Основи здоров’я
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948.
Підручник. Бех І.Д., Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Страшко С.В. Основи здоров'я : підруч. для 3-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. – К. : Алатон, 2012. – 136 с
№ |
Зміст |
кіль. годин |
дата |
корекція |
|
Розділ 1 . Здоров’я людини. Фізична складова здоров’я |
9 |
|
|
1 |
Показники здоров'я і розвитку дитини. Практична робота: Вимірювання пульсу. |
1 |
|
|
2 |
Чинники, що впливають на здоров’я. |
1 |
|
|
3 |
Здоровий спосіб життя. Корисні звички. Практична робота: Складання правил здорового способу життя. |
1 |
|
|
4 |
Природні ритми і здоров’я. Працездатність людини. Освітлення на робочому місці, формування постави. Практична робота: Вправи для підвищення працездатності. |
1 |
|
|
5 |
Активний відпочинок. Безпека при заняттях спортом. |
1 |
|
|
6 |
Охайність та особиста гігієна. Догляд за одягом і взуттям. |
1 |
|
|
7 |
Корисні і шкідливі мікроорганізми. Захисні сили організму. Профілактика інфекцій. Практична робота: Моделювання поведінки під час епідемії грипу. |
1 |
|
|
8 |
Вітаміни і мікроелементи, їх вплив на здоров’я. Вибір продуктів харчування. |
1 |
|
|
9 |
Харчові отруєння. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота. Визначення терміну придатності та умов зберігання харчових продуктів за їх маркуванням. Тема |
1 |
|
|
|
Розділ 2. Соціальна складова здоров’я |
6 |
|
|
10 |
Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота: Обговорення літературних джерел про сутність і значення взаємодії: української народної казки: «Ріпка» і байки Л. Глібова: «Лебідь, Щука і Рак». |
1 |
|
|
11 |
Родинні стосунки. Взаємодопомога членів родини. Практична робота: Як зробити приємність іншому. |
1 |
|
|
12 |
Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота: Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров'ям. |
1 |
|
|
13 |
Ефективне спілкування. Уміння слухати. Практична робота: Як попросити про послугу чи допомогу. |
1 |
|
|
14 |
Запобігання конфліктам і роз’язання їх. Практична робота Моделювання ситуацій попередження конфліктів з однолітками та мирного розв’язання конфліктів, які виникли. |
1 |
|
|
15 |
Виконання проекту: «Прагнемо бути здоровими!» Тема |
1 |
|
|
|
Розділ 3. Соціальна складова здоров’я( продовження) |
12 |
|
|
16 |
Вплив комп’ютерних ігор на психічне і фізичне здоров’я дітей. |
1 |
|
|
17 |
Профілактика комп’ютерної залежності. |
1 |
|
|
18 |
Безпека вдома. Правила користування джерелами водопостачання. |
1 |
|
|
19 |
Практична робота. Рольова гра: «Викликаємо служби 101, 102, 103, 104». |
1 |
|
|
20 |
Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними приладами. |
1 |
|
|
21 |
Практична робота. Ознайомлення із застережними знаками «небезпека ураження електричним струмом», «легкозаймиста речовина». |
1 |
|
|
22 |
Правила користування газовою плитою. Ознаки витоку газу. Порядок дій при витоку газу. Практична робота. Ситуаційна гра: «Як діяти при витоку газу». |
1 |
|
|
23 |
Дорожня безпека. Перехід дороги в умовах обмеженої оглядовості. |
1 |
|
|
24 |
Поведінка біля залізничної колії. Практична робота. Моделювання ситуацій дорожнього руху (з дорожніми знаками: 1.27, 1.28, 1.30, 3.8, 4.12, 5.41, 5.43). |
1 |
|
|
25 |
Безпека у населеному пункті. Правила поведінки дітей надворі. Безпека велосипедиста. |
1 |
|
|
26 |
Оздоровче значення відпочинку на природі. Речі та одяг для прогулянки на природу. |
1 |
|
|
27 |
Поведінка дитини в автономній ситуації на природі (якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу). Тема |
1 |
|
|
|
Розділ 4. Психічна і духовна складові здоров'я |
7 |
|
|
28 |
Характер і здоров’я.Самооцінка характеру. Практична робота «Визначення рис власного характеру». |
1 |
|
|
29 |
Розвиток пам’яті та уваги. Практична робота. «Вправи для тренування зорової та слухової пам’яті і концентрації уваги». |
1 |
|
|
30 |
Доброзичливість і здоров’я людини. Практична робота. Виконання проекту: «Здоровим бути модно!» (створення казки, малюнка, плаката, виступу тощо). |
1 |
|
|
31 |
Профілактика емоційного перенапруження. Способи самозаспокоєння. |
1 |
|
|
32 |
Творчі здібності дитини. Розвиток уяви. |
1 |
|
|
33 |
Практична робота. Створення колажу: «Що приносить мені радість» |
1 |
|
|
34 |
Підсумковий урок за рік. Тема |
1 |
|
|
|
|
|
|
|