Білик Т.А.,
вихователь-методист;
Заклад дошкільної освіти
(ясла-садок) «Дніпряночка»
с.Червона Слобода, Червонослобідської сільської ради,
Черкаська область, Україна
Майстер-клас
для батьків вихованців групи раннього віку
«Розвиваючі ігри»
Мета: формування уявлень у батьків про розвиваючі ігри та про необхідність використання розвиваючих ігор для своїх дітей не тільки в дитячому саду, але і вдома.
Завдання:
Ознайомити батьків з різноманіттям розвиваючих ігор для дітей раннього віку
Звернути увагу батьків на велику значимість розвиваючих ігор для дитини.
Сприяти позитивній мотивації батьків на використання отриманих знань у практичній діяльності.
Методичне забезпечення:
Дидактичні засоби: розвиваючі ігри (придбані): картинки-половинки, пазли з 2-4 елементів, будиночки-втулки, рамки-втулки та ін.; розвиваючі ігри (виготовлені вихователем): сухий басейн для рук, сенсорна коробка, ігри зі звучать предметами, ігри на визначення форми і кольору та ін.
План:
- Анкета для батьків.
- Слово вихователя. Актуальність проблеми.
- Як організувати розвиваючу гру вдома.
- Подання розвиваючих ігор вихователем (в які грають діти в групі).
- Граємо з «Квасолевою пісочницею».
- Граємо з «Сенсорної коробкою».
- Ігри за мотивами казки «Курочка Ряба».
- Придумуємо різні варіанти дидактичних ігор для будинку.
Хід проведення:
Вихователь: Доброго дня, шановні батьки! Сьогодні, на початку нашої зустрічі, я хочу вам запропонувати відповісти на питання невеликої анкети. Ця анкета тільки для вас, тому постарайтеся відповісти відверто.
Анкета для батьків:
1. Чи любить ваша дитина грати в розвиваючі ігри?
- так;
- немає;
- не знаю, вдома не граємо;
- свій варіант відповіді.
2. Улюблена розвиваюча гра вашої дитини?
3. Як часто ви граєте з дітьми в розвиваючі ігри вдома?
- не граем через відсутність вільного часу;
- граємо, коли купуємо нову гру;
- за бажанням дитини;
- свій варіант відповіді.
4. Чи граєте ви всією сім'єю в розвиваючі ігри?
- так;
- немає;
- свій варіант відповіді.
Вихователь: У наш стрімкий час нам, дорослим, просто іноді потрібно зупинитися, прислухатися до своїх дітей і просто з ними пограти. Провідною діяльністю дітей дошкільного віку є ігрова діяльність. Розвиваюча гра є і ігровим методом навчання дітей дошкільного віку, і формою навчання дітей, і самостійною діяльністю, і засобом всебічного виховання дитини.
Розвиваючі ігри сприяють:
- розвитку пізнавальних і розумових здібностей: отримання нових знань, їх узагальнення та закріплення;
- розширенню наявних у дітей уявлень про предмети і явища природи, рослини, тварини; розвитку пам'яті, уваги, спостережливості.
- розвивитку мови дітей: поповненню і активізації словника.
- соціально-моральному розвитку дитини: в дидактичній грі відбувається пізнання взаємин між дітьми, дорослими, об'єктами живої і неживої природи, - в ній дитина проявляє чуйне ставлення до однолітків, вчиться бути справедливим, поступатися в разі необхідності, вчитися співчувати і т. д.
Вихователь: Для того щоб правильно організувати і провести гру необхідно здійснити три етапи:
1. Підготовка до проведення розвиваючої гри: відбір гри відповідно до віку дитини; визначення часу і місця для гри; визначення кількості граючих; батьки самі повинні вивчити і осмислити гру.
2. Проведення розвиваючої гри: ознайомлення дітей зі змістом гри; показ ігрових дій дітям; визначення ролі дорослого в грі.
3. Аналіз розвиваючої гри: підведення підсумків гри. За результатами гри ми визначаємо її ефективність, чи буде вона використовуватися дітьми в самостійній ігровій діяльності; дозволяє виявити індивідуальні здібності дітей.
Сьогодні, шановні батьки, я хочу запропонувати вам дуже прості, але в той же час дуже цікаві, а головне, пізнавальні ігри, які Ви можете організувати з дітьми вдома. А найголовніше, що такі ігри не вимагають особливої підготовки, а матеріалом для ігор послужить те, що легко знайти в будинку кожної господині.
1.Гра «Пісочниця» на кухні».
Візьміть піднос або плоске блюдо з яскравим малюнком. Тонким рівномірним шаром розсипте по таці будь-яку дрібну крупу. Проведіть пальчиком дитини по крупі. Вийде яскрава контрастна лінія. Дозвольте малюкові самому намалювати кілька ліній. Потім спробуйте разом намалювати якісь предмети (паркан, дощик, хвилі), літери. Таке малювання сприяє розвитку не тільки дрібної моторики рук, а й масажує пальчики Вашого малюка. І плюс до всього - розвиток фантазії та уяви.
2.Гра «Мозаїка з гудзиків».
Підберіть гудзики різного кольору і розміру, а ще, можна використовувати різнокольорові пробки від пластикових пляшок. Спочатку викладіть малюнок самі, потім попросіть малюка зробити те ж самостійно. Після того, як дитина навчиться виконувати завдання без вашої допомоги, запропонуйте їй придумувати свої варіанти малюнків. З гудзикової мозаїки можна викласти неваляшку, метелика, сніговика, м'ячики, намиста і т.д. В таких іграх ми закріплюємо формування сенсорного еталона - колір, а якщо використовувати гудзики, то і сенсорного еталона - форма (коло, квадрат, трикутник, овал).
3.Ігри з крупами.
Діти дуже люблять ігри з крупами, це не тільки приємні тактильні відчуття і самомасаж, але і можливість трохи побешкетувати. Але тут дуже важливо пам'ятати про техніку безпеки, адже ми маємо справу з дрібними частинками. Треба стежити, щоб в ході ігор діти нічого не брали в рот, тому частіше в своїй роботі я використовую квасолю.
Вихователь: Давайте ми з вами зробимо коротку екскурсію по ігровим зонам нашої групи (вихователь знайомить батьків з розвиваючими іграми групи):
- ігри настільно-друковані (покупні)
- ігри, зроблені руками вихователя.
Вихователь пропонує батькам пограти в одну дуже цікаву гру, підходимо до Центу експериментування.
- Шановні, батьки, як ви думаєте, що перед вами? (Батьки міркують і припускають)
- Абсолютно вірно - це «Пісочниця з квасолею».
Давайте знайдемо заховані там скарби.
- Ця гра на вигляд дуже проста, але вона сприяє розвитку у дитини дрібної моторики, уяви.
Продовжуємо грати. Запускаємо в квасолю руки і уявляємо, як ніби ми починаємо місити тісто, примовляючи: «Місимо, місимо тісто, є в печі місце. Будуть-будуть з печі булочки і калачі».
А якщо використовувати квасолю і горох разом, тоді дитині можна запропонувати відокремити маленьке від великого - знову таки її Величність Сенсорика!
А зараз спробуйте самі, виконати ось таку вправу - треба взяти 1 квасолинку великим і вказівним пальцем, потім великим і середнім, потім - великим і безіменним ... виходить ?, а діткам це виконати дуже важко! Ну а якщо вдома Ви будете влаштовувати ось такі тренування, то дрібна моторика вашої дитини буде розвиватися набагато швидше.
Гра «Сенсорна коробка»
Гра розвиває дрібну моторику і координацію рухів пальців рук, знайомить з геометричними фігурами (коло і квадрат). Вихователь пропонує батькам продовжити захоплюючу подорож по іграх (ігри за мотивами казки «Курочка Ряба»).
- Для початку вам потрібно закінчити оформлення картинок за допомогою геометричних фігур. А тепер давайте знайдемо яйце без курчати.
Дорогі батьки, я пропоную створити у нас в групі «Домашню майстерню розвиваючих ігор». Для цього ви повинні зробити якусь розвиваючу гру або посібник з нестандартних і доступних матеріалів, а ми з дітками в групі із задоволенням в неї пограємо.
Велике спасибі Вам, батьки, за участь і увагу! Мені дуже приємно, що ви відпочили і отримали заряд позитивних емоцій. Грайте частіше зі своїми дітьми!
.