Українська мова 2 клас
Тема. Розвиток зв'язного мовлення. Складання розповіді за уявою та запитаннями «Осіннє листя» (за зошитом з розвитку мовлення К.І. Пономарьової «Малюю словом»).
Мета: розширювати лексичний запас учнів, навчати розуміти відтінки значення слова, вміння влучно і впевнено його використовувати; виховувати любов до природи, вміння помічати красу навколишнього світу.
Обладнання: засоби ІКТ та їх програмне забезпечення, листя з різних дерев, кольорові олівці.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.
Сонечко не хоче
Землю зігрівати.
Листячко пожовкло,
Стало опадати.
Часто дощик ллється,
Птахи відлітають,
На городі та у полі
Врожаї збирають.
Відгадайте, діти,
Коли це буває?
(Восени)
З яким кольорами у вас асоціюється осінь? Чому?
За народним переказом. Осінь — найменша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй: «Забирай усе моє багатство, віддаю все моє золото. Будь щирою — і люди полюблять тебе».
— І Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки.
Які подарунки приносить осінь? Що вам подобається найбільше?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Що ти уявляєш, коли слухаєш цю мелодію?
Друзі милувалися осіннім листям. Визначте, хто під яким деревом його збирав. Покажемо стрілочкою.
Погляньте, який листочок лежить у вас на парті. Роздивіться його. З якого він дерева. Що він вам нагадує?
Листя клена схоже на __________
Листя дуба нагадує ____________
Листки липи – немов ______________
Листочки верби подібні до ______________
IV. Вивчення нового матеріалу.
Напиши, якого кольору листя на деревах восени.
Прочитай, якими словами описала осіннє листя Читалочка. Підкресли слова, яких немає у твоєму реченні.
Уявіть, що ви збираєте осіннє листя. Розкажіть про це. Скористайтеся запитаннями Родзинки.
V. Підсумок уроку. Рефлексія
Використані джерела