( слайд 1)
Лютий місяць на порозі,
а я знову у дорозі.
Поспішаю на майстер-клас,
ознайомити з досвідом Вас.
Дитина для мене це - квітка,
Про котру я мушу дбати.
Щоб праці своєї зусилля
Згодом плоди зібрати.
Працюючи в школі майже 30 років прийшла до висновку, що вміння спілкуватися з людьми є однією з умов досягнення життєвого успіху.
(слайд 2) Тому темою самоосвітньої
діяльності я обрала «Формування комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови засобами інтерактивного навчання». Саме завдяки цим методам навчання формується комунікативна компетентність.
(слайд 3) Питання формування комунікативної компетентності найбільш актуальні в нашому сьогоденні.
В своїй роботі використовую такі види мовленнєвої діяльності ( слайд 4)
А в цьому мені допомагають різноманітні форми і методи інтерактивного навчання.
( слайд 5)
Перевагу надаю тим формам, які створюють таку мовленнєву ситуацію, коли кожен учень має можливість висловлюватись, проявити себе в комунікативному процесі. Ефективним з таких позицій вважаю використання гри, яка пробуджує дитячу уяву, збагачує активний словниковий запас, формує комунікативну компетентность. ( слайд 6)
Саме у грі діти позбуваються сором’язливості, страху, тривожності, скутості.
А зараз дозвольте вам запропонувати один із видів гри, який я використовую на
уроках української мови- це гра «Пазл»
Для цього вам треба об’єднатися у три
групи за кольором сніжинок. ( 1 група –
сині, 2 група – блакитні, 3 група – білі).
Кожна група оберіть капітана для
оголошення відповіді.
Пропоную для кожної групи такі вправи. Увага на екран. У разі необхідності можете звернутися до додаткового матеріалу.
Завдання для груп ( слайд 7)
1 група – Вам необхідно виконати інтерактивну вправу «Незакінчене речення», а саме дібрати слова, щоб речення мало завершену думку.
2 група – Вашій групі слід відновити деформований текст. А для цього вам потрібно переставити слова так, щоб утворились речення. Дайте йому заголовок.
3 група – Ви будете складати загадку, використовуючи слова із довідки.
Про виконання завдань кожна група сигналізує сигнальними картками-сніжинками.
Робота в групах ( музика слайд 8)( як тільки групи будуть готові 1 клік)
(cлайд 9)
Почергове відкривання пазлів. ( по мірі виконання завдань кожною групою)
1 група – 1 клік, 2 група- 2 клік, 3 група - 3 клік )
У нас відкрився малюнок. Яка пора року на ньому зображена? Що допомогло вам відповісти на це запитання? З чим у вас асоціюється слово зима? Під час виконання цього завдання дітям можна запропонувати скласти асоціативний кущ. Цей метод буде мати такий вигляд. ( слайд 10)
Пропоную вам ще одну вправу – складання сенкану. Давайте складемо сенкан до слова сніг. Алгоритм виконання на екрані.
( слайд 11)
Однією з цікавих пізнавальних ігор є казка, яка має на меті розвиток уяви, творчого мислення. Пропоную скласти казку по колу про нашого сніговичка.
Складання казки по колу. ( слайд 12)
На підставі вище сказаного можна стверджувати, що система роботи щодо формування комунікативної компетентності молодших школярів сприяє тому, що учні вчаться слухати, міркувати, висловлювати свою думку в усній і писемній формі. Вони компетентні та впевнені у собі.
Але без проведення діагностики та контролю за даним процесом неможливо досягти певних результатів. (слайд 13)
Саме діагностика і контроль виявляють позитивні та негативні моменти, певні результати, що дає змогу планувати подальшу роботу з учнями. Наслідком такої роботи є щорічне зростання середнього рівня компетентності учнів.
Ті комунікативні навички, які формуються на уроках української мови, активно застосовуються на інших уроках. (слайд 14)
Правильно сформовані комунікативні вміння та навички у початкових класах є наступною сходинкою для їх становлення та розвитку у середній та старшій школі.
( слайд 15)