Майстер-клас "Формування комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови"

Про матеріал
Майстер-клас з теми "Формування комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови"
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Учитель початкових класів Соледарської загальноосвітньої школи I-III ступенів №13 з поглибленим вивченням англійської мови Бахмутської районної ради Донецької області Трилевська Лариса Іванівна Рік народження 1966 Освіта вища Навчальний заклад Слов’янський держаний педагогічний інститут Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» Звання «старший вчитель» Стаж роботи 29 років 1. Моє педагогічне кредо – “Діяти, творити – значить жити”. 2. Що значить для мене бути вчителем? Уміє вчити той, хто вчить цікаво. 3. Що значить для мене учень? Учень – це дитина, яка має свою життєву історію, власне «я», свій внутрішній світ. 4. Моя мета: Дати дітям радість праці, радість успіху в навчанні, пробудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності. 5. До чого прагну? Завжди прагну удосконалювати свої знання і навички, пізнавати та освоювати нове, найкраще.

Номер слайду 2

Відділ освіти Бахмутської районної ради Донецької області Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим вивчення англійської мови Формування комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови засобами інтерактивного навчання З досвіду роботи вчителя початкових класів Трилевської Л.І.

Номер слайду 3

Соціальне замовлення суспільства. 1 2 3 4 Зниження природної допитливості дітей через перенасиченість дитячого життя різноманітною інформацією. Природна потреба дитини в знаннях → пасивне сприймання інформації → втрата учня, здатного вчитися протягом усього життя. Актуальність проблеми Розвиток засобів масової комунікації

Номер слайду 4

Види мовленнєвої діяльності: діалогічне мовлення; монологічне мовлення; усне спілкування ( інсценування та складання казок, переказ, відновлення деформованого тексту); пиcемне спілкування ( листи, об’яви, складання творів).

Номер слайду 5

Форми і методи роботи: робота в групах ; робота в парах; гра; “Метод Прес”; “Незакінчене речення”; “Мозковий штурм”; “Асоціативний кущ”; “Сенкан”; “Вільне письмо”.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Гра “Пазл” Завдання для груп: 1 група- інтерактивна вправа “Незакінчене речення” Сніжинка схожа на … Сніжинка ( яка?) … Сніжинка ( що робить? … 2 група – відновлення деформованого тексту. Ось, зима, і, чарівниця, прийшла. Всю, ковдрою, вона, білою, землю, вкрила. І, теплі, деревам, шубки, подарувала, кущам, пухнасті. Веселі, у, повітрі, кружляють, сніжинки. У, вбранні, навколо, все, казковому. 3 група –складання загадки: Він – не лялька й не …, На снігу стояти … В нього ніс – смачна …, Хто це? Звісно, …

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Метод “Асоціативний кущ” канікули свята сніг мороз зима хуртовина бурулька сніговик ковзани

Номер слайду 11

Сенкан ( в перекладі з французької означає п’ятирядок) Тема ( іменник). Опис ( 2 прикметника). Дія ( 3 дієслова). Ставлення ( фраза з 4 слів). Синонім до першого слова.

Номер слайду 12

“Казка по колу”

Номер слайду 13

Результативність

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Дякую за увагу! Бажаю всім успіху!

Перегляд файлу

( слайд 1)

Лютий місяць на порозі,

 а я знову у дорозі.

     Поспішаю на майстер-клас,

 ознайомити з досвідом Вас.

Дитина для мене це  - квітка,

Про котру я мушу дбати.

Щоб праці своєї зусилля

Згодом плоди зібрати.

 Працюючи в школі майже 30 років прийшла до висновку, що вміння спілкуватися з людьми є однією з умов досягнення життєвого успіху.

 (слайд 2) Тому темою самоосвітньої

діяльності я обрала «Формування комунікативної компетентності молодших школярів на уроках української мови засобами інтерактивного навчання». Саме завдяки цим методам  навчання формується  комунікативна компетентність.

(слайд 3) Питання формування комунікативної компетентності найбільш актуальні  в нашому сьогоденні.

В своїй роботі використовую такі види мовленнєвої діяльності ( слайд 4)

А в цьому мені допомагають різноманітні форми і методи інтерактивного навчання.

 ( слайд 5)

Перевагу надаю тим формам, які створюють таку мовленнєву ситуацію, коли кожен учень має можливість висловлюватись, проявити себе в комунікативному процесі. Ефективним з таких позицій вважаю використання гри, яка пробуджує дитячу уяву, збагачує активний словниковий запас, формує комунікативну компетентность. ( слайд 6)   

Саме у грі діти позбуваються сором’язливості, страху, тривожності, скутості.

А зараз дозвольте вам запропонувати один із видів гри, який я використовую на

    уроках української мови- це гра «Пазл» 

Для цього вам треба обєднатися у три

    групи за кольором сніжинок. ( 1 група –

    сині, 2 група – блакитні, 3 група – білі).

    Кожна група оберіть капітана для

    оголошення відповіді.

Пропоную для кожної групи такі вправи. Увага на екран. У разі необхідності можете звернутися до додаткового матеріалу.

Завдання для груп ( слайд 7)

1 група – Вам необхідно виконати інтерактивну вправу «Незакінчене речення», а саме дібрати слова, щоб речення мало завершену думку.

2 група – Вашій групі слід відновити деформований текст. А для цього вам потрібно переставити слова так, щоб утворились речення. Дайте йому заголовок.

3 група – Ви будете складати загадку, використовуючи слова із довідки.

Про виконання завдань кожна група сигналізує сигнальними картками-сніжинками.

Робота в групах ( музика слайд 8)( як тільки групи будуть готові 1 клік)

(cлайд 9)

Почергове відкривання пазлів. ( по мірі виконання завдань кожною групою)

1 група – 1 клік, 2 група- 2 клік, 3 група - 3 клік )

У нас відкрився малюнок. Яка пора року на ньому зображена? Що допомогло вам відповісти на це запитання? З чим у вас асоціюється слово зима? Під час виконання цього завдання дітям можна запропонувати скласти асоціативний кущ. Цей метод буде мати такий вигляд. ( слайд 10)

Пропоную вам ще одну вправу – складання сенкану. Давайте складемо сенкан до слова сніг. Алгоритм виконання на екрані.

( слайд 11)

Однією з цікавих пізнавальних ігор є казка, яка має на меті розвиток уяви, творчого мислення. Пропоную скласти казку по колу про нашого сніговичка.

Складання казки по колу. ( слайд 12)

На підставі вище сказаного можна стверджувати, що система роботи щодо формування комунікативної компетентності молодших школярів сприяє тому, що учні вчаться слухати, міркувати, висловлювати свою думку в усній і писемній формі. Вони компетентні та впевнені у собі.

Але без проведення діагностики та контролю за даним процесом неможливо досягти певних результатів. (слайд 13)      

Саме діагностика і контроль виявляють позитивні та негативні моменти, певні результати, що дає змогу планувати подальшу роботу з учнями. Наслідком такої роботи є щорічне зростання середнього рівня компетентності учнів.  

     Ті комунікативні навички, які формуються на уроках української мови, активно застосовуються на інших уроках. (слайд 14) 

     Правильно сформовані комунікативні вміння та навички у початкових класах є наступною сходинкою для їх становлення та розвитку у середній та старшій школі. 

( слайд 15)

 

 

zip
Додано
27 вересня 2019
Переглядів
1626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку