Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними приладами

Про матеріал
Мета уроку: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності обігрівальних приладів; навчати вимикати несправний електроприлад, гасити невелику пожежу.
Перегляд файлу

http://dou9-semitsveti.ucoz.org/Foto/23825_html_m5153a6ef.png

Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними приладами

 

          Урок основ здоров’я                                                                                 в 3 класі Бутівської ЗОШ І –ІІІ ст.                                                                                      вчитель Косолап                                                                                                                                  Тетяна Олександрівна

 

село Бутове                                                                                                                                                                               2018 – 2019 навч. рік

Тема. Пожежна безпека. Правила користування обігрівальними приладами. Практична робота. Викликаємо служби 101, 102, 103, 104

Мета: розширити уявлення учнів про причини виникнення пожежі, про ознаки несправності обігрівальних приладів; навчати вимикати несправний електроприлад, гасити невелику пожежу; спонукати учнів до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати відповідальність.

Обладнання: мікрофон; малюнки по темі; предмети, що призводять до пожежі; презентація; сигнальні картки.

Хід уроку

I.Організаційний момент

Я сьогодні вам сказати мушу,                                                                                                                             Що живемо ми лиш раз.                                                                                                                                Бережіть себе і друзів                                                                                                                                            Та згадуйте правила щораз. (сл. 2)

II. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Мікрофон»

До нас завітав кореспондент газети «Твоя безпека» (один із учнів). Він хоче взяти у вас інтерв’ю.

  • Які небезпечні місця є у вашій кімнаті?
  • Які надзвичайні ситуації можуть підстерігати вас удома?
  • Як ви повинні поводитись?
  • Чому потрібно обережно поводитися з водою?
  • Причиною якого лиха може стати вода?
  • Що робити, якщо вода заливає підлогу?
  • Які правила потрібно пам'ятати?
  • До яких служб порятунку можемо звернутися в разі потреби?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Робота над загадками

Відгадайте загадки і розкажіть, яку небезпеку приховують предмети, про які йдеться в загадках?

Як запалять, то горить.                                                                                                                                                   Як горить, то плаче.                                                                                                                                                Обережненько гасіть.                                                                                                                                         Бо попече пальчик. (Свічка.) (сл. 3)

Лежать у порядку                                                                                                                                                   Дерев'яні малятка.                                                                                                                                                     Білі, здорові, всі чорноброві.                                                                                                                                                Коли з ними граються.                                                                                                                                                      То вогнем займаються. (Сірники.) (сл. 4)

Чи бачили ви, чи ні                                                                                                                                                            Ці казковії вогні.                                                                                                                                                        Зірочки в руці стрибають,                                                                                                                                              Всіх навколо звеселяють. (Бенгальські вогні.) (сл. 5)

Дуже любить вона тканини.                                                                                                                                     Сукні, спіднички і гардини.                                                                                                                                          Всі їх складочки знайде!                                                                                                                                        Розізлиться — пара йде! (Праска.) (сл. 6)

Нічне небо спалахне                                                                                                                                                               Міріадами зірок.                                                                                                                                                                                        Та щоб не було біди                                                                                                                                                     Близько не підходь і крок. (Феєрверк.) (сл. 7)

Дійсно, усі ці предмети приховують небезпеку виникнення пожежі.

2. Робота у групах. Складання «ланцюжків пожежі»

(На парті малюнки (сірники, бочка з водою, лікар, одяг, вогонь, лікарня, дим, книжка, свічка, ковдра, м'які іграшки, запальничка, пожежна машина, бенгальські вогні, вогнегасник, відро, машина швидкої допомоги, меблі, телевізор, ялинка, карнавальний костюм), учні вибирають потрібний малюнок і викладають  його на парті, щоб отримати ланцюжок.)

Наприклад: свічка → одяг → вогонь → дим → вогнегасник → лікарня. 

Обговорення складених «ланцюжків»

III. Повідомлення теми і мети уроку (сл. 8)

Без крил, без рук, без ніг,                                                                                                                     А вгору піднімається. (Дим)

З язиком, а не лає,                                                                                                                             Без зубів, а кусає. (Вогонь)

Усі ви знаєте, що вогонь може бути добрим і злим. Коли ж вогонь буває небезпечним? Сьогодні на уроці ми поговоримо про вогонь, його корисну і шкідливу дію, ознайомимося з правилами користування електрообладнанням, дізнаємося, як запобігти пожежі. Від цього залежатиме безпека вашого життя та життя оточення.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя

Є таке прислів’я: «Вогонь — добрий слуга, але поганий господар». Це означає, що вогонь вірно служить людям у побуті й на виробництві, за його допомогою здійснюється безліч корисних справ. Він — давній помічник людини. Однак трапляється, що вогонь з вірного слуги, друга та помічника перетворюється на «поганого господаря» — безжального ворога і руйнівника, який знищує за лічені хвилини те, що створювала природа або людина довгими роками наполегливої праці. Причини пожеж різні. Але найчастіше пожежа виникає тому, що з вогнем поводилися необережно або залишили його без нагляду. Щоб вогонь з доброго помічника не перетворився на небезпечного ворога, дотримуйся правил пожежної безпеки.

  • Не грайся сірниками, свічками, запальничками. (сл. 9)
  • Самостійно не запалюй газову плиту, не розтоплюй піч. Не суши над ними і біля них білизну, інші речі.
  • Без дорослих не користуйся петардами, бенгальськими вогнями та феєрверками.
  • Не чіпай бензину, ацетону, гасу та інших легкозаймистих речовин.
  • Не залишай без нагляду ввімкнені електроприлади.
  • На вулиці теж не жартуй з вогнем!
  • Не розпалюй багаття.
  • Не кидай у вогнище різні флакони та балони.
  • Не підпалюй сухої трави, листя, сіна, тополиного пуху тощо.

2. Перегляд відеоролика «Що необхідно робити під час пожежі»

3. Робота з підручником с. 75 – 77 (обговорення прочитаного)

4. Як виробляють електричний струм. Руханка (сл. 10)

Що дім освітлює щоднини,                                                                                                                                    Без полум’я вечерю зварить,                                                                                                                          Працює в електромашинах,                                                                                                                                     А необачних сильно вдарить? (Струм.)

  1. Утворіть коло, розрахуйтесь на перші — другі номери та присідайте через одного (перші номери підводяться, другі — присідають). Так працюють і турбіни на електростанціях.
  2. Візьміться за руки і передайте по колу потиск руки. Так струм подаєтьсявід електростанції до будинків та електричних приладів.

Запам’ятайте! Виробництво електричного струму коштує дорого. Економте електрику, вимикайте зайве світло! (сл. 11)

5. Як запобігти ураженню електричним струмом.

— Чому не можна торкатися оголених та обірваних проводів?                                                                            — Чому не можна вимикати з розетки електроприлад, тягнучи за шнур?

Запам’ятайте! Вода й електрика несумісні. Не торкайтеся електроприладів мокрими руками! (сл. 12)

6.  Електроприлади: як запобігти пожежі.  Бесіда за питаннями (сл. 13)

Як можна назвати ці предмети?                                                                                                           Які ще електроприлади є у вашій оселі?                                                                                             Якою технікою вам дозволяють користуватися вдома самостійно?                                                                    Яких правил треба дотримуватися, щоб не сталося біди?

Запам’ятайте! Порушення правил користування електроприладами може спричинити пожежу. (сл. 14)

  • Вмикаючи чи вимикаючи електроприлади, тримайся за вилку. (сл. 15)
  • Не залишай прилад без нагляду.
  • Не берись за вимикач мокрими руками. Вода — ворог електрики.
  • Не намагайся самостійно полагодити несправні прилади.

Фізкультхвилинка

Ми в пожежників пограємо,

Швидко шланги розмотаємо,

Ось так, ось так швидко шланги розмотаємо.

(Колові рухи руками перед грудьми.)

Ось вогонь у нас горить,

Будемо його гасить.

(Нахил тулуба вперед із витягнутими руками.)

А тепер ми присідаємо,

Під дивани заглядаємо,

Чи ніхто там не лежить,

Дим розходиться умить.

(Присідання.)

Ось вогонь ми загасили,

На стільці тихенько сіли.

 

 

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Дії під час пожежі

А) Практична робота «Дії під час пожежі». Послухайте і дайте оцінку діям дітей. (сл. 16)

Даша схвильовано кричить у трубку:                                                                                                                  Алло, пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!

Сергій набирає номер 101 і швидко говорить у трубку:                                                                                              Алло, виникла пожежа, вулиця Пермська, будинок 13, квар­тира 13. Повідомив Адаменко Сергій.

Б) Укладіть повідомлення про пожежу у квартирі за обставин, коли викликаєте пожежну команду.

Робота в парах. Укладання діалогу між «потерпілим» і «оператором» служби 101                   (з використанням телефонів)

П. Алло! Пожежа!                                                                                                                                           О. Адреса?                                                                                                                                             П. село Бутове, вулиця Шкільна, 1,                                                                                        О. Хто викликає?                                                                                                                                                 П. Іванов Сергій Васильович.                                                                                             О. Виїжджаємо.

В) Робота з підручником на с. 78 (перегляд ілюстрацій, коментування дій дітей)

2. Дидактична гра «Так — ні» (сл. 17)

(Перед початком гри діти отримують по 2 картки (зеленого і червоного кольорів). Далі вчитель читає по черзі речення. Якщо зміст правильний, діти піднімають зелену картку, якщо ні — червону.)

● Якщо побачу іскри або дим від увімкненого електроприладу, негайно покличу дорослих. (Так.)

● Якщо нікого поряд немає, сховаюсь у куток і буду плакати. (Ні.)

● Якщо зможу, вимкну електрику на щитку. (Так.)

● Якщо ж ні, вимкну електроприлад із розетки голими руками. (Ні.)

● Дзвонити пожежникам не стану, справлюсь сам. (Ні.)

● Відчиню відразу вікна, щоб провітрити кімнату від диму. (Так.)

● Накрию прилад ковдрою. (Так.)

● Якщо не допоможе, загашу водою. (Ні.)

3. Робота в зошиті с. 32- 33

 

4. Для допитливих (сл. 18)

— Скільки років сірникам?

Сірники винайшли нещодавно, у ХІХ столітті. У 2018 р. Виповнилося 185 років першій фабриці, що виготовляє сірники.

У Києві 2009 р. було встановлено пам’ятник сірнику.

3. Робота над прислів’ями

Чому так говорять?

  • З малої іскри — великий вогонь.
  • Не кидай іскри в попіл — і сама згорить, і село спалить.
  • Вогонь і вода добрі служити, але лихі панувати.
  • Криком вогню не загасиш.
  • У сіні вогню не сховаєш.

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

1. Робота над загадками

Дерев’яні хлопці                                                                                                                                 Лежать у коробці.                                                                                                                                                     Коли з ними граються,                                                                                                                                                      То вогнем займаються. (Сірники)

Лишає він страшні сліди,                                                                                                                               Усе він пожирає,                                                                                                                                              А як даси йому води —                                                                                                                      Відразу помирає. (Вогонь)

2. Бесіда

— Які правила протипожежної безпеки вам відомі?                                                                           — Чим небезпечне порушення цих правил?                                                                                       — Які правила користування обігрівальними приладами ви запам’ятали?                                               — Що слід робити, щоб не «допомогти» спалахнути пожежі?                                                         — Коли необхідно викликати пожежників?                                                                                              — Із якими новими правилами протипожежної безпеки ви ознайомилися?

Тож пам'ятайте: «Вогонь не пробачає помилок, і з ним жартувати не можна!»

3. Перегляд уроку обережності від тітоньки Сови

 

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
879
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку