Урок "Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за уявою та запитаннями «Осіннє листя»

Про матеріал
Урок з української мови у 2 класі "Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за уявою та запитаннями «Осіннє листя» (за зошитом з розвитку мовлення К.І. Пономарьової «Малюю словом»)"
Перегляд файлу

Українська мова 2 клас

Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за уявою та запитаннями «Осіннє листя» (за зошитом з розвитку мовлення К.І. Пономарьової «Малюю словом»).

Мета: розширювати лексичний запас учнів, навчати розуміти відтінки значення слова, вміння влучно і впевнено його використовувати; виховувати любов до природи, вміння помічати красу навколишнього світу.

Обладнання: засоби ІКТ та їх програмне забезпечення, листя з різних дерев, кольорові олівці.

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

  1. Відгадування загадки.

Сонечко не хоче
Землю зігрівати.
Листячко пожовкло,
Стало опадати.
Часто дощик ллється,
Птахи відлітають,
На городі та у полі
Врожаї збирають.
Відгадайте, діти,
Коли це буває?
(Восени)

  1. Слухання легенди про осінь.

З яким кольорами у вас асоціюється осінь? Чому?

 

 За народним переказом. Осінь — найменша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай усе моє багатство, віддаю все моє золото. Будь щирою — і люди полюблять тебе».

 І Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки.

 

Які подарунки приносить осінь? Що вам подобається найбільше?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Слухання осінньої мелодії

https://bit.ly/2EboXnh

Що ти уявляєш, коли слухаєш цю мелодію?

  1. Віртуальна прогулянка до лісу (с.10, завдання 1)

Друзі милувалися осіннім листям. Визначте, хто під яким деревом його збирав. Покажемо стрілочкою.

Погляньте, який листочок лежить у вас на парті. Роздивіться його. З якого він дерева. Що він вам нагадує?

  1. Гра «Продовж фразу» (с. 10, завдання 3)

Листя клена схоже на __________

Листя дуба нагадує ____________

Листки липи – немов ______________

Листочки верби подібні до ______________

  1. Фізкультхвилинка

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Гра «Хто більше» ( с.11, завдання 4)

Напиши, якого кольору листя на деревах восени.

  1. Робота зі словником Читалочки (с. 11, завдання 5).

Прочитай, якими словами описала осіннє листя Читалочка. Підкресли слова, яких немає у твоєму реченні.

 

  1. Складання розповіді за запитаннями. (с. 11, завдання 6).

Уявіть, що ви збираєте осіннє листя. Розкажіть про це.  Скористайтеся запитаннями Родзинки.

 

  1. Фізкультхвилинка
  2.  Самостійна робота учнів (с. 11, завдання 7).
  3. Створення ілюстрації до розповіді (с. 12, завдання 8).
  4. Розгадування ребуса ( с. 12, завдання 10).

 

V.  Підсумок уроку. Рефлексія

 

Використані джерела

  1. http://fizcultura.ucoz.ua/news/ukr_mova_2_klas_urok_24_urok_rozvitku_zv_jaznogo_movlennja_rozpovid_za_sjuzhetnim_maljunkom_planom_i_zmistom_virsha_a_zhitkevicha_osin/2013-11-28-510
  2. https://pustunchik.ua/ua/checkyourself/zagadki/zahadky-pro-osin
  3. Зошит з розвитку мовлення «Малюю словом»: Навчальний посібник для учнів другого класу//Складова частина навчально-методичного комплекту з української мови до підручника «Українська мова та читання. Частина 1»/К. І. Пономарьова. – К.:УОВЦ «Оріон», 2019.-56 с.: іл.

 

docx
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
9191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку