Майстер-клас «Інноваційні методи навчання»

Про матеріал
Інноваційні методи навчання дають можливість урізноманітнити освітній процес та зацікавити навчальним предметом.
Перегляд файлу

Майстер-клас «Інноваційні методи навчання»

 

Мета:

- Створити умови для професійного самовдосконалення і спілкування вчителів;

- підвищувати рівень компетентності вчителів із питання формування соціальної компетентності на уроках правознавства;

- сприяти розвитку педагогічної творчості, пам'яті уваги, уміння працювати в команді;

- виховувати взаємоповагу,  доброзичливість, громадянську свідомість.

 

  1. Емоційний настрій на продуктивну співпрацю: Метод «Дерево».

Із запропонованих карток із зображенням дерев, обрати ту, яка найбільше сподобалася або з якою ви себе асоціюєте. Обґрунтуйте вибір. Даний метод дозволяє позитивно налаштуватися на подальшу роботу та дає змогу побачити настрій учасників.

  1. Вправа «Долоньки».

На чотирьох пальчиках паперових долоньок (крім великого пальчика) написати очікувані результати від семінару (уроку).

Даний метод дає можливість активізувати пізнавальний інтерес до нової теми, виявити інтереси та потреби. А наприкінці виявити справдження попередніх очікувань.

  1. Метод «Притча».

В залежності від теми обирається притча. Наприклад, притча «Зернятко»: «Одному чоловікові приснився сон. Він зайшов у крамницю, де на полицях було дуже багато красивих, соковитих фруктів. Він захотів їх купити, але коли продавець подав йому куплені фрукти. То вони перетворилися на зернятка. Чоловік запитав, куди зникли всі фрукти. Тоді продавець відповів, що він не продає фрукти, а продає зерна.»

Цей метод дозволяє наголосити на тому, що для отримання чогось цінного в житті необхідно над цим попрацювати.

  1. Метод «Блеф-клуб»:

Дозволяє провести актуалізацію знань або перевірити вивчене на етапі закріплення. Пропонуються фрази, в яких є помилка. Той хто знайде помилку й дасть правильну відповідь, отримує фішку.

Наприклад, запитання із Розділу І «Правила і закони в суспільстві та твоєму житті»:

  • Україна здобула незалежність 1 грудня 1991 року.
  • Одразу після здобуття незалежності була прийнята Конституція України.
  • Конституція України містить 13 розділів.
  • Права і свободи людини і громадянина, закріплені в Конституції України є вичерпними.
  • Права, свободи та обов’язки людини і громадянина записані в І розділі Конституції України.
  • Конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Указами Президента України.
  1. Метод «Хмаринка».

Дозволяє перевірити знання юридичних термінів та їх визначення.

На паперових хмаринках розміщені в розкид слова визначення юридичного поняття. Необхідно правильно побудувати визначення та назвати юридичний термін або положення нормативно-правових документів.

Візьмемо матеріал з Розділу ІІ «Ти – людина, громадянин, отже маєш права»:

  1. З людини правовий державою стійкий конкретною зв’язок. (Громадянство – стійкий правовий зв’язок людини з конкретною державою).
  2. Двох має що держав або особа більше громадянство. (Біпатрид – особа, що має громадянство двох або більше держав).
  3. Не особа підданства має держави що громадянства або жодної. (Апатрид – особа, що не має підданства або громадянства жодної держави).
  4. Дитини зміни щодо батьки питання до громадянства років вирішують 14. (Питання щодо зміни громадянства дитини до 14 років вирішують батьки).
  1. Метод «Критичний аналіз».

Робота з підручником – один із методів роботи на уроці, який можна поєднати з методом «Критичний аналіз». Протягом певного часу (5-10 хвилин) учні працюють із текстом і заповнюють таблицю, в якій «+» - це знайомий матеріал, «-» - незнайомий, «!» - був цікавим, «?» - не зрозумілий. При цьому обов’язково обговорити всі колонки таблиці.

+

-

!

?

 

 

 

 

 

  1. Метод «Фішбоун».

Дозволяє поставити проблемне питання, розібрати аргументи «за» і «проти» та дійти певного висновку з даної проблеми.

Особливо підходять теми дискусійного характеру. Наприклад, «Чи необхідна смертна кара в Україні?».

  1. Метод «Клоуз-тест».

За цим методом необхідно доповнити речення або вставити пропущене слово. Дозволяє перевірити набуті знання.

Візьмемо за приклад матеріал Розділу ІV «Закони в житті твоєї сім’ї»:

  1. Людей, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки називають … (сім’єю).
  2. Аліменти – це кошти на утримання … (дітей і батьків).
  3. Батьки повинні зареєструвати дитину в органах РАГС не пізніше … після народження.
  4. Усиновлювач має бути старшим від дитини, яку усиновлює не менше ніж на … (15 років).
  1. Гра «Анаграма».

Із переплутаних літер треба скласти правильне слово, що дозволяє розвивати логічне мислення.

Приклади із матеріалу Розділу V «Твої права у трудових відносинах»:

Зібрати із переплутаних літер назву професії.

  1. Гра «Німий актор».

За правилами гри треба показати без слів назву професії. Цей метод розвиває креативне мислення, розвиває творчі здібності, дає можливість зняти емоційне напруження, змінити вид діяльності.

  1. Робота з комп’ютером.

Тестування за допомогою комп’ютерних програм. Наприклад, за посиланням https://moeobrazovanie.ru/testy_na_vybor_professii/ пройти тест №3 «Один із двох»: Обираємо професію.

Подібні тести можуть допомогти визначитися зі сферою майбутньої діяльності, перевірити знання в певних професійних галузях.

  1. Тестування «Геометричні фігури».

Також дозволяють визначитися із сферою майбутньої професійної діяльності, дізнатися про особливості власного характеру.

 

  1. Метод «Проблемна ситуація».

Один із найбільш практичних методів розвитку соціальної компетентності. Він дозволяє активізувати пізнавальний інтерес, моделює майбутню поведінку дорослого життя, допомагає виявити питання, які викликають інтерес.

 

 

І. Працюючи зі статтями Сімейного кодексу України, роз’яжіть ситуації:

  1.               Громадянин М. та громадянка С. подали заяву в органи РАГС про реєстрацію шлюбу. При цьому громадянин М. перебуває в законному шлюбі, але обіцяє розлучитися найближчим часом.
  2.               Племінниця та рідний дядько подали заяву до РАГСу про реєстрацію шлюбу.

Стаття 39. Шлюб, який є недійсним

 

1. Недійсним є шлюб, зареєстрований з особою, яка одночасно перебуває в іншому зареєстрованому шлюбі.

2. Недійсним є шлюб, зареєстрований між особами, які є родичами прямої лінії споріднення, а також між рідними братом і сестрою.

3. Недійсним є шлюб, зареєстрований з особою, яка визнана недієздатною.

4. За заявою заінтересованої особи орган державної реєстрації актів цивільного стану анулює актовий запис про шлюб, зареєстрований з особами, зазначеними у частинах першій- третій цієї статті.

5. Якщо шлюб зареєстровано з особою, яка вже перебуває у шлюбі, то в разі припинення попереднього шлюбу до анулювання актового запису щодо повторного шлюбу повторний шлюб стає дійсним з моменту припинення попереднього шлюбу.

6. Актовий запис про шлюб анулюється незалежно від смерті осіб, з якими було зареєстровано шлюб (частини перша- третя цієї статті), а також розірвання цього шлюбу.

 

Стаття 26. Особи, які не можуть перебувати у шлюбі між собою

 

  1.               У шлюбі між собою не можуть перебувати особи, які є родичами прямої лінії споріднення. 
    2. У шлюбі між собою не можуть перебувати рідні (повнорідні, неповнорідні) брат і сестра. Повнорідними є брати і сестри, які мають спільних батьків. Неповнорідними є брати і сестри, які мають спільну матір або спільного батька. 
    3. У шлюбі між собою не можуть перебувати двоюрідні брат та сестра, рідні тітка, дядько та племінник, племінниця. 
    4. За рішенням суду може бути надане право на шлюб між рідною дитиною усиновлювача та усиновленою ним дитиною, а також між дітьми, які були усиновлені ним. 
    5. У шлюбі між собою не можуть бути усиновлювач та усиновлена ним дитина. 
    Шлюб між усиновлювачем та усиновленою ним дитиною може бути зареєстровано лише в разі скасування усиновлення.

 

 

ІІ. Працюючи з «Алгоритмом»,роз’яжіть ситуації:

Алгоритм вирішення правової ситуації

  1.                   Визначення фактів:
  • Що відбулося? Хто є учасником ситуації? Що ми про них знаємо?
  1.                   Виокремлення проблеми:
  • Якими є інтереси сторін? У чому полягає конфлікт? Яке питання необхідно вирішити для розв’язання ситуації?
  1.                   Підбір аргументів:
  • Які ваші аргументи (зокрема положення законодавства) на захист інтересів кожної із сторін ситуації?
  1.                   Рішення проблеми:
  • Хто має вирішувати ситуацію? Яким може бути рішення цієї ситуації? Чому ви так думаєте?

 

Ситуації для вирішення:

  1.                   Громадянин К., перебуваючи у нетверезому стані, розбив вітрину магазину. Адвокат К. стверджує, що його клієнт на той момент не міг себе контролювати.
  2.                   17-річна заміжня Марія продала квартиру, яку одержала в дар від померлої бабусі. Батьки Марії вимагають розірвання договору куплі-продажу.

 

ІІІ. Скласти проблемну ситуацію на правову тематику, обмінятися з іншою групою, вирішити за «Алгоритмом».

  1. Рефлексія.

Повернутися до паперових долоньок і з’ясувати які очікування справдилися, загинаючи пальчики.

Відповісти на питання: Які корисні знання отримали? Що нового дізналися? Що могли б застосувати в житті?

  1.  «Літак побажання».

Складіть паперовий літак. На крилах літака напишіть побажання. Запустіть своє побажання в небо.

 

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку