разом. Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, а у комплексі. Велике значення грає практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, що можуть зробити наше життя простіше, наприклад створення «розумного дому». За STEM дитина отримує набагато більше автономності. На процес навчання набагато менше впливають стосунки, які склалися між учнем та вчителем, що дає можливість більш об’єктивно оцінювати прогрес. За рахунок такої автономності, дитина вчиться бути самостійною, приймати власні рішення та брати за них відповідальність. Зі слів Елада Інбара, засновника компанії, що займається інтеграцією роботів у навчальний процес шкіл Сполучених Штатів, коли діти взаємодіють роботами, вони легше сприймають власні помилки. 

Номер слайду 65

STEM-це класно!SEAM - ОСВІТА – НОВИЙ ТРЕНД У СВІТІ МИСТЕЦТВА Блаженство тіла полягає в здоров'ї, а блаженство розуму – у знанні. Фалес. Освііта-скарб; праця – ключ до нього. П'єр Буаст

Номер слайду 66

Які перспективи для дитини, що навчалася за методикою STEM?Вже зараз відчувається нестача спеціалістів сфер STEM. Попит на спеціалістів сфер STEM розподілився наступним шляхом:

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Майстер-класи
Додано
14 січня 2022
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку