28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Майстер-клас для вчителів початкових класів, що викладають основи здоров’я.

Про матеріал
Майстер-клас для вчителів початкових класів, що викладають основи здоров’я. Добірка цікавих та корисних завдань.
Перегляд файлу

Майстер-клас для вчителів початкових класів, що викладають основи здоров’я.

Так як, я вчитель початкових класів, наша НУШ пропонує практичні завдання для розвитку уваги, які Ви зможете використовувати на уроках ОЗ.

Хочу нагадати, що увага – це чітка зосередженість свідомості.

Дуже важливо кожній людині мати гарну увагу, при гарній увазі поліпшується пам'ять, мислення, уява.

Увага у кожної людини різна, хтось орієнтується швидко, а комусь потрібен час подумати, зосередитися, деякі губляться в простих ситуаціях.

Увага може бути двох типів: довільна і мимовільна.

Мимовільна увага народжується при відсутності усвідомленого наміру з боку людини. Ви не намагалися помітити собаку, що пробігла прямо біля ваших ніг, але, як не дивно, запам'ятали.

Напевно, хоч раз, але траплялося і таке: йдете по вулиці, віддаєтеся роздумам про цілком конкретні речі. І раптом ви розумієте, що ваші думки зайняті чимось іншим. Ваша увага переключилася, а як це сталося, ви і не помітили.

Довільною психологи називають створену увагу. Люди віддають собі різні команди: «необхідно вивчити те», «спробувати почути сказане іншими», «не пропустити активізації процесу» і т. д.

Обсяг уваги можна підвищити за допомогою різноманітних тренувальних вправ.

Ніколи не пізно починати роботу над розвитком своєї уваги. Будь-яке запам'ятовування принесе більший ефект, якщо заучувати не механічно, а отримувати задоволення від цього процесу.

Пропоную вам пройти тести і завдання на розвиток уваги.

1.Щоб тренувати свою увагу, можна скористатися спеціальними малюнками.

H:\ОЗ\тесты и задания\2.jpg

Наприклад, що змінилося, коли втекло кошеня?

H:\ОЗ\тесты и задания\3.jpg

2.Потрібно постаратися за 15 с запам'ятати предмети, які розташовані на столі (мал. 2А). Подивіться на малюнок 2Б і назвіть предмети.

 

H:\ОЗ\тесты и задания\4.jpg   H:\ОЗ\тесты и задания\5.jpg

3.Спробуємо запам'ятати слова за допомогою зовнішнього вигляду тварин і птахів. Дані слова: олівець, ВЕНТИЛЯТОР, ПОДУШКА, гітара, ШОКОЛАД. Слова можна розподілити наступним чином: ОЛІВЕЦЬ – це левиний хвіст (пензлик на кінці нагадує пензлик для малювання). У лева розвівається на повітрі грива – це можна зробити і за допомогою ВЕНТИЛЯТОРА, а ПОДУШКА така ж м'яка, як подушечки на лапах у тигра, струни ГІТАРИ схожі на левові вуса, левова шкура за кольором нагадує молочний ШОКОЛАД.

H:\ОЗ\тесты и задания\6.jpg   H:\ОЗ\тесты и задания\7.jpg

Перед нами слова: віник, ЧАЙНИК, БУКЕТ, прищіпки, хустка.

Дивимося на папугу і фантазуємо: пташиний чубчик нагадує ВІНИК, дзьоб схожий на носик у ЧАЙНИКА, ПРИЩІПКИ – це лапки, якими чіпляється за жердинку папуга, птах покритий пір'ям, наче ХУСТКОЮ.

4.Як відомо, наш мозок складається з двох півкуль: лівої і правої. При цьому права півкуля в основному "обслуговує" ліву сторону тіла: приймає велику частину інформації від лівого ока, вуха, лівої руки, ноги і т. д. і передає команди відповідно лівій руці, нозі.

Ліва півкуля обслуговує праву сторону.

Якесь зазвичай з півкуль у людини є домінуючим, що відбивається на індивідуальних властивостях особистості.

H:\ОЗ\тесты и задания\8.jpg

 

H:\ОЗ\тесты и задания\9.jpg

5.Оптичні ефекти світлотіні формують тривимірне зображення. На малюнку або на фотографії можна бачити місячний кратер, а повернувши на 180 градусів - гору, і це не тільки ілюзія, а особливість зору, візуальна звичка очей до того, що денне світло сонця йде зверху вниз.

C:\Users\svata\Downloads\луна.jpg   C:\Users\svata\Downloads\1549738042810339682924.jpg

6.Знайдіть чоловічу голову на цій картинці

H:\ОЗ\тесты и задания\12.jpg

Якщо ви впоралися із завданням:

менш ніж за 3 секунди то ваша права півкуля вашого мозку розвинена краще, ніж у більшості людей.

протягом 1 хвилини - це нормальний результат

якщо протягом 1-3 хв . - ваше права півкуля розвинена погано, вам потрібно їсти побільше м'ясного протеїну.

7. Подивіться уважно на наступну картинку. На виконання даного тесту дається 10 секунд. На цій картинці треба знайти тварину.

H:\ОЗ\тесты и задания\13.jpg

8.Нижче представлена картинка, при розгляді якої, в залежності від того, яка півкуля мозку у вас активна, об'єкт буде рухатися в певному напрямку. В даному випадку, крутитися навколо своєї осі або за годинниковою стрілкою, або проти. Отже...

H:\ОЗ\тесты и задания\15.jpg

Якщо ви бачите цю дівчину, що рухається за годинниковою стрілкою, то у вас активна права півкуля в даний момент. Якщо ж вона рухається проти годинникової стрілки, то ви використовуєте ліву півкулю. Деякі можуть бачити її в русі в обох напрямках.

Спробуйте змусити її рухатися в протилежному напрямку, використовуючи іншу півкулю. Ви можете це зробити.

Експерименти показали, що дві різні області мозку відповідають за різні види розумової діяльності.

9.Подивіться уважно цей тест. Він складається з букв «Х». На виконання завдання дається десять секунд. Знайдіть п'ять букв «у».

C:\Users\svata\Downloads\15497387893511049806456.jpg

 

10.Подивіться уважно наступну картинку, на ній зображені собачки. Серед цих собачок ховається одна кішка. На виконання тесту дається десять секунд, вам треба знайти кішку серед собачок.

 H:\ОЗ\тесты и задания\14.jpg

11.Подивіться уважно картинку цього тесту, тут зображені сови. На виконання цього тесту дається 10 секунд. Знайдіть на цій картинці серед сов одного кота.

H:\ОЗ\тесты и задания\19.jpg

12.Подивіться уважно цей тест, на цьому тесті зображені поросята. Ці поросята жують конюшину. На виконання завдання дається десять секунд. Знайдіть конюшину з чотирма листочками.

H:\ОЗ\тесты и задания\18.jpg

13.Називати кольори, а не те, що написано. Права півкуля мозку-розпізнає кольори, ліва-читає. У цій вправі відбувається балансування півкуль і тренування їх взаємодії. Для безпеки - тест починається і закінчується "правильними" комбінаціями слово-колір.

H:\ОЗ\тесты и задания\47394730.jpg

З усього вищесказаного стає ясно, що погана робота пам'яті – це результат нестачі уваги. А увага-центральна ланка в ланцюзі процесів пам'яті, передумова, яка просто необхідна для процесу запам'ятовування.

Ці вправи допоможуть зробити увагу стійкою і збільшити обсяг пам'яті. Але найкраще допоможе розвитку уваги щоденна робота.

 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
8 серпня
Переглядів
15
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку