Майстер-клас «Інноваційні методи навчання»
Мета:
- Створити умови для професійного самовдосконалення і спілкування вчителів;
- підвищувати рівень компетентності вчителів із питання формування соціальної компетентності на уроках правознавства;
- сприяти розвитку педагогічної творчості, пам'яті уваги, уміння працювати в команді;
- виховувати взаємоповагу, доброзичливість, громадянську свідомість.
Із запропонованих карток із зображенням дерев, обрати ту, яка найбільше сподобалася або з якою ви себе асоціюєте. Обґрунтуйте вибір. Даний метод дозволяє позитивно налаштуватися на подальшу роботу та дає змогу побачити настрій учасників.
На чотирьох пальчиках паперових долоньок (крім великого пальчика) написати очікувані результати від семінару (уроку).
Даний метод дає можливість активізувати пізнавальний інтерес до нової теми, виявити інтереси та потреби. А наприкінці виявити справдження попередніх очікувань.
В залежності від теми обирається притча. Наприклад, притча «Зернятко»: «Одному чоловікові приснився сон. Він зайшов у крамницю, де на полицях було дуже багато красивих, соковитих фруктів. Він захотів їх купити, але коли продавець подав йому куплені фрукти. То вони перетворилися на зернятка. Чоловік запитав, куди зникли всі фрукти. Тоді продавець відповів, що він не продає фрукти, а продає зерна.»
Цей метод дозволяє наголосити на тому, що для отримання чогось цінного в житті необхідно над цим попрацювати.
Дозволяє провести актуалізацію знань або перевірити вивчене на етапі закріплення. Пропонуються фрази, в яких є помилка. Той хто знайде помилку й дасть правильну відповідь, отримує фішку.
Наприклад, запитання із Розділу І «Правила і закони в суспільстві та твоєму житті»:
Дозволяє перевірити знання юридичних термінів та їх визначення.
На паперових хмаринках розміщені в розкид слова визначення юридичного поняття. Необхідно правильно побудувати визначення та назвати юридичний термін або положення нормативно-правових документів.
Візьмемо матеріал з Розділу ІІ «Ти – людина, громадянин, отже маєш права»:
Робота з підручником – один із методів роботи на уроці, який можна поєднати з методом «Критичний аналіз». Протягом певного часу (5-10 хвилин) учні працюють із текстом і заповнюють таблицю, в якій «+» - це знайомий матеріал, «-» - незнайомий, «!» - був цікавим, «?» - не зрозумілий. При цьому обов’язково обговорити всі колонки таблиці.
+ |
- |
! |
? |
|
|
|
|
Дозволяє поставити проблемне питання, розібрати аргументи «за» і «проти» та дійти певного висновку з даної проблеми.
Особливо підходять теми дискусійного характеру. Наприклад, «Чи необхідна смертна кара в Україні?».
За цим методом необхідно доповнити речення або вставити пропущене слово. Дозволяє перевірити набуті знання.
Візьмемо за приклад матеріал Розділу ІV «Закони в житті твоєї сім’ї»:
Із переплутаних літер треба скласти правильне слово, що дозволяє розвивати логічне мислення.
Приклади із матеріалу Розділу V «Твої права у трудових відносинах»:
Зібрати із переплутаних літер назву професії.
За правилами гри треба показати без слів назву професії. Цей метод розвиває креативне мислення, розвиває творчі здібності, дає можливість зняти емоційне напруження, змінити вид діяльності.
Тестування за допомогою комп’ютерних програм. Наприклад, за посиланням https://moeobrazovanie.ru/testy_na_vybor_professii/ пройти тест №3 «Один із двох»: Обираємо професію.
Подібні тести можуть допомогти визначитися зі сферою майбутньої діяльності, перевірити знання в певних професійних галузях.
Також дозволяють визначитися із сферою майбутньої професійної діяльності, дізнатися про особливості власного характеру.
Один із найбільш практичних методів розвитку соціальної компетентності. Він дозволяє активізувати пізнавальний інтерес, моделює майбутню поведінку дорослого життя, допомагає виявити питання, які викликають інтерес.
І. Працюючи зі статтями Сімейного кодексу України, роз’яжіть ситуації:
Стаття 39. Шлюб, який є недійсним
1. Недійсним є шлюб, зареєстрований з особою, яка одночасно перебуває в іншому зареєстрованому шлюбі.
2. Недійсним є шлюб, зареєстрований між особами, які є родичами прямої лінії споріднення, а також між рідними братом і сестрою.
3. Недійсним є шлюб, зареєстрований з особою, яка визнана недієздатною.
4. За заявою заінтересованої особи орган державної реєстрації актів цивільного стану анулює актовий запис про шлюб, зареєстрований з особами, зазначеними у частинах першій- третій цієї статті.
5. Якщо шлюб зареєстровано з особою, яка вже перебуває у шлюбі, то в разі припинення попереднього шлюбу до анулювання актового запису щодо повторного шлюбу повторний шлюб стає дійсним з моменту припинення попереднього шлюбу.
6. Актовий запис про шлюб анулюється незалежно від смерті осіб, з якими було зареєстровано шлюб (частини перша- третя цієї статті), а також розірвання цього шлюбу.
Стаття 26. Особи, які не можуть перебувати у шлюбі між собою
ІІ. Працюючи з «Алгоритмом»,роз’яжіть ситуації:
Алгоритм вирішення правової ситуації
Ситуації для вирішення:
ІІІ. Скласти проблемну ситуацію на правову тематику, обмінятися з іншою групою, вирішити за «Алгоритмом».
Повернутися до паперових долоньок і з’ясувати які очікування справдилися, загинаючи пальчики.
Відповісти на питання: Які корисні знання отримали? Що нового дізналися? Що могли б застосувати в житті?
Складіть паперовий літак. На крилах літака напишіть побажання. Запустіть своє побажання в небо.