Тренінг для педагогів «Ми одна команда! Тимбілдинг або командоутворення ».

Про матеріал
Метою тренінгу є формування і посилення загального командного духу, прийняття особливостей один одного, згуртування колективу, отримання навичок спільної роботи і навчання прийомам вироблення загальної стратегії.
Перегляд файлу

Білик Т.А.

вихователь-методист

ЗДO (ясла-садок) «Дніпряночка»

с.Червoна Слoбoда, Черкаська oбласть, Україна

 

 

 

Тренінг для педагогів

 «Ми одна команда! Тимбілдинг або командоутворення ».

 

Мета: формування і посилення загального командного духу, прийняття особливостей один одного, згуртування колективу, отримання навичок спільної роботи і навчання прийомам вироблення загальної стратегії.

 

Завдання:

- Формування і посилення загального командного духу, шляхом згуртування групи людей.

- Розвиток відповідальності та внеску кожного учасника у вирішення загальних проблем.

-  Отримання емоційного і фізичного задоволення від результатів тренінгу.

 - Самоусвідомлшення колективу, як команди.

 

Прогнозовані результати:

 - Підвищення рівня комунікації.

- Поліпшення взаємодії між співробітниками.

- Збільшення швидкості прийняття командного рішення.

- Вміння вирішувати спірні ситуації.

- Формування позитивного погляду на можливості команди.

 

Хід тренінгу.

1. Привітання.

Мета: розвиток довіри серед учасників один до одного, позитивного ставлення до подальшої роботи.

 

Ведучий. Пропоную розпочати нашу зустріч з чогось теплого, доброго і легкого. Але тепле і світле саме по собі не з'являється, його роблять люди. І якщо ви хочете привнести це в своє життя, то вам потрібно хоч що-небудь для цього зробити. На цей рахунок існує одна притча.

«Жив-був один Чернець. І протягом більшої частини свого життя він намагався з'ясувати, чим відрізняється Пекло від Раю. На цю тему він розмірковував днями і ночами. І в одну ніч, коли він заснув під час своїх болісних роздумів, йому наснилося, що він потрапив в Пекло. Він озирнувся і побачив: перед казанами сиділи люди з продуктами. Але якісь виснажені і голодні. Придивився він краще - у кожного в руках ложка з довгою ручкою. Черпати з котла вони можуть, а в рот ніяк не потраплять. Раптом до нього підбігає місцевий службовець (судячи з усього, Чорт) і кричить: - Швидше, а то ти запізнишся на поїзд, що йде в Рай. Приїхав Чернець в Рай. І що ж він бачить ?! Та ж картина, що й в Аду. Котли з їжею, люди з ложками з довгими ручками. Але всі веселі і ситі. Придивився чоловік - а тут люди цими ж ложками годують один одного».

Всім нам хочеться, що б у нас в житті було більше світлого, теплого, доброго. Але для того, що б це з'явилося, потрібно щось зробити. Тобто зараз, у вас є чудова можливість поділитися чимось теплим, світлим і радісним. Це означає, що ви маєте повне право підійти до будь-якого, і не тільки одного, і сказати і зробити так, щоб у нього в душі з'явилися ці тепло і світло. А він вам може на це відповісти. І я сподіваюся, що таких зустрічей буде якомога більше.

 

2. Актуалізація теми тренінгу.

Мета: ознайомити учасників з темою і метою роботи, знайомство з складовою корпоративної культури - тимбілдингом. Тімбілдинг (англ. Team building - побудова команди), або командоутворення. У наш час тимбілдінг є однією з перспективних моделей корпоративного управління, забезпечує повноцінний розвиток колективу, і є одним з найбільш ефективних інструментів управління персоналом. Метою нашого заняття є створення моделі ефективної команди, формування і посилення командного духу, прийняття особливостей один одного, отримання навичок спільної роботи і навчання прийомам вироблення загальної стратегії!

 

3. Вправа «Граємо за правилами».

Мета: ознайомлення учасників групи з правилами роботи. Групам пропонується прийняти деякі правила поведінки і спілкування під час заняття.

 

Правила:

- Поважати один одного.

- Виявляти  активність.

- Правило «одного мікрофона» (всі мовчать, коли хтось говорить)

- Дотримуватися відведеного для тренінгу часу (не відходити від теми, дотримуватися затвердженого регламент).

- Я-висловлювання (говорити тільки від свого імені: «Мені не подобається…», «Я не можу...» ,«Я не хотів би...» і т.п.).

- Правило - дотримуватися правил.

 

4. Вправа «Секрет дамської сумочки»

Мета: згуртування групи, створити атмосферу довіри. Учасникам пропонується уявити себе будь-якою реччю, яка знаходиться зазвичай в його сумочці.

 

5. Вправа «Ланцюжки»

Цілі:

 - мотивувати учасників до спільної роботи;

- допомогти зняти напругу;

- дати кожному відчути відповідальність перед іншими членами команди;

 - викликати довіру один до одного;

- працювати над об'єднанням команди.

 Гра проводиться в кілька етапів.

1.Тренер просить учасників об'єднатися в пари і встати в потилицями один до одного. Потім дається таке завдання: «Учасник, що стоїть позаду, буде управляти рухом переднього гравця (можна і словесно). Той, що стоїть попереду закриває очі, намагаючись відповідно до команд партнера ходити по кімнаті протягом 2-х хвилин. Темп руху (повільно, швидше, ще швидше) змінюється по команді тренера. Завдання полягає в тому, щоб не зіткнутися з іншими рухомими парами». Через 2 хвилини учасники в парах міняються ролями і ще 2 хвилини продовжують рух в іншому порядку.

2. Учасники об'єднуються в трійки. Їм дається те ж саме завдання, тільки тепер при русі очі закривають двоє перших, так що залишаються відкритими очі лише у третього учасника, який і керує рухом. Час виконання завдання - 6 хвилин (по 2 хвилини на те, щоб кожен учасник побував в ролі керуючого рухом).

3. Група вибирає трьох лідерів для виконання третього етапу. Вся група вибудовується в колону один за одним. Тільки у першого абонента очі відкриті, всі інші закривають їх. Завданням першого учасника буде провести всю колону на якусь певну відстань або, як в перших двох етапах, водити колону спочатку повільно, а потім швидше і ще швидше.

Після виконання вправи проводиться групове обговорення з учасниками. Час обговорення - 10 хвилин.

Обговорення:

 Що при виконанні вправи було найлегше?

 Що при виконанні вправи було найважче?

 Як ви себе почували в ролі ведучого і в ролі веденого? Яка роль була важча і чому?

 Що було найлегше?

 Чи відчували ви довіру до інших членів команди, коду були в ролі веденого?

 

6. Вправа «Закон гармонії».

 Матеріал: аркуші паперу, олівці.

У цивілізованому соціумі існує неписаний закон гармонії спілкування і міжособистісних відносин. Слідуючи йому можна не допустити зародження багатьох протиріч, конфліктів, образ. Звучить він так: «Дозволяючи собі - дозволяй іншим. Забороняючи іншим - забороняй собі». Досить справедливо, що виконання цього правила позбавляє нас від взаємних докорів. Але поняття норми відносин і спілкування ми сприймаємо, розуміємо, оцінюємо суб'єктивно. Так, наприклад, ми не дозволяємо іншим підвищувати на нас голос, вказувати, критикувати нас, встановлювати нам заборони. Разом з тим, часом самі кричимо на інших, лаємо і повчаємо їх, намагаємося обмежити їх дії. Яким же чином контролювати свої дії в тих чи інших ситуаціях спілкування?

Розділіть лист на дві частини:

 1.«Дозволяю собі, забороняючи іншим». Перелічіть ваші вчинки, спрямовані на отримання переваги за рахунок оточуючих. Визначте ступінь свободи ваших дій. Чи дозволяєте ви собі: спізнюватися, підвищувати голос на інших, ігнорувати чиюсь думку (товариша, дитини, підлеглого і ін.), Висміювати когось і так далі.

 2.«Забороняю іншим, дозволяючи собі». Перерахуйте, на які дії оточуючих накладаєте заборону, але дозволяєте собі. Наприклад: критикувати, оцінювати, розводити безлад, байдикувати.

Обговорення: Чи варто забороняти собі, бути вільним, щоб мати підстави засуджувати інших? Чи варто дозволяти собі помилятися, що, забороняючи іншим, ви маєте на це право?

 

7. Вправа «Будинок».

Розділіться на 2 команди. «Кожна команда повинна стати повноцінним будинком. Кожна людина повинна вибрати, ким він буде в цьому будинку - дверима, стіною, а може бути шпалерами або предметом меблів, квіткою або телевізором? Вибір за вами. Але не забувайте, що Ви повинні бути повноцінним і функціональним будинком. Протягом декількох хвилин побудуйте свій будинок! Можна спілкуватися між собою».

Обговорення: Як проходило обговорення в командах? Відразу Ви змогли визначити свою роль в «будинку»? Чому Ви вибрали саме цю роль? Я думаю, Ви все зрозуміли, що кожна частина Вашого «дому» важлива і потребує його, кожна несе свою певну функцію, без якої будинок не може бути повноцінним.

 

  Точно так само як предмети в будинку, кожен чоловік є важливою ланкою в команді. Давайте поговоримо про те, що таке команда.

 

8.Визначення поняття «команда».

Команда - форма взаємодії, в якій проявляється «синергетичний ефект». За рахунок взаємодоповнення, прийняття відповідальності за загальний результат, відкритості при обміні ресурсами стає можливим результат, не доступний при інших видах взаємодії. У цьому випадку 10 осіб, що володіють 10-ма одиницями енергії кожен, здатні зробити корисної роботи на 130 одиниць.10 * 10 = 130 При такій взаємодії немає втрат на міжособистісні конфлікти, на з'ясування функціональної відповідальності, додаткове стимулювання до діяльності, при цьому починається магія командного духу і формується справжня корпоративна культура. Такому виду взаємодії характерна філософія «Я виграю, тоді, коли виграєш ти», «Я виграю, коли ми всі виграємо».

 

9.Вправа «Безлюдний острів».

«Ваша група летіла на килимі-літаку і випадково потрапила невідомо куди. Виявилося, що це безлюдний острів, який представляє собою високо підняте над морем плато, що має обривчасті скелясті береги і вузьку смужку землі внизу, на узбережжі. На плато є дерева, тварини, прісна вода, тобто умови для життя. На узбережжі немає нічого. Тому на острові можна проіснувати лише кілька днів. Досліджуючи острів, ви виявляєте в скелі печеру, і від випадково вимовлених слів, яких ніхто не запам'ятав, вона несподівано відкрилася. У ній є будь-які предмети. Кожен з вас може взяти по 10 предметів. Радитися з іншими не можна. Поділитися, обмінятися предметами з іншими учасниками потім теж буде не можна. Складіть список тих предметів, які ви хотіли б взяти з печери.

Після виконання цієї частини завдання завдання буде наступне: «У кожного з вас є по 10 предметів, проте ситуація така, що вся група може винести з печери тільки 10 предметів. Протягом декількох хвилин ви повинні порадитися між собою і скласти єдиний, загально груповий список.

Обговорення: Чи вдалося учасникам групи домовиться? Якщо ні, то чому? Які форми взаємодії в групі сприяли досягненню результату, а які перешкоджали? Чи був у дискусії лідер? Призначили його свідомо або він проявив себе сам? В процесі обговорення можна вийти на алгоритм прийняття рішення.

 

10. Вправа «Сполучна нитка».

Матеріали: моток міцних товстих ниток. Встаньте в коло на відстані витягнутих рук і закрийте очі. Зараз я розкажу вам історію.

«Багато років тому на землі жив мудрець, який довгі роки провів спочатку в подорожах по всіх дивним містах, а потім присвятив роки роздумам про сутність людини. І сплів мудрець довгу тонку нитку. Задумав він обійти добрих серцем людей і зв'язати їх цієї чудової найтоншої ниткою».

Ведучий розповідає історію і обходить учасників, вкладаючи кожному в руки нитку. На останньому учаснику відрізає нитку і зав'язує кінці.Таким чином, нитка утворює замкнуте коло. Воістину, нитка була унікальна. Гладка, тонка, вона була зовсім непомітна для людини, але, незважаючи на це, впливала на його взаємини з іншими людьми. Ті, кому мудрець передав чудову нитку, стали добрішими, спокійнішими, терплячішими. Вони стали більш уважно ставитися один до одного, прагнули зрозуміти думки і почуття ближнього. Іноді вони сперечалися, але, о диво, нитка розтягувалася, але не рвалася. Іноді вони сварилися, і нитка розривалася, але при примиренні обірвані кінці нитки зв'язувалися знову. Тільки вузлик нагадував про минулі сварки. Що зробили люди з подарунком мудреця? Хтось дбайливо беріг, передаючи її таємницю з покоління в покоління. Хтось, не відчуваючи присутності нитки, залишав на ній безліч вузликів, та й характер його поступово ставав «вузлуватим». Але, головне, у кожного з'явилася здатність простягати нитки до тих, кого він вважав близькими і друзями, соратниками та партнерами.

Зараз ви відчуваєте в своїх руках чудову нитку, подарунок мудреця. Давайте перевіримо, що може статися, якщо кожен потягне її на себе. Вона натягнеться, і буде різати руки. Такі відносини називаються натягнутими. А якщо хтось потягне нитку на себе, а хтось не стане це робити. Рівновага кола порушиться. Хтось буде відчувати себе більш стійко. Про такі ситуації кажуть: «Він тягне ковдру він себе».

Деякі люди вважають за краще надягати цю нитку собі на шию. Хочете спробувати? Відчули, як боляче нитка ріже шию? У подібних ситуаціях кажуть: «Посадив собі на шию». Різні експерименти можна проводити з цією ниткою. Багато людей навіть присвячують цьому ціле життя.

Давайте зараз знайдемо такий стан і натяг нитки, який для всіх нас буде найбільш зручним. І запам'ятаємо цей стан кожною клітинкою свого тіла.

 Обговорення: Які були ваші враження від зіткнення з чудовою ниткою, подарунком мудреця? Що було легко, що важко в цій грі? Чому ця гра може навчити команду? Відчуття невидимою зв'язку допомагає встановити довірчі відносини в команді, комфортність взаємин залежить від того, в якому стані знаходиться нитка: натягнутому або вільному. Експериментуючи з натягом нитки, ми символічно проживали різні типи взаємин один з одним. Головне, не дивлячись ні на що, вміти відновлювати комфортний стан нитки.

 

11. Завершення тренінгу.

Ну, що ж, наш тренінг підійшов до кінця. Мені хочеться подякувати кожному з вас за активну участь і бажання взаємодіяти. Бажаю вам успіхів у вашій трудовій діяльності.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бородій Наталія
    Дякую за дуже цікавий та корисний матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Nestchuck Tatiana
    Мені сподобався тренінг. Зроблений з душею та відповідальністю.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бондарець Ольга
    Отримала велике задоволення від матеріалу, він зроблений з любов'ю. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 червня 2021
Переглядів
6106
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку